PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
wimpey

Bericht door wimpey » di mar 20, 2007 7:01 pm

Thomas schreef:heb ik dit seizoen toch wel heel wat meer goede en/of memorabele wedstrijden gezien dan de supporters van PSV, denk ik zo.
Vergeet al die slechte wedstrijden niet, dan kom je wat objectiever over. Het aantal (zeer) slechte wedstrijden van Ajax is minimaal gelijk aan het aantal goede.

Baseman heeft gewoon gelijk. PSV speelde een geweldige 1e seizoenshelft en nu gaat het door het aantal wedstrijden, blessures bij sleutelspelers en een smalle selectie moeizaam.

Aan het einde van de rit staan ze wel weer met de titel en behoren (minimaal) tot de beste 8 van Europa.

Ajax moet nog maar afwachten of we überhaupt volgend seizoen de kans krijgen om CL te spelen. En zelfs dan kan een ploeg als FCK nog weer roet in het eten gooien.

Koeman krijgt nu de volle laag. Z'n taktiek was inderdaad niet best. Die Mendez is bijv. goed uit de 2e lijn, maar speelde nu te diep om gevaarlijk te worden. Maar met Koeman's tactisch plan is normaliter weinig mis. Hij is niet de enige trainer van een HCE-topclub die er weleens naast zit. Denk nog effe terug aan Bremen, FCK, PSV-thuis.

Koeman is voor mij niet ineens een kuttrainer. Net zoals HtC niet ineens een wereldtrainer is. Daarvoor gaat er bij Ajax nog teveel fout en bij PSV nog teveel goed.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 20, 2007 7:21 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef:heb ik dit seizoen toch wel heel wat meer goede en/of memorabele wedstrijden gezien dan de supporters van PSV, denk ik zo.
Vergeet al die slechte wedstrijden niet, dan kom je wat objectiever over. Het aantal (zeer) slechte wedstrijden van Ajax is minimaal gelijk aan het aantal goede.
Het ging me er even om dat een leuke kampioen ook indrukwekkende en leuke wedstrijden heeft gespeeld. Dat heeft PSV in de competitie zelden gedaan.
wimpey schreef:Baseman heeft gewoon gelijk. PSV speelde een geweldige 1e seizoenshelft en nu gaat het door het aantal wedstrijden, blessures bij sleutelspelers en een smalle selectie moeizaam.
De selectie van Ajax is niet of nauwelijks breder en Ajax heeft veel meer spelers moeten missen. Volgens mij was dat destijds geen excuus. Daarbij is het bij PSV sinds de winterstop al kut met peren en ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat men halverwege het seizoen al uitgeput is.

Aan het einde van de rit staan ze wel weer met de titel en behoren (minimaal) tot de beste 8 van Europa.

Ajax moet nog maar afwachten of we überhaupt volgend seizoen de kans krijgen om CL te spelen. En zelfs dan kan een ploeg als FCK nog weer roet in het eten gooien.
wimpey schreef:Koeman is voor mij niet ineens een kuttrainer. Net zoals HtC niet ineens een wereldtrainer is. Daarvoor gaat er bij Ajax nog teveel fout en bij PSV nog teveel goed.
Een kuttrainer is natuurlijk zwaar overdreven, maar echt indrukwekkend is het allemaal niet. PSV boekt geen vooruitgang en de resultaten die hij neerzet sinds de winterstop zijn onder Hiddink nooit voorgekomen.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 20, 2007 7:47 pm

Thomas schreef:Het ging me er even om dat een leuke kampioen ook indrukwekkende en leuke wedstrijden heeft gespeeld. Dat heeft PSV in de competitie zelden gedaan.
PSV heeft voor de winterstop meer dan voldoende indrukwekkende wedstrijden gespeeld, alleen noemen jullie die wedstrijden weer saai. Maar dan komen we voor de zoveelste keer uit bij de discussie hoe een team zou moeten spelen.

