PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Frank

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Frank » do okt 22, 2009 8:56 pm

Kom je daar nu pas achter... :blush.gif:

Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, als jullie al weten dat PSV ruk speelt, waarom kijken jullie dan?
Masochistisch ingesteld, of om gewoon weer even lekker te kunnen kankeren op PSV?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 22, 2009 8:59 pm

Ik kijk al het Nederlandse voetbal, maar je bent het er dus niet mee eens? Jij hebt dus een goed PSV gezien? Ik weet niet dat PSV ruk gaat spelen, maar vaak constateer ik dat wel gedurende een wedstrijd. En dan altijd wel op basis van datgene wat ik zie ja.

Over het commentaar laat ik me verder niet uit, want dat kan alle kanten op. Het scheelt nogal als je die Driessen als commentator hebt, want die heeft er gewoon geen kaas van gegeten.

Frank

Bericht door Frank » do okt 22, 2009 9:02 pm

Ik weet het niet, ik heb de wedstrijd niet gezien. Ik weet namelijk als PSV volger (ik noem me geen supporter of fan meer) wel dat PSV geen attractief voetbal speelt.

Volgens mij weet jij dat ook wel.
Laatst gewijzigd door Frank op do okt 22, 2009 9:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 22, 2009 9:06 pm

Mwah met dit materiaal zou het wel moeten kunnen en ik ook best leuke wedstrijden gezien. Rutten maakt alleen een duidelijke keuze om zo zakelijk mogelijk een wedstrijd aan te vliegen. Alles moet op zekerheid en alles moet in een tergend langzaam tempo. Logischerwijze is Engelaar ook zijn verlengstuk op het veld.

On a positive side, die goal valt altijd wel. Dat dan weer wel.

Harm

Bericht door Harm » do okt 22, 2009 9:09 pm

olafski schreef:Godsamme, toen Rutten zei "niet naief spelen, zakelijk en voorzichtig" wist ik niet eens dat ze thuis speelde! :bye.gif:
Thuis spelen en tegen een Kopenhagen en dan zo spelen! Schandalig. Kopenhagen is inderdaad de enige die speelt. Dat kunnen ze niet eens want het stelt niet veel voor. Dat PSV het er dan niet van neemt, vind ik echt schandalig. Maar goed, bij PSV mag dat.
Was trouwens ook vorige keer met die dorpsgek van Gijp. Toen speelde PSV eerst tegen die Israelische ploeg, die bij ons niet eens in de eerste divisie mag spelen. Ze speelde toen ook erg slecht en erg zakelijk(angsthazen voetbal dus). Maar in de studio vonden ze het professioneel, koel, goed, europees etc.
Daarna moest Ajax tegen, hoe heten die Roemenen. Die speelde vrij goed en gevaarlijk. Tuurlijk moest Ajax winnen, maar Ajax probeerde tenminste. Zeggen ze daarover in de studio dat het slecht was, schandalig en beneden niveau. Tja, toen brak mijn spreekwoordelijk klomp.
Zal straks ook wel zo zijn; netjes, zakelijk, geen gekke dingen, kortom goed gedaan door PSV.
Kopenhagen de enige die speelde? :biggrin.gif: Jij spoort echt niet.

PSV was hemeltergend slecht, maar nog hadden ze niks te vrezen van Kopenhagen. Die zijn de eerste 80 minuten twee halve keren voor de goal geweest. En PSV leek te verzanden in balletjes breed of achteruit in een veel te laag tempo en zonder creativiteit.

Feest

Bericht door Feest » do okt 22, 2009 9:45 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do okt 22, 2009 10:05 pm

En negers die naar Scandinavië gaan om te voetballen al helemaal niet. Godallemachtig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do okt 22, 2009 10:09 pm

Bertje schreef:En negers die naar Scandinavië gaan om te voetballen al helemaal niet. Godallemachtig.
Alves?

olafski

Bericht door olafski » do okt 22, 2009 10:13 pm

Harm schreef: Kopenhagen de enige die speelde? :biggrin.gif: Jij spoort echt niet.
Nou misschien overdreven of uit schande, maar die opmerking was na de 1e helft volgens mij en toen durfde Kopenhagen wel en PSV zo goed als niet. Mijn God, het was niet normaal.
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen

Beloki

Bericht door Beloki » do okt 22, 2009 11:36 pm

Frank schreef:
Ik heb het volgens mij al eens eerder gezegd, als jullie al weten dat PSV ruk speelt, waarom kijken jullie dan?
Masochistisch ingesteld, of om gewoon weer even lekker te kunnen kankeren op PSV?
Hahahaha, hoe ironisch dat juist jij dit zegt.

