Jorge Sanchez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

De Dominee

Re: Jorge Sanchez

Bericht door De Dominee » vr jul 05, 2024 1:39 pm

Marillion schreef:
vr jul 05, 2024 12:26 pm
Dat was absoluut beter geweest. Maar ik schat dus in dat dit slechts een marginaal effect op de prijs heeft. Andere clubs zijn ook niet totaal achterlijk. Alsof zo'n praatje voor de bühne de problemen zou verhullen.
Verkopen is een vak. Een goede verkoper maakt wel degelijk verschil.
Lionel schreef:
vr jul 05, 2024 12:21 pm
Dat weten we toch niet?
Dat klopt. Maar ik krijg de indruk van niet. En dat baart me zorgen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 05, 2024 1:50 pm

Wie weet boden die Mexicanen €1 mio. Ik ben het met je eens dat het op papier karig is maar er moet nu gewoon geld binnenkomen om een speler te kunnen kopen.

Volgens Mislintat had Ajax vorig jaar geen geld voor Schouten. Los van of het waar is of niet is het moment waarop je aankopen kunt doen ook van belang.

Als dat niet van belang zou zijn zou 99% van de bevolking die een huis koopt geen hypotheek hoeven nemen en belachelijke rentes betalen.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 06, 2024 10:20 am

Los van of het waar is of niet is het moment waarop je aankopen kunt doen ook van belang.
Uiteraard, tegen het sluitingstijd van de markt zijn de beste spelers weg.
Verkopen is een vak. Een goede verkoper maakt wel degelijk verschil.
Hamstelaar deed dat goed, Mislintat al wat minder en Kroes zie ik de spelers weggeven tegen de boekwaarde.

Vorig jaar wilde Ajax niet verder met een speler als Bassey, die bracht toch flink geld op. We mogen verwachten dat in elk geval Forbs en Akpom gaan voor een fors bedrag. Anders heeft Kroes het slecht gedaan. Ook komt er wel een Italiaanse subtopper voor Sutalo, al zou ik liever zien dat hij bij Ajax bleef.

Het grote probleem van Kroes is dat hij niet in de Overmars-modus kan schieten. Ajax kán er niet standaard vanuit gaan dat het elk jaar CL speelt en voor grof geld spelers verkoopt. Er moet dus secuurder gescout worden. Je komt een keer met de schrik vrij, maar uiteindelijk zal de wal het schip keren. Nu komt het er dus op aan dat Kroes zijn vak verstaat, want met geld smijten is verleden tijd.

Ik houd mijn hart vast.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 06, 2024 10:29 am

Zie je niet ook iets anders in de lijn Hamstelaar, Mislintat, Kroes? Namelijk tijd en een neerwaartse spiraal. Dat heeft óók invloed op transfersommen.

Ajax heeft in het verleden vaak een soort Ajax bonus gehad. Concurrenten vroegen zich af waarom Ajax altijd meer geld ontving dan zij. Dat heeft er ook gewoon mee te maken wat je positie als club in de voetbalpiramide en de markt is. Er kan bij Telstar echt een briljant talent rondlopen maar die gaan daar echt geen 10 miljoen voor ontvangen.

Bassey was met zijn Brits paspoort interessant en kan ook echt wel het één en ander. Bij Rangers waren ze blij met hem en bij Fulham is het niet anders.

Ik verwacht ook dat spelers als Akpom en Forbs goed verkocht moeten kunnen worden. Akpom heeft gewoon hele behoorlijke statistieken bij Ajax en Forbs heeft nog dat Manchester City stempel. Al begint dat natuurlijk wel rap te vervagen.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za jul 06, 2024 10:46 am

Klopt.

Punt is dat bij Ajax spelers razendsnel afgeschreven worden, terwijl het feit dat ze bij Ajax niet uit de verf komen niet altijd betekent dat ze geen waarde kunnen hebben voor een andere club.

Neem Botman: is nu tientallen miljoenen euro's waard, bij Ajax kwam hij niet aan de bak. Bassey moet bij Fulham zijn tegenstanders eruit lopen en de bal inleveren. Bij ons moest hij meevoetballen, die arme jongen.

Wij zijn erg van onszelf overtuigd, spelers moeten 'zich aanpassen', desnoods een half jaar in Jong gaan voetballen om te leren hoe geweldig Ajax is. Bij andere clubs kijken ze naar wat ze in huis hebben en op basis daarvan smeden ze een team met een bijpassende tactiek.

Dat we lager in de pikorde staan is een keihard feit. Dat we destijds extreem veel transferinkomsten binnenkregen ook. Dan moet je de verleiding weerstaan om ook grote bedragen uit te geven, want je betaalt ook een bonus. Ajax kan geen bedragen van boven de dertig miljoen betalen, met een bijbehorend torenhoog salaris. Daar hebben in mijn herinnering ook veel AT'ers voor gewaarschuwd toen Overmars Steven Bergwijn wilde aantrekken. Helaas luisterden ze niet naar ons. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo jul 07, 2024 5:38 pm

Kan deze niet omlaag? Misschien volgen er dan hopelijk snel meer… :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 07, 2024 6:40 pm

Ja, hij kan hier weg. Op naar Cruz Azul!
Nil volentibus arduum

Plaats reactie