Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 05, 2007 11:23 pm

Giacomo Puccini schreef:Als Real Madrid echt die Drenthe wil kopen dan zou ik hem maar verpatsen als ik Feyenoord was. Ik vind hem zwaar overschat en dit seizoen zou hij keihard moeten knokken om bij Feyenoord vaste waarde te worden.
Ik geloof er weinig van. Als linksback viel Drenthe het afgelopen seizoen regelmatig door de mand en nu zou Real Madrid hem voor die positie willen halen? Dat lijkt me stug. Daarnaast geloof ik niet dat Real op basis van dit jeugdtoernooi veel geld gaat uitgeven aan een talent en schiet men er weinig mee op door Marcelo te verhuren maar Drenthe te halen. Het zijn allebei middenvelders. Ik vind het eerlijk gezegd maar vage berichtgeving, zowel rond Drenthe als Feyenoord in z'n algemeenheid.
Jöhnk schreef:Feyenoord heeft een aandeel in de transferrechten op een aantal spelers verkocht. En ik neem niet aan dat er sprake is van een 'niet goed? Geld terug!'-garantie.
In financiëel opzicht is er weinig mis mee, lijkt mij. Maar het kan behoorlijk onrustig worden wanneer Drenthe, Bruins en De Guzman vanwege de belangen van verschillende zakenlui moeten spelen. Vooralsnog gaat er minstens eentje uit dat rijtje buiten de boot vallen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 06, 2007 9:38 am

Drenthe in gesprek met Real Madrid

ROTTERDAM - Feyenoord dreigt Royston Drenthe kwijt te raken aan Real Madrid. De Spaanse kampioen heeft gisteravond tijdens een geheime onmoeting in Den Haag de onderhandelingen met de speler geopend.

Daarvoor had de club toestemming gekregen van Feyenoord. De ‘Koninklijke’ heeft miljoenen over voor het aantrekken van de sterspeler van het afgelopen EK jeugd in Nederland. Drenthe was op dat EK de grote publiekstrekker. Als aanvallende middenvelder op de linkerflank was de 20-jarige speler een openbaring. Drenthe werd door buitenlandse pers en scouts als de nieuwe Edgar Davids omschreven.

Technisch directeur Pedrag Mijatovic vloog gisteren naar Nederland om met Drenthe’s zaakwaarnemer André Wasiman te onderhandelen. De voetballer was zelf niet bij het gesprek aanwezig. Ex-prof Wasiman had de afgelopen weken contact met een groot aantal Europese topclubs. In totaal meldden zich meer dan twintig clubs voor de speler, die na het EK met familie op vakantie ging naar Suriname.

Drenthe heeft in de Kuip nog een contract voor vier seizoenen. Het huidige bestuur besloot zijn verbintenis in het afgelopen seizoen open te breken, omdat men al inzag dat Drenthe een grote toekomst tegemoet gaat. Bij een enorme positieverbetering kan de Rotterdamse club de linkermiddenvelder echter niet in de weg staan. De afkoopsom voor het nog lopende contract van Drenthe zal groot zijn.

Feyenoord mag een vergoeding van meer dan 6 miljoen euro vragen. Die prijs blijkt voor Real geen bezwaar. Real Madrid heeft voor de jeugd-international van Feyenoord een verbintenis van vijf seizoenen klaar liggen. In Spanje kan Drenthe over die periode in totaal 8 miljoen euro aan salaris opstrijken. In het eerste jaar verdienen jonge spelers bij Real een bedrag van 8 ton, daarna loopt het salaris per seizoen op.

Drenthe maakte pas vorig jaar zijn debuut in het eerste elftal van Feyenoord. Trainer Erwin Koeman liet hem in de uitwedstrijd tegen Vitesse een kwartier voor tijd zijn opwachting maken. In zijn eerste seizoen bleef het aantal optredens in de hoofdmacht beperkt tot drie. Afgelopen seizoen groeide de geboren Rotterdammer uit tot basisspeler.

In theorie is het mogelijk dat Real Madrid de speler koopt en hem nog een jaar verhuurt. Feyenoord zou die constructie toejuichen, maar de club weet dat het daarover niet langer de regie kan voeren als er een kapitaal bedrag op tafel wordt gelegd voor Drenthe. Met de komst van Nuri Sahin van Borussia Dortmund hebben de Rotterdammers al een oplossing in huis voor het geval het snel tot een transfer komt.
AD

Pfff, op basis van een jeugdtoernooi.... :biggrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr jul 06, 2007 9:55 am

Zou leuk zijn voor Drenthe. Ik gun het die gozer wel. Moet hij wel een plekje in het elftal bemachtigen natuurlijk :aai.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

jabu

Bericht door jabu » vr jul 06, 2007 9:57 am

Het is gozert, Sylvie!

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » vr jul 06, 2007 10:11 am

Sorry :blush.gif: U heeft natuurlijk gelijk.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

goodfella

Bericht door goodfella » vr jul 06, 2007 10:17 am

Scherrer schreef:
Jöhnk schreef:Stam was geen afdankertje, hij speelde in de basis bij Milan maar wilde terug naar Nederland.

Om Davids stond ik idd. niet te springen.
Makaay speelde in de basis bij FC Bayern en moest ook niet weg, mocht blijven en kon naar verluidt naar clubs in Frankrijk, maar wilde wel terug naar Nederland. Zoveel verschil zie ik niet.
Maar Makaay was er wel naast komen te staan komend seizoen ten faveure van Toni, Klose en eventueel Podolski.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 06, 2007 10:27 am

Podolski in de basis in plaats van Makaay? Zo dom zijn ze nou ook weer niet, hoor.

Baseman

Bericht door Baseman » vr jul 06, 2007 10:31 am

Klopt, maar Toni en Klose staan komend seizoen in de basis.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jul 06, 2007 10:54 am

Nou vind ik Makaay ook beter dan Klose.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 06, 2007 11:28 am

’Sahin wordt attractie in Kuip’
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ROTTERDAM - Ebi Smolarek denkt dat de Turkse middenvelder Nuri Sahin (18) een hit wordt bij zijn oude club Feyenoord.

,,Hij heeft een prachtige steekpass, is aanvallend ingesteld en is een absolute versterking voor Feyenoord,’’ zegt Smolarek.

De Poolse aanvaller was de afgelopen twee seizoenen ploeggenoot van Sahin bij Borussia Dortmund. De voormalige Feyenoorder heeft Sahin kunnen vertellen wat hem in Rotterdam-Zuid te wachten staat. Smolarek weet zeker dat de jonge Turkse international in de smaak zal vallen bij het Rotterdamse publiek. ,,Nuri is een groot talent. Een jongen met een goeie kop, die al van jongaf enorm met zijn vak bezig is. Ik kon bij Dortmund heel goed met hem opschieten,’’ zegt Smolarek.

Nuri Sahin maakte al op zijn zestiende zijn debuut in de Bundesliga. Hij werd door trainer Bert van Marwijk in het diepe gegooid. Smolarek: ,,Hij is pas achttien jaar, maar omdat hij al zo vroeg in het eerste stond heeft hij al aardig wat ervaring.’’

In het afgelopen seizoen kwam Sahin 24 maal uit voor Borussia Dortmund. Na het vertrek van Van Marwijk kwam de voetballer minder aan spelen toe.

,,Wat hij nu doet is verstandig,’’ zegt Smolarek. ,,Hij moet veel spelen. Dat is goed voor zijn ontwikkeling. Hij wil een stap omhoog en dat lukt alleen als je veel speelt.’’ De Poolse spits herkent de situatie, waarin Sahin bij Dortmund verkeerde. Zelf vertrok Smolarek uit de Kuip toen hij daar na een fraai debuut geen basisplaats meer had.

,,Bij de supporters van Dortmund is Nuri heel populair. Dat komt omdat hij in grote wedstrijden heel belangrijk is geweest voor de club. Toen hij net in het elftal kwam was hij een controlerende middenvelder. Nu heeft hij het op en neer pendelen en het aanvallende gedeelte van zijn spel ook onder de knie. Een van zijn grootste kwaliteiten is zijn inzicht. Hij weet op het juiste moment in de buurt van de spitsen te komen en spelers voor de keeper te zetten.’’

Sahin wordt voorlopig voor een jaar van Borussia Dortmund gehuurd. Met de achtvoudig international is de middenlinie van Feyenoord rond. Eerder trokken de Rotterdammers routinier Giovanni van Bronckhorst van Barcelona en de talentvolle Luigi Bruins (Excelsior) al aan.

Met Sahin lijkt Feyenoord ook een speler achter de hand te hebben voor het geval linkshalf Royston Drenthe voor een miljoenenbedrag wordt verkocht aan Real Madrid of Chelsea. Smolarek: ,,De beste positie voor Sahin is linkshalf…’’ In een eerder stadium zette Feyenoord in op middenvelder Denny Landzaat, maar die lijkt bij zijn club Wigan in Engeland nog niet weg te kunnen.

Sahin zelf is zo trots dat hij een pagina heeft gemaakt over zijn transfer naar Rotterdam op zijn eigen Duitse website. Hij vertelt: ,,Ik ben blij dat ik weer met Van Marwijk kan samenwerken. In onze tijd samen bij Dortmund kon ik het goed met hem vinden. ,,Spelen bij een Nederlandse club wordt voor mij een totaal nieuwe ervaring. Maar ik geloof in mijzelf en ik weet zeker dat ik deze uitdaging goed zal oppakken.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jul 06, 2007 11:52 am

Waarom speelt die jongen niet bij zijn club? Zo breed heeft BD het niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jul 06, 2007 12:54 pm

Vast niet omdat hij zo goed presteert. Hij zal best talent hebben maar dat is voor F. niet relevant aangezien het om een korte huurovereenkomst gaat.

Iets anders: Charisteas voor 4 jaar naar FC Nurnberg. Feyenoord vangt naar verluidt 2,5 miljoen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr jul 06, 2007 1:07 pm

Leuk voor Charisteas. Die ploeg past prima bij hem. Ik meen dat hij als vervanger van Sibon wordt gehaald, in de trend van het doorselecteren.

Dat verhaal rond Drenthe wordt steeds gekker. Nu verkoopt Feyenoord een van haar grootste talenten om vervolgens een vervanger te halen via een huurovereenkomst.

Toppie

Bericht door Toppie » vr jul 06, 2007 1:18 pm

Thomas schreef:Leuk voor Charisteas. Die ploeg past prima bij hem. Ik meen dat hij als vervanger van Sibon wordt gehaald, in de trend van het doorselecteren.

Dat verhaal rond Drenthe wordt steeds gekker. Nu verkoopt Feyenoord een van haar grootste talenten om vervolgens een vervanger te halen via een huurovereenkomst.
http://www.feyenoord.nl/pages/feyenoord ... ining.aspx

Moet je eens kijken bij de training morgen in de Kuip , 10000 man verwachten ze... Ik hoop dat het wat beter gaat met de club uit Zuid. Maar als Ajax weer in een kolkende kuip kan zingen, het legioen is met pensioen
dan is alles goed :hdg.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » vr jul 06, 2007 3:46 pm

Toppie schreef:
Thomas schreef:Leuk voor Charisteas. Die ploeg past prima bij hem. Ik meen dat hij als vervanger van Sibon wordt gehaald, in de trend van het doorselecteren.

Hadden jullie gisteren om 23,35.50 al in deze topic kunnen lezen! :aai.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jul 06, 2007 4:57 pm

Demosthenes schreef:Makaay hoefde bij BM toch niet meer op een basisplaats te rekenen, waarom anders Toni en Klose halen als je 4-4-2 speelt. Volgens Reker/Valcx of een andere "td" daar werd Makaay al aangeboden voordat lazovic was gecontractueeerd, m.a.w. ruim voordat Klose naar BM ging!

feyenoord is veel sterker geworden, maar dat was niet zo moeilijk.

De geruchten in Rotterdam. Charisteas naar Nürnberg voor meer dan 3 miljoen (hoeveel heeft Ajax gekregen?), buys naar Köln en drente naar RM (voor veel geld!!!) om vervolgens verhuurd te worden aan feyenoord.

Het zijn geruchten hier, of ze juist zijn? Ik heb ze niet van fn.
Zou een ideale deal zijn m.b.t. Drenthe. Wie weet is die gast een gigantische flop en dan zit feyenoord er niet mee.

gaizka

Bericht door gaizka » za jul 07, 2007 8:51 am

Volgens de NOS is Harry voor € 2,5 miljoen verkocht, niet slecht. Voor hoeveel verkocht Ajax hem vorig jaar aan Feijenoord?

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » za jul 07, 2007 9:15 am

2.5 miljoen (als deze site niet al teveel onzin uitkraamt), dus hij heeft Feyenoord alleen salaris + tekengeld + 1 jaar rente + onderhandelingskosten gekost.

Betaal je over voetbaltransfers eigenlijk overdrachtsbela- ehh ik bedoel BTW? Dat zou zo'n snelle doorverkoop een stuk minder gunstig maken.
Laatst gewijzigd door 666 op za jul 07, 2007 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jul 07, 2007 9:19 am

Ik weet nog dat feyenoord iets móest doen in de laatste minuten van de transferperiode na de verkoop van K2.Ze hebben toen een bedrag betaald dat aardig in de buurt lag van de prijs die AJAX betaald had voor hem (4-5 miljoen).

Toppie

Bericht door Toppie » za jul 07, 2007 12:35 pm

15.000 man op de training en een hosanna stemming , er werd al geroepen de Joden gaan eraan. Ik geloof dat we weer een DVD'tje moeten gaan maken loosers die kakkerlakken :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » za jul 07, 2007 1:14 pm

Successupporters
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » za jul 07, 2007 1:39 pm

666 schreef:Betaal je over voetbaltransfers eigenlijk overdrachtsbela- ehh ik bedoel BTW? Dat zou zo'n snelle doorverkoop een stuk minder gunstig maken.
Volgens mij wel. Dat zei Riemer van der V. ooit bij de overgang van KJH naar Ajax.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za jul 07, 2007 5:34 pm

Van Marwijk: 'Feyenoord nog niet uitgekocht'

7/7/2007 16:20

'Een succesvol elftal koop je niet zomaar', temperde Bert van Marwijk de hoge verwachtingen. De Feyenoord-trainer stelde wél meer nieuwelingen in het vooruitzicht.

Van Marwijk begreep het optimisme, dat voelbaar was bij de eerste training in de aanloop naar het nieuwe seizoen. 'Maar we hebben nog geen punt en het zal niet eenvoudig zijn om binnen no time Ajax, AZ en PSV te achterhalen.'

Feyenoord deed goede zaken op de transfermarkt. 'Maar een succesvol elftal koop je niet zomaar. Een voorbeeld is Chelsea, dat ook de Champions League niet heeft kunnen kopen. Ik loop niet weg voor hoge verwachtingen, maar we moeten wel realistisch blijven.'

Toch zijn er nog mutaties te verwachten. 'Uitgekocht zijn we nog niet, maar dat ben je nooit op dit niveau', vertelde Van Marwijk. 'We moeten alert blijven wat de markt brengt en rekening houden met mogelijke verkopen.'

Zeker na het vertrek van Angelos Charisteas wil Van Marwijk graag meer opties voor de spitspositie. 'De voorste linie is met alleen Makaay in de spits karig bezet. We zoeken nog één en misschien wel twee aanvallers. Daarnaast kijken we nog met een schuin oog naar een controlerende middenvelder.'

Als het aan Van Marwijk ligt, blijft Royston Drenthe net als Romeo Castelen in Rotterdam. 'In principe is Royston onverkoopbaar, maar als er zodanige bedragen op tafel komen dat de club het niet kan weigeren, wordt het lastig', stelde de coach. 'In dat geval zou een verhuur een mooie optie zijn. Het belangrijkste is dat hij blijft.'

vi.nl

Toch raar dat Feyenoord geen betere trainer wist te vinden. Slechter kon het nooit gaan en Feyenoord heeft gewoon veel te makken. Hoe maakt voor een trainer niets uit.

Aristides

Bericht door Aristides » za jul 07, 2007 5:50 pm

vi.nl

Toch raar dat Feyenoord geen betere trainer wist te vinden. Slechter kon het nooit gaan en Feyenoord heeft gewoon veel te makken. Hoe maakt voor een trainer niets uit.
Het geld was er nog niet toen Adriaanse werd benaderd; er waren vage toezeggingen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Michael_B

Bericht door Michael_B » za jul 07, 2007 5:58 pm

Met Co erbij had het zowaar een kampioenselftal kunnen zijn.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gesloten