Urby Emanuelson

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 12:22 am

Thomas schreef:Precies. Spelers die op die leeftijd al geen fouten meer maken zijn zeldzaam. De meeste spelers zijn pas op hun top op hun 25ste. Emanuelson is een goede voetballer die laatst aangaf misschien wel lang bij Ajax te willen blijven. We hebben dus misschien eindelijk eens een speler die in de buurt van z'n top nog bij Ajax wil spelen. Laten we hem dan niet nu al voor een prikkie verkopen, want voor 6 miljoen kan je ook niet goed investeren in je selectie.
Thomas, het gaat erom dat er steeds dezelfde fouten worden gemaakt.Je zou toch denken dat men lering trekt uit gemaakte fouten.Maar het iseen steeds terugkerend gegeven ...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 12:24 am

Dat gebeurt bij veel jonge spelers in allerlei competities. Het is niet zo dat een speler een fout 1 keer maakt en het vervolgens nooit meer doet. Frank de Boer maakte z'n hele loopbaan lang foutjes.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 12:34 am

Thomas schreef:Dat gebeurt bij veel jonge spelers in allerlei competities. Het is niet zo dat een speler een fout 1 keer maakt en het vervolgens nooit meer doet. Frank de Boer maakte z'n hele loopbaan lang foutjes.
Frank de Boer corrigeerde zijn fouten in 9 van de 10 gevallen zelf.Maar waar ligt voor jou de grens, wanneer zeg jij " nu is het mooi geweest ".Na de zoveelste CL. wedstrijd en de daaraan gekoppelde verlies partij, ergo uitschakeling.

Waar en wanneer mag en moet je zeggen:En nu is het mooi geweest, deze fouten blijven ons onnodig veel punten kosten.

B.v. Menzo, van Gaal deed het enige juiste, na de zoveelste blunder was het exit.In principe had het al veel eerder moeten gebeuren.Waarom, omdat de fouten steeds terug kwamen.Dat kost je wedstrijden en uiteindelijk de prijzen waar het voor voetballers toch om gaat ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 25, 2006 12:36 am

Het beste zou zijn om van dit AJAX een speler of 5 te behouden, de rest verkopen en dan met mensen die er verstand van hebben weer een nieuw AJAX op te bouwen want dat gekloot van de afgelopen jaren moet nu maar eens afgelopen zijn.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » ma dec 25, 2006 12:37 am

Is het geen afweging tussen wat voor foutjes een speler maakt en wat voor positieve dingen hij daar tegenover zet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 12:43 am

Jesse schreef:Is het geen afweging tussen wat voor foutjes een speler maakt en wat voor positieve dingen hij daar tegenover zet?
Tuurlijk, alleen kosten fouten tegenwoordig je de wedstrijd, het kampioenschap, en uiteindelijk bakken met geld.En als ik het over fouten heb bedoel ik daar alles mee.Dus ook de fout dat je als middenvelder ( om maar wat te noemen ) geregeld de verkeerde keuze maakt kwa voetbalspel ...

Maar zoals ik al schreef, voor een miljoentje of 6 zou ik zeker overwegen om Emanuelson te laten gaan.

En eigenlijk kom je hiermee ook weer terug bij een volgend makement bij AJAX, we laten goede spelers voor een te klein bedrag gaan, en zijn blijkbaar niet in staat om daar gelijkwaardige vervangers voor aan te trekken.

Het is steeds een stapje minder geworden, van de Davidsen naar de Gorrées om maar wat te noemen ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 25, 2006 12:52 am

Voetske schreef:
Thomas schreef:Dat gebeurt bij veel jonge spelers in allerlei competities. Het is niet zo dat een speler een fout 1 keer maakt en het vervolgens nooit meer doet. Frank de Boer maakte z'n hele loopbaan lang foutjes.
Frank de Boer corrigeerde zijn fouten in 9 van de 10 gevallen zelf.Maar waar ligt voor jou de grens, wanneer zeg jij " nu is het mooi geweest ".Na de zoveelste CL. wedstrijd en de daaraan gekoppelde verlies partij, ergo uitschakeling.

Waar en wanneer mag en moet je zeggen:En nu is het mooi geweest, deze fouten blijven ons onnodig veel punten kosten.
Dat is redelijk moeilijk te stellen maar ik zal het proberen. Laat ik het zo zeggen. Als we het hebben over een speler van zo'n 23 jaar die in een goed draaiend elftal nog altijd keer op keer dezelfde fouten blijft maken moet Ajax op zoek naar iets beters.

Maar in mijn ogen is een jongen van 20 die pas anderhalf jaar op profniveau speelt nog lang niet uitgeleerd. Ik wil hem ook niet afschrijven, omdat Emanuelson in balbezit wel van toegevoegde waarde is.
brigade zuid schreef:Het beste zou zijn om van dit AJAX een speler of 5 te behouden, de rest verkopen en dan met mensen die er verstand van hebben weer een nieuw AJAX op te bouwen want dat gekloot van de afgelopen jaren moet nu maar eens afgelopen zijn.
Eigenlijk wel. Er zitten echt maar een paar Ajax-waardige spelers tussen.
Jesse schreef:Is het geen afweging tussen wat voor foutjes een speler maakt en wat voor positieve dingen hij daar tegenover zet?
Zeker weten. Al komt daar natuurlijk een einde aan. De echte toppers stoppen op een gegeven moment met regelmatig dezelfde fouten maken.
Voetske schreef:Maar zoals ik al schreef, voor een miljoentje of 6 zou ik zeker overwegen om Emanuelson te laten gaan.

En eigenlijk kom je hiermee ook weer terug bij een volgend makement bij AJAX, we laten goede spelers voor een te klein bedrag gaan, en zijn blijkbaar niet in staat om daar gelijkwaardige vervangers voor aan te trekken.
Klopt. En ik weet wel zeker dat Ajax niet in staat is om voor 6 miljoen een betere speler te halen dan Emanuelson. In mijn ogen zou dit dus juist een voorbeeld zijn van een speler die voor een te klein bedrag verkocht wordt en waar Ajax geen gelijkwaardige vervanger voor weet te halen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 12:57 am

Thomas schreef:
Voetske schreef:e hiermee ook weer terug bij een volgend makement bij AJAX, we laten goede spelers voor een te klein bedrag gaan, en zijn blijkbaar niet in staat om daar gelijkwaardige vervangers voor aan te trekken.
Klopt. En ik weet wel zeker dat Ajax niet in staat is om voor 6 miljoen een betere speler te halen dan Emanuelson. In mijn ogen zou dit dus juist een voorbeeld zijn van een speler die voor een te klein bedrag verkocht wordt en waar Ajax geen gelijkwaardige vervanger voor weet te halen.
Jammer, als er een ding is wat ik zeker weet is dat in het leven niks zeker is.Dus ook niet dat je voor minder geen betere speler dan Urby kunt vinden ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 25, 2006 12:33 pm

Dan moet je wel eerst die betere speler hebben gevonden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 12:53 pm

Bertje schreef:Dan moet je wel eerst die betere speler hebben gevonden.
Theoretisch zou het zo moeten, in de praktijk werkt het zo natuurlijk niet.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 1:13 pm

Urby heeft zoveel talent. Met hem moet gewerkt worden, hem moeten we houden.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 25, 2006 1:18 pm

Er zijn idd een aantal spelers die van mij eerder weg mogen dan Urby.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 4:17 pm

Van mij ook, maar daar ging het niet over.De vraag, of eigenlijk mijn insteek is/was dat als Barca daadwerlijk Urby wil hebben, en in 99,9% van dit soor gevallen houdt je de speler dan niet meer tegen, Barca daar dan maar voor moet dokken.6 miljoen zou in accepteren.Maar als iemand anders dat niet genoeg vindt ook prima ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 4:28 pm

Urby wil nog niet naar het buitenland. En zes miljoen is veel te weinig. Geen interessant bedrag.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 25, 2006 4:35 pm

Ajax moet in principe alleen de spelers die niet meer te behouden zijn en de spelers die niet meekunnen verkopen.

Urby valt in mijn optiek in geen van die twee categorieen. En als Barcelona hem echt wil, zal hij niet zo slecht zijn als ik hier lees.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 4:38 pm

Urby is een enorm talent. Het is hem altijd zo gemakkelijk afgegaan. Nu moet hij leren knokken. Hoort erbij.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 4:39 pm

joey schreef:Urby wil nog niet naar het buitenland. En zes miljoen is veel te weinig. Geen interessant bedrag.
Zomaar, wat had jij dan in gedachten nu te kunnen vangen voor Urby ?.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 25, 2006 4:41 pm

Urby mag niet te koop zijn. Die houden we zelf. :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 25, 2006 4:41 pm

Nu misschien maximaal 6 miljoen. Maar dat kan oplopen als Urby een verbeterd contract tekent en basisspeler wordt in het Nederlands Elftal. Gewoon houden dus.

NB: we hebben het hier wel over een uiterst dubieuze bron, hoor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 25, 2006 4:44 pm

Daarom speculeren we ook maar ...

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » di dec 26, 2006 12:32 pm

Urby mag nog wisselvallig zijn, maar waarom houden we spelers als Heitinga en Stekelenburg die nog steeds enorm wisselvallig zijn en nooit echt top zijn.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do dec 28, 2006 10:20 am

Urby is een ruwe diamant. Ik vind hem de meest veelbelovende speler die Ajax heeft. Nooit geblesseerd bovendien. Ik ben absoluut gecharmeerd van hem. :yes:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 28, 2006 12:09 pm

Urby is een groot talent. Hij kan goed voetballen en heeft verantwoordelijkheidsgevoel. Die komt er wel. Hij is nog zo jong.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47678
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do dec 28, 2006 2:58 pm

Hij is echt een mega-talent maar wat was hij gisteren dramatisch
IK GELOOF!!!!!!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do dec 28, 2006 3:02 pm

Gisteren was hij heel slecht tegen Roda JC ja, hij heeft wel meer mindere wedstrijden gespeeld.

Maar ook weer ongelooflijk dat Emanuelson het dus ook alwer verbruid heeft bij enkele supporters. Ik vind hem juist een van de grotere talenten bij Ajax. Hij heeft ook een aantal hele goede wedstrijden gespeeld.

Ik zou hem absoluut niet laten vertrekken, hij kan nog veel beter worden. En bovendien, wie wilde je terughalen? Goede linksbacks zijn erg dun gezaaid, dus die 6 miljoen heb je ook nog eens niets aan.

Plaats reactie