PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Daniel

Bericht door Daniel » za feb 14, 2009 10:44 pm

Het lijkt er wel op inderdaad. Nu wordt ik weer denigrerend toegesproken dat ik het doe "om het seizoen nog spannend te houden voor mezelf".. Ik reken nergens meer op, absoluut niet, voor mij is het kampioenschap vervlogen in principe. Maar mag ik dan niet blij zijn als AZ punten verliest, omdat we dan nog wat inlopen? Ik zie daar geen arrogante hoop of verwachtingen in. Ik ben nu absoluut niet optimistisch, maar als je ziet hoe PSV twee jaar terug instortte zie je dat het maar raar kan lopen in de voetballerij. Dus zo'n resultaat is mooi voor ons.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za feb 14, 2009 10:58 pm

Inlopen op AZ... je kan beter hopen dat je concurrenten punten verspelen...

En nee... ik zeg niet dat je arrogant bent... ik vind het ijdele hoop en had liever gezien dat de komend kampioen meer punten had gepakt van een concurrent van Ajax...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Beloki

Bericht door Beloki » za feb 14, 2009 11:00 pm

banjavi schreef:Inlopen op AZ... je kan beter hopen dat je concurrenten punten verspelen...

En nee... ik zeg niet dat je arrogant bent... ik vind het ijdele hoop en had liever gezien dat de komend kampioen meer punten had gepakt van een concurrent van Ajax...
psv heeft geen punten verspeeld?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

999

Bericht door 999 » za feb 14, 2009 11:00 pm

Nou, als Psv en AZ ook zo tegen ons spelen dan tel ik zes verliespunten ...
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za feb 14, 2009 11:24 pm

999 schreef:Nou, als Psv en AZ ook zo tegen ons spelen dan tel ik zes verliespunten ...
Voor Ajax bedoel je?

PSV heeft geen punten verspeeld nee... die hebben een punt gewonnen tegen de nummer 1. Ik had verwacht dat AZ er over heen zou walsen... (meerdere met mij geloof ik), dus in dat geval heeft PSV geen punten verspeeld, zelfs 1 gewonnen.

Als Feyenoord mogen wint staat PSV boven Ajax volgens mij
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 14, 2009 11:29 pm

Toch handig hoor. Zo'n Koevermans in je selectie.... :smallgrin.gif:

Het valt me tegen dat AZ het nog heeft weggegeven na een 0-2 voorsprong. Maar goed, ze kunnen een stootje hebben en dit is ook nog altijd een prima resultaat. Die zien we niet meer terug.

PSV lijkt me wel klaar voor een serieuze strijd om de 2e plaats. Nu wij nog... :blush.gif:
Nil volentibus arduum

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo feb 15, 2009 6:54 am

PSV en AZ hebben nu een goal meer gemaakt dan Ajax, dus alleen al om die reden moeten we er tegen de havenslaven een paar inmikken.

Ajax dat minder scoort dan PSV... das bijna nog erger dan ons beschamend lage puntenaantal.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Harm

Bericht door Harm » zo feb 15, 2009 9:57 am

Het is dit seizoen in ieder geval de spannendste wedstrijd geweest die ik heb gezien. Over het resultaat ben ik niet tevreden, ik heb het idee dat er meer ingezeten had. Maar de eerste helft begon PSV veel te slap en gaf het die twee goals veel te eenvoudig weg. Volgens mij weer een fout van Isaksson bij de eerste goal en Bréchet had gewoon van De Zeeuw af moeten blijven, hij kon geen kant meer op.

In de tweede helft streed PSV gelukkig wat meer en hadden ze het geluk dat AZ het wat te hooghartig opnam met hakjes en dergelijke. Het is in ieder geval positief dat onze flutverdediging niet echt open gereten is door de aanval van AZ, dus het zelfvertrouwen heeft weer een kleine opkikker gekregen.

Maar was de scheidsrechter nou zo'n laffe hond die geen kaarten aan AZ'ers wilde geven? Of leek dat gewoon zo in het stadion? In mijn ogen had PSV aan het einde van de eerste helft een penalty moeten krijgen bij die handsbal van Schaars. Hij had gewoon voordeel van de handsbal.

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 15, 2009 10:12 am

999 schreef:Nou, als Psv en AZ ook zo tegen ons spelen dan tel ik zes verliespunten ...
Dat loopt wel los. PSV is echt niet beter dan Ajax. Die achterhoede gezien?

Ajax blijft niet zo slecht presteren als momenteel. In de eerste 18 gaven we 13 punten weg, in de laatste 4 wedstrijden 11. Dat contrasteert nogal.

AZ dacht PSV in de 2e helft met gallery play te moeten vernederen, was mijn indruk. Als ze gewoon op de voet van de eerste helft waren doorgegaan, was het 1-4 geworden.

Maar PSV toonde spirit en die Koef is lang niet zo slecht als velen het willen doen voorstellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 15, 2009 10:27 am

Harm schreef:Maar was de scheidsrechter nou zo'n laffe hond die geen kaarten aan AZ'ers wilde geven? Of leek dat gewoon zo in het stadion? In mijn ogen had PSV aan het einde van de eerste helft een penalty moeten krijgen bij die handsbal van Schaars. Hij had gewoon voordeel van de handsbal.
Hand naar de bal? Ik heb het niet gezien.

AZ was de eerste helft véél sterker. In de tweede helft merkte je toch dat ze in kwalitatief opzicht achterin problemen hebben. Van Gaal moet het doen met een simpelaar als Swerts.

Als PSV zo speelt tegen Ajax, gaan we daar weer eens het schip in.
Het stinkt aan alle kanten!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo feb 15, 2009 10:34 am

joey schreef:Als PSV zo speelt tegen Ajax, gaan we daar weer eens het schip in.
Dat verwacht ik wel, ja.

K.
Still alive...

Aristides

Bericht door Aristides » zo feb 15, 2009 11:12 am

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Als PSV zo speelt tegen Ajax, gaan we daar weer eens het schip in.
Dat verwacht ik wel, ja.

K.
Als Ajax zo speelt als tegen Vitesse gaan we niet alleen tegen psv en Vitesse het schip in.

Tegen psv is anders, ook voor psv.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 12:04 am

Volgens Jack van Gelder staat ook Adriaanse op het lijstje van PSV.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 16, 2009 1:07 am

joey schreef:AZ was de eerste helft véél sterker. In de tweede helft merkte je toch dat ze in kwalitatief opzicht achterin problemen hebben. Van Gaal moet het doen met een simpelaar als Swerts.
Bwa, moeten....hij had ook iemand anders mogen kopen.

Adriaanse pas niet bij PSV. Ze worden daar al zenuwachtig van Huub Stevens.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 10:37 am

Daarom zou het juist leuk zijn, Jöhnk. Ik zie dat wel zitten, Adriaanse bij PSV. :666.gif:

Dit is dan alvast een aankoop waar Adriaanse niet blij mee zou zijn:

André Ooijer dicht bij terugkeer PSV

EINDHOVEN - Als er geen rare dingen gebeuren, speelt André Ooijer volgend seizoen weer voor PSV. De 34-jarige verdediger heeft 'in principe' zijn jawoord gegeven aan de club waarvoor hij al speelde van 1998 tot 2006. Het contract van Ooijer bij zijn huidige werkgever Blackburn Rovers loopt aan het einde van dit seizoen af. Hij kan dus transfervrij overstappen naar PSV. De Eindhovense club deed tijdens de voorbije winterstop al een poging Ooijer over te nemen van Blackburn Rovers.

Toen bleek een transfer onhaalbaar. De 47-voudig international wil zijn loopbaan na de zomer graag voortzetten in Nederland en PSV ziet in Ooijer een ervaren kracht, aan wiens hand jonge spelers zich sneller en beter kunnen ontwikkelen.

