Welkom bij NEC, Dennis...
Dennis Rommedahl: 'N.E.C. was een superoptie voor mij' Uitgegeven op 20 januari 2009 14:50
Vandaag heeft N.E.C. Dennis Rommedahl mogen verwelkomen in het McDOS Goffertstadion. De aanvaller kwam per direct op huurbasis over van Ajax en zal morgen zijn opwachting maken in de 1/8 finale KNVB beker tegen Sparta Rotterdam. Hieronder een interview met de kersverse N.E.C.'er.
Wat was je eerste reactie toen je hoorde dat N.E.C. je graag wilde huren?
'Leuk! Ik wilde sowieso graag in Nederland blijven en N.E.C. was een superoptie voor mij. De manier van voetballen spreekt me aan. Het is echt een team waarin iedereen knokt voor elkaar en dat is wat ik ook graag wil. Natuurlijk heeft Dennis Gentenaar me het een en ander over N.E.C. verteld, maar de gesprekken met de trainer waren doorslaggevend. Hij gaf aan veel vertrouwen in mij te hebben en dat heb ik ook in hem. Dat is voor mij belangrijk.'
Vandaag was je eerste training, is het goed bevallen?
'Ja hoor, al was het wel even wennen. Het is hier wat relaxter dan bij Ajax, er worden ook meer grappen gemaakt. Ik heb het allemaal als zeer positief ervaren. Er is een mooie balans tussen dollen maar ook serieus en professioneel bezig zijn.'
Morgen speel je in de basis, is dat ook wennen?
'Waarschijnlijk wel ja. De laatste keer was met Ajax, volgens mij tegen PSV thuis. Het zal wel vreemd zijn allemaal. Ik moet alle namen nog een beetje leren en alles is nieuw. Het team moet aan mij wennen en ik aan hen. Hopelijk gaat dat zo snel mogelijk.'
Kende je al spelers van N.E.C?
'Niet echt heel goed. Lasse Schöne is natuurlijk een landgenoot, hem sprak ik wel eens bij wedstrijden, maar we hadden geen intensief contact. Dat is de laatste dagen pas wat meer geworden. Daarnaast ken ik Collins John nog wel vanuit mijn tijd in Engeland, hij speelde ook in Londen dus hem kwam ik wel eens tegen. Eigenlijk maakt het me ook niet zoveel uit. Ik ben geen moeilijke jongen, leg gemakkelijk contact en ik spreek Nederlands. Dat maakt alles een stuk eenvoudiger.'
Wat is je voorspelling voor morgen?
'Ik heb zelf dit seizoen nog niet tegen Sparta gespeeld, maar heb ze wel gezien natuurlijk. Het wordt 3-1 voor ons!'
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
En meer foto's van de 1e training voor de liefhebber...