Maarten Stekelenburg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di feb 03, 2009 11:27 am

Gomes, die crybaby? :baaa.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 03, 2009 11:29 am

Is een geweldige keeper, maar een vreemd figuur inderdaad. Het zegt wel iets dat de andere spelers hem uitkotsten bij PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 03, 2009 2:56 pm

joey schreef:Ik zie ook weinig niveauverschil. Ook Vermeer heeft zijn zwakke kanten.
Dat is dan al een opvallende wending. Nog niet zo lang geleden was Steek een verademing tov Vermeer.
Ik zie wel degelijk niveauverschil. Vermeer heeft maar 1 zwak punt (hoge ballen), Stekelenburg heeft er meerdere (hoge ballen, afstandsschoten, lef, coaching, en natuurlijk vooral meevoetballen). Dat zie je terug in de prestaties. Vermeer keepte goed, Stekelenburg keept zwak.

En inderdaad, deze wedstrijd hadden we sowieso verloren; het leek helemaal nergens op. Dus ik heb het niet over schuld. Maar de constatering dat Stekelenburg slecht keept blijft staan.

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 03, 2009 3:09 pm

Jöhnk schreef:Vermeer heeft maar 1 zwak punt (hoge ballen), Stekelenburg heeft er meerdere (hoge ballen, afstandsschoten, lef, coaching, en natuurlijk vooral meevoetballen).
Overdrijven is ook een vak...als dit waar zou zijn dan keepte Vermeer ergens bij een buitenlandse topclub namelijk :smallgrin.gif:

Tot zijn blessure keepte Stekel uitstekend, vanaf vorig seizoen begon hij eindelijk zijn belofte waar te maken. De afgelopen wedstrijden blijkt hij nog niet op niveau te zijn, maar zelfs dan vind ik Vermeer niet veel beter.
Ik vind het vreemd dat Stekel nu al zijn terugkeer heeft gemaakt (aangezien hij er nog niet helemaal klaar voor is/was), maar om Vermeer er nu weer in te zetten lijkt mij niet zo zinvol.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 03, 2009 3:15 pm

Hij is nog jong. Maar buitenlandse topclubs kopen geen kleine keepers, dus dat zal er nooit van komen.

Hij heeft het uitstekend gedaan. Ondanks zijn aparte stijl zat ik veel rustiger met Vermeer op doel.

Vorig seizoen onderscheidde Stekelenburg zich door regelmatig een penalty te stoppen, maar verder vond ik het niet zo bijzonder. De chaos bij spelhervattingen was enorm, er vloog regelmatig een houdbare bal in en het meevoetballen/spelvertragen deed pijn aan de ogen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 03, 2009 3:28 pm

Valdes is 2 cm groter en Casillas is 4 cm groter. OK, geen aankopen, maar wel keepers bij de top van Spanje.

Rooie

Bericht door Rooie » di feb 03, 2009 11:23 pm

Viel vandaag weer tegen, 2 op 't oog houdbare ballen en een boel onzekerheid (waar is de durf om uit te komen?).

jabu

Bericht door jabu » wo feb 04, 2009 9:20 am

Volgens mij vooral de eerste. De tweede kon hij niet zoveel aan doen. Wel dus weer een op het hoog houdbare bal doorgelaten.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo feb 04, 2009 9:27 am

Hij was natuurlijk al blij zat dat hij die eerste volley van Vd Bergh via de paal tegen hield.

Dat kleine keepertje in de rust maakte eerlijk gezegd een stabielere indruk op me dan de huidige Steek.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brabantse jood

Bericht door brabantse jood » wo feb 04, 2009 1:14 pm

Als we van gaal als trainer hadden gehad was dit weer een gevalletje Menzo geworden. Ik weet niet wie beter is maar het valt wel op dat er punten blijven liggen sinds steek weer in de goal staat. :1evil.gif:
.
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

Rooie

Bericht door Rooie » wo feb 04, 2009 1:21 pm

Jabu schreef:Volgens mij vooral de eerste. De tweede kon hij niet zoveel aan doen. Wel dus weer een op het hoog houdbare bal doorgelaten.
Ik heb de beelden niet teruggezien, maar in het stadion had ik het gevoel dat hij net als tegen NEC (bij de goal van El A.) volledig achterover buigt met z'n lichaam om de bal vervolgens met z'n handen te willen wegpushen terwijl keepers juist altijd wordt geleerd om het lichaam achter de bal te positioneren (voor het geval het met de handen niet lukt, als zekerheid). E.e.a. kan ook voortkomen uit het feit dat negativiteit alles negatief laat uitkomen (Steek is niet m'n favoriete keeper....).

Toppie

Bericht door Toppie » ma feb 09, 2009 5:36 pm

Stekelenburg staat open voor vertrek bij Ajax
Maarten Stekelenburg staat open voor een vertrek bij Ajax. Dat verteld hij in een interview deze week met Sportweek. De uittocht van spelers bij de Amsterdammers heeft me aan het denken gezet.

"Op zich sta ik er nu meer voor open. Al mijn generatiegenoten zijn weg. Die uittocht heeft best wat met me gedaan," aldus Stekelenburg die er van baalde dat Huntelaar in december vertrok naar Real Madrid. "Met Johnny Heitinga ben ik opgegroeid, Klaas-Jan Huntelaar ken ik ook al heel lang. Dat Klaas-Jan wegging, vond ik heel erg jammer. Hij was belangrijk voor het elftal en wij hebben een heel goede band. Ik ga hem binnenkort opzoeken, mijn vrouw is al bij ze langs geweest. Als je die verhalen hoort, krijg je zelf ook de kriebels. Dat is ook niet zo gek na zeven seizoenen bij de A-selectie. Al zit ik nog steeds prima bij Ajax, hoor. Als er niets leuks concreet wordt, is dat geen enkel probleem."

De doelman van Oranje zal zeker niet op iedere aanbieding ingaan. "Ik zal zeker niet ergens op de bank gaan plaatsnemen, want dan zal ik niet meer voor Oranje worden opgeroepen. Spanje en Engeland zijn mooie landen om in te voetballen, maar ook Duitsland trekt me enorm aan. Iedere week voor veertig, vijftigduizend man voetballen, ook bij de nummer laatst is een enorm impuls."

Opvallend is dat Stekelenburg zijn verhaal doet net nu hij kampt met een vormcrisis. De doelman is sinds zijn terugkeer van een schouderblessure al tien keer gepasseeerd in vijf wedstrijden en heeft Ajax nog niet één keer kunnen redden. De roep om de terugkeer van de uitstekende keeper Vermeer wordt onder de supporters steeds luider.

Zo Vermeer op goal en wegwezen naar de bank. Misschien krijgen we dan zoals voor de winterstop weer rust

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 09, 2009 5:39 pm

Op de bank = kapitaalvernietiging, zal de Algemeen Directeur denken...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 09, 2009 6:24 pm

Stekelenburg staat open voor vertrek bij Ajax
Maarten Stekelenburg staat open voor een vertrek bij Ajax. Dat verteld hij in een interview deze week met Sportweek. De uittocht van spelers bij de Amsterdammers heeft me aan het denken gezet.

"Op zich sta ik er nu meer voor open. Al mijn generatiegenoten zijn weg. Die uittocht heeft best wat met me gedaan," aldus Stekelenburg die er van baalde dat Huntelaar in december vertrok naar Real Madrid. "Met Johnny Heitinga ben ik opgegroeid, Klaas-Jan Huntelaar ken ik ook al heel lang. Dat Klaas-Jan wegging, vond ik heel erg jammer. Hij was belangrijk voor het elftal en wij hebben een heel goede band. Ik ga hem binnenkort opzoeken, mijn vrouw is al bij ze langs geweest. Als je die verhalen hoort, krijg je zelf ook de kriebels. Dat is ook niet zo gek na zeven seizoenen bij de A-selectie. Al zit ik nog steeds prima bij Ajax, hoor. Als er niets leuks concreet wordt, is dat geen enkel probleem."

De doelman van Oranje zal zeker niet op iedere aanbieding ingaan. "Ik zal zeker niet ergens op de bank gaan plaatsnemen, want dan zal ik niet meer voor Oranje worden opgeroepen. Spanje en Engeland zijn mooie landen om in te voetballen, maar ook Duitsland trekt me enorm aan. Iedere week voor veertig, vijftigduizend man voetballen, ook bij de nummer laatst is een enorm impuls."

Opvallend is dat Stekelenburg zijn verhaal doet net nu hij kampt met een vormcrisis. De doelman is sinds zijn terugkeer van een schouderblessure al tien keer gepasseeerd in vijf wedstrijden en heeft Ajax nog niet één keer kunnen redden. De roep om de terugkeer van de uitstekende keeper Vermeer wordt onder de supporters steeds luider.
Pfff, ga eens iets presteren, vent. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 09, 2009 6:37 pm

Zeg dat wel. Maarten moet even zijn kop houden.

Hij ziet het blijkbaar niet meer zitten bij Ajax.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 09, 2009 6:47 pm

joey schreef:Zeg dat wel. Maarten moet even zijn kop houden.
Ach, dit is 'gewoon' zijn niveau. Alleen valt het nu extra op omdat we gewend waren geraakt aan een keeper die wel af en toe een bal tegenhoudt en niet zo ontzettend veel angst uitstraalt.

Over een paar weken zit Stekelenburg op de bank. Hij ziet dat zeker aankomen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma feb 09, 2009 7:02 pm

joey schreef:Zeg dat wel. Maarten moet even zijn kop houden.

Hij ziet het blijkbaar niet meer zitten bij Ajax.
Idd, dit is niet echt het moment om dit aan te geven en zeker niet door de aanvoerder van 't team. Eerst maar eens presteren!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 09, 2009 7:25 pm

Gelukkig wil 'ie weg. Stel je voor dat hij een nieuw contract wil (zeker gezien zijn huidige 'fooi').

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 12:22 pm

Vreemde tijd om dit te zeggen, gezien de situatie in de club en zeker gezien zijn spelniveau. Of het een direct gevolg is, weet niemand, maar sinds hij weer is gaan keepen gaat het niet zo lekker meer. Sommige goals lijken houdbaar en als ik dan Vermeer zie keepen bij JONG AJAX dan denk ik eigenlijk: doe die maar in AJAX-1. :blush.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 12:24 pm

Geen keeper wordt vrolijk van een chaotische verdediging voor zijn neus.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo feb 11, 2009 12:27 pm

Geen verdediger wordt vrolijk van een keeper uit vorm.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 12:28 pm

joey schreef:Geen keeper wordt vrolijk van een chaotische verdediging voor zijn neus.
Nu is het inderdaad heel erg, voor de winterstop was het veel beter.
Zou de komst van én Wielaert én Steek teveel geweest zijn? Moeten ze eerst weer eens automatismen opbouwen? Het lijkt er erg op.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo feb 11, 2009 1:05 pm

joey schreef:Geen keeper wordt vrolijk van een chaotische verdediging voor zijn neus.
Ah, een excuus.

Hij keept als een dweil. Een enorme blunder van Van Basten om deze bangerd weer tussen de palen te zetten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 11, 2009 1:16 pm

Geen excuus, weer een mogelijkheid om Marco de schuld te geven. :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 3:55 pm

Mwah, ik kan toch zeggen dat Van Basten hem niet had moeten opstellen? :hypocrite.gif:

Plaats reactie