FC Twente 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
J.G.

Bericht door J.G. » do dec 04, 2008 9:53 am

Ik zal NOOIT kunnen klappen en lachen als Ajax verliest en de tegenstander een ereronde loopt, vond het bijna beschamend van die gasten alsof het ze niks deed...

Harm

Bericht door Harm » do dec 04, 2008 10:25 am

Ik kan in ieder geval wel klappen voor de tegenstander. Ik heb het na PSV - Kaiserslautern en PSV - Roda JC (2X al) gewoon gedaan. En als ik 2 jaar geleden niet ziek was geweest, dan had ik het ook bij PSV - Ajax gedaan.

Het hangt er wel vanaf hoe de tegenstander speelt hoor. Roda JC heeft ons een tijdje terug voetballes gegeven en dan kan ik alleen maar respect voor ze opbrengen.

Lachen gaat een beetje ver, maar misschien waren de supporters wel blij dat er nu waarschijnlijk een nieuwe trainer komt.

J.G.

Bericht door J.G. » do dec 04, 2008 11:10 am

Ze gingen zelfs de armen een aantal keer in de lucht gooiend de overwinning vieren samen met de spelers van Twente.
Ging echt even een brug te ver...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do dec 04, 2008 12:55 pm

LucaS schreef:Ik ben het helemaal met Frank eens, walgelijk en irritant. Een scheidsrechter mag daarvoor ook gewoon fluiten volgens mij. Is spelbederf.
Nee hoor, hoe kom je erbij?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do dec 04, 2008 12:56 pm

De relatie tussen Schalke en Twente is al jaren erg goed onderling, zowel op bestuurlijk niveau als onder de supporters.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 1:00 pm

Zlatan Son of God schreef:
LucaS schreef:Ik ben het helemaal met Frank eens, walgelijk en irritant. Een scheidsrechter mag daarvoor ook gewoon fluiten volgens mij. Is spelbederf.
Omdat ik dat meerdere malen heb gezien. Zo specifiek staat spelbederf volgens mij ook niet omschreven. Ik heb zelfs scheidsrechters gezien die bij ongelooflijk tijdrekken en treuzelen met een inworp onmiddellijk floten voor een 'foute inworp'. Zouden meer scheidsrechters moeten doen
I think I lost my fucking headache

J.G.

Bericht door J.G. » do dec 04, 2008 1:21 pm

De relatie tussen Schalke en Twente is al jaren erg goed onderling, zowel op bestuurlijk niveau als onder de supporters.
Dat weet ik ook wel, ik heb ook wel warme gevoelens voor bepaalde clubs in het buitenland. Maar no way dat ik ga juichen als Ajax van ze verloren heeft, zeker niet als het de zoveelste sportieve teleurstelling is.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 04, 2008 1:36 pm

Laat ik het zo zeggen, ik heb veel respect voor mensen die na zo'n klotepot (vanuit Schalke-perspectief) alles kunnen relativeren en voor de tegenstander kunnen klappen. Of helemaal uit je dak gaan, zo je wilt.

Stel dat Ajax thuis door een Real Madrid of Manchester United totaal van de mat wordt getikt en we op technisch en tactisch vlak gewoon een maatje te klein zijn, soit. Maar dat je je in de groepsfase laat afschminken door een kleinere club en niet overwintert in Europa, ik zou er zíek van zijn.

Niks geen applaus, niks geen 'olé voor de tegenstander', ik zou met de pest in m'n lijf naar huis gaan. Ik zou het niet kunnen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do dec 04, 2008 1:37 pm

LucaS schreef:
Omdat ik dat meerdere malen heb gezien. Zo specifiek staat spelbederf volgens mij ook niet omschreven. Ik heb zelfs scheidsrechters gezien die bij ongelooflijk tijdrekken en treuzelen met een inworp onmiddellijk floten voor een 'foute inworp'. Zouden meer scheidsrechters moeten doen
Niks mis mee, moet de tegenstander maar de bal veroveren.. Scheidsrechters fluiten alleen als de bal op de verkeerde manier wordt afgeschermd. (vasthouden, wegduwen) Maar nu werd het prima gedaan op techniek en een beetje duelkracht! Vond je het tijdrekken van Finidi in 1995 ook zo vervelend?

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 1:39 pm

Ja

Harm

Bericht door Harm » do dec 04, 2008 1:40 pm

LucaS schreef:
Zlatan Son of God schreef: Nee hoor, hoe kom je erbij?
Niks mis mee, moet de tegenstander maar de bal veroveren.. Scheidsrechters fluiten alleen als de bal op de verkeerde manier wordt afgeschermd. (vasthouden, wegduwen) Maar nu werd het prima gedaan op techniek en een beetje duelkracht! Vond je het tijdrekken van Finidi in 1995 ook zo vervelend?
Volgens mij stond Theo gisteren echt wel onreglementair te duwen en te draaien. Dit was gewoon afhouden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do dec 04, 2008 1:45 pm

Tijdrekken is altijd vervelend, vond het al afgrijselijk toen Charisteas een paar jaar geleden tegen FC Groningen (Groningen kwam na een 3-0 terug tot 3-2 en ging drukken) nog heel irritant de bal bij de cornervlag bij zich ging houden. Zelfde als een bal over de achterlijn dreigt te gaan en zo'n pipo gaat dan een beetje met z'n kont tegen je aan staan.

Voor mijn part verzinnen ze er maar een regel voor, maar het is verschrikkelijk om te zien. Gewoon voetballen.

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 1:49 pm

Amen

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do dec 04, 2008 1:50 pm

Afhouden is volgens mij geen overtreding in het voetbal.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do dec 04, 2008 1:51 pm

Thijs schreef:Tijdrekken is altijd vervelend, vond het al afgrijselijk toen Charisteas een paar jaar geleden tegen FC Groningen (Groningen kwam na een 3-0 terug tot 3-2 en ging drukken) nog heel irritant de bal bij de cornervlag bij zich ging houden. Zelfde als een bal over de achterlijn dreigt te gaan en zo'n pipo gaat dan een beetje met z'n kont tegen je aan staan.

Voor mijn part verzinnen ze er maar een regel voor, maar het is verschrikkelijk om te zien. Gewoon voetballen.
Gaan jullie maar lekker het risoco nemen op de 2-2 en eventuele uitschakeling van europees voetbal. De laatste minuut ga je geen risico's mer nemen.. 3 punten en kwalificatie dat is het enige wat telt!

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 1:52 pm

Ik zeg niet dat het vanuit het standpunt van de spelers onbegrijpelijk is, ik zeg dat het spelbederf is en dat de scheidsrechter ertegen moet optreden. En als hij dat inderdaad niet kan, wat ik zeer betwijfel, dan moet de UEFA dat mogelijk gaan maken

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do dec 04, 2008 1:55 pm

Dan is het toch aan de tegenstander om er wat aan te doen..

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » do dec 04, 2008 8:06 pm

Perez speelde weer lekker, maar ik hoorde dat hij laatst wat beter speelde. Ben benieuwd wat Van Basten nu -achteraf- denkt van zijn selectiebeleid.

Frank

Bericht door Frank » do dec 04, 2008 8:19 pm

Op de site van de KNVB:
De bal afschermen

Er is geen sprake van een overtreding, indien
een speler de bal binnen speelbereik onder
controle heeft en deze daarbij afschermt van
een tegenstander zonder daarbij zijn armen te
gebruiken.

Indien hij echter in een strijd om de bal een
tegenstander belet de bal te spelen door
onreglementair een hand, een arm, benen of
het lichaam te gebruiken, dient hij te worden
bestraft met een directe vrije schop
of een
strafschop, indien de overtreding plaatsvond
binnen het eigen strafschopgebied.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » do dec 04, 2008 9:10 pm

Frank schreef:Op de site van de KNVB:
De bal afschermen

Er is geen sprake van een overtreding, indien
een speler de bal binnen speelbereik onder
controle heeft en deze daarbij afschermt van
een tegenstander zonder daarbij zijn armen te
gebruiken.

Indien hij echter in een strijd om de bal een
tegenstander belet de bal te spelen door
onreglementair een hand, een arm, benen of
het lichaam te gebruiken, dient hij te worden
bestraft met een directe vrije schop
of een
strafschop, indien de overtreding plaatsvond
binnen het eigen strafschopgebied.
Het is dus niet strafbaar, aangezien hij niet onreglementair gebruik maakt van zijn handen, armen, benen of lichaam. Hij gebruikt ze 'gewoon' reglementair.

Harm

Bericht door Harm » do dec 04, 2008 9:20 pm

heb je gezien hoe hij zijn kont en dergelijke naar achteren gooide?

LucaS

Bericht door LucaS » do dec 04, 2008 9:34 pm

Daarnaast staat in het eerste stukje duidelijk dat je de bal moet afschermen zonder je armen te gebruiken. Het gebruik van arm(en) is dus sowieso onreglementair

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr dec 05, 2008 11:26 am

LucaS schreef:Daarnaast staat in het eerste stukje duidelijk dat je de bal moet afschermen zonder je armen te gebruiken. Het gebruik van arm(en) is dus sowieso onreglementair
Je mag je wel breed maken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo dec 14, 2008 2:58 pm

Twente al op 0-2 in Groningen. Wat nou Groningen, NAC en Heerenveen? Twente is de gevaarlijkste outsider. :yes.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 14, 2008 2:59 pm

Thomas schreef:Twente al op 0-2 in Groningen. Wat nou Groningen, NAC en Heerenveen? Twente is de gevaarlijkste outsider. :yes.gif:
Idd. En daar winnen wij toch maar mooi van in Twente :666.gif: Arnautovic en Elia de doelpuntenmakers.

Gesloten