Technisch manager Adrie van Kraaij noemt Ooijer 'een serieuze kandidaat' om naar PSV te komen. Van een definitieve transfer wil hij nog niet spreken. "Of het allemaal werkelijk doorgaat, is ook afhankelijk van een aantal omstandigheden." Zo moet zijn komst nog worden doorgesproken met de nieuwe trainer. Zolang onduidelijk is wie Huub Stevens opvolgt als hoofdcoach wil PSV de komst van Ooijer niet bevestigen.

Naast Ooijer hoopt PSV ook Mark van Bommel tot een terugkeer naar Eindhoven te kunnen bewegen. De club onderkent al langer dat het huidige team behoefte heeft aan meer routiniers.
ED

Een speler die fysiek duidelijk over the hill is...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 16, 2009 10:46 am

Ooijer is op dit moment in zijn loopbaan eigenlijk veel meer een Feyenoord aankoop.

Waarom PSV hem kennelijk gaat aantrekken terwijl niet eens duidelijk is welke coach met hem moet gaan werken is wat mij betreft onbegrijpelijk. Zal wel weer een actie van Reker zijn.
Nil volentibus arduum

jabu

Bericht door jabu » ma feb 16, 2009 10:50 am

Jöhnk schreef:Adriaanse pas niet bij PSV. Ze worden daar al zenuwachtig van Huub Stevens.
Gent ligt ongeveer even ver van Eindhoven als van Tilburg.
André Ooijer dicht bij terugkeer PSV

EINDHOVEN - Als er geen rare dingen gebeuren, speelt André Ooijer volgend seizoen weer voor PSV. De 34-jarige verdediger heeft 'in principe' zijn jawoord gegeven aan de club waarvoor hij al speelde van 1998 tot 2006. Het contract van Ooijer bij zijn huidige werkgever Blackburn Rovers loopt aan het einde van dit seizoen af. Hij kan dus transfervrij overstappen naar PSV. De Eindhovense club deed tijdens de voorbije winterstop al een poging Ooijer over te nemen van Blackburn Rovers.

Toen bleek een transfer onhaalbaar. De 47-voudig international wil zijn loopbaan na de zomer graag voortzetten in Nederland en PSV ziet in Ooijer een ervaren kracht, aan wiens hand jonge spelers zich sneller en beter kunnen ontwikkelen.

Technisch manager Adrie van Kraaij noemt Ooijer 'een serieuze kandidaat' om naar PSV te komen. Van een definitieve transfer wil hij nog niet spreken. "Of het allemaal werkelijk doorgaat, is ook afhankelijk van een aantal omstandigheden." Zo moet zijn komst nog worden doorgesproken met de nieuwe trainer. Zolang onduidelijk is wie Huub Stevens opvolgt als hoofdcoach wil PSV de komst van Ooijer niet bevestigen.

Naast Ooijer hoopt PSV ook Mark van Bommel tot een terugkeer naar Eindhoven te kunnen bewegen. De club onderkent al langer dat het huidige team behoefte heeft aan meer routiniers.
Eindhovens Dagblad

Heeft PSV behoefte aan routiniers of kunnen de huidige routiniers (Isaksson 27,Kromkamp 28, Salcido 28, Rodríguez, Zonneveld 28, Simons 32, Méndez 29, Lazovic 25, Koevermans 30, Bréchet 29, Culina 28, Addo 30 en Roorda 36 lijkt mij genoeg ervaring) niet voetballen en hebben ze behoefte aan kwaliteit.[/quote]
Laatst gewijzigd door jabu op ma feb 16, 2009 10:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 16, 2009 10:51 am

Addo is toch weg?

jabu

Bericht door jabu » ma feb 16, 2009 10:58 am

Ja, huur. Dus niet goed genoeg.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 16, 2009 11:05 am

Ooijer en Van Bommel... ze zijn niet meer topniveau, maar voor de Nederlandse competitie zijn dit goede krachten.

Ajax loopt volgend jaar weer te pielen met een paar twintigers....

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 16, 2009 11:09 am

GangstaRiB schreef:Ooijer en Van Bommel... ze zijn niet meer topniveau, maar voor de Nederlandse competitie zijn dit goede krachten.
Dat denk ik ook, Van Bommel sowiezo natuurlijk en Ooijer wordt wel een beetje lacherig over gedaan maar volgens mij speelt ie bij Blackburn nog gewoon in de basis en bij Oranje, 34 zegt wat dat betreft ook weer niet zoveel.

NFP

Bericht door NFP » ma feb 16, 2009 3:26 pm

Het is ook niet zo dat PSV geen spelers met wat ervaring rond heeft lopen, maar dit zijn toch vooral spelers die zelf qua spelniveau niet meekunnen dus daar heb je weinig aan. Ooijer kan zeker nog wel nuttig zijn denk ik al is ie wel erg ver op leeftijd inmiddels, hij speelt nog gewoon basis in de Premier League én in Oranje. Zolang je elftal niet vol loopt met ditsoort types op hoge leeftijd (zie Feyenoord) is hij best bruikbaar denk ik.
AZ dacht PSV in de 2e helft met gallery play te moeten vernederen, was mijn indruk.
Gallery play?
Dat is me dan toch ontgaan denk ik, bovendien kreeg AZ al na enkele minuten de 1-2 om de oren in de 2de helft dus toen was er sowieso geen aanleiding meer voor galleryplay.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 16, 2009 3:40 pm

NFP schreef:Het is ook niet zo dat PSV geen spelers met wat ervaring rond heeft lopen, maar dit zijn toch vooral spelers die zelf qua spelniveau niet meekunnen dus daar heb je weinig aan. Ooijer kan zeker nog wel nuttig zijn denk ik al is ie wel erg ver op leeftijd inmiddels, hij speelt nog gewoon basis in de Premier League én in Oranje. Zolang je elftal niet vol loopt met ditsoort types op hoge leeftijd (zie Feyenoord) is hij best bruikbaar denk ik.
AZ dacht PSV in de 2e helft met gallery play te moeten vernederen, was mijn indruk.
Gallery play?
Dat is me dan toch ontgaan denk ik, bovendien kreeg AZ al na enkele minuten de 1-2 om de oren in de 2de helft dus toen was er sowieso geen aanleiding meer voor galleryplay.
AZ begon in de tweede helft zeer laconiek. Ze verdedigden uit in driehoekjes met Romero.... Ik zei het al tijdens de wedstrijd dat die frivoliteiten hun gingen opbreken en inderdaad, dat gebeurde. Niet zozeer doordat PSV sterker werd, maar meer omdat AZ weigerde te voetballen.

Pas na de 2-2 ging AZ serieus voetballen en dat resulteerde alsnog in 2 levensgrote kansen.

NFP

Bericht door NFP » ma feb 16, 2009 4:37 pm

GangstaRiB schreef:
Pas na de 2-2 ging AZ serieus voetballen en dat resulteerde alsnog in 2 levensgrote kansen.
2 levensgrote kansen uit serieus voetbal?
1 was een schot van buiten de 16 en de ander was een kopkans uit een vrije trap.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 16, 2009 4:55 pm

NFP schreef:
GangstaRiB schreef:
2 levensgrote kansen uit serieus voetbal?
1 was een schot van buiten de 16 en de ander was een kopkans uit een vrije trap.
Na die 2-2 zette AZ plotseling weer druk, terwijl PSV voor de 3-2 ging.

Zover ik het kon beoordelen zag je dat AZ het bij de 1-2 stand wel goed genoeg vond. Daarna gaven ze eventjes gas en kreeg PSV het weer lastig.

Gesloten