AZ 2008 - 2009
Dat zijn ook geen substantiele versterkingen. Maar het hoofdprobleem ligt in het feit dat er geen speler is die er in een seizoen op zeker 15 tot 20 inschiet. Dan kun je het shaken voor de topposities.
Overigens is een en ander volledig aan Van Gaal zelf te wijten. Hij zette Koevermans op een zijspoor omdat meneer zonodig wilde "doorgroeien".
Overigens is een en ander volledig aan Van Gaal zelf te wijten. Hij zette Koevermans op een zijspoor omdat meneer zonodig wilde "doorgroeien".
-
-
Tja als je Ari echt spits zet dan gaat hij dat wel behalen, heeft veel meer in zich dan die Koevermans. Het probleem is dat hij met 2 echte spitsen speelt: Dembele en Ari. Er klopt dus niks van, want je kan maar 1 iemand echt als puntspeler laten fungeren. Het is óf Ari-Lens óf El Hamdoui-Dembele(in zijn spelconcept 4-4-2).Jim schreef:Dat zijn ook geen substantiele versterkingen. Maar het hoofdprobleem ligt in het feit dat er geen speler is die er in een seizoen op zeker 15 tot 20 inschiet. Dan kun je het shaken voor de topposities.
Inderdaad vreemd, zeker als je nagaat hoe ver ze wilden gaan om Alves te halen.Jim schreef:Hij heeft scorend vermogen verkocht. Dat is zijn grootste fout. Je kunt leuk ballen wat je wilt, als je geen aanvallers hebt die in staat zijn er regelmatig een in te trappen houdt het op.Jöhnk schreef:Van Gaal heeft middelmaat gekocht.
Onbegrijpelijk ook dat AZ afgelopen zomer geen fatsoenlijke spits heeft gekocht. Na zo'n rampseizoen toch weer gewoon gaan aanmodderen met het reeds aanwezige spitsenarsenaal. Dan weet je bij voorbaat dat het weer niks wordt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Onzin, spitsen als Pelle, Dembele en Ari zijn zeker subtop-waardig. Je moet er alleen 1 van opstellen, want ze willen allen in de punt spelen. Dat werkt niet, evenals toen Urzaiz samen met Huntelaar voorin ging spelen. Verder heb je met El Hamdoui en Lens centrumaanvallers waaraan Dembele en Ari behoefte hebben. De kwaliteit van de voorhoede is het probleem niet, het probleem ligt in de samenstelling van het geheel.
-
- AT Toto winner 15/16
Dit jaar geen grote investeringen, Scheringa houdt de hand op de knip. De kredietcrisis misschien?Duke schreef:Inderdaad vreemd, zeker als je nagaat hoe ver ze wilden gaan om Alves te halen.
@BZ: Scheringa zal Van Gaal niet ontslaan. Ik denk eerder dat Van Gaal zelf opstapt. Misschien volgende week als, nadat AZ een pak slaag heeft gekregen van PSV.
Het stinkt aan alle kanten!
- Jinne
- Site Admin
Wie zouden ze dan moeten nemen als coach? Er zit toch echt meer in de ploeg dan dat we er nu uitkomt. Ook al ontbreekt het dan aan scorend vermogen en zit het natuurlijk weer 'vreselijk tegen' met die scheidsrechters in Nederland.
BTW: Knoppert in Oranje (of terug naar Ajax)!
BTW: Knoppert in Oranje (of terug naar Ajax)!

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Jinne
- Site Admin
Leuk technisch duo wordt dat dan Brands & Brandts. Hij bakt er ongetwijfeld meer van dan Louis.
Bijvoorbeeld zo'n Lens was vorig seizoen op een gegeven moment de schrik van iedere verdediging, nu heb ik zijn naam maar een keer in de samenvatting gehoord.
Bijvoorbeeld zo'n Lens was vorig seizoen op een gegeven moment de schrik van iedere verdediging, nu heb ik zijn naam maar een keer in de samenvatting gehoord.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Iedereen bakt er waarschijnlijk meer van dan Van Gaal. Niet omdat Van Gaal een slechte trainer is, maar de chemie is totaal weg. Ik denk dat er door het op dramatische wijze mislopen van de titel anderhalf jaar geleden iets geknapt is. Het is daarna eigenlijk nooit meer goed gekomen.
Het stinkt aan alle kanten!
Dat denk ik ook. Er is geen klik meer heb ik het idee. Zowel tussen spelers / trainer als spelers onderling. AZ oogt gewoon voetbalmoe...joey schreef:Iedereen bakt er waarschijnlijk meer van dan Van Gaal. Niet omdat Van Gaal een slechte trainer is, maar de chemie is totaal weg. Ik denk dat er door het op dramatische wijze mislopen van de titel anderhalf jaar geleden iets geknapt is. Het is daarna eigenlijk nooit meer goed gekomen.
De eerste gele kaart vond ik wel terecht. De tweede was wat makkelijk gegeven inderdaad. Aan de andere moet Holman zijn handen thuis houden. Zeker 1 minuut voor rust met in je achterhoofd dat je al een kaart hebt.
Veder moet van Gaal niet zeuren over de scheidsrechter. Onder het motto: "Eigenlijk mag ik het niet zeggen", doet hij het toch. ADO speelde gewoon behoorlijk en werd wel in het het zadel geholpen door die rode kaart. Maar echt grote kansen heeft AZ ook niet gehad...
Kortom, m.i. een verdiende overwinning van ADO
In elke wedstrijd zijn er spelers die meer dan 2 overtredingen maken. Je hoort niet bij elke overtreding een gele kaart te geven. En de overtreding bij de 2e gele kaart was zo'n beetje de allerlichtste overtreding die een speler kan maken. Als je daar geel voor hoort te geven, zal er geen wedstrijd meer zijn die met 11 tegen 11 beeindigd wordt
I think I lost my fucking headache
Eens, de 2e gele kaart was zwaar gestraft, alleen moet van Gaal er niet over zeuren.Als AZ, zoals van Gaal zegt de allerbeste wedstrijd van de laatse 15 wedstrijden heeft gespeeld dan had men met een nulletje of wat voor moeten staan.LucaS schreef:In elke wedstrijd zijn er spelers die meer dan 2 overtredingen maken. Je hoort niet bij elke overtreding een gele kaart te geven. En de overtreding bij de 2e gele kaart was zo'n beetje de allerlichtste overtreding die een speler kan maken. Als je daar geel voor hoort te geven, zal er geen wedstrijd meer zijn die met 11 tegen 11 beeindigd wordt
Blij met de punten ...
Wat een onzin !LucaS schreef:Als je daar geel voor hoort te geven, zal er geen wedstrijd meer zijn die met 11 tegen 11 beeindigd wordt
Het was een wat makkelijk gegeven 2e gele kaart, maar Holman moet gewoon niet zo ontzettend dom zijn om een speler overduidelijk vast te pakken terwijl hij al geel heeft. Helemaal omdat die speler nog lang niet gevaarlijk was en het nog maar 1 minuut te spelen was.
De speler ging makkelijk liggen, maar ik kan de beslissing van Van Hulten goed begrijpen. Dit de scheidsrechter kwalijk nemen is het omdraaien, Holman had gewoon zijn handen thuis moeten houden.
Ik zag een stukje van Studio Voetbal met Marcel Brands waarin duidelijk werd dat het geld inderdaad op lijkt te zijn bij AZ. Hij moest het dit seizoen doen met de transferopbrengsten om nieuwe spelers mee aan te trekken. Daarnaast bevestigde hij dat het salarisniveau bij AZ duidelijk lager ligt dan bij (bijvoorbeeld) Feyenoord en Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali