PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » vr mei 30, 2008 11:25 am

joey schreef:Ik weet het niet, ik denk dat er wel degelijk een probleem was met Lemic. Westerhof beaamt dat ook. En inderdaad denkt Gomes dat hij zich heel wat kan permitteren. Reker eruit of ik eruit, dat kan natuurlijk niet. Hij is speler, hij bepaalt niet het beleid.

We zullen zien of Luisao op het verlanglijstje komt te staan van de volgende club van Lemic c.s. Binnenkort zullen de heren wel ergens opduiken. Hopelijk niet bij Ajax! :eusa_pray.gif:
Tja, kijk Lemic kan voor het zelfde geld ook gaan roepen dat het dankzij zijn invloeden ( en Valkx Psv ) het zover geschopt heeft kwa aantrekken va spelers.En Vergoosen, wat heeft vergoosen nu laten zien in het veld.Ik bedoel, die praat ook alleen voor zichzelf.

Als we dan toch bezig zijn om derden erbij te halen, Hans Westerhof en Hiddink zeiden in principe het zelfde over Reker als Valkxs en de Visser.Reker roept iets waarvan hij nooit zeker weet dat ie het ook kan halen, voor elkaar kan krijgen.Hij wil het ook beter doen dan zijn voorgangers, op zich is daar niet mis mee, mits je je berperkingen kent.

Frappant vindt ik zijn gestuntel w.b. het aantrekken van een trainer, keeperstrainer enz.Daar kun je toch wel een beetje aan afleiden dat hij een type lijkt wat veel belooft, zonder nu zeker er van te zijn dat je het ook kan waarmaken.En net als in deze gevallen kan ik me dan ook best voorstellen dat er beloftes zijn gedaan naar spelers om ze over de streep te trekken ( zal niet de laatse keer zijn ) .. en sommige denken naderhand het zal wel, ik zit hier goed en hoe ik ze verdien zal me een worst wezen.Andere trekken zich dat aan, aissati b.v. , en zoeken de publiciteit op .. tja en dan begint het geouwehoer ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 30, 2008 11:35 am

Met als kanttekening dat Hiddink voor zichzelf een veel te grote rol binnen psv wilde. En dat Lemic en Valkx ook aan het muiten waren.

Reker doet er alles aan om psv 'in control' te houden in opdracht van het raad van bestuur.
Je kan het eens of oneens met Reker zijn, maar hij is wel degene die zich rechtlijnig opstelt en zich niet wil inlaten met vage figuren uit Servie of Rusland.
De deals die ze hebben gedaan met Lemic waren goed, maar uiteindelijk niet goed voor de club psv.
Dus ik vind dat je paralellen kan trekken tussen Lemic en Hiddink.
Lemic haalt overal spelers vandaan en Hiddink haalde op een gegeven moment ook overal spelers vandaan. Wie herinnnert zich niet ene Thomson uit Australie? Of Feyrera vanuit CSKA.

Het levert psv een aantal kampioenschappen op, maar op een gegeven moment (en dat moment was dus afgelopen seizoen) voelt zo'n Lemic zich dus groter dan de trainer van psv! In zo'n situatie moet je gelijk breken met zo'n persoon. Iets dat Reker nu heeft gedaan. Hij wordt daar niet populair mee, maar hij heeft wel de beste beslissing genomen.

999

Bericht door 999 » vr mei 30, 2008 11:44 am

Van Thomson was toch klip en klaar bekend wat de bedoeling van Hiddink was, daar zat niks sneakies achter.

De vraag blijft natuurlijk wat zou Psv bereikt hebben als Lemic er niet zou zijn geweest.Zouden ze dan ook tig keer kampioen zijn geworden en, voor Psv begrippen mede dankzij de deals van Lemic ( kwa aantrekken van spelers ), bakken met geld in de Champions L. hebben binen gehaald.Niet dat ik een Lemic ga verdedigen, maar Reker is er en opeens deugen er een enkelen mensen niet meer.En of Lemic zich groter voelde dan de trainer, tja, dat hoor je dus van een kant.Zelfs geloof ik er niet zo in.

Reker komt bij mij over als iemand die heel veel roept, heel veel ideeën naar voren brengt, maar bitter weinig nadenkt over zijn ideeën, of ze wel haalbaar zijn.Net zoals zijn gestuntel met het aantrekken van een nieuwe ( tijdelijke ) nieuwe trainer.En de rest van zijn proefballonnetjes ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 30, 2008 12:09 pm

Voetske schreef:Van Thomson was toch klip en klaar bekend wat de bedoeling van Hiddink was, daar zat niks sneakies achter.

De vraag blijft natuurlijk wat zou Psv bereikt hebben als Lemic er niet zou zijn geweest.Zouden ze dan ook tig keer kampioen zijn geworden en, voor Psv begrippen mede dankzij de deals van Lemic ( kwa aantrekken van spelers ), bakken met geld in de Champions L. hebben binen gehaald.Niet dat ik een Lemic ga verdedigen, maar Reker is er en opeens deugen er een enkelen mensen niet meer.En of Lemic zich groter voelde dan de trainer, tja, dat hoor je dus van een kant.Zelfs geloof ik er niet zo in.

Reker komt bij mij over als iemand die heel veel roept, heel veel ideeën naar voren brengt, maar bitter weinig nadenkt over zijn ideeën, of ze wel haalbaar zijn.Net zoals zijn gestuntel met het aantrekken van een nieuwe ( tijdelijke ) nieuwe trainer.En de rest van zijn proefballonnetjes ..
Als je ziet wat psv overhoud van die CL-gelden...... niet veel..

En dan dat geval thomson. Wat was er zo klip en klaar aan zijn transfer? Dat Hiddink hem wilde vormen voor z'n Australie-avontuur? Vind je het dan niet raar dat het bestuur van psv begint te stuiteren achter de bureau's? Hij gebruikte het geld van psv, om z'n eigen zaakjes op orde te krijgen.....

Reker heeft met Vergoossen wel de tussenpaus binnen gehaald die een serie van zware wedstrijden winnend afsloot en daar de basis van het kampioenschap mee legde. Misschien wat ongelukkig in de pers ge-uit, maar psv is er niet slechter van geworden.
Dit in tegenstelling tot Ajax, waar wij iedereen ruim baan geven om midden in het seizoen te vertrekken en vervolgens denken er met een lichtgewicht ook wel gewonnen zal worden.
Laatst gewijzigd door GangstaRiB op vr mei 30, 2008 12:12 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 30, 2008 12:11 pm

Nee, dat met Thomson deugde niet. Het geeft aan dat Hiddink dacht te kunnen doen wat hij wilde.
Laatst gewijzigd door joey op vr mei 30, 2008 12:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 12:12 pm

GangstaRiB schreef:
Voetske schreef:Van Thomson was toch klip en klaar bekend wat de bedoeling van Hiddink was, daar zat niks sneakies achter.

En dan dat geval thomson. Wat was er zo klip en klaar aan zijn transfer? Dat Hiddink hem wilde vormen voor z'n Australie-avontuur? Vind je het dan niet raar dat het bestuur van psv niet begint te stuiteren achter de bureau's? Hij gebruikte het geld van psv, om z'n eigen zaakjes op orde te krijgen.....

Reker heeft met Vergoossen wel de tussenpaus binnen gehaald die een serie van zware wedstrijden winnend afsloot en daar de basis van het kampioenschap mee legde. Misschien wat ongelukkig in de pers ge-uit, maar psv is er niet slechter van geworden.
Dit in tegenstelling tot Ajax, waar wij iedereen ruim baan geven om midden in het seizoen te vertrekken en vervolgens denken er met een lichtgewicht ook wel gewonnen zal worden.
Dat komt doordat de winstpremies volledig ten goede komen aan de spelers. De televisiegelden en dergelijke zijn voor PSV.

Volgens mij is dat geen vreemde constructie hoor.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 30, 2008 12:16 pm

PSV hangt volgens mij van vreemde constructies aan elkaar. Allemaal doordat de club de begroting niet rond kan krijgen. Zo stond in het contract dat Valckx meer betaald kreeg naarmate PSV meer aan spelers verdiende. Die hele Chelsea-constructie komt voort uit nood, PSV poogt op alle manieren aan de Nederlandse top te blijven. En voor een tijdje kan het best werken, maar op den duur kom je jezelf tegen.

(Ik sluit niet uit dat ook MVG een dergelijke bepaling in zijn contract had staan, gezien zijn 'transferbeleid'. Maar dat is een ander verhaal.)

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 12:22 pm

Vreemde constructies of succesvolle constructies?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 30, 2008 12:26 pm

Harm schreef:Vreemde constructies of succesvolle constructies?
Vreemde en succesvolle constructies op de korte termijn.
Maar op de lange termijn niet houdbaar en zeer gevaarljik.

Jim

Bericht door Jim » vr mei 30, 2008 12:26 pm

Ben het volkomen eens met GangstaRib.
Natuurlijk is Reker een regelmatig voor zijn beurt sprekende flapuit die zichzelf en PSV daardoor om de haverklap in de problemen brengt. Wat dat betreft kun je je zeker afvragen of hij geschikt is voor zijn huidige functie.
Maar in deze specifieke kwestie heeft hij m.i. wel het gelijk aan zijn zijde. Kijk, Reker is natuurlijk wel een veel sterkere persoonlijkheid dan zo'n Stan Valckx. Dat is echt een met alle winden meewaaiende loopjongen die zich graag laat sturen en commanderen. Een ideale figuur voor die Lemic om allerlei transfers door te kunnen drukken.
Hierdoor heeft langzaam maar zeker diens invloed binnen PSV ongezonde proporties aangenomen. Je kunt van Reker zeggen wat je wilt maar hij is wel iemand die zich veel minder snel laat piepelen dan Valckx.
Hij heeft de uitdrukkelijke opdracht van het bestuur dit soort zaken aan te pakken en handelt terecht dienovereenkomstig.
Ook Vergoossen vind ik een zeer integere, eerlijke vent. En ik kan me goed voorstellen dat die zich er dood aan ergert als zo'n feitelijke buitenstaander als Lemic urenlang met zijn spelers zit te ouwehoeren.
En Gomes is natuurlijk gewoon door Lemic als wapen ingezet in de "strijd" met Reker. Het is hoe dan ook erg zwak om de vuile was bij je club en werkgever op een dergelijke manier naar buiten te brengen, zoals Gomes heeft gedaan. Dat doe je niet, als diezelfde werkgever je salaris notabene al 3 of 4 keer zowat verdubbeld heeft.
Nee, in deze kwestie heeft Reker m.i. wel degelijk het gelijk aan zijn zijde. Zijn probleem is alleen dat hij door zijn onhandige optreden in een aantal andere zaken, de schijn tegen heeft. En een hele hoop supporters die ongevoelig voor elk redelijk argument sowieso blind achter hun idool Gomes aanrennen.
Op de korte termijn ondervindt PSV er wellicht wat nadeel van, maar op de lange termijn is het voor de club veel beter als Reker deze strijd wint.

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 12:28 pm

joey schreef:PSV hangt volgens mij van vreemde constructies aan elkaar. Allemaal doordat de club de begroting niet rond kan krijgen. Zo stond in het contract dat Valckx meer betaald kreeg naarmate PSV meer aan spelers verdiende. Die hele Chelsea-constructie komt voort uit nood, PSV poogt op alle manieren aan de Nederlandse top te blijven. En voor een tijdje kan het best werken, maar op den duur kom je jezelf tegen.

(Ik sluit niet uit dat ook MVG een dergelijke bepaling in zijn contract had staan, gezien zijn 'transferbeleid'. Maar dat is een ander verhaal.)
Je verdraait de woorden in het verslag joey:

Omdat PSV kampt met een overschot aan spelers moet er opruiming worden gehouden. Valckx gaat minder verdienen dan Arnesen, maar daar staat tegenover dat hij een bonus van vijf procent ontvangt voor elke uitgaande transfer. Drukke handel levert veel geld op, elke transfer is welkom. Iedereen die binnenkomt, zal ooit weer verkocht moeten worden.

Dit zou alleen een probleem zijn wanneer Valckx eigenhandig (middelmatige) spelers aan kan trekken. Hiertoe is hij echter niet beslissingsbevoegd. Hij is nooit TD in de zin van Van Geel geweest.

Zoals ik het lees is die bonus niet gerelateerd aan de hoogte van de verkoop, maar hij krijgt gewoon 5% bonus over zijn eigen salaris.

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 12:29 pm

GangstaRiB schreef:
Waaruit blijkt dat dan?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 30, 2008 12:29 pm

@Harm: een bonus van vijf procent over elke uitgaande transfer' geeft aan: hoe meer uitgaande transfers, hoe meer hij verdient. Zo lees ik dat tenminste.

Ach ja, wij supporters weten nog niet de helft. Wij trappen zo gemakkelijk in mooie verhalen. Neem het verhaal dat PSV een o zo grote aantrekkingkracht heeft op Zuidamerikaanse spelers. Vanwege Romario en Ronaldo. Hoe vaak hebben we dat gehoord? Alsof Alex daarom is gekomen... :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door joey op vr mei 30, 2008 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 30, 2008 12:30 pm

Harm schreef:
GangstaRiB schreef:
Waaruit blijkt dat dan?
Dan stelt Lemic de volgende trainer aan. En Lemic gaat bepalen wat iedereen gaat verdienen. Valkcx was gewoon de 'puppet' van Lemic. Een doorgeefluik. Lemic weet van alle processen binnen psv, ga daar maar vanuit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mei 30, 2008 12:32 pm

En dan Piet de Visser. Toevallig komen alle spelers die hij aanbeveelt uit de stal van Lemic.
Tja, dan is het ook niet zo gek dat Reker zelf gaat scouten.

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 12:33 pm

GangstaRiB schreef:
Harm schreef:
GangstaRiB schreef: Vreemde en succesvolle constructies op de korte termijn.
Waaruit blijkt dat dan?
Dan stelt Lemic de volgende trainer aan. En Lemic gaat bepalen wat iedereen gaat verdienen. Valkcx was gewoon de 'puppet' van Lemic. Een doorgeefluik. Lemic weet van alle processen binnen psv, ga daar maar vanuit.
Blijkbaar weet jij helemaal hoe het zit. Gefeliciteerd dan.

Alsof Hiddink, Koeman en Stevens door Lemic zijn aangesteld.

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 12:37 pm

joey schreef:@Harm: een bonus van vijf procent over elke uitgaande transfer' geeft aan: hoe meer uitgaande transfers, hoe meer hij verdient. Zo lees ik dat tenminste.

Ach ja, wij supporters weten nog niet de helft. Wij trappen zo gemakkelijk in mooie verhalen. Neem het verhaal dat PSV een o zo grote aantrekkingkracht heeft op Zuidamerikaanse spelers. Vanwege Romario en Ronaldo. Hoe vaak hebben we dat gehoord? Alsof Alex daarom is gekomen... :smallgrin.gif:
Er staat voor niet over.

Er staat duidelijk dat het een interne doelstelling (dus ook door de RvC goedgekeurd) was dat het personeelsbestand ingekrompen dient te worden. Dan is het de normaalste zaak van de wereld dat je de uitvoerende daarvoor beloont.

Als Valckx niet kan bepalen hoeveel en welke spelers aangetrokken worden, dan levert dit in mijn ogen geen problemen op.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 30, 2008 12:38 pm

Harm schreef:Alsof Hiddink, Koeman en Stevens door Lemic zijn aangesteld.
Bepaalde mensen binnen de organisatie zaten bij hem in de zak. Dan krijg je belangenverstrengeling.

999

Bericht door 999 » vr mei 30, 2008 12:39 pm

GangstaRiB schreef:

En dan dat geval thomson. Wat was er zo klip en klaar aan zijn transfer? Dat Hiddink hem wilde vormen voor z'n Australie-avontuur? Vind je het dan niet raar dat het bestuur van psv begint te stuiteren achter de bureau's? Hij gebruikte het geld van psv, om z'n eigen zaakjes op orde te krijgen.....

Psv had nog een berg schulden.

Volgens mij gaat toch de hele discussi m.b.t. Psv, Gomes, Valxks, en Lemic om de duistere gebieden tussen al die mensen.Valkxks zou verdient hebben, Lemic zou dit.En niemand weet precies wat er nu precies gebeurt is.Het is zo schimmig als iets.

Van de Thomson transfer kun je toch zeggen dat alle partijen precies wisten wat de bedoeling was.Tja, dan moet je dus niet naar Hiddink gaan wijzen, maar naar het bestuur die dus dan toch hun fiat geven om dit toe te laten.

Vergoosen, degene die verantwoordelijk is voor het winnen van de zware wedstrijden ?.Nou ik weet niet hoor, maar in de NLD was het eerder doordat de concurrent ( AJAX ) het af liet weten om toe te slaan en in de uefa cup had ie niet in de gaten om de offday van Fiorentina in de uitwedstrijd te verzilveren, schijtkonijn.

Oja, voor Vergoosen waren er eigenlijk een paar andere kandidaten waarmee Reker stond te schermen.
Laatst gewijzigd door 999 op vr mei 30, 2008 12:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 12:40 pm

Volgens mij is nog steeds niet duidelijk wat er aan de hand is.

Een doortastender AD had dit ook zonder moddergooien op kunnen lossen.

Fijn dat Reker zegt dat Lemic hem met oorlog heeft gedreigd. Maar dit is dezelfde Reker die spelers speelminuten belooft en al rond was met Jol.

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 12:42 pm

Jöhnk schreef:
Bepaalde mensen binnen de organisatie zaten bij hem in de zak. Dan krijg je belangenverstrengeling.
Oh, dus het zit hoger? Dus Van Raaij, Westerhof, Schuitema en de volledige RvC zaten bij hem in de zak?

Valckx en De Visser hebben geen beslissingsbevoegdheid bij PSV. Dit had nooit zo uit de hand mogen lopen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 30, 2008 12:45 pm

Harm schreef:
Jöhnk schreef:
Oh, dus het zit hoger? Dus Van Raaij, Westerhof, Schuitema en de volledige RvC zaten bij hem in de zak?

Valckx en De Visser hebben geen beslissingsbevoegdheid bij PSV. Dit had nooit zo uit de hand mogen lopen.
Doet er niet toe. Valckx en De Visser werken voor PSV.

Hoe had het anders opgelost moeten worden?

Harm

Bericht door Harm » vr mei 30, 2008 12:48 pm

De Visser werkt voor Chelsea. PSV wist vantevoren waar ze mee in zee ging.

Nu wordt het beeld geschetst dat Valckx in de zak zit bij Lemic, maar als je het interview van Valckx in het AD erbij pakt, dan blijkt dat nergens uit.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr mei 30, 2008 12:50 pm

Valckx-->MSI-->West Ham. Toeval?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mei 30, 2008 12:50 pm

Voetske schreef:
GangstaRiB schreef:

Psv had nog een berg schulden.

Volgens mij gaat toch de hele discussi m.b.t. Psv, Gomes, Valxks, en Lemic om de duistere gebieden tussen al die mensen.Valkxks zou verdient hebben, Lemic zou dit.En niemand weet precies wat er nu precies gebeurt is.Het is zo schimmig als iets.

Van de Thomson transfer kun je toch zeggen dat alle partijen precies wisten wat de bedoeling was.Tja, dan moet je dus niet naar Hiddink gaan wijzen, maar naar het bestuur die dus dan toch hun fiat geven om dit toe te laten.

Vergoosen, degene die verantwoordelijk is voor het winnen van de zware wedstrijden ?.Nou ik weet niet hoor, maar in de NLD was het eerder doordat de concurrent ( AJAX ) het af liet weten om toe te slaan en in de uefa cup had ie niet in de gaten om de offday van Fiorentina in de uitwedstrijd te verzilveren, schijtkonijn.

Oja, voor Vergoosen waren er eigenlijk een paar andere kandidaten waarmee Reker stond te schermen.
Vandaar dat Timmer hoogstpersoonlijk een persconferentie belegde ten tijde van het ontslag van Hiddink. Daarin stelde hij toch duidelijk dat Hiddink zich vogelvrij binnen psv voelde en zich ook daar naar gedroeg. Niemand had meer vat op hem. Toen bood Van Raaij Hiddink een carte blanche in de vorm van een contract en toen heeft de top van PSV keihard aan de rem getrokken.

Plaats reactie