Waarom zit je als psv-er op een Ajaxforum? Om lekker constructief over Ajax te discussieren?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jesse

Bericht door Jesse » do okt 22, 2009 11:42 pm

Het gaat hier toch ook over andere zaken dan Ajax?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Beloki

Bericht door Beloki » do okt 22, 2009 11:46 pm

Jesse schreef:Het gaat hier toch ook over andere zaken dan Ajax?
Dus ze komen speciaal voor de Debat zone naar AT? psv-ers moeten niet zeuren als mensen op een AJAXforum niet massaal gaan mastruberen als ze psv zitten te kijken.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » vr okt 23, 2009 7:23 am

Meesterbrein Engelaar leidt PSV voorbij FC Kopenhagen: 1-0

Orlando Magisch

EINDHOVEN, vrijdag

PSV blijft voorlopig de baas in groep K van de Europa League. De ploeg van trainer Fred Rutten klopte gisteravond in eigen huis FC Kopenhagen met 1-0 en blijft daardoor onbedreigd koploper. Jonathan Reis, die voor rust een strafschop miste en later de enige treffer scoorde, bleek goud waard. Het was echter Orlando Engelaar die de Eindhovenaren bij de hand nam. De middenvelder was bij alle gevaarlijke momenten van PSV betrokken en ontpopt zich steeds meer als het meesterbrein van het nieuwe PSV.

Het respect waarmee Rutten vooraf sprak over FC Kopenhagen bleek terecht. Hoewel de Eindhovenaren het ritme van de derde wedstrijd in de poulefase van de Europa League dicteerden, bleken de goed georganiseerd spelende Denen over een aardige omschakeling te beschikken. Na foutjes van eerst Danko Lazovic en later Ibrahim Afellay verschenen de gasten razendsnel met vier spelers in de buurt van het doel van PSV. De eerste counter leverde een schotje op van Atiba Hutchinson, wat simpel werd opgeraapt door Andreas Isaksson.

Ondanks dat ’De Leeuwen’ af en toe aardig voor de dag kwamen, was het PSV dat de baas was en de grootste kansen kreeg. Zoals wel vaker dit seizoen was het Orlando Engelaar die het Eindhovense doelgevaar inleidde. De Rotterdammer zette in de 32ste minuut stevig druk op de Deense defensie en lanceerde Jonathan Reis. De jonge Braziliaan werd in het strafschopgebied gevloerd door Mikael Antonsson, maar knalde de terecht toegekende penalty tegen doelman Johan Wiland aan. ,,Hij neemt in ieder geval de verantwoordelijkheid”, beoordeelde Rutten de misser coulant.

Veel tijd om te treuren kreeg de spits niet, want twee minuten later kreeg hij opnieuw een aardige mogelijkheid. Engelaar bediende dit keer met de buitenkant van zijn gevoelige linkervoet Otman Bakkal, die de bal in de voeten van Reis deponeerde. Het schot dat volgde nadat hij om zijn as was gedraaid, werd geblokt.

Het gevoel dat PSV met de handrem op voetbalde, bleef niettemin ook na de pauze overeind. De degelijke organisatie bij de Denen, de terugkerende schoonheidsfoutjes en het te lage baltempo lagen ten grondslag aan de ogenschijnlijk weifelende houding. Met het inbrengen van Ola Toivonen en Carlos Salcido -voor Bakkal en Simons- probeerde Rutten na een uur zijn team te reanimeren.

De positieve uitwerking van de dubbele wissel liet even op zich wachten, maar was er wel degelijk. In de zeventigste minuut stond Wiland nog op de juiste plaats toen Reis een voorzet van opnieuw Engelaar listig op doel tikte, maar op de vierde doelpoging van de Braziliaan had de doelman geen antwoord. Salcido onderschepte een voorzet van exAjacied Jesper Gronkjaer en zag vervolgens hoe Engelaar Balazs Dzsudzsak op links de diepte in stuurde. Diens voorzet werd bij de eerste paal door Reis knap afgerond: 1-0.

Omdat PSV de grote vorm miste, moesten de Brabanders aanspraak maken op het vermogen om voor iedere meter te knokken. Ook op dat front ging Engelaar voorop in de strijd. Rutten had dat ook gezien, maar weigerde de middenvelder na afloop op een voetstuk te zetten. ,,Orlando bevestigt steeds meer de dingen die we van hem verwachten maar hij is niet de enige. Ik heb ook Afellay tackles zien maken op de momenten dat dit nodig was.”

Het vechtvoetbal ging de thuisploeg, waar Jagos Vukovic vier minuten voor tijd debuteerde omdat Erik Pieters geblesseerd moest afhaken, met horten en stoten aardig af. In blessuretijd miste Ailton Almeida nog een enorme kans namens FC Kopenhagen, maar de Eindhovense overlevingsdrang was ruimschoots voldoende voor de verdiende zege. ,,Een goed resultaat en dat telt in Europa”, sloot Rutten af. Zijn collega Stale Solbakken gaf PSV na afloop nog wel een waarschuwing voor de return op 5 november. ,,Dit PSV kunnen we in eigen huis kloppen.”

PSV (Ned) - FC Kopenhagen (Den) 1-0 (0-0). 72. Reis 1-0. Scheidsrechter: Kelly (Ier). Toeschouwers: 16.000. Gele kaarten: Simons, Manolev (PSV), Antonsson, Grønkjaer, Pospech (Kopenhagen).

PSV: Isaksson; Manolev, Simons (61. Salcido), Rodriguez, Pieters (86. Vukovic); Lazovic, Afellay, Engelaar, Dzsudzsak; Bakkal (61. Toivonen), Reis.
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr okt 23, 2009 7:47 am

De jonge Braziliaan werd in het strafschopgebied gevloerd door Mikael Antonsson, maar knalde de terecht toegekende penalty tegen doelman Johan Wiland aan. ,,Hij neemt in ieder geval de verantwoordelijkheid”, beoordeelde Rutten de misser coulant.
Een steek onder water naar ervaren krachten?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Harm

Bericht door Harm » vr okt 23, 2009 8:37 am

Wat is mastruberen?

Harm

Bericht door Harm » vr okt 23, 2009 8:41 am

Kopenhagen hield het veld gewoon ontzettend klein. Het speelveld was vaak maar 40 meter lang waarop 20 spelers stonden, als je creatieve krachten als Afellay en Dszudszak dan ook een complete off-day hebben, dan wordt het lastig om de ruimte achter de verdediging te benutten. Het is toch wel apart dat ik me haast opgelucht voelde toen ik Koevermans warm zag lopen, komend weekend zal hij wel weer in de spits staan.

Op de lijn had Isaksson weer een heel goede redding in de laatste minuut, maar al zijn uittrappen werden op keelhoogte naar Lazovic gestuurd, ik snap niet wat ze daar mee wilden bereiken.

Ik weet niet hoe het op tv overkwam, maar het uitvak was indrukwekkend zeg!

Baseman

Bericht door Baseman » vr okt 23, 2009 9:49 am

PSV heeft Europees alleen tegen Cluj een goede wedstrijd gespeeld en dat was slechts de eerste helft (al was die helft dan ook meteen heel erg goed), maar verder is het erg matig. In de Eredivisie speelt PSV steeds beter, tijd dat men dat nu ook eens Europees gaat laten zien. Aan de andere kant wint PSV Europees wel en is de volgende ronde erg dichtbij, dat is in ieder geval iets. Leuk om te zien is het vooralsnog echter zeker niet.

Kopenhagen kwam overigens voor één punt, ze stelden een handbalverdediging op en hoopten op een geslaagde counter (die ze bijna kregen in de laatste minuut). Helaas zie je dit Europees steeds vaker en is het lastig om er doorheen te komen, helemaal als de creatieve spelers bij PSV inderdaad een off-day hebben. Gelukkig haalde Engelaar wel een goed niveau, tenminste een middenvelder die de aanvallers kon bedienen. De term meesterbrein is nogal overdreven, maar Engelaar speelt de laatste weken sterk (behalve tegen Utrecht, toen hij was echt slecht).

PS: Toivonen is nog steeds niet op niveau sinds dat 'jeugd' WK, al zit er een stijgende lijn in. Tegen Heerenveen viel hij erg sterk in, tegen Kopenhagen was het echter weinig.

Harm

Bericht door Harm » vr okt 23, 2009 10:16 am

Vond je Engelaar tegen Heerenveen echt goed Base? Ik zie hem echt alleen maar foute passes over vijf meter afleveren.

Jesse

Bericht door Jesse » vr okt 23, 2009 11:38 am

Meesterbrein Engelaar?

:baaa.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Frank

Bericht door Frank » vr okt 23, 2009 6:29 pm

Beloki schreef:
Jesse schreef:Het gaat hier toch ook over andere zaken dan Ajax?
Dus ze komen speciaal voor de Debat zone naar AT? psv-ers moeten niet zeuren als mensen op een AJAXforum niet massaal gaan mastruberen als ze psv zitten te kijken.
Ik ben ooit op uitnodiging van joey op AM gekomen, omdat er hier op een normale, objectieve manier gediscussieerd kon worden, over Ajax maar ook over PSV, andere clubs en andere zaken. Helaas begint het verschil met site als AN/PN toch aardig kleiner te worden, en dat komt dan niet omdat die andere sites zoveel objectiever zijn geworden :smallgrin.gif: .

Overigens moet iedereen helemaal zelf weten wat hij of zij doet tijdens het kijken naar een voetbalwedstrijd (jij hebt daar blijkbaar andere ideeen over dan ik :blush.gif: ), ik zou het alleen wel weten als Ajax supporters zijnde. Ik zou niet naar PSV gaan zitten kijken. En dat mag ik toch wel zeggen hier?

olafski

Bericht door olafski » vr okt 23, 2009 8:13 pm

Tuurlijk Frank. Jij bent toch ook ondertussen van de oude garde. Je hebt het zelfs langer dan ik uitgehouden. En ik ben Ajax supporter :blush.gif:
Als u niets goeds te doen hebt, blijf dan in bed en verslaap uw tijd. Dat is beter dan opstaan en iemand kwaad doen

Frank

Bericht door Frank » vr okt 23, 2009 9:05 pm

Off topic: over oude garde gesproken, als ik het me goed herinner ben ik als lid van de oude garde ergens in 1999 begonnen op AM. Betekent dat nu dat we dit jaar een jubileum hebben of gelden die jaren voor AT niet mee... :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 23, 2009 9:51 pm

Baseman schreef: In de Eredivisie speelt PSV steeds beter,
Utrecht uit?

Meesterbrein Engelaar. Stukje van ED's v.d. Nieuwenhof zeker.

Ik vond PSV een aanfluiting gisteren. Spelopvatting was om te huilen. De 'geweldige hoofdtrainer' Rutten is niets anders dan een resultaatslaaf. Resultaten zijn goed, spel een heel stuk minder. Dat blijft natuurlijk niet hand in hand gaan, een heel seizoen lang.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr okt 23, 2009 11:02 pm

PSV is gewoon saai en degelijk, zoals altijd. Ze malen daar niet om voetbal dat niet om aan te gluren is, als het maar resultaat oplevert. Niet anders dan voorgaande jaren dus.
Feest schreef:Scandinaviers kunnen niet voetballen.
Het zijn net Friezen.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za okt 24, 2009 12:23 am

Jesse schreef:Meesterbrein Engelaar?

:baaa.gif:
En dan daaronder: Orlando Magisch

:withstupid.gif:

Plaats reactie