Het stinkt helemaal niet. Het is hooguit raar. Maar in die complot-theorien geloof ik niet echt. Daarvoor speelt Blind gewoon teveel. Denk dat zijn salaris misschien een probleem is.Zeux schreef:Lucas noemt twee leden. Misschien is Frank het er niet helemaal mee eens, maar beslist JC gewoon.Yopi schreef:Integendeel zelfs. Frank de Boer heeft Daley altijd de hand boven het hoofd gehouden, ook toen hij geen pepernoot raakte. Zonder Frank liep Daley allang bij een modale eredivisieploeg te ballen.
Dit zaakje stinkt. Bij veel andere spelers zou dat geconstateerd worden. Maar ja, het gaat om JC-beleid.
Daley Blind
Moderator: mods
Re: Daley Blind
IK GELOOF!!!!!!
Je ziet spoken, Zeux.
Alsof het TH een topspeler laat lopen vanwege zijn vader.

Alsof het TH een topspeler laat lopen vanwege zijn vader.
Zeker, er zijn genoeg mensen weggestuurd of aangetrokken vanwege het kamp, zonder dat de kwaliteit daartoe aanleiding gaf.
I think I lost my fucking headache
Juist gezien de goede bijdragen die Blind dit seizoen heeft geleverd, vind ik het meer dan raar. En onlogisch. Het is lachwekkend om te zeggen 'maar we hebben Boilesen', als die jongen constant geblesseerd is, er geen wezenlijk uitzicht is op herstel en hij nauwelijks tot niet in het eerste van Ajax heeft laten zien wat hij kan (of niet kan). Ik lees ook nergens een naam die in zal kunnen gaan springen als Blind vertrekt en ook nog eens die kwaliteit kan leveren.Rishi schreef:
Het stinkt helemaal niet. Het is hooguit raar. Maar in die complot-theorien geloof ik niet echt. Daarvoor speelt Blind gewoon teveel. Denk dat zijn salaris misschien een probleem is.
Dus: Ajax gaat de transfermarkt op, omdat een speler 50-100.000 teveel verdient (om veel meer kan het niet gaan)? Is dat dan een exponent van het nieuwe, prudente transferbeleid waarin zelf opgeleide jongens 'het moeten gaan doen'? Mooi voorbeeld dan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nee jij weet het .. Dat juist jij dat durft te zeggen ...Yopi schreef:Andere spelers krijgen daar ook mee te maken, ja. Sulejmani 'mocht' bijtekenen, maar alleen als hij een veel lager salaris accepteerde. Daley Blind is niet zo goed dat Ajax voor hem een uitzondering maakt. Boilesen heeft meer talent en kan hem zomaar uit het elftal spelen. Dan zit je met een dure, onverkoopbare wisselspeler.
@999: weet jij veel wat ze van plan zijn? Misschien halen ze een andere linksback?
Zien jullie in Daley een toekomstige topspeler? Ik niet.

Blij met de punten ...
Valt wel mee, veel mensen zijn zelf opgestapt. En ik ben het niet met je eens dat het niets met kwaliteit te maken had. Maar laten we die discussie niet opnieuw voeren want we worden het toch niet eens.
Daley is niet slecht aan de bal, maar hij komt voor het puur verdedigende werk snelheid en duelkracht tekort. En dat zijn nou juist kwaliteiten die een moderne back móet hebben. Noem mij één links- of rechtsback in de top die zo traag is als een slak.
Je kunt er wel van alles achter zoeken maar feit is dat Boilesen veel meer talent heeft dan Daley.
Daley is niet slecht aan de bal, maar hij komt voor het puur verdedigende werk snelheid en duelkracht tekort. En dat zijn nou juist kwaliteiten die een moderne back móet hebben. Noem mij één links- of rechtsback in de top die zo traag is als een slak.
Je kunt er wel van alles achter zoeken maar feit is dat Boilesen veel meer talent heeft dan Daley.
Dat zal ie dan toch eerst moeten laten zien .. Wanneer kunnen we hem terug verwachten ?.Volgend seizoen ?.
Afijn, tis weer een feit bij Yopi :) ..
Afijn, tis weer een feit bij Yopi :) ..
Blij met de punten ...
En wanneer heeft hij dat bewezen? In Ajax1?Yopi schreef: Je kunt er wel van alles achter zoeken maar feit is dat Boilesen veel meer talent heeft dan Daley.
Voorlopig ligt een regelmatige bijdrage op constante basis van hem helemaal nog niet aan de horizon, if ever, maar ondertussen moet Daley maar vast weg, want Boilesen is zo goed (op papier).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Ach Zeux, ook Boilesen stond regelmatig lucht te dekken ( zoals ik toen ook aangaf ) in de enkele wedstrijden dat hij in AJAX 1 mocht meedoen ... En vooralsnog kwam daar geen verbetering in ...
Blij met de punten ...
Dat mag je belachelijk vinden, maar met Pa heeft dat niets te maken.Zeux schreef:En wanneer heeft hij dat bewezen? In Ajax1?
Voorlopig ligt een regelmatige bijdrage op constante basis van hem helemaal nog niet aan de horizon, if ever, maar ondertussen moet Daley maar vast weg, want Boilesen is zo goed (op papier).
Ik heb allebei die jongens in de jeugd zien spelen en ik moet zeggen, Boilesen was véél beter. Helaas is hij erg blessuregevoelig, dat is inderdaad een risico.
Het heeft alles met Pa te maken als een vertrek volkomen onlogisch en raar is. Dan moet er iets anders spelen. Een subjectief feit, in plaats van een objectief.
Het is ook weer niet volkomen onlogisch. Boilesen is op de weg terug. Ajax kan het zich niet veroorloven om Daley een contract aan te bieden van 800K en dat hij op de bank terugkomt.
Valt me wel op dat het kamp dat 'anti-JC' is het nieuws over Blind als feit beschouwt. Jammer, want er is nog helemaal niks bekend gemaakt aan Daley. En dat was de afspraak volgens Frank. En die lijkt me geen leugenaar.
Valt me wel op dat het kamp dat 'anti-JC' is het nieuws over Blind als feit beschouwt. Jammer, want er is nog helemaal niks bekend gemaakt aan Daley. En dat was de afspraak volgens Frank. En die lijkt me geen leugenaar.
IK GELOOF!!!!!!
Dus je beoordeelt Blind anno 2013 hoe hij in de jeugd was vergeleken met een speler toen, die inmiddels al twee jaar nauwelijks heeft gespeeld (en dus niet laten zien wat hij kan), terwijl Blind overduidelijk progressie heeft gemaakt de afgelopen jaren.Yopi schreef:
Ik heb allebei die jongens in de jeugd zien spelen en ik moet zeggen, Boilesen was véél beter. Helaas is hij erg blessuregevoelig, dat is inderdaad een risico.
Je verhaal wordt er niet sterker op.
Aan de traagheid van Blind valt helaas weinig te doen.
Inmiddels heeft Overmars het bericht van LdL ontkend. De complotdenkers hier moeten nog even op hun kans wachten.
Inmiddels heeft Overmars het bericht van LdL ontkend. De complotdenkers hier moeten nog even op hun kans wachten.
Een kwestie van tijd, Yopi. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Maar door te leren slim positie te kiezen, kun je dat wel compenseren.Yopi schreef:Aan de traagheid van Blind valt helaas weinig te doen.
Zoals jullie hem nu helaas niet zo gretig kunnen dumpen?Yopi schreef: Inmiddels heeft Overmars het bericht van LdL ontkend. De complotdenkers hier moeten nog even op hun kans wachten.

Los van de vraag of het bericht waar is, ontspint zich hier een discussie over de logica van de optie en wat er achter kan steken. Een valide discussie.
Had deze over het hoofd gezien.Rishi schreef: 'anti-JC'
Maak van anti-JC kritisch-JC en het klopt beter.
Sterker nog, Overmars zegt net op Radio 1 dat Ajax door wilt met Blind.
Nee. Oneens. Bijvoorbeeld Yopi niet.Rishi schreef:Dat is iedereen hier.
Dat zou mooi nieuws zijn!Alexander schreef:Sterker nog, Overmars zegt net op Radio 1 dat Ajax door wilt met Blind.
Dat is snel, in het vorige bericht van Overmars, een uurtje of wat geleden, wisten ze het nog niet. Wat natuurlijk compleet ongeloofwaardig is.
I think I lost my fucking headache
LucaS schreef:Dat is snel, in het vorige bericht van Overmars, een uurtje of wat geleden, wisten ze het nog niet. Wat natuurlijk compleet ongeloofwaardig is.
Nou nee. Overmars zegt in het eerste bericht dat er nog niet eens met Blind gesproken is, en dat er daarom nog geen beslissing genomen kan zijn. Ajax wil dus eerst met Rob Jansen om de tafel om te praten over de voorwaarden. Ajax kan best door willen met Blind en toch besluiten dat niet te doen, bijvoorbeeld omdat Blind te hoge salariseisen stelt.