FC Twente 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di sep 02, 2008 10:11 am

T82 schreef:Stam is voor NAC hartstikke belangrijk geworden. Op het middenveld wel te verstaan! Stam is geen back. Hij kan er eventueel spelen. Dus Twente heeft nog steeds een probleem rechts achterin.
Dat was Wilskhire ook. Daarnaast hebben ze gewoon nog backs in de selectie!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 02, 2008 11:44 am

Lijkt me dat de scouting in het buitenland inderdaad niet geweldig veel voorstelt. Ronnie Stam als back is volgens mij nog minder dan Wilkshire.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di sep 02, 2008 12:01 pm

Thomas schreef:Lijkt me dat de scouting in het buitenland inderdaad niet geweldig veel voorstelt. Ronnie Stam als back is volgens mij nog minder dan Wilkshire.
Ja ik denk dat Wellenberg ook gewoon de plek overneemt. OF Twente moet er voor willen kiezen met STam veel diepgang in het spel te nemen.

T82

Bericht door T82 » di sep 02, 2008 3:14 pm

Zlatan Son of God schreef:
T82 schreef:Stam is voor NAC hartstikke belangrijk geworden. Op het middenveld wel te verstaan! Stam is geen back. Hij kan er eventueel spelen. Dus Twente heeft nog steeds een probleem rechts achterin.
Dat was Wilskhire ook. Daarnaast hebben ze gewoon nog backs in de selectie!
Wilkshire zou ik eerder een type Buys noemen qua positie. Stam is een centrale middenvelder.

M..

Bericht door M.. » do sep 04, 2008 7:13 pm

Rajkovic mag een jaar niet voetballen

04 September 2008 18:05: JPM
Altijd vervelend als je een speler koopt of huurt en die raakt geblesseerd. Dan heb je er nog niets aan. Slobodan Rajkovic maakt het wel heel bont. Hij heeft het voor elkaar weten te krijgen een heel jaar geschorst te worden wegens spugen.

Het voorval vond plaats op de Olympische Spelen in de wedstrijd van Servië tegen Argentinië. Rajkovic kreeg de rode kaart en protesteerde, naar nu blijkt met consumptie, heftig tegen die beslissing.

Hoe smerig spugen ook is, een jaar lang schorsen is wel heel overdreven, al was het maar omdat clubs nu al niet erg happig zijn om hun spelers af te staan voor het toernooi dat nooit een serieus toernooi mag worden.

De Servische bond heeft al protest aangekondigd, Twente is vooralsnog stil. Even afwachten dus.

Van een FCT fansite: http://fctwente.blog.nl/spelers/2008/09 ... voetballen .. dus kijk maar hoe geloofwaardig.. grappig is het wel alvast

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do sep 04, 2008 8:10 pm

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do sep 04, 2008 9:27 pm

Hoor het nu ook op radio 1... in gesprek met iemand van Twente... vind het wel heel bizar.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do sep 04, 2008 10:20 pm

Waar slaat dat nou weer op, een jaar schorsen. Heeft ie iemand vermoord ofzo?

Beloki

Bericht door Beloki » do sep 04, 2008 10:23 pm

Nogal overdreven, inderdaad. Zo lang is nog nooit iemand geschorst wegens spugen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

jabu

Bericht door jabu » do sep 04, 2008 11:38 pm

Het is inderdaad overdreven. Het spugen was overigens niet bij een tegenstander, maar bij de scheidsrechter in zijn gezicht. Niet echt slim dus...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr sep 05, 2008 8:06 am

Een scheidsrechter aanvallen wordt doorgaans keihard bestraft. Terecht ook, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr sep 05, 2008 11:02 am

joey schreef:Een scheidsrechter aanvallen wordt doorgaans keihard bestraft. Terecht ook, vind ik.
En als een scheids een debiele beslissing neemt, wordt dat niet bestraft...
Kom op .. een jaar voor een klodder spuug. Wat een onzin.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr sep 05, 2008 11:07 am

Er moeten inderdaad wel gelijke rechten zijn dan. Nu kan een scheids zelfs met tyfushond wegkomen, omdat hij gedekt wordt door een paar van z'n maatjes.

Dat je flink gestraft wordt voor een klodder naar de scheids is begrijpelijk, maar zoals nu is het wel erg drastisch. Rajkovic kan zo weer terug naar Londen om daar zijn conditie op peil te houden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr sep 05, 2008 4:03 pm

Tja, het is allemaal meten met 2 maten en dat is niet eerlijk. Maar het lijkt me in dit geval logisch dat hij voorlopig niet welkom is op de velden als je zo weinig fatsoen hebt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 05, 2008 4:11 pm

Jinne schreef:Er moeten inderdaad wel gelijke rechten zijn dan. Nu kan een scheids zelfs met tyfushond wegkomen, omdat hij gedekt wordt door een paar van z'n maatjes.
Hij is vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Heel simpel. Je gaat er wel heel makkelijk vanuit dat hij het gezegd heeft. Valt me van je tegen.
Dat je flink gestraft wordt voor een klodder naar de scheids is begrijpelijk, maar zoals nu is het wel erg drastisch. Rajkovic kan zo weer terug naar Londen om daar zijn conditie op peil te houden.
Ik vind een jaar ook veel (zal vermoedelijk in appel wel wat van afgaan), maar niet onlogisch. Iemand in het gezicht spugen is een daad waar zeer veel minachting uit spreekt. Je deponeert je afvalstoffen in een anders' gezicht. Die ander is hier dan ook nog de scheidsrechter; de autoriteit. Als je dat in twijfel trekt en dit door middel van een klodder kwijlsnot wilt benadrukken, moet er hard opgetreden worden. Ik denk dat hieruit precedentwerking moet volgen; iedereen moet weten: als ik zo iets laags uithaal met de wedstrijdleiding, ben ik een jaar de lul.

Wat scheidsrechter en meten met twee maten betreft: in de eerste plaats zullen die (in het algemeen) hun best doen om niét de fout in te gaan. Waardeloos fluiten is door de bank genomen niet opzettelijk. Een ander bespugen zeer zeker wel. Bovendien: als een scheids niet goed fluit en doet dat frequent, is de kans steeds kleiner dat hij grote wedstrijden krijgt toegewezen. Er zit dus wel degelijk een consequentie aan vast.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr sep 05, 2008 4:37 pm

Ik doel dan ook op dat een doodschop uitdelen minder wordt bestraft dan dit of cocainegebruik, terwijl je daarmee zware schade kan veroorzaken bij een ander i.t.t. de buiten-proportioneel bestrafte gevallen die ik noem. En natuurlijk moet dit zwaar worden bestraft, want je kan niet zo respectloos je uiten(naar niemand niet, een scheids is niks meer of minder dan een ander persoon).

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr sep 05, 2008 7:02 pm

banjavi schreef:
joey schreef:Een scheidsrechter aanvallen wordt doorgaans keihard bestraft. Terecht ook, vind ik.
En als een scheids een debiele beslissing neemt, wordt dat niet bestraft...
Kom op .. een jaar voor een klodder spuug. Wat een onzin.
Volkomen terecht. Als je als speler niet eens respect meer kan hebben voor een scheidsrechter! En hem zo smerig te behandelen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 05, 2008 7:11 pm

Ik zou het wel met de straf eens zijn als ze de regelgeving omtrent het gedrag richting scheidsrechters verder zouden aanscherpen. Ze grijpen de situatie wel aan om te laten zien dat dit gedrag absoluut niet kan. Maar ondertussen zijn er wel wekelijks opstootjes te zien waarbij spelers de scheidsrechter verbaal aanvallen en soms dusdanig kort op een scheidsrechter gaan staan dat deze achteruit moet lopen.

Kijk eens naar het rugby zou ik zeggen. Ik weet niet precies hoe het daar in elkaar steekt maar volgens mij heb je een paar seconden de tijd om te maken dat je weg bent. Commentaar accepteren ze daar gewoon niet. En als het te lang duurt schuiven ze de bal gewoon een stukje dichter naar het doel van de overtreder.

Scheidsrechters maken fouten. Daar is geen twijfel over mogelijk. Maar je hebt het als speler maar te accepteren.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma sep 15, 2008 11:34 pm

Afbeelding

Afbeelding

Wát een stadion zeg. Ook zo dicht op het veld, wilde dat het in de Arena zo was.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 16, 2008 8:49 am

De korte zijde doet me denken aan Luigi Ferraris.

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 16, 2008 10:39 am

Zijn daar geen torentjes?
Het stinkt aan alle kanten!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 16, 2008 10:44 am

Ja aan de zijkant, maar qua stijl en helling vind ik het er wel op lijken.

Lionel

Bericht door Lionel » di sep 16, 2008 12:52 pm

Kunnen ze dat niet gelijk dichtbouwen?
IK GELOOF!!!!!!

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di sep 16, 2008 3:41 pm

Thijs schreef:Afbeelding

Afbeelding

Wát een stadion zeg. Ook zo dicht op het veld, wilde dat het in de Arena zo was.
Zeker lekker!
Dit weekend waren er zowieso veel goede tifo acties te zien. Heerenveen, Heracles, PSV. Je kon zien dat er een zomerstop geweest was en iedereen weer tijd had om er wat moois en groots van te maken!

999

Bericht door 999 » do sep 18, 2008 7:31 am

Kritiek op coach van FC Twente komt uit geheel onverwachte hoek

MCCLAREN SCHIETSCHIJF

RENNES, donderdag

Het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken, maar toch heeft Steve McClaren de eerste kritiek al moeten incasseren. De aanval op de coach van FC Twente komt echter niet uit Nederland. De krant van wakker Bretagne, Ouest France, weet te vertellen dat, als FC Twente in de UEFA Cup wordt geëlimineerd door Stade Rennes, de Engelsman geheid in de gevarenzone komt.

„Monsieur McClaren”, aldus het dagblad, „komt dan in ’une situation très inconfortable’.” Met andere woorden: de coach van ’Les Tukkers Enskedé’, zoals de Twentenaren hier worden genoemd, krijgt het dan in het vervolg verre van gemakkelijk. Hij zal vanavond de hand van de meester moeten tonen, want in de competitie is het tot op heden niet veel soeps. Opvallend was de manier waarop Twente in de slotminuten de punten cadeau deed aan Roda JC (1-1) en NEC (1-1).

Eigenlijk heeft FCT onder McClaren pas één goede wedstrijd gespeeld en die was tegen Arsenal in het Arnhemse Gelredome. Romano Denneboom en Marko Arnautovic deden de multimiljonairs van Arsène Wenger toen zelfs sidderen van angst. Dat het tenslotte 0-2 en 4-0 werd, was geflatteerd, maar wel logisch. Thans is het spel allerminst overtuigend, met als klap op de vuurpijl de 1-1 tegen NEC in de eigen veste.

Na afloop zei Steve een heleboel, maar ook weer helemaal niks. „Onnodig puntenverlies, gewoon slordig.” En: „Het moet tegen Rennes echt beter gaan.”

Oud-trainer Theo Vonk van de Tukkers heeft wel een advies voor McClaren. „Als ik Steve was, zou ik veel meer naar Erik ten Hag (assistentcoach, HE) luisteren.” Alles goed en wel, de spelers moeten het toch doen. De eerste van de vele aankopen, Theo Janssen van Vitesse, is al gewogen en te licht bevonden, terwijl Ronnie Stam en Kenneth Perez duidelijk nog moeten acclimatiseren. Een recentelijk onderzoek leerde, dat 66% zegt dat Perez slaagt bij Twente. Daarentegen beweert 34% het tegenovergestelde.

McClaren heeft nog wel een boodschap voor de man van kleedkamer 2 bij Ajax. „Op het veld en in de kleedkamer moet hij – Perez dus – het voortouw nemen.” Om vanavond te beginnen in Stade la Route de Lorient, waar Rennes de seizoenkaarthouders tegemoetkomt met een fancyfairtarief van slechts 8 euro. Over de rug van de Fransen moet FC Twente wel de groepsfase van de UEFA Cup kunnen bereiken. En zo niet, dan heeft de entree van de voormalige Engelse bondscoach beslist geen meerwaarde.

Opstelling: Boschker; Stam, Wielaert, Douglas, Braafheid; Brama, Perez, Tioté; Denneboom, Arnautovic, Elia.
De T.
Blij met de punten ...

Gesloten