AJAX - Roda JC : 24-9-2005 om 20.15 uur

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt de uitslag van deze wedstrijd?

AJAX wint
33
94%
Gelijk spel
0
Geen stemmen
Roda JC wint
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 35

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 25, 2005 11:49 pm

343 schreef:
joey schreef:Mwah, de beslissing om Boukhari linksbuiten te zetten in plaats van Babel is ingegeven door wanhoop hoor. Babel was tegen ADO de slechtste man op het veld. Boukhari was al afgeschreven als linksbuiten maar Blind moet toch iets.

Ik noem maar iets.
Nou, nou. Wanhoop is te sterk. Boukhari moest zich op de positie van linkermiddenvelder richten, maar als de nood aan de man kwam zou Blind het niet schuwen om hem weer als linksbuiten te gebruiken. Een legitieme actie van Blind dus.
Heb ik het over legitiem?

In deze selectie zit niet één echte linksbuiten. Babel is een spits en Mitea een speler voor een tweespitsensysteem. Op rechts hebben we alleen Rosales (die, moest ik gisteren weer constateren, niet kan voorzetten), verder niemand. Dan wordt het verdomd lastig om consequent 4-3-3 te spelen. Daarom had in de zomer tenminste een linksbuiten gehaald moeten worden. Dat zul je toch wel met me eens zijn, 343? Aangezien dat niet gebeurd is, moet Blind zijn toevlucht nemen tot noodoplossingen. Net als Koeman.

Of neem Nigel de Jong. Met hem was door Koeman 'gesold'. Nee, dat ging Blind niet mee doen. Nigel zou vertrekken maar hoera, vanaf de trainerswissel was alles anders. Maar wat zien we nu? Nigel rechtshalf, Nigel op de bank, Nigel rechtsback. Legitiem, zeker, maar dat was het van Koeman ook. Ook Koeman had te maken met blessures, ook onder Koeman zakte Nigel vaak weg in wat je bijna een vormcrisis kon noemen.

Niet dat ik Koeman hoger aansla dan Blind hoor. Het is alleen opvallend hoe naarmate de tijd vordert Blind steeds vaker doet wat Koeman ook deed. Dat heeft blijkbaar met de kwaliteiten en de gebreken van deze selectie te maken.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 25, 2005 11:53 pm

joey schreef:
343 schreef:
joey schreef:Mwah, de beslissing om Boukhari linksbuiten te zetten in plaats van Babel is ingegeven door wanhoop hoor. Babel was tegen ADO de slechtste man op het veld. Boukhari was al afgeschreven als linksbuiten maar Blind moet toch iets.

Ik noem maar iets.
Nou, nou. Wanhoop is te sterk. Boukhari moest zich op de positie van linkermiddenvelder richten, maar als de nood aan de man kwam zou Blind het niet schuwen om hem weer als linksbuiten te gebruiken. Een legitieme actie van Blind dus.
Heb ik het over legitiem?

In deze selectie zit niet één echte linksbuiten. Babel is een spits en Mitea een speler voor een tweespitsensysteem. Op rechts hebben we alleen Rosales (die, moest ik gisteren weer constateren, niet kan voorzetten), verder niemand. Dan wordt het verdomd lastig om consequent 4-3-3 te spelen. Daarom had in de zomer tenminste een linksbuiten gehaald moeten worden. Dat zul je toch wel met me eens zijn, 343? Aangezien dat niet gebeurd is, moet Blind zijn toevlucht nemen tot noodoplossingen. Net als Koeman.

Of neem Nigel de Jong. Met hem was door Koeman 'gesold'. Nee, dat ging Blind niet mee doen. Nigel zou vertrekken maar hoera, vanaf de trainerswissel was alles anders. Maar wat zien we nu? Nigel rechtshalf, Nigel op de bank, Nigel rechtsback. Legitiem, zeker, maar dat was het van Koeman ook. Ook Koeman had te maken met blessures, ook onder Koeman zakte Nigel vaak weg in wat je bijna een vormcrisis kon noemen.

Niet dat ik Koeman hoger aansla dan Blind hoor. Het is alleen opvallend hoe naarmate de tijd vordert Blind steeds vaker doet wat Koeman ook deed. Dat heeft blijkbaar met de kwaliteiten en de gebreken van deze selectie te maken.
:worshippy:

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » zo sep 25, 2005 11:58 pm

joey schreef:Daarom had in de zomer tenminste een linksbuiten gehaald moeten worden. Dat zul je toch wel met me eens zijn, 343?
Haha, ja. Dat kun je wel stellen. Ik denk dat mijn mening hierover wel bekend is... :D :yes:

Maar gelukkig komt Danny daar nu achter. Ik vind het positief (geluk bij een ongeluk) dat hij beetje bij beetje de tekortkomingen constateert.
De praktijk achterhaalt zijn theorie en Blind krabbelt al flink terug.

Ik zie het positieve er maar van in.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 26, 2005 7:48 am

joey schreef:Dat is ook zo, Rishi, maar dat zeg je niet.

Ajax leert met horten en stoten


AMSTERDAM - Nourdin Boukhari stal een handvol seconden bij een ingooi en tot drie keer toe werd de bal teruggespeeld op keeper Hans Vonk. De klok stond al op 90 minuten.
Angelos Charisteas viert zijn tweede goal. Foto Pics United
Ajax leidde met 4-1 tegen Roda JC, maar de thuisploeg vermeed opzichtig het risico. De les van afgelopen woensdag was opgepikt, wilden de Ajacieden er maar mee zeggen.
Danny Blind gaf al bij zijn aanstelling aan dat de wederopstanding van Ajax met struikelpartijen gepaard zou gaan. Afgelopen week werd die voorspelling haarfijn onderstreept. Ajax toonde voetballend vooruitgang, maar bleek tegelijkertijd labiel en onvolwassen.
Tegen AZ zorgde een dubieuze tegentreffer voor totale verwarring en vond Ajax geen oplossing voor een tactische omzetting bij de tegenstander. Woensdag liet de ploeg zich op lachwekkende wijze foppen door het zwakke ADO Den Haag, dat in blessuretijd twee keer scoorde.
Pas in het thuisduel met Roda stapte Ajax zorgeloos van het veld.
Nog steeds met acht punten achterstand op de concurrentie, maar toch. Met het oog op de belangrijke Champions League-wedstrijd van morgen tegen Arsenal in ieder geval goed voor het zelfvertrouwen.
De chaotische week verleidde Blind zaterdag opnieuw tot een bescheiden koerswijziging. Niet onbegrijpelijk, maar het laat wel zien dat de Ajax-trainer niet altijd consequent is. Net als zijn voorganger Ronald Koeman schippert Blind geregeld met zijn ploeg en zijn spelers.
De Zeeuw noemt het ‘accenten verleggen’, maar het geeft vooral aan dat het nieuwe Ajax nog lang niet af is. Blind stuit binnen zijn selectie op beperkingen waar ook Koeman al mee worstelde.
De eerste gaat er alleen wat diplomatieker en soepeler mee om. Spelers als Wesley Sneijder en Nigel de Jong accepteerden onlangs ieder een reservebeurt, omdat Blind dergelijke beslissingen onderbouwt.
Toch lopen sommige keuzes ogenschijnlijk krom. Tegen Roda begon Ryan Babel op de bank ‘omdat hij geen échte linksbuiten is’. De aanvaller speelde echter wél maandenlang op die positie, terwijl zijn vervanger Boukhari onlangs nog te horen kreeg dat hij zich op het middenveld moet richten.
Tegen Willem II en AZ formeerde Blind een verkapt 4-4-2 systeem, met Babel zwervend rondom Markus Rosenberg. Zaterdag koos de trainer wél voor wat meer klassieke buitenspelers, omdat Angelos Charisteas behoefte heeft aan aanvoer vanaf de zijkant. Dat de Griek wederom speelde – en twee keer scoorde - druist weer in tegen Blinds stelling dat Rosenberg feitelijk zijn eerste spits is.
Ook opmerkelijk: Julien Escudé werd vóór dit seizoen aangewezen als nieuwe aanvoerder, maar kreeg zaterdag niet eens speelminuten toen vier verdedigers ontbraken.
Noem het tegenstrijdigheden in dienst van de vooruitgang. Blind is zoekende, maar overeind blijft dat Ajax zichtbaar groeit. Tegen Roda JC was het veldspel opnieuw acceptabel en deze keer hielp het resultaat een handje. Charisteas leidde met zijn twee treffers bovendien de aandacht af van het veelbesproken spitsenprobleem.
De Griek speelde verre van briljant, maar putte zichtbaar vertrouwen uit zijn goals. Na rust leidde Charisteas nauwelijks balverlies en maakte zich nuttig in de combinatie. Bij zijn eerste actie was de spits nog getrakteerd op zijn vertrouwde fluitconcert, 90 minuten later stond hij met een bos anjers te stralen. ‘Man van de wedstrijd’ vond 69 procent van het Amsterdamse publiek.
De eerste goal van Charisteas kwam voort uit een fraaie combinatie tussen Pienaar en Rosales, zijn tweede was een Limburgs kadootje. Pa Mamadou Kah liet de bal lopen voor Vladan Kujovic, maar allebei keken ze verstijfd toe hoe Charisteas in de 40ste minuut 2-0 maakte.
Na rust speelde Roda wat verder van het eigen doel, maar de ploeg van Huub Stevens creëerde amper gevaar. Steven Pienaar besliste het duel na 69 minuten met een schuiver: 3-0. De tegentreffer van Edrissa Sonko bracht Ajax niet in verwarring. Tomás Galásek bepaalde de eindstand op 4-1 uit een strafschop, versierd dankzij een stijlvolle fopduik van Boukhari.
AD

Waarom schippert Blind net als Koeman? Omdat het moeilijk is met deze selectie logische keuzes te maken. Dit is bijvoorbeeld geen selectie voor het systeem zoals in de statuten vastgelegd. Daarvoor moet je buitenspelers hebben die kunnen voorzetten. [/b]
Dat was in feite ook mijn reactie met KoemanSpitsAankoop - DannyBlindAankoop 1 - 0.In feite was Harry voor Blind een gepasseerd station, immers een aankoop van Koeman die het boeltje weer op winning koers moet zetten, al zal men ook met Harry niet al te veel potten gaan breken.Blind laat in een interview waarvan de inkt nog niet droog is horen dat ie Rosenberg nog steeds krediet geeft en Harry niet aan de orde is.Om vervolgens hem vrolijk te passeren.

Maar laat ik het hier maar bij houden voordat ik jullie euforie over het matig potje voetbal tegen een ziek-zwak en misselijk Roda Jc bederf ..

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 26, 2005 8:02 am

Ajax leert met horten en stoten


AMSTERDAM - Noem het tegenstrijdigheden in dienst van de vooruitgang. Blind is zoekende, maar overeind blijft dat Ajax zichtbaar groeit.
Dit stuk vergeet je dan wel weer vet te maken. Dat is namelijk iets wat we onder Koeman niet waar konden nemen. Integendeel...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma sep 26, 2005 8:08 am

Zlatan was medio 2002 voor Koeman ook een gepasseerd station. Wat zei dat? Achteraf helemaal niets.
De wedstrijd tegen Roda vond ik trouwens beduidend minder dan de 4 voorgaande wedstrijden, maar dat ter zijde.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 26, 2005 8:50 am

Lucas schreef:
Ajax leert met horten en stoten


AMSTERDAM - Noem het tegenstrijdigheden in dienst van de vooruitgang. Blind is zoekende, maar overeind blijft dat Ajax zichtbaar groeit.
Dit stuk vergeet je dan wel weer vet te maken. Dat is namelijk iets wat we onder Koeman niet waar konden nemen. Integendeel...
Maar jij kunt beter de door mij vet gemaakte passage lezen, Luuk. Welbeschouwd vat die samen de bezwaren die bepaalde AT-ers (343 bijvoorbeeld, en Zuidema, en anderen, en ik) hadden tegen de benadering van Blind mbt de kwaliteit van deze selectie. Wij hebben altijd gevonden dat hij te hoog opgaf van deze groep, die volgens hem reuze sterk was en reuze compleet. 343 is er zelfs wanhopig van geworden. Nu keert Blind op zijn schreden terug en is er wel kostbare tijd verloren gegaan. Inmiddels moet hij wel schipperen, net als Koeman. Dat is de realiteit.

Wat die progressie betreft, laten we het hopen. Ook onder Koeman werd af en toe een half uurtje of een uurtje aardig gevoetbald. Wat dat betreft is er weinig veranderd. Maar we zullen het zien. Blind heeft -laten we dat een goed voorteken noemen- wel een gouden pik. Precies dit jaar voor het eerst de plee-offs, waardoor aan het einde van het seizoen nog iets te corrigeren valt, en precies dit jaar een uiterst fortuinlijke loting in de CL. Geen Celtic in de voorronde, geen Bayern en Juventus in de poule- het zit bepaald niet tegen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 26, 2005 8:54 am

Tja, we zijn het duidelijk niet eens. Ik heb Ajax met vlagen een niveau zien halen dat onder Koeman nooit is gehaald. Als Ajax de wedstrijden een beetje rendement had gehaald uit de kansen had het nu ongeslagen bovenaan gestaan. Met aanvallend spel op de helft van de tegenstander.

De selectie is prima. Babel is geen linksbuiten, Pienaar is geen rechtsbuiten. Dat is een fout van Blind. Dat betekent echter niet dat de selectie niet goed is. Natuurlijk gaat het omschakelen van Koe's antivoetbal naar soepel voetbal op de helft van de tegenstander met horten en stoten. Er wordt echter met reuzenstappen vooruitgang geboekt.

Als je na een half jaar in dienst én aan het begin van het seizoen nog aan het zoeken bent naar de meest geschikte opstelling is dat geen schipperen. Het heet schipperen als je na drie jaar nog steeds geen enkel idee hebt waar je naartoe wil werken

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 26, 2005 9:07 am

Lucas schreef:Tja, we zijn het duidelijk niet eens.
Haha nee, maar even goede vrienden hoor. :xyxthumbs:
Ik heb Ajax met vlagen een niveau zien halen dat onder Koeman nooit is gehaald.
Dat klopt niet (imo), Koeman is goed begonnen. Na het vertrek van Chivu is het minder geworden. Geen toeval, want Chivu was binnen en buiten het veld de leider. Door het machtsvacuüm dat ontstond is het gaan rommelen binnen de selectie. Maar tot die tijd heeft Ajax echt goede wedstrijden gespeeld, ik ben er zelf bij geweest. In elk geval wedstrijden die even goed waren als die tot op heden onder Blind.
Als Ajax de wedstrijden een beetje rendement had gehaald uit de kansen had het nu ongeslagen bovenaan gestaan.
Speculatie en nog scorebordjournalistiek ook. :aai: :D
Met aanvallend spel op de helft van de tegenstander.
Maar neem nou vorige week tegen AZ. Speelde Ajax toen op de helft van de tegenstander? Dacht het niet. De eerste goal van Charisteas, afgelopen woensdag, was ook pas een van de eerste écht uitgespeelde doelpunten. Tot op heden heeft Ajax vooral uit afstandsschoten gescoord. Dat zegt ook wat . Zoals Cruijff zei: balbezit hebben is iets anders dan domineren.
De selectie is prima. Babel is geen linksbuiten, Pienaar is geen rechtsbuiten. Dat is een fout van Blind. Dat betekent echter niet dat de selectie niet goed is.
O nee? Wie moet er dan links- en rechtsbuiten? Koeman liep ook al tegen dat probleem aan. Iemand had de statuten veranderd, er moest zo nodig met buitenspelers gespeeld worden. Prima, maar zorg dan dat die er zijn. Op dit moment hebben we niet één speler in de selectie die een man kan uitspelen én kan voorzetten. Dan moet een trainer wel zijn toevlucht nemen tot noodoplossingen.
Natuurlijk gaat het omschakelen van Koe's antivoetbal naar soepel voetbal op de helft van de tegenstander met horten en stoten. Er wordt echter met reuzenstappen vooruitgang geboekt.
Nou, reuzenstappen...

-tegen PSV voor de JC-schaal: een half uurtje goed.
-tegen RBC: matig
-tegen Feyenoord: veel balbezit, maar ook matig
-tegen Praag: redelijk, maar erg zwakke tegenstander
-tegen AZ: half uur goed, daarna weggespeeld
-tegen Den Haag: eerste helft (hooguit) goed, tweede slecht
-tegen Roda: hele wedstrijd matig.

Wat een progressie. :worshippy:
Als je na een half jaar in dienst én aan het begin van het seizoen nog aan het zoeken bent naar de meest geschikte opstelling is dat geen schipperen. Het heet schipperen als je na drie jaar nog steeds geen enkel idee hebt waar je naartoe wil werken
Deze selectie is al vrij lang bij elkaar, dus zou het snel moeten gaan. Bovendien komen veel spelers uit de eigen jeugd. Veel spelers hebben onder Blind gevoetbald, ze kennen zijn werkwijze. Ik weet niet hoe lang je Blind wilt geven?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma sep 26, 2005 9:22 am

joey schreef: -tegen Roda: hele wedstrijd matig.
Ach ja. Als je dat vindt, zijn we het over de premissen van de discussie al zodanig oneens dat verder praten nauwelijks zin heeft.

Je kunt een interessant gesprek voeren over de vraag hoe Nederland zo'n rijk land geworden is. Behalve als je gesprekspartner vindt dat Nederland géén rijk land is. Dan kom je er nooit uit.

Ik vond het leuk hoor, tegen Roda. Prima gedaan. Meer kun je niet doen: goed voetballen, beter zijn dan je tegenstander en er een stuk of wat goaltjes inschoppen. Dan kun je na de wedstrijd wel meteen een boom opzetten over de vraag hoe zwak Roda was en wat Ajax er tegen Chelsea van zou bakken. Zo kun je alles doodpraten.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 26, 2005 9:26 am

Goed voetballen? Vond je dat echt? :shock:

Ik vond de wedstrijd tegen Roda van de drie thuiswedstrijden verreweg de zwakste, dit ondanks het feit dat het de enige was die gewonnen werd. Het positiespel klopte niet (veel kluitjesvoetbal) en er werd veel balverlies geleden, met name op links.

En ja, natuurlijk maakt het uit hoe sterk de tegenstander is. AZ uit is meer maatstaf dan RBC uit. Wedstrijden als die tegen RBC werden onder Koeman ook simpel gewonnen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 26, 2005 9:39 am

joey schreef:Haha nee, maar even goede vrienden hoor. :xyxthumbs:
Uiteraard. Ik hoorde zaterdag nog van S. dat ik in het geheel niet eigenwijs ben!! :eusa_liar: Maar ik kan best overweg met mensen, ook als zij wel eigenwijs zijn! :D
Dat klopt niet (imo), Koeman is goed begonnen.
Met verdedigend spel ja. Is een fractie simpeler. Zo werd feyenoord kampioen met counteren met een ploeg waarin karate Henk, Hobbel van Gobbel en Bor de Wolf de sterren waren...En natuurlijk de onovertroffen Ruud Heus.

Na het vertrek van Chivu is het minder geworden. Geen toeval, want Chivu was binnen en buiten het veld de leider. Door het machtsvacuüm dat ontstond is het gaan rommelen binnen de selectie.
Er is nu ook geen leider. Toch lijkt de sfeer goed te zijn. Er staat nu duidelijk een ploeg. Onder Koeman was het één grote bende ego's. Is een belangrijke taak van een trainer bij een topclub. Voetballen kunnen spelers op dit niveau wel, dat hoeft een trainer ze niet te leren. Het gaat om het teamverband binnen én buiten het veld.
Maar tot die tijd heeft Ajax echt goede wedstrijden gespeeld, ik ben er zelf bij geweest. In elk geval wedstrijden die even goed waren als die tot op heden onder Blind.
Ik kan ze me niet herinneren. Misschien die twee weken dat ik op Kreta zat?
Speculatie en nog scorebordjournalistiek ook. :aai: :D
Nee hoor. Gewoon het aantal kansen dat Ajax heeft afzetten tegen het aantal kansen voor de tegenstander. Alleen AZ kreeg even veel mogelijkheden als Ajax. De andere wedstrijden hadden ruim gewonnen kunnen en moeten worden.
Maar neem nou vorige week tegen AZ. Speelde Ajax toen op de helft van de tegenstander? Dacht het niet.
Het grootste deel van de eerste helft wel ja.
De eerste goal van Charisteas, afgelopen woensdag, was ook pas een van de eerste écht uitgespeelde doelpunten. Tot op heden heeft Ajax vooral uit afstandsschoten gescoord. Dat zegt ook wat . Zoals Cruijff zei: balbezit hebben is iets anders dan domineren.
Je zou gelijk hebben als er ook geen uitgespeelde kansen kwamen. Maar die zijn er wel, ze worden alleen niet afgemaakt. Cruyff heeft gelijk. Maar het is niet alleen balbezit, er volgen ook legio mogelijkheden uit. Vorig seizoen kreeg Ajax nauwelijk mogelijkheden tegen verdedigend ingestelde tegenstanders. Dit seizoen wel. Tegen Roda was dan misschien matig, maar kijk voor de grap een wanneer Ajax voor het laatst 4x thuis scoorde voordat Blind coach was. Dat is volgens mij de laatste wedstrijd van Zlatan voor het laatst gebeurd.
Overigens kreeg AZ tegen Ajax ook geen uitgespeelde kansen; daar vind je echter wel dat AZ Ajax wegspeelde
O nee? Wie moet er dan links- en rechtsbuiten?
De Ridder, Rosales, Manucharian, Mitea, Boukhari
Koeman liep ook al tegen dat probleem aan. Iemand had de statuten veranderd, er moest zo nodig met buitenspelers gespeeld worden.
Inderdaad.
Prima, maar zorg dan dat die er zijn.
Soetaers, Sikora, Rosales... ongeveer 12 a 13 miljoen mocht Koeman aan buitenspelers uitgeven

Op dit moment hebben we niet één speler in de selectie die een man kan uitspelen én kan voorzetten. Dan moet een trainer wel zijn toevlucht nemen tot noodoplossingen.
Dus moet hij maar spelers op de vleugel zetten die het nog slechter kunnen dan de wel beschikbare buitenspelers?
Nou, reuzenstappen...

-tegen PSV voor de JC-schaal: een half uurtje goed.
-tegen RBC: matig
-tegen Feyenoord: veel balbezit, maar ook matig
-tegen Praag: redelijk, maar erg zwakke tegenstander
-tegen AZ: half uur goed, daarna weggespeeld
-tegen Den Haag: eerste helft (hooguit) goed, tweede slecht
-tegen Roda: hele wedstrijd matig.

Wat een progressie. :worshippy:
Ja reuzenstappen ja. Ik heb dit seizoen al een aantal malen gehad dat ik me tijdens een wedstrijd afvroeg met hoeveel doelpunten verschil we zouden gaan winnen. Een gevoel dat ik onder Koeman bij mijn weten slechts zeer zelden heb gehad..
Deze selectie is al vrij lang bij elkaar, dus zou het snel moeten gaan. Bovendien komen veel spelers uit de eigen jeugd. Veel spelers hebben onder Blind gevoetbald, ze kennen zijn werkwijze. Ik weet niet hoe lang je Blind wilt geven?
Vonk
Trabelsi
Grygera
Maduro
Emanuelson
Galasek
Sneijder
Lindenberg
Rosales
Charisteas
Babel

Hoeveel spelers hebben al onder Blind gespeeld zei je?

Maar je hebt gelijk. Het gaat dan ook behoorlijk snel. Er wordt met vlagen op hoog niveau gespeeld.
Ik ben het overigens niet eens met je beoordeling van de wedstrijden. vooral tegen AZ is belachelijk. Ajax speelde AZ een half uur weg, AZ speelde Ajax een half uur weg, de rest was gelijkwaardig. Tegen Sparta Praag speelde Ajax erg goed. Het zal best dat Sparta matig was, het was ook ultra-verdedigend. Iets waarmee Ajax tot voor kort absoluut niet mee om kon gaan..

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma sep 26, 2005 9:45 am

joey schreef:Goed voetballen? Vond je dat echt? :shock:
Ja. Een goede eerste helft, gevolgd door een veel mindere tweede. Dat blijft een probleem, maar over de hele wedstrijd: een mooie 7 als rapportcijfer.
Ik vond de wedstrijd tegen Roda van de drie thuiswedstrijden verreweg de zwakste, dit ondanks het feit dat het de enige was die gewonnen werd.
Ik vond Ajax beter in balans en met meer overtuiging voetballen dan tegen Feyenoord. Hoe het tegen Den Haag was weet ik niet, want toen was ik op zakenreis. Mijn vrienden zeiden dat de eerste helft tegen Den Haag nog een stukje beter was dan tegen Roda, maar dat Ajax tegen Roda weer minder ver terugzakte na rust, zodat het uiteindelijke twee vergelijkbaar goede optredens waren.
Het positiespel klopte niet (veel kluitjesvoetbal) en er werd veel balverlies geleden, met name op links.
Vond ik wel meevallen. De organisatie stond wat mij betreft vrij goed.
En ja, natuurlijk maakt het uit hoe sterk de tegenstander is. AZ uit is meer maatstaf dan RBC uit. Wedstrijden als die tegen RBC werden onder Koeman ook simpel gewonnen.
Hoe het onder Koeman ging kan me niets (meer) schelen. Het gaat om nu. En hoe sterk AZ is, telt alleen als je tegen AZ speelt. In alle andere wedstrijden doet het er niet toe en telt de kracht van de tegenstander die je op dat moment treft. Waarmee ik niet wil beweren dat het goed genoeg is als Ajax in elke wedstrijd net één tandje beter is dan de opponent en met 1-0 wint. Tegen sommige ploegen mag je meer verwachten.

En dat leverde Ajax dan ook tegen Roda: ze waren 100% dominant, creëerden wederom kansen bij de vleet, er zat een redelijk tempo in, ze wilden graag en ze gaven vrijwel niets weg. En: ze scoorden ook nog. 4-1. Prima. Hoe het tegen AZ (of Arsenal) gaat, dat zien we dan wel weer. Maar na een thuiswedstrijd zoals die tegen Roda mag je toch in vredesnaam wel eens gewoon twee dagen tevreden zijn?

Ik doe het wel, in elk geval. Dit was een leuk potje voetbal, jongens. Keep it up.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma sep 26, 2005 12:11 pm

Hoe jij aan kansen bij de vleet komt is mij echt een raadsel ...

Plaats reactie