Persoonlijk vind ik het dan ook humor dat Ten Cate in de grote wedstrijden 4-4-2 speelt, daarmee succes heeft en daarom afgelopen zondag tegen PSV geroemd werd. En ik maar denken dat 4-3-3 het heilige systeem was...
De selectie van Ajax is niet of nauwelijks breder en Ajax heeft veel meer spelers moeten missen. Volgens mij was dat destijds geen excuus. Daarbij is het bij PSV sinds de winterstop al kut met peren en ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat men halverwege het seizoen al uitgeput is.
Och, Ten Cate riep voor het seizoen dat zijn teams het beste speelden in februari en maart en daarom werd hij hier afgemaakt (aangezien de resultaten iets heel anders lieten zien). Alleen schijnt één overwinning ineens genoeg te zijn om van PSV een matig ploegje en van Ajax een ware kampioen te maken.

Nogmaals: Alle grote teams spelen minder sinds de winterstop, maar AZ en PSV hebben nog een excuus in het Europese programma en de bijbehorende vermoeidheid en blessures die de spelers parten gaan spelen.

Wij houden tenminste de 0 tegen Excelsior ;)
Een kuttrainer is natuurlijk zwaar overdreven, maar echt indrukwekkend is het allemaal niet. PSV boekt geen vooruitgang en de resultaten die hij neerzet sinds de winterstop zijn onder Hiddink nooit voorgekomen.
Klopt, PSV werd met maar 11 punten voorsprong winterkampioen en haalde de 2e ronde van de CL...dat kan RKC nog wel.

Daarna slonk de voorsprong naar 3 punten, waarna weer werd uitgelopen naar een verschil van 8 punten en tussendoor werd een clubje als Arsenal in de CL uitgeschakeld. Maar dat zal aan alle andere teams gelegen hebben, aangezien men bij PSV blijkbaar niet meer kan voetballen.

Ik sluit me bij Wimpey aan:
wimpey schreef:Koeman is voor mij niet ineens een kuttrainer. Net zoals HtC niet ineens een wereldtrainer is. Daarvoor gaat er bij Ajax nog teveel fout en bij PSV nog teveel goed.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 20, 2007 7:53 pm

Giacomo Puccini schreef:Maar Alex, Cocu en Gomes lopen na dit seizoen (nagenoeg) gratis de deur uit waardoor er nog meer basisspelers zullen moeten worden verkocht om het niveau van de selectie op peil te brengen, hetgeen natuurlijk niet gaat lukken.
Helemaal mee eens, de afgelopen 4 seizoenen hebben duidelijk aangetoond dat PSV een leegloop niet op kan vangen...
joey schreef:Ik heb begrepen dat Alcides de opvolger van Alex moet worden.
Dat heb je dan verkeerd begrepen, Da Costa is de eventuele opvolger van Alex. Alcides is een back.
In Eindhoven denken ze dat Simons de nieuwe leider kan worden, maar die lijkt me te....Belgisch.
Hij is alleen maar een leider in en buiten het veld, geniet veel respect en aanzien in de selectie en is de aanvoerder van zijn nationale team en de reserve-aanvoerder bij PSV. Maar hij is Belg, dus dan houdt het natuurlijk meteen op. En jij kan het weten als fervente PSV volger...
Giacomo Puccini schreef:PSV ontloopt zijn verantwoordelijkheid als Nederlandse topclub door weinig tot niets op te leiden en nagenoeg alleen maar buitenlanders op te stellen.
Over onzin gesproken.

Beloki

Bericht door Beloki » di mar 20, 2007 7:57 pm

Waarom vind je dat onzin?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 20, 2007 8:04 pm

Moet ik dat nog uitleggen ?
Alsof Nederlands topclubs een verantwoordelijkheid hebben richting Oranje en het Nederlandse voetbal, zij hebben maar één belang en dat is hun eigen belang.

Daarbij levert PSV door hun Europese resultaten de belangrijkste redenen dat Nederland de huidige Europese plaatsen behoudt.

Of denk jij dat uitgeschakeld worden door Kopenhagen in de voorronde van de CL beter is voor het Nederlandse voetbal dan Arsenal uitschakelen en de kwartfinale van de CL te bereiken ?

Dat verder Nederlandse talenten tegenwoordig belachelijk duur zijn en vroegtijdig naar het buitenland vertrekken is niet een probleem dat PSV heeft veroorzaakt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 20, 2007 8:05 pm

Baseman schreef:Persoonlijk vind ik het dan ook humor dat Ten Cate in de grote wedstrijden 4-4-2 speelt, daarmee succes heeft en daarom afgelopen zondag tegen PSV geroemd werd. En ik maar denken dat 4-3-3 het heilige systeem was...
Dat heb je mij niet horen zeggen. De wedstrijden in 4-4-2 waren vrijwel allemaal aanvallend, dominant, aantrekkelijk en werden winnend afgesloten door Ajax.
Och, Ten Cate riep voor het seizoen dat zijn teams het beste speelden in februari en maart en daarom werd hij hier afgemaakt (aangezien de resultaten iets heel anders lieten zien). Alleen schijnt één overwinning ineens genoeg te zijn om van PSV een matig ploegje en van Ajax een ware kampioen te maken.
Ook dat laatste heb ik nergens gezegd. De ware kampioen is de ploeg die aan het einde van de rit de schaal omhoog houdt. Ik zeg alleen dat ik Ajax een mooiere kampioen vindt. Als PSV kampioen wordt is het een typisch Koeman-kampioenschap. Ajax heeft zeker (zeer) slechte wedstirjden gespeeld maar in mijn ogen veel meer sensationele en toch ook meer echt goede dan PSV.
Wij houden tenminste de 0 tegen Excelsior ;)

Ik krijg liever twee goals om m’n oren dan dat ik amper kansen weet af te dwingen en niet scoor tegen een ploeg waar iedereen voor mij wel tegen wist te scoren. :D
Klopt, PSV werd met maar 11 punten voorsprong winterkampioen en haalde de 2e ronde van de CL...dat kan RKC nog wel.
Dat was Hiddink met deze groep ook makkelijk gelukt hoor. De resultaten in de CL zijn fijn voor PSV en het Nederlandse voetbal, maar om nou te doen alsof PSV Europa al jaren aan het veroveren is en de redder in nood van het Nederlandse voetbal is gaat me ook wel heel ver.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 20, 2007 8:10 pm

Thomas schreef:Dat heb je mij niet horen zeggen.
Jou niet, de club Ajax wel.
Als PSV kampioen wordt is het een typisch Koeman-kampioenschap.
Yeah right, dat Hiddink daarvoor hetzelfde deed telt niet meer mee ?
Nu is het ineens een typisch Koeman-kampioenschap...of bedoel je dat het typisch is dat Koeman kampioen wordt ? Daar zit dan wel wat in :D
Dat was Hiddink met deze groep ook makkelijk gelukt hoor.
Jomanda ?
Je lijkt wel een PSV'er, die denken over het algemeen ook dat Hiddink heilig is ;)
De resultaten in de CL zijn fijn voor PSV en het Nederlandse voetbal, maar om nou te doen alsof PSV Europa al jaren aan het veroveren is en de redder in nood van het Nederlandse voetbal is gaat me ook wel heel ver.
Mij ook, al zit er een kern van waarheid in.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 20, 2007 8:18 pm

Baseman schreef:Yeah right, dat Hiddink daarvoor hetzelfde deed telt niet meer mee ? Nu is het ineens een typisch Koeman-kampioenschap...of bedoel je dat het typisch is dat Koeman kampioen wordt ? Daar zit dan wel wat in :D
Veel punten verspelen, een duidelijk waarneembare neergaande spiraal in de resultaten en het spel en teren op het werk van een ander. Dat is een Koeman kampioenschap.
Baseman schreef:
De resultaten in de CL zijn fijn voor PSV en het Nederlandse voetbal, maar om nou te doen alsof PSV Europa al jaren aan het veroveren is en de redder in nood van het Nederlandse voetbal is gaat me ook wel heel ver.
Mij ook, al zit er een kern van waarheid in.
Valt wel mee hoor. PSV en Ajax kwamen vorig seizoen even ver. Het jaar daarvoor haalde PSV de halve finale en het seizoen daarvoor haalde Ajax de kwartfinale. In de 10 voorgaande seizoenen haalde PSV niet eens de tweede ronde van de CL.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 20, 2007 8:29 pm

Thomas schreef:Veel punten verspelen, een duidelijk waarneembare neergaande spiraal in de resultaten en het spel en teren op het werk van een ander. Dat is een Koeman kampioenschap.
Overdrijven is ook een vak.
Dus als het goed gaat is het teren op andermans werk en als het slecht gaat dan is dat eigen schuld...lekker makkelijk.
Valt wel mee hoor. PSV en Ajax kwamen vorig seizoen even ver. Het jaar daarvoor haalde PSV de halve finale en het seizoen daarvoor haalde Ajax de kwartfinale. In de 10 voorgaande seizoenen haalde PSV niet eens de tweede ronde van de CL.
PSV speelt tenminste ieder jaar mee in de 1e ronde van de CL...en haalt daarbij de afgelopen 4 jaar de 2e ronde en zelfs 1 keer de halve finale.
Ajax haalt 1 keer de kwartfinale, onder Koeman overigens. Daarvoor en vooral daarna was het Europees gezien niet veel.

De punten worden door de laatste jaren door PSV en in minder mate AZ behaald, de overige Nederlandse teams laten het wat afweten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 20, 2007 8:38 pm

Vorig seizoen heeft Ajax nochtans meer punten vergaard dan Psv en Az.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 20, 2007 8:40 pm

PSV speelt tenminste ieder jaar mee in de 1e ronde van de CL...en haalt daarbij de afgelopen 4 jaar de 2e ronde en zelfs 1 keer de halve finale.
Ajax haalt 1 keer de kwartfinale, onder Koeman overigens. Daarvoor en vooral daarna was het Europees gezien niet veel.

De punten worden door de laatste jaren door PSV en in minder mate AZ behaald, de overige Nederlandse teams laten het wat afweten.
De Europese prestaties van PSV en Ajax vergelijken heeft natuurlijk weinig nut want dan heb ik altijd de langste. ;)

Verder denk ik dat Ajax in de laatste 4 jaar minimaal net zoveel punten heeft gehaald als AZ. Met een kwartfinale en achtste finale in de CL.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 20, 2007 8:45 pm

Thomas schreef:De Europese prestaties van PSV en Ajax vergelijken heeft natuurlijk weinig nut want dan heb ik altijd de langste. ;)
We hebben het dan ook over de punten die nu tellen, die van de afgelopen jaren dus.
Niet over de punten die in een ver verleden behaald werden ;)
Verder denk ik dat Ajax in de laatste 4 jaar minimaal net zoveel punten heeft gehaald als AZ. Met een kwartfinale en achtste finale in de CL.
Dat zou kunnen, dat weet ik zo niet.

Arwin

Bericht door Arwin » di mar 20, 2007 9:24 pm

De laatste 5 jaar:

2006-2007*
1 PSV 15p
2 AZ 15p
3 Ajax 12p

2005-2006
1 Ajax 14,5p
2 PSV 11p
3 AZ 11p

2004-2005
1 AZ 24p
2 PSV 22p
3 Feyenoord 9p

2003-2004
1 PSV 16p
2 Ajax 6,5p
3 Utrecht 5p

2002-2003
1 Ajax 16p
2 Feyenoord 7p
3 PSV/Vitesse 6p

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 10:18 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:Dat heb je mij niet horen zeggen.
Jou niet, de club Ajax wel.
Onjuist.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 10:19 pm

Frank schreef:Wat zijn er toch een hoop mensen die een hele sterke mening over voetballers hebben, terwijl ze zelf nooit op enig niveau hebben gespeeld en ook nooit zullen spelen.

Wat is dat spreekwoord ook al weer? De beste stuurlui.... of zoiets

:blah
Zullen we de voetbalfora dan maar opheffen? Misschien moeten we ook maar landelijk het bespreken van de kwaliteiten van voetbalspelers verbieden voor mensen die niet op een hoog niveau hebben gespeeld?

Inderdaad veel blablabla.

Frank

Bericht door Frank » di mar 20, 2007 10:25 pm

Sorry als ik op je tenen getrapt heb, Bertje... ;)

Ik moet af en toe best wel lachen om de manier waarop mensen hun mening verkondigen. Net of ze zelf alle wijsheid in pacht hebben en de rest van de wereld te stom is om er iets van te begrijpen. Soms kan ik er echter niet om lachen en kan ik me niet inhouden om er even een sneer op los te laten.

Niet te zwaar opnemen... ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 20, 2007 10:28 pm

Dus wie is er nou op zijn teentjes getrapt? ;)

Frank

Bericht door Frank » di mar 20, 2007 10:31 pm

ik stond toch per ongeluk op jouw teentjes? :oops

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 21, 2007 12:00 am

Frank schreef:Sorry als ik op je tenen getrapt heb, Bertje... ;)

Ik moet af en toe best wel lachen om de manier waarop mensen hun mening verkondigen. Net of ze zelf alle wijsheid in pacht hebben en de rest van de wereld te stom is om er iets van te begrijpen. Soms kan ik er echter niet om lachen en kan ik me niet inhouden om er even een sneer op los te laten.

Niet te zwaar opnemen... ;)
Dus mensen die discussiëren over voetbal en vinden dat ze er verstand van hebben mogen dat niet wanneer ze zelf niet goed kunnen voetballen?

Marijn

Bericht door Marijn » wo mar 21, 2007 12:17 am

Dit was te verwachten, Frank. :D
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 21, 2007 12:22 am

Het slaat gewoon nergens op. :blush:

Misschien moeten trainers die geen verleden als goede voetballer hebben in het vervolg ook maar niet beginnen aan een serieuze carrière.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 21, 2007 9:56 am

Misschien kan Frank als voormalig doelman uitleggen hoe het kan dat Gomes die bal van Davids zo beroerd kopte dat die nog over ging? :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

M..

Bericht door M.. » wo mar 21, 2007 10:49 am

Ik ben het helemaal met Frank eens... dus... Snor en borst: Oprotten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo mar 21, 2007 11:08 am

Paniek!
PSV smeekt fans om steun bij uit-duels en wil er zelfs voor betalen!

De schrik zit er goed in in Eindhoven na de schoffering tegen Ajax 1-5. De club probeert dit nog wanhopig intern te houden, maar lijkt hier niet in te slagen. Het moeilijk draaiende PSV heeft duidelijk een extra steun nodig om de laatste wedstrijden tot een goed einde te brengen en het Eindhovense publiek is nou eenmaal niet zo meereizend. Alle landskampioenschappen en andere prijzen ten spijt lukt het de Philps Sport Vereniging maar niet om van het stempel provinciaal clubje af te komen en een echte hondstrouwe supportersschare op te bouwen. Onlangs nog hadden slechts een handvol fans de moeite genomen de club te volgen voor de beker-zeperd in Breda 3-0 nederlaag. Om meer zieltjes te winnen heeft PSV nu een beroep gedaan op het publiek.

De club verzoekt met klem alle supporters om de drie resterende uitwedstrijden te bezoeken, om PSV naar de overwinning te helpen. De Eindhovenaren zijn zelfs bereid om deze steun te kopen door financieel bij te springen, om zo de grote supportersschare, zoals men het zelf noemt, tegemoet te komen, zo verklaart Schuitema tegenover het AD.

Alle hens aan dek
Schuitema zegt inmiddels met de technische leiding besproken te hebben dat hij bereid is daar financieel aan mee te werken dat er zoveel mogelijk fans meereizen naar de duels tegen NAC, NEC en FC Utrecht. ,,Het is nu voor ons alle hens aan dek. We moeten wat dingen regelen waardoor de jongens in de laatste weken zo optimaal mogelijk kunnen presteren.

Gesloten