De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo feb 20, 2008 10:03 am

Ik heb dus precies hetzelfde. Daarom heb ik altijd gedacht dat er meer achter moest zitten.

robiono
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:47 pm

Bericht door robiono » do feb 21, 2008 5:20 pm

Toch denk ik dat v.Geel behouden moet worden voor de club maar dan wel in een andere functie. Hij is een meester in onderhandelen en ook met de contracten is hij er snel bij. Het contract met Stekelenburg is ook verlengd tot 2012, toch een belangrijke schakel.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11442
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do feb 21, 2008 5:41 pm

robiono schreef:Toch denk ik dat v.Geel behouden moet worden voor de club maar dan wel in een andere functie. Hij is een meester in onderhandelen en ook met de contracten is hij er snel bij. Het contract met Stekelenburg is ook verlengd tot 2012, toch een belangrijke schakel.
Als die Hunt en Johnny binnenhoud , met uiteraard in de schaduw JC en MvB. Dan krijgt die een nieuwe kans. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do feb 21, 2008 7:24 pm

Is die prutser nog niet weg?

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do feb 21, 2008 8:34 pm

Toppie schreef: Als die Hunt en Johnny binnenhoud , met uiteraard in de schaduw JC en MvB. Dan krijgt die een nieuwe kans. :blush.gif:
Ik denk dat Ajax Hunt en Johnny beter kan verkopen om met die miljoenen een handvol gerichte versterkingen aan te trekken. Maar ja, 'gerichte versterkingen' en Ajax, dat bijt elkaar...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11442
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » do feb 21, 2008 8:40 pm

Zo'n scorende spits als Huntelaar is nergens te krijgen in NL of of ja ja men koopt verassend Danny Koevermans , die volgens mij de enige is die de rol van de Hunt kan vervullen. Zou me trouwens niks verbazen als die komt die wil echt nog niet een jaar op de bank zitten

robiono
Berichten: 180
Lid geworden op: za jan 07, 2006 8:47 pm

Bericht door robiono » vr feb 22, 2008 10:19 am

[quote="Toppie"]Zo'n scorende spits als Huntelaar is nergens te krijgen in NL of of ja ja men koopt verassend Danny Koevermans , die volgens mij de enige is die de rol van de Hunt kan vervullen. Zou me trouwens niks verbazen als die komt die wil echt nog niet een jaar op de bank zitten[/quote]

Ik denk dat Markus Berg een serieuse vervanger zou kunnen zijn. Nuchtere speler, kan een balvast houden, technisch goed en heeft een neusje voor de goal. Vind het een erg goede speler.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 22, 2008 11:27 am

robiono schreef:
Toppie schreef:Zo'n scorende spits als Huntelaar is nergens te krijgen in NL of of ja ja men koopt verassend Danny Koevermans , die volgens mij de enige is die de rol van de Hunt kan vervullen. Zou me trouwens niks verbazen als die komt die wil echt nog niet een jaar op de bank zitten
Ik denk dat Markus Berg een serieuse vervanger zou kunnen zijn. Nuchtere speler, kan een balvast houden, technisch goed en heeft een neusje voor de goal. Vind het een erg goede speler.
En hij speelt in het scoutingsterrein van Ajax! :666.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr feb 22, 2008 4:47 pm

Berg vind ik te simpel voor Ajax, vind ik meer een type voor Feyenoord..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 22, 2008 8:06 pm

Van Geel rot toch lekker een eind op!!

Hoezo we hebben een goede selectie? Staan we eerste? Nee dus de selectie is niet goed genoeg.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za feb 23, 2008 5:27 am

Dit lijkt me nou niet het moment, midden in het seizoen, voor een manager om rond te gaan bazuinen dat zijn selectie slecht is dus dat zal ik hem niet aanrekenen. Neemt niet weg dat ik wel wat meer van zijn aankoop beleid had verwacht. Mogelijk dat dat met een nieuwe FD en een nieuwe trainer allemaal anders is. Hij komt wel op me over als een man met kijk op het voetbal. Nieuwe ronde, nieuwe kansen wat mij betreft. Mischien zet Johan er wel een figuur van de JC Academy naast die het op termijn kan overnemen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 23, 2008 11:19 am

Mee eens. Ik reken hem af op zijn daden. Daar valt genoeg te klagen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 23, 2008 11:30 am

Dubbel schreef:Dit lijkt me nou niet het moment, midden in het seizoen, voor een manager om rond te gaan bazuinen dat zijn selectie slecht is dus dat zal ik hem niet aanrekenen.
Nee, maar hij hoeft nou ook weer niet te zeggen dat zijn selectie goed is.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 23, 2008 11:45 am

Van Geel heeft het naar omstandigheden helemaal niet slecht gedaan, en is absoluut een capabel man. Met het binnenhalen van Marco van Basten en Van 't Schip heeft hij ook weer prima werk afgeleverd dus ik mag hopen dat we Van Geel weten te behouden.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 23, 2008 11:46 am

Ook weer prima werk? Ik ben positief gesteld, maar dat is dan ook de eerste keer dit seizoen. De andere vangsten waren alles behalve prima werk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 23, 2008 11:47 am

Welke omstandigheden? Je bedoelt toch niet dat hij weinig geld tot zijn beschikking had?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za feb 23, 2008 11:49 am

Jöhnk schreef:Welke omstandigheden? Je bedoelt toch niet dat hij weinig geld tot zijn beschikking had?
Ik denk dat hij bedoeld dat hij continu werd lastig gevallen door makelaars en louche figuren. Dat dit er toe heeft geleid dat hij slechts in 20% van de gevallen heeft toegegeven is een prima prestatie.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za feb 23, 2008 12:08 pm

Ik noem een Stam, Perez, Gabri, Da Silva, Lindgren, Davids, Huntelaar, Suarez.. en het tijdig verlengen van contracten van veelbelovende jeugdspelers als Heitinga, Stekelenburg en Vermaelen. De aankopen die niet zijn gelukt hebben ook niet veel gekost. Je kunt Van Geel hoogstens verwijten dat hij dieper in de buidel had moeten tasten, toen Sneijder en Babel vertrokken. Maar hij is niet de enige die daar iets over te zeggen heeft. En als de scouting op zo'n moment niet met de juiste namen komt aanzetten kun je het geld beter op zak houden dan een groot risico lopen met spelers waar je het eigenlijk niet in ziet zitten, of spelers die voor een club als Ajax simpelweg te duur zijn (15 miljoen of meer).
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 23, 2008 12:17 pm

Goed GP, MVG heeft dus ook dingen goed gedaan. Dat ontken ik niet.

Maar was de selectie in balans? En was de trainersstaf in balans? En staat Van Geel voor technisch hoogstaand, verzorgd voetbal of staat hij voor werkvoetbal met 27-jarige subtoppers? Je kunt de goede aankopen tegen de slechte afwegen, maar ik ben vooral benieuwd naar de lijn-Van Geel. Hoe ziet zijn ideale Ajax er uit?

PS: wat bedoelde je met 'naar omstandigheden'? Dat hij het niet alleen voor het zeggen heeft? Dat heeft geen enkele TD.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za feb 23, 2008 12:21 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik noem een Stam, Perez, Gabri, Da Silva, Lindgren, Davids, Huntelaar, Suarez.. en het tijdig verlengen van contracten van veelbelovende jeugdspelers als Heitinga, Stekelenburg en Vermaelen. De aankopen die niet zijn gelukt hebben ook niet veel gekost. Je kunt Van Geel hoogstens verwijten dat hij dieper in de buidel had moeten tasten, toen Sneijder en Babel vertrokken. Maar hij is niet de enige die daar iets over te zeggen heeft. En als de scouting op zo'n moment niet met de juiste namen komt aanzetten kun je het geld beter op zak houden dan een groot risico lopen met spelers waar je het eigenlijk niet in ziet zitten, of spelers die voor een club als Ajax simpelweg te duur zijn (15 miljoen of meer).
Mee eens. Er zitten natuurlijk ook een paar fikse bloopers bij in aankopen en lange termijnstrategie en hier en daar heeft ie om de een of andere reden te lang getalmd in aankopen. Toch lijkt hij me nog steeds zeer bruikbaar, zolang hij maar kan samenwerken met een capabele hoofdtrainer. Als zelfs een perfectionist als Van Basten een dergelijk goede indruk van Van Geel heeft zoals door hem gemeld op Ajax.nl, kan het toch niet allemaal kommer en kwel zijn met die man?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za feb 23, 2008 12:22 pm

Ik hoop dat de naam van Basten / Cruijff voor goede aankopen gaat zorgen. Van Basten is in ieder geval budget toegezegd. Nu maar hopen dat die goed besteed worden.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za feb 23, 2008 12:22 pm

Zo zi eje maar, het kan verkeren. Volgens mij heeft de commissie het aankoopbeleid compleet met de grond gelijk gemaakt. Maar goed, de nieuwe schuldige heet Jaakke, de rest heeft het goed gedaan
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za feb 23, 2008 12:27 pm

Ajaciedjuh schreef:Ik hoop dat de naam van Basten / Cruijff voor goede aankopen gaat zorgen. Van Basten is in ieder geval budget toegezegd. Nu maar hopen dat die goed besteed worden.
Als MVG blijft zal Engelaar zeker komen. Dus van dat budget kunnen we dan alvast zes miljoen af halen.

Van Geel zal een aantal dingetjes anders moeten doen wil hij de geschikte TD voor Ajax zijn.

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za feb 23, 2008 1:36 pm

LucaS schreef: Maar goed, de nieuwe schuldige heet Jaakke, de rest heeft het goed gedaan
Jaakke had een op papier toezichthoudende en controlerende functie, maar bemoeide zich gewoon met operationele taken. Hij was wel degelijk medeverantwoordelijk voor het gekloot met mensen als Blind, Van Gaal, vd Brom, Ten Cate, Fontein en Van Geel.

Die man heeft jaren de Pontius Pilatus uitgehangen en de club met z'n idiote beslissingen aan de rand van de afgrond gebracht. Jaakke moet afhaken, volledig terecht, maar helaas veel te laat.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 23, 2008 6:59 pm

Giacomo Puccini schreef:Van Geel heeft het naar omstandigheden helemaal niet slecht gedaan, en is absoluut een capabel man. Met het binnenhalen van Marco van Basten en Van 't Schip heeft hij ook weer prima werk afgeleverd dus ik mag hopen dat we Van Geel weten te behouden.
Hahaha lolbroek.. Nee we hebben een AJAX waardig elftal in het veld staan.. Spelers die gehaald zijn, horen nog niet eens op de bank te zitten bij AJAX.

Plaats reactie