Hedwiges Maduro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 9:44 pm

Ik vond Gabri goed spelen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

ub40_bboy

Bericht door ub40_bboy » wo aug 23, 2006 9:44 pm

Jöhnk schreef:Ik zie het nog steeds zitten in Maduro. Tegen Psv en Rkc vond ik hem prima.

Nu niet. Maar wie was wel goed?
Gabri

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 9:44 pm

Demosthenes schreef:
Jöhnk schreef:De plaat blijft hangen.
Had er maar iemand geluisterd! Van het forum zag 90% het helemaal zitten in maduro, maar weinigen hebben hem in de jeugd zien voetballen.
Sneller doorschuiven (leeftijdscategorien overslaan) waardoor hij wel sneller moet handelen.
Hij speelde twee jaar achtereen in A1, want het tempo bij Jong Ajax lag duidelijk te hoog voor hem.

Opvallend was dat teamgenoten al een contract hadden, maar hij nog niet (zag Van Gaal het niet in hem zitten? i.t.t. Cruyff, Van Basten, Blind, De Haan en Ten Cate?). Hij kreeg dat contract pas NA DAT hij "talent van het jaar" was geworden!
Dan moet hij maar wennen in Jong Ajax. Onzin natuurlijk 2 jaar Ajax A1
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 9:44 pm

Jöhnk schreef:Ik zie het nog steeds zitten in Maduro. Tegen Psv en Rkc vond ik hem prima.

Misschien ligt dit tempo te hoog voor Maduro?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 9:46 pm

Thomas schreef:Betekent deze dramatische wedstrijd dat Ajax zich goed realiseert dat er een extra middenvelder nodig is? Het type van de Zuidema-doctrine waar ook 343 en ik al bijna twee jaar om smeken.
Dit Ajax hoort met speels gemak over FCK heen te gaan. Ik vind dus niet dat deze collectieve wanprestatie de nood van nog een middenvelder aanstipt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 9:47 pm

Gabri.

Rosales en Babel in de eerste helft.

Stam was aardig, maar ook niet top.

Vermaelen speelde niet verkeerd.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 9:48 pm

Ik ben het met Johnk eens. In de 2e helft zag je dat Ajax ging twijfelen. Wat te doen? Proberen de 1-0/1-1 maken of afwachten? Ene kant is dat coaching in het veld, anderzijds buiten het veld.

En dat Maduro zo slecht speelde is ook deels de schuld van HtC. Had hij hem maar moeten wisselen of niet op moeten stellen
IK GELOOF!!!!!!

343

Bericht door 343 » wo aug 23, 2006 9:48 pm

Jesse schreef:

Misschien ligt dit tempo te hoog voor Maduro?
Ach, als je al ziet dat hij een bal zomaar over lijn speelt bij een simpele breedtepas. Geen man van Kopenhagen te bekennen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 23, 2006 9:49 pm

OK. Dan verschillen we van mening. Zo vond ik Vermaelen hartstikke slecht.

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 23, 2006 9:51 pm

Drama vandaag inderdaad.
IK GELOOF!!!!!!

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 9:53 pm

Jöhnk schreef:OK. Dan verschillen we van mening. Zo vond ik Vermaelen hartstikke slecht.
Dat vond ik dan weer meevallen. Hij speelde verre van goed, maar hartstikke slecht vind ik overdreven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 9:54 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Betekent deze dramatische wedstrijd dat Ajax zich goed realiseert dat er een extra middenvelder nodig is? Het type van de Zuidema-doctrine waar ook 343 en ik al bijna twee jaar om smeken.
Dit Ajax hoort met speels gemak over FCK heen te gaan. Ik vind dus niet dat deze collectieve wanprestatie de nood van nog een middenvelder aanstipt.
Er was wel meer mis met de ploeg inderdaad. Maar de grootste dissonant was toch echt Maduro. En laten we nou net voor die positie geen echt alternatief hebben.
Jöhnk schreef:OK. Dan verschillen we van mening. Zo vond ik Vermaelen hartstikke slecht.
Kopenhagen heeft amper kansen gehad en hij had geen schuld bij de goals.

Die actie bij die schwalbe van die Deen was wel dramatisch. Hoe hij die bal liet lopen. :X

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 9:55 pm

Je vond hem goed tegen RKC? Ik heb hem weinig goeds zien doen (zie de topic).

Ik wil de terechte nederlaag niet in de schoenen schuiven van maduro, maar kijk al mijn berichten over hem er maar op na (gaat het archief terug tot 2003?), je zult steeds dezelfde opmerkingen van mij over hem lezen, hij kan niet beter, ook al blijf ik hopen. Ik ben maar Demosthenes en Cruyff, Van Basten e.c., Blind, Ten Cate en De Haan vinden hem erg goed, dus "Wie ben ik"?

Ik voorzie een soort Marciano Vink-loopbaan (maar ik hoop zonder blessures), die was wel goed in de jeugd, maar kwam voor het hoogste niveau net tekort. Hij is in alles te langxzaam (al jaren) en hoe verander je dat?

Kenners zeggen dat hij het spel ziet, maar dat doet Piet uit Hillegersberg 3 ook!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 10:11 pm

Demosthenes schreef: Ik wil de terechte nederlaag
Terechte nederlaag?

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 10:19 pm

Jesse schreef:
Demosthenes schreef: Ik wil de terechte nederlaag
Terechte nederlaag?
Ja, op basis van twee wedstrijden. Kopenhagen miste veel kansen in Kopenhagen, meer kansen dan Ajax vanavond heeft gekregen.

Ajax moet het niet van werken hebben, maar van voetballen en daar is Ajax niet aan toe gekomen.

Ajax is geen ploeg voor de Champions League (ik heb niet alle ploegen die meedoen "op mijn netvlies" , maar er zitten dit jaar erg veel sterke ploegen bij).

Heb ik er vertrouwen in, dit seizoen? Ja, Ajax gaat beter voetballen, maar na koeman en Blind heeft dat tijd nodig. Speel je goed voetbal, dan komen de resultaten vanzelf.

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 10:22 pm

Demosthenes schreef: Ja, op basis van twee wedstrijden.
Ja, dat zou je kunnen zeggen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 23, 2006 10:24 pm

Demosthenes schreef:Ajax moet het niet van werken hebben, maar van voetballen en daar is Ajax niet aan toe gekomen.
Eén helft wel. En toen had Ajax ook meteen op 2 of 3-0 moeten staan.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 10:35 pm

Demosthenes schreef:Ik ben maar Demosthenes en Cruyff, Van Basten e.c., Blind, Ten Cate en De Haan vinden hem erg goed, dus "Wie ben ik"?
Had Koeman toch gelijk? :shock:

Toch vond ik Maduro ten tijde van zijn debuut een niveautje hoger spelen. Vorig jaar is hij steeds verder teruggezakt, en uiteindelijk speelde hij net zoveel ballen breed als Tommie.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo aug 23, 2006 10:46 pm

Ik zie het niet meer zitten met Maduro. Volgens mij heeft 'ie het gewoon niet. Hij wisselt héél veel matige wedstrijden af met eigenlijk maar een paar goede potjes.

Van de andere kant dacht ik dat ook met Ryan Babel, en zijn spel begint me dan weer steeds beter te bevallen. Met horten en stoten, dat wel.

Feest

Bericht door Feest » wo aug 23, 2006 10:49 pm

Ik vond Gabri op de plek van controlerende middenvelder trouwens nog veel slechter dan Maduro...en dat was niet makkelijk vanavond. Maduro was in balbezit kut, maar hield zich positioneel iig. nog aan z'n taak. Gabri vond dat maar niks dat vuile werk en rende als een kip zonder kop over het veld. Terecht dat HtC hem direct wisselde.

Jesse

Bericht door Jesse » wo aug 23, 2006 10:51 pm

Maar wat vond jij van Gabri in de eerste helft, Steef? Deed me absoluut niet denken aan Galasek.

Feest

Bericht door Feest » wo aug 23, 2006 10:53 pm

Energiek, maar het elftal helt wel erg ver naar voren met en Sneijder en Gabri. Maduro zou beter uit de verf komen met een controlerende speler naast hem die ook in defensief opzicht arbeid verricht.

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 10:54 pