Hoezo? Doelpunten zijn ook een objectieve graadmeter.LucaS schreef:Het aantal punten is de enige objectieve graadmeter daarvoor. Natuurlijk kun je twisten als het verschil extreem klein is (zoals 3 jaar terug toen PSV met het minimaal mogelijke verschil kampioen werd), maar over het algemeen bestaat een objectieve waardering daarvan niet. Als je andere factoren gaat zoeken, dan vinden Ajaxfans natuurlijk dat de zaken die in het voordeel van Ajax spreken het belangrijkst zijn.Ajax Rules schreef:Vind jij de daadwerkelijke kampioen altijd en overal de meest terechte kampioen? Of is het in theorie mogelijk dat er een onterechte kampioen is? (Even los van Twente versus Ajax, maar in het algemeen....)LucaS schreef:Oei, we hebben nog niet verloren en nu al tonen veel ajacieden zich beroerde verliezers. Natuurlijk verdient Ajax het niet meer dan Twente als Twente dadelijk het meeste punten heeft. Twente heeft geen enkel punt laten liggen tegen de ploegen uit het rechterrijtje. Ik vraag me af of Ajax dat ooit gepresteerd heeft.
Alleen 3 jaar geleden, toen hadden natuurlijk de onderlinge resultaten beslissend moeten zijn.
En sommige scheidsrechterlijke dwaling zijn ook 99% harde graadmeters. Die zou je ook kunnen gaan turven over 34 wedstrijden.
Overigens is dit niet de discussie. Het feit dat er misschien meetproblemen zijn, betekent niet dat de onderliggende problematiek/discussie niet bestaat.
Verder maak je een uitzondering voor "extreem kleine verschillen". Maar ik legde juist uit dat bij 1 punt (niet 1 doelpunt, maar 1 punt) ook 1 enkele scheidsrechterlijke beslissing doorslaggevend kan zijn. Dan is er dus sprake van een "extreem klein verschil", net zoals dat zo is bij 1 doelpunt.