PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
999

Bericht door 999 » wo sep 27, 2006 10:21 pm

Knappe overwinning van Psv.En eigenlijk niet eens onverdiend ..
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » wo sep 27, 2006 10:52 pm

Steef schreef:Ik zie Micoud gewoon in de friteszak van Simons gaan.

:yes:

Jim

Bericht door Jim » wo sep 27, 2006 10:53 pm

Inderdaad een keurige zege van PSV.
Met name tactisch voor de zoveelste keer, met behulp van Bruins Slot, uitstekend aangepakt door Koeman.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do sep 28, 2006 2:12 am

Baseman schreef:Wat een schandalige en belachelijke rode kaart voor Lamey zeg, enorme blunder van de scheids :nooo:
Waarom speelde Lameij eigenlijk? Is Kromkamp niet fit?

Goede zege van PSV. Die gaan makkelijk door. Deze groep stelt niet veel voor, zoals vooraf al was voorspeld.

generaal

Bericht door generaal » do sep 28, 2006 2:16 am

Lamey speelde als linksback, Thomas... Salcido speelde top top, Simons maakte idd Micoud nagenoeg onzichtbaar (zoals Steef eerder aan gaf in dit topic) en zelfs Koné speelde gewoon een dijk van een wedstrijd. Wat mij vooral verbaasde, is het gebrek aan organisatie en samenhang in het team van Bordeaux. Geen vloeiende aanvallen, geen balbezit over veel schijven, nauwelijks de indruk wekken voor de winst te spelen: Dit kan natuurlijk ook liggen aan de kwaliteiten van Alex, Salcido en Simons ;).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do sep 28, 2006 2:59 am

Salcido speelde dus weer goed als centrale verdediger, Steef? :hypocrite: ;)

Flauw, weet ik. Volgens jou zou hij het in de Eredivisie tegen ploegen die
4-3-3 spelen toch moeilijker krijgen?

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 28, 2006 6:42 am

De uitblinkers waren Salcido, Koné en Alex.
Salcido was ook in woord en gebaar nadrukkelijk aanwezig, grote klasse.

PS: Lamey stond linksback, Kromkamp speelde gewoon als rechtsback.
Frank schreef:Ik neem aan dat de scheidsrechter het als een elleboogstoot van Lamey beoordeelde. En geheel ongelijk kan ik hem daar niet in geven (al vond ik een rode kaart wel erg overdreven).
Natuurlijk werd het beoordeeld als een elleboogstoot (anders kwam er ook geen rood), maar dat was het dus absoluut niet. Een feit dat de grensrechter had kunnen constateren...die gast keek ook wat vreemd toen de scheids ineens rood gaf, maar hij hield zijn mond dicht.

Lamey springt onhoog en daarbij gaat zijn rechterarm de lucht in voor balans, zijn tegenstander springt vervolgens vanuit zijn rug omhoog en schampt daarbij de arm van Lamey. Oftewel er was echt helemaal niets aan de hand en Lamey had zijn tegenstander helemaal niet gezien.

Volkomen terecht ook dat PSV beroep heeft aangetekend.

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » do sep 28, 2006 6:54 am

Baseman schreef:Wat een schandalige en belachelijke rode kaart voor Lamey zeg, enorme blunder van de scheids :nooo:
Nu is enig chauvinisme leuk, maar je kunt het ook overdrijven. Hij springt niet naar de bal maar naar de tegenstander, zwaait zijn arm uit en raakt de tegenstander met de elleboog. Waar lijkt dat op…………….Sowieso heeft PSV niets te klagen over deze scheidrechter. Alex die meerdere keren een tegenstander vasthield en veel te late tackles had heeft toch maar mooi het einde gehaald. Ook Lamey ging al eerder fors in de fout.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 28, 2006 7:04 am

Je verhaaltje over Lamey is onzin Wim, maar goed...de rest van de wereld zal wel gek zijn.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do sep 28, 2006 9:15 am

Ik zat in ieder geval goed met de meegereisde aanhang :D Knappe overwinning, een goede stap naar de volgende ronde. De kaart voor Lamey vond ik ook vreemd, maar vanuit de hoek van de scheids kan ik me er wel iets bij voorstellen dat het een gele zou worden. Hij loopt schuin naar achter, maakt zich enorm breed met beide ellebogen die zijn tegenstander op de borst raken en pakt hem vervolgens ook nog bij de hals en haalt hem naar de grond. Maar rood was het zeker niet, dan had ie hem echt moeten raken.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 28, 2006 9:28 am

Ik vond Koné helemaal niet zo'n 'dijk van een wedstrijd' spelen. Verder was Mendez weer prut van jewelste.

Heb me totaal niet vermaakt, maar die goal was wel knap uitgespeeld.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do sep 28, 2006 9:31 am

Als Lamey de intentie had om een elleboog uit te delen, is die rode kaart terecht.

Moet je je maar niet zo breed maken, denk ik dan.

Was de goal van Psv overigens geen buitenspel?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do sep 28, 2006 9:32 am

Ik wou het niet zeggen, maar ik vond het ook buitenspel. Was heel licht, maar het was buitenspel op het moment dat de bal werd ingespeeld. :yes:

999

Bericht door 999 » do sep 28, 2006 9:33 am

Vanuit het perspectief van de scheidsrechter rood, juist in deze situaties zou effe 30 seconden video beelden controleren langs de zijlijn of in een controle-toren goed zijn geweest ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do sep 28, 2006 9:35 am

Peter schreef:Ik wou het niet zeggen, maar ik vond het ook buitenspel. Was heel licht, maar het was buitenspel op het moment dat de bal werd ingespeeld. :yes:

:yes:

En dan maar zeuren over rood voor Lamey. (Nog de minste speler van PSV ook.)
Het stinkt aan alle kanten!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do sep 28, 2006 9:52 am

Ik ben er niet uit of het nou buitenspel was of niet.
De voeten van Kone staan volgens mij op één lijn met de verdediger, dus dan geen buitenspel. Het lcihaam van Koné staat wel buitenspel, maar dat telt niet mee.
Was trouwens wel een goed lopende snelle aanval. :xyxthumbs:

Top resultaat voor de lampjes, dus niet meer verder over lullen.

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 28, 2006 9:53 am

Flauwekul Joey...en dan maar zeuren over rood voor Lamey :nooo:
Onterecht blijft onterecht, op dit niveau mag de scheids gewoon niet zo'n blunder maken.

En ik weet niet of het buitenspel was, het was in ieder geval op het randje en volgens de regels moet de grens niet vlaggen in het geval van twijfel.

Wat telt er eigenlijk bij het bepalen van buitenspel ?
Het lichaam ? De voeten ? Allebei ?

Edit: Zoals ASR_AFCA aangeeft staan de voeten inderdaad op gelijke hoogte...vandaar mijn vraag.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do sep 28, 2006 9:58 am

ASR_AFCA schreef:Ik ben er niet uit of het nou buitenspel was of niet.
De voeten van Kone staan volgens mij op één lijn met de verdediger, dus dan geen buitenspel. Het lcihaam van Koné staat wel buitenspel, maar dat telt niet mee.
Was trouwens wel een goed lopende snelle aanval. :xyxthumbs:

Top resultaat voor de lampjes, dus niet meer verder over lullen.
De regel is dat ieder lichaamsdeel dat een doelpunt kan maken buitenspel is. Handen dus niet. Maar lichaam dus wel. Hoofd ook. Dat zou het dus buitenspel maken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Baseman

Bericht door Baseman » do sep 28, 2006 10:03 am

Spijker schreef:Hij loopt schuin naar achter, maakt zich enorm breed met beide ellebogen die zijn tegenstander op de borst raken en pakt hem vervolgens ook nog bij de hals en haalt hem naar de grond.
Hoe kom je hier eigenlijk bij ?

Lamey loopt schuin naar voren (gezicht richting goal en lopend richting de eigen achterlijn) om de bal te onderscheppen, hij heeft alleen oog voor de bal en springt vervolgens omhoog om de bal weg te koppen. Ondertussen komt er een tegenstander in zijn rug gelopen (die kan hij dus nooit zien) en die gaat het kopduel aan. Alleen is Lamey eerder en springt hij hoger, waarbij hij zijn rechterarm niet langs zijn lijf houdt. Maar niemand springt omhoog met zijn armen langs zijn lijf, dan ben je namelijk je balans kwijt. En daardoor springt de speler van Bordeaux tegen de arm van Lamey aan, waarbij hij verre van hard geraakt wordt. En tijdens het dalen blijft de arm van Lamey enigszins hangen op de schouder van de tegenstander.

De grensrechter vlagde ook niet voor een overtreding, pas na het fluitsignaal doet hij zijn vlag maar omhoog.

Maar hoe jij bij beide ellebogen en het raken op de borst komt is mij een raadsel...

Onterecht rood, maar ik vraag me af of het beroep goedgekeurd gaat worden. Waarschijnlijk zal de scheids weer in bescherming genomen worden.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do sep 28, 2006 10:03 am

Dat Bordeaux stelt echt geen ene ruk voor zeg.

Jim

Bericht door Jim » do sep 28, 2006 11:00 am

Baseman maakt zich opmerkelijk druk over een club die voor hem heeft afgedaan...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do sep 28, 2006 11:09 am

Jim schreef:Baseman maakt zich opmerkelijk druk over een club die voor hem heeft afgedaan...
Nu weten we 't wel Jim. Kom op, het begint nu een beetje eentonig te worden. Blijkbaar zijn PSV fans net zoals alle andere fans.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do sep 28, 2006 11:23 am

Niet beide ellebogen, dat had ik beter moeten formuleren sorry. En 'enigszins hangen op de tegenstander' vind ik een mooie verdraaing van een tegenstander naar de grond werken :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do sep 28, 2006 2:07 pm

Baseman schreef:Flauwekul Joey...en dan maar zeuren over rood voor Lamey :nooo:
Onterecht blijft onterecht, op dit niveau mag de scheids gewoon niet zo'n blunder maken.

En ik weet niet of het buitenspel was, het was in ieder geval op het randje en volgens de regels moet de grens niet vlaggen in het geval van twijfel.
De grensrechter zal heus geen buitenspel hebben geconstateerd en toch niet hebben gevlagd. Het gaat erom dat hij had moeten zien dat het buitenspel was en dus geen twijfel had moeten kennen.
Baseman schreef:Wat telt er eigenlijk bij het bepalen van buitenspel ?
Het lichaam ? De voeten ? Allebei ?

Edit: Zoals ASR_AFCA aangeeft staan de voeten inderdaad op gelijke hoogte...vandaar mijn vraag.
Het lichaam en het hoofd tellen ook mee

Arwin

Bericht door Arwin » do sep 28, 2006 2:26 pm

Die rode kaart was natuurlijk onterecht. De scheids kan het eventueel door zijn positie anders geconstateerd hebben, maar hij heeft het fout geconstateerd. Lamey deed niets wat met een opzettelijke elleboog te maken heeft.
De goal was echter wel buitenspel, ik verbaasde me erover dat ze het hier op TV helemaal niet over hadden. Kone komt duidelijk teruglopen uit een ruime buitenspelpositie en op het moment van spelen staat hij nog steeds net ietsje voor zijn man. Alleen door dat teruglopen zou hij al buitenspel gegeven moeten worden, toch? Maar op moment van spelen stond hij nog steeds net buitenspel.
Goede overwinning voor PSV, gelukkig voor hen heeft Liverpool ook gewonnen (er van uitgaande dat Liverpool sowieso doorgaat). Hoewel er nog twee moeilijke uitwedstrijden aankomen, vind ik Bordeaux en Galatasaray geen geweldige ploegen, PSV moet de volgende ronde kunnen halen.
Voor het Nederlands voetbal zou het echter wel lekker zijn als ze derde worden, dan kunnen ze in de Uefa Cup nog wat extra punten pakken. In de achtste finale CL liggen ze er toch 99% zeker uit.

Gesloten