Feyenoord 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Aristides

Re: Feyenoord 2009-2010

Bericht door Aristides » ma aug 24, 2009 8:53 am

Jij roept dat-ie allang fit is...
... en dat is dan een samenzwering :aai.gif: een samenzwerende opmerking? Ach! Met wie zweer ik samen, ben wel nieuwsgierig, want alleen met jezelf samenzweren lijkt me lastig!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 24, 2009 9:45 am

Volgende week krijgt Feyenoord pas echte tegenstand en kunnen we zien hoe sterk ze echt zijn. Roda was gisteren niet serieus te nemen. En het geluk van afgelopen weken (cadeautjes tegen NEC, geen penalty tegen krijgen bij vitesse, pech van Heracles) kan ook niet doorblijven gaan..

Aristides

Bericht door Aristides » ma aug 24, 2009 11:26 am

Zlatan Son of God schreef:Volgende week krijgt Feyenoord pas echte tegenstand en kunnen we zien hoe sterk ze echt zijn. Roda was gisteren niet serieus te nemen. En het geluk van afgelopen weken (cadeautjes tegen NEC, geen penalty tegen krijgen bij vitesse, pech van Heracles) kan ook niet doorblijven gaan..
Het gaat om de start, om de punten. Over drie maanden schrijft er geen journalist meer over de schwalbe van Biseswar, de niet-gegeven strafschop in Vitesse-feyenoord, de ellebogen tegen Heracles enz.

Volgende week tegen Twente? Moet Twente donderdag o.i.d. niet uit """ergens in Azië""" voetballen, komt Twente niet vermoeid met geblesseerden terug? Zo kunnen we nu al verder gaan met dat Twente zo verzwakt was, de excuses liggen al klaar (Voor de slechte lezers: het zijn niet mijn excuses)

Vorig jaar werd er zo tegen AZ aangekeken; erg slecht seizoen ervoor, zelfs twee wedstrijden verliezen, een coach die alleen aan de punten denkt en "iedereen" dacht dat AZ wel zou terugvallen; is niet gebeurd. Zit een ploeg in "the winning mood", is er ineens niemand geblesseerd, zit alles mee en sta je zo vier punten voor. Waarom kan dat wel met AZ (Moisander, Swerts, van der Velden, Klavan enz.!) en niet met Twente (Volgens anderen wel) feyenoord?

De laatste jaren (op vorig jaar na) doet feyenoord het in de eerste helft van de competitie beter dan in de tweede helft, zo verrassend is de stand nu niet, maar je kunt niet alles ordenen onder "geluk" (Ook al speelt dat een rol)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 24, 2009 12:42 pm

Zlatan Son of God schreef:Volgende week krijgt Feyenoord pas echte tegenstand en kunnen we zien hoe sterk ze echt zijn.
Twente bedoel je? Wordt appeltje eitje voor Fnoord. Twente komt dan net terug van een wereldreis uit Azerbeidjan, je had ze niet op een gunstiger moment kunnen treffen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 24, 2009 9:08 pm

Een collega van mij is fan van Feyenoord en de Eagles (seizoenkaart). Hij heeft het weekend van z'n leven. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

generaal

Bericht door generaal » ma aug 24, 2009 9:40 pm

Derksen beweert dat de scouting van Feyenoord waardeloos is en dat er een betalingsregeling is getroffen met Makaay, Van Bronckhorst en Landzaat :smallgrin.gif: .

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 24, 2009 9:43 pm

Gaat lekker daar.

Als ze inderdaad de salarissen niet meer kunnen betalen dan zal het verhaal Honda met die externe financier toch ook lastig worden. Want Feyenoord moet volgens dat verhaal wel zelf het salaris ophoesten.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 24, 2009 10:00 pm

Ze zitten ook achter een Servier aan en het salaris wordt betaald door zn vader. :smallgrin.gif:

Beloki

Bericht door Beloki » ma aug 24, 2009 10:14 pm

En als ze hem verkopen moeten ze de helft inleveren. Wat een rotzooi daar.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma aug 24, 2009 10:20 pm

Alles hangt daar met touwtjes aan elkaar, het ene kostenpostje wordt gefinanciërd met de andere contructie etc etc.. Ooit moet het totaal instorten. Nog even wachten op de eerste paar tegenvallers op het veld.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 24, 2009 10:26 pm

Als ik hun was zou ik denk ik proberen om al die dure krachten transfervrij te lozen. Vergeet nou maar dat je daar een transfersom voor gaat krijgen. Als je ze kunt lozen krijg je iets meer lucht wat betreft de salarissen.

Zo'n bak met ellende is het resultaat van jarenlang wanbeleid. Dat krijg je niet in één keer in orde. Maar als het even kan moeten ze stoppen met al dat soort constructies. Als je een speler niet kunt betalen moet je 'm niet halen. Stel dan maar wat jonge spelers op. Als die zich ontwikkelen heb je ook de mogelijkheid om met een transfer winst te pakken. Tenzij je die winst al weer had verkocht met zo'n leuke talent pool natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di aug 25, 2009 12:17 am

De Guzman dicht bij transfer naar Valencia
25/08/2009 01:00

EXCLUSIEF - Jonathan de Guzman zal nog deze week een contract tekenen bij Valencia, mits zijn zaakwaarnemer Jan de Visser een akkoord bereikt met de Spaanse topclub. De Visser bespreekt dinsdagavond met een afvaardiging van Valencia de details van de transfer.

De Spanjaarden zijn op zoek naar een aanvallende middenvelder na het vertrek van de Argentijn Ever Banega naar Everton. Daarbij is Ruben Baraja geblesseerd en enkele maanden uit de roulatie.

De Guzman zelf wil de stap naar Spanje graag maken. Valencia past perfect in de profielschets die hij had gemaakt van zijn nieuwe club: een subtopper waar de kans groot is dat hij wekelijks aan spelen toe komt. 'Als ik Feyenoord verlaat dan is het voor een club die bij mij past en mij echt wil hebben', sprak De Guzman zondag nog na zijn glansoptreden tegen Roda JC (4-0 zege), waarin hij twee wereldgoals maakte.

Dat De Guzman zou vertrekken, stond vast. Vervelend voor Feyenoord is dat hij niet veel opbrengt. Vorig seizoen bood Manchester City nog veertien miljoen, maar die deal ketste af na getreuzel van Feyenoords algemeen directeur Eric Gudde en de toenmalige technische baas Peter Bosz.

Daarna raakte De Guzman geblesseerd aan zijn meniscus, waardoor hij de rest van het seizoen uit de roulatie was. Sindsdien had hij zijn zinnen gezet op een transfer en weigerde hij zijn aflopende verbintenis te verlengen.
VI
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di aug 25, 2009 7:18 am

Marillion schreef:Als ik hun was zou ik denk ik proberen om al die dure krachten transfervrij te lozen. Vergeet nou maar dat je daar een transfersom voor gaat krijgen. Als je ze kunt lozen krijg je iets meer lucht wat betreft de salarissen.

Zo'n bak met ellende is het resultaat van jarenlang wanbeleid. Dat krijg je niet in één keer in orde. Maar als het even kan moeten ze stoppen met al dat soort constructies. Als je een speler niet kunt betalen moet je 'm niet halen. Stel dan maar wat jonge spelers op. Als die zich ontwikkelen heb je ook de mogelijkheid om met een transfer winst te pakken. Tenzij je die winst al weer had verkocht met zo'n leuke talent pool natuurlijk.
Lijkt ajax wel...

Maar het is toch te gek voor woorden...Kan de Knvb hier niks aan doen dan? ik bedoel een speler maar extern financieren en geen begroting rond krijgen..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 25, 2009 7:56 am

Feyenoord zal wel blijven bestaan, de gemeente Rotterdam zal desnoods financieel bijspringen, zoals de voorzitter dan de deelgemeenteraad van Hoek van Holland (Ja, die man die allerlei grote feesten op het strand wil en gisterenavond weer aanwezig was bij Knevel en v.d. Brink) al voorstelde, een paar weken geleden in de NRC: leen feyenoord € 30.000.000 en als ze die niet kunnen terugbetalen is dat jammer, dan hoeft dat niet (en dat voor de man uit Spangen). Wethouder Schrijer (ook PvdA) heeft het plan opgepakt.

De gemeente Rotterdam financiert het nieuwe stadion misschien wel voor het grootste gedeelte (de particuliere investeerders houden zich momenteel rustig) al of niet samen met provincie en/of rijk (Zal niet staan te trappelen). Het wordt dan geen feyenoordstadion, maar een soort "" nationaal/regionaal stadion"" gewoon geld aan een stadion voor feyenoord geven mag niet "van Europa".

De Guzman naar Spanje(?) en hij wil nu al gaan, omdat hij tien jaar lang zoveel te danken heeft aan feyenoord, dat hij niet gratis weg wil gaan. Weer zo'n pathetisch verhaal waar de fans om smeken (Ik miste wel het woord "vriendenploeg") Waarom dan het contract niet verlengen? Desnoods met één jaar en spreek een transfersom af! Dat wil meneer niet, ik neem aan dat hij snapt dat een volgende langdurige blessure heel vervelend kan zijn voor zijn loopbaan, daarom wil hij zo snel mogelijk weg (Vreemd voor zo'n liefhebbende, dankbare speler, weggaan als het sportief fantastisch gaat, de CL nadert enz.)

Daniel

Bericht door Daniel » di aug 25, 2009 11:30 am

Who cares? Het is toch voor een Ajacied alleen maar leuker als zo'n speler bij Feyenoord zijn contract niet wil verlengen?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 25, 2009 7:07 pm

Landzaat mag gratis vertrekken
Geschreven op dinsdag, 25 augustus om 19:33

Denny Landzaat staat voor een vertrek bij Feyenoord. De ervaren middenvelder, die op een zijspoor is beland bij de Rotterdamse club, heeft volgens de NOS te horen gekregen dat hij transfervrij mag vertrekken uit De Kuip. Het contract van de Amsterdammer liep nog één seizoen door, maar deze wordt door de clubleiding van Feyenoord verscheurd wanneer Landzaat een nieuwe club weet te vinden.

De middenvelder is één van de routiniers die het slachtoffer is geworden van de nieuwe koers die Mario Been vaart. De trainer kiest voor jonge talenten in plaats van routine en heeft geen basisplaatsen over voor Landzaat, Kevin Hofland, Roy Makaay en Tim de Cler. Desondanks wilde de coach de vier spelers behouden, tenzij de heren niet konden leven met hun nieuwe rol.

Landzaats zaakwaarnemer Sigi Lens knoopte onlangs een gesprek aan met de clubleiding van Feyenoord en zag de bui voor deze conversatie al hangen. “Ik ben door Feyenoord uitgenodigd om te komen praten. Dan weet je hoe de situatie is”, zei hij. Lens bleek het bij het juiste eind te hebben, want Landzaat kan definitief vertrekken.

De 33-jarige middenvelder kwam halverwege het seizoen 2007/08 naar Feyenoord, dat hem destijds overnam van Wigan Athletic. Landzaat eindigde het jaargang met elf competitieduels voor de Rotterdammers en kwam vorig seizoen tot slechts negen duels. Onder Been kwam de voormalig international nog niet in actie en dat lijkt zo te gaan blijven. Wanner Landzaat geen nieuwe club weet te vinden, zal hij het jaar gewoon afmaken in De Kuip.

VZ
Vroegen ze tot op heden nog geld voor die jongen dan? :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 26, 2009 7:07 am

Serviër vorig jaar het nieuws met een vreemd incidentBabovic bij Feyenoord Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Feyenoord onderhandelt vandaag over een transfer van Stefan Babovic (22). De Stadionclub wil de Serviër één jaar huren van FC Nantes met een optie tot koop. Babovic meldt zich in De Kuip met zijn zaakwaarnemer Fali Ramadani en de Nederlandse voetbalagenten Karel en Dick van Burik. Er staat onder meer een gesprek met trainer Mario Been op het programma. "Babovic wil graag naar Feyenoord. De club spreekt hem heel erg aan", aldus Ramadani.

Babovic stond in Servië te boek als een van de grootste talenten van zijn generatie, maar in Frankrijk is zijn carrière op dood spoor geraakt. Babovic wil weer frequent gaan spelen om uitzicht te houden op de nationale ploeg. Overigens haalde de Serviër vorig jaar het nieuws met een vreemd incident. Babovic kreeg het in de kleedkamer aan de stok met ploeggenoot Djamel Abdoun en schopte zijn collega knock-out.

Feyenoord zal zowel de huursom als het salaris van Babovic extern moeten financieren. De club staat onder toezicht van de KNVB vanwege de financiële moeilijkheden. Babovic moet de opvolger van Jonathan de Guzman worden, maar die zit nog even in de wachtkamer bij Valencia. De Spaanse club wil eerst van Ever Banega af en zag na een verhuur aan Everton ook een verkoop aan Stuttgart voorlopig stranden op de onwillige houding van de Argentijn.

Telegraaf

mattie

Bericht door mattie » wo aug 26, 2009 7:35 am

vreemd op voetbalzone las ik dat zijn vader nogal veel eurootjes heeft en zijn zoon graag ziet voetballen... Zijn vader zou dus het salaris betalen.

Het moet niet gekker worden daar....

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo aug 26, 2009 9:42 am

Thijs schreef:Alles hangt daar met touwtjes aan elkaar, het ene kostenpostje wordt gefinanciërd met de andere contructie etc etc.. Ooit moet het totaal instorten. Nog even wachten op de eerste paar tegenvallers op het veld.
Ik snap niet dat de KNVB dit allemaal toestaat.

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 26, 2009 9:57 am

Ik snap niet dat de KNVB dit allemaal toestaat.
De knvb durft het niet aan feyenoord aan te pakken. Angst voor represailles, hooligans die persoonlijk verhaal komen halen? Zou kunnen. Het verleden van een club die ooit kampioen was? Dat gold niet voor de grondleggers van het betaalde voetbal in Nederland, Fortuna (54).

Jaren geleden bleek (achteraf) feyenoord er nog slechter voor te staan, ook toen is er geen werkelijke actie ondernomen door de knvb (Vreemd is dat die door feyenoordsupporters de knjb wordt genoemd).

Ook nu zal er wel weer iets gebeuren, de gemeente grijpt (financieel) in of er komt weer een suikeroom. Degene die denkt dat feyenoord nog iets met het gewone volk te maken heeft, is een dromer. Feyenoord is volledig afhankelijk van het grootkapitaal en houdt keurig de mythe in stand van de volksclub, iets wat de fans aanspreekt. Rotterdam is wat feyenoord betreft "één grote onderbuik".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 26, 2009 10:07 am

Ze zullen het nog een paar jaar zo uit moeten zingen, als ze straks dat nieuwe stadion hebben worden ze in 1 klap de rijkste club van Nederland.

mattie

Bericht door mattie » wo aug 26, 2009 2:57 pm

brigade zuid schreef:Ze zullen het nog een paar jaar zo uit moeten zingen, als ze straks dat nieuwe stadion hebben worden ze in 1 klap de rijkste club van Nederland.
volgens mij duurt het nog wel wat jaartjes... papieren manche verder is er nog niks bekend.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 27, 2009 12:14 am

brigade zuid schreef:Ze zullen het nog een paar jaar zo uit moeten zingen, als ze straks dat nieuwe stadion hebben worden ze in 1 klap de rijkste club van Nederland.
Want in dat stadion groeit geld?

Feyenoord heeft een groter stadion dan PSV, maar toch een veel lagere begroting. Leg dat maar eens uit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 27, 2009 9:54 am

Ik ging een beetje af op de woorden van Munsterman, Johnk.
FC Twente-voorzitter Joop Munsterman sprak maandag op de jaarlijkse perspresentatie niet alleen over zijn club. De preses verwacht veel van Feyenoord. "Feyenoord wordt weer de grootste club van Nederland", vertelde de voorzitter.

Munsterman bekrachtigd de woorden met de volgende motivatie: "Feyenoord gaat een groot stadion bouwen, krijgt een omzet van 80 miljoen en wordt dé club van Nederland.

martijn401

Bericht door martijn401 » do aug 27, 2009 9:58 am

Feyenoord rekent niet meer op VVV'er Keisuke Honda
Home > Nieuws > Voetbalnieuws
- Datum: 27-aug-2009 10:37

Feyenoord heeft het aantrekken van Keisuke Honda (foto) van VVV-Venlo uit het hoofd gezet. Eerder deze week had financieel directeur Onno Jacobs een oriënterend gesprek met een investeerder, maar daarna bleef het angstvallig stil.

Coach Mario Been rekent niet op de komst van de Japanner. ‘Ik heb nog steeds niets van de directie gehoord, dus hoef ik me daar nog niet druk om te maken,’ aldus de trainer tegen het Algemeen Dagblad. ‘En laten we nou eerlijk zijn, als er serieus iets zou spelen, dan was het nu toch al lang geregeld? Zo moeilijk is dat toch niet? Dat is gewoon een kwestie van ‘effetjes’ tien miljoen overmaken.’

‘Nu wordt er heel veel over Honda gesproken, maar ik weet er echt niets van,’ vervolgt de coach. ‘Zo lang ik niets hoor van de mensen die het horen te weten bij Feyenoord, maak ik me er niet druk om.’ (MavdH)
sportweek

Plaats reactie