Daley Blind

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Daley Blind

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 11:56 am

Zeux schreef:
Yopi schreef:Integendeel zelfs. Frank de Boer heeft Daley altijd de hand boven het hoofd gehouden, ook toen hij geen pepernoot raakte. Zonder Frank liep Daley allang bij een modale eredivisieploeg te ballen.
Lucas noemt twee leden. Misschien is Frank het er niet helemaal mee eens, maar beslist JC gewoon.

Dit zaakje stinkt. Bij veel andere spelers zou dat geconstateerd worden. Maar ja, het gaat om JC-beleid.
Het stinkt helemaal niet. Het is hooguit raar. Maar in die complot-theorien geloof ik niet echt. Daarvoor speelt Blind gewoon teveel. Denk dat zijn salaris misschien een probleem is.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 11:56 am

Je ziet spoken, Zeux. :excited.gif:

Alsof het TH een topspeler laat lopen vanwege zijn vader.

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 15, 2013 11:57 am

Zeker, er zijn genoeg mensen weggestuurd of aangetrokken vanwege het kamp, zonder dat de kwaliteit daartoe aanleiding gaf.
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 12:00 pm

Nee juist omdat de kwaliteit te wensen overliet.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 12:04 pm

Rishi schreef:
Het stinkt helemaal niet. Het is hooguit raar. Maar in die complot-theorien geloof ik niet echt. Daarvoor speelt Blind gewoon teveel. Denk dat zijn salaris misschien een probleem is.
Juist gezien de goede bijdragen die Blind dit seizoen heeft geleverd, vind ik het meer dan raar. En onlogisch. Het is lachwekkend om te zeggen 'maar we hebben Boilesen', als die jongen constant geblesseerd is, er geen wezenlijk uitzicht is op herstel en hij nauwelijks tot niet in het eerste van Ajax heeft laten zien wat hij kan (of niet kan). Ik lees ook nergens een naam die in zal kunnen gaan springen als Blind vertrekt en ook nog eens die kwaliteit kan leveren.
Dus: Ajax gaat de transfermarkt op, omdat een speler 50-100.000 teveel verdient (om veel meer kan het niet gaan)? Is dat dan een exponent van het nieuwe, prudente transferbeleid waarin zelf opgeleide jongens 'het moeten gaan doen'? Mooi voorbeeld dan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » vr feb 15, 2013 12:09 pm

Yopi schreef:Andere spelers krijgen daar ook mee te maken, ja. Sulejmani 'mocht' bijtekenen, maar alleen als hij een veel lager salaris accepteerde. Daley Blind is niet zo goed dat Ajax voor hem een uitzondering maakt. Boilesen heeft meer talent en kan hem zomaar uit het elftal spelen. Dan zit je met een dure, onverkoopbare wisselspeler.

@999: weet jij veel wat ze van plan zijn? Misschien halen ze een andere linksback?

Zien jullie in Daley een toekomstige topspeler? Ik niet.
Nee jij weet het .. Dat juist jij dat durft te zeggen ... :excited.gif:
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 12:09 pm

Valt wel mee, veel mensen zijn zelf opgestapt. En ik ben het niet met je eens dat het niets met kwaliteit te maken had. Maar laten we die discussie niet opnieuw voeren want we worden het toch niet eens.

Daley is niet slecht aan de bal, maar hij komt voor het puur verdedigende werk snelheid en duelkracht tekort. En dat zijn nou juist kwaliteiten die een moderne back móet hebben. Noem mij één links- of rechtsback in de top die zo traag is als een slak.

Je kunt er wel van alles achter zoeken maar feit is dat Boilesen veel meer talent heeft dan Daley.

999

Bericht door 999 » vr feb 15, 2013 12:11 pm

Dat zal ie dan toch eerst moeten laten zien .. Wanneer kunnen we hem terug verwachten ?.Volgend seizoen ?.

Afijn, tis weer een feit bij Yopi :) ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 12:12 pm

Yopi schreef: Je kunt er wel van alles achter zoeken maar feit is dat Boilesen veel meer talent heeft dan Daley.
En wanneer heeft hij dat bewezen? In Ajax1?
Voorlopig ligt een regelmatige bijdrage op constante basis van hem helemaal nog niet aan de horizon, if ever, maar ondertussen moet Daley maar vast weg, want Boilesen is zo goed (op papier).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

999

Bericht door 999 » vr feb 15, 2013 12:15 pm

Ach Zeux, ook Boilesen stond regelmatig lucht te dekken ( zoals ik toen ook aangaf ) in de enkele wedstrijden dat hij in AJAX 1 mocht meedoen ... En vooralsnog kwam daar geen verbetering in ...
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 12:21 pm

Zeux schreef:En wanneer heeft hij dat bewezen? In Ajax1?
Voorlopig ligt een regelmatige bijdrage op constante basis van hem helemaal nog niet aan de horizon, if ever, maar ondertussen moet Daley maar vast weg, want Boilesen is zo goed (op papier).
Dat mag je belachelijk vinden, maar met Pa heeft dat niets te maken.

Ik heb allebei die jongens in de jeugd zien spelen en ik moet zeggen, Boilesen was véél beter. Helaas is hij erg blessuregevoelig, dat is inderdaad een risico.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 12:25 pm

Het heeft alles met Pa te maken als een vertrek volkomen onlogisch en raar is. Dan moet er iets anders spelen. Een subjectief feit, in plaats van een objectief.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 12:27 pm

Het is ook weer niet volkomen onlogisch. Boilesen is op de weg terug. Ajax kan het zich niet veroorloven om Daley een contract aan te bieden van 800K en dat hij op de bank terugkomt.

Valt me wel op dat het kamp dat 'anti-JC' is het nieuws over Blind als feit beschouwt. Jammer, want er is nog helemaal niks bekend gemaakt aan Daley. En dat was de afspraak volgens Frank. En die lijkt me geen leugenaar.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 12:30 pm

Yopi schreef:
Ik heb allebei die jongens in de jeugd zien spelen en ik moet zeggen, Boilesen was véél beter. Helaas is hij erg blessuregevoelig, dat is inderdaad een risico.
Dus je beoordeelt Blind anno 2013 hoe hij in de jeugd was vergeleken met een speler toen, die inmiddels al twee jaar nauwelijks heeft gespeeld (en dus niet laten zien wat hij kan), terwijl Blind overduidelijk progressie heeft gemaakt de afgelopen jaren.

Je verhaal wordt er niet sterker op.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 12:38 pm

Aan de traagheid van Blind valt helaas weinig te doen.

Inmiddels heeft Overmars het bericht van LdL ontkend. De complotdenkers hier moeten nog even op hun kans wachten.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr feb 15, 2013 12:52 pm

Een kwestie van tijd, Yopi. :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 12:59 pm

Yopi schreef:Aan de traagheid van Blind valt helaas weinig te doen.
Maar door te leren slim positie te kiezen, kun je dat wel compenseren.
Yopi schreef: Inmiddels heeft Overmars het bericht van LdL ontkend. De complotdenkers hier moeten nog even op hun kans wachten.
Zoals jullie hem nu helaas niet zo gretig kunnen dumpen? :hypocrite.gif:

Los van de vraag of het bericht waar is, ontspint zich hier een discussie over de logica van de optie en wat er achter kan steken. Een valide discussie.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 1:01 pm

Rishi schreef: 'anti-JC'
Had deze over het hoofd gezien.

Maak van anti-JC kritisch-JC en het klopt beter.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 15, 2013 1:01 pm

Dat is iedereen hier.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » vr feb 15, 2013 1:02 pm

Sterker nog, Overmars zegt net op Radio 1 dat Ajax door wilt met Blind.

999

Bericht door 999 » vr feb 15, 2013 1:02 pm

Rishi schreef:Dat is iedereen hier.
Nee, dat is niet waar ..
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 1:03 pm

Rishi schreef:Dat is iedereen hier.
Nee. Oneens. Bijvoorbeeld Yopi niet.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 1:04 pm

Alexander schreef:Sterker nog, Overmars zegt net op Radio 1 dat Ajax door wilt met Blind.
Dat zou mooi nieuws zijn!

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 15, 2013 1:06 pm

Dat is snel, in het vorige bericht van Overmars, een uurtje of wat geleden, wisten ze het nog niet. Wat natuurlijk compleet ongeloofwaardig is.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr feb 15, 2013 1:16 pm

LucaS schreef:Dat is snel, in het vorige bericht van Overmars, een uurtje of wat geleden, wisten ze het nog niet. Wat natuurlijk compleet ongeloofwaardig is.

Nou nee. Overmars zegt in het eerste bericht dat er nog niet eens met Blind gesproken is, en dat er daarom nog geen beslissing genomen kan zijn. Ajax wil dus eerst met Rob Jansen om de tafel om te praten over de voorwaarden. Ajax kan best door willen met Blind en toch besluiten dat niet te doen, bijvoorbeeld omdat Blind te hoge salariseisen stelt.

Plaats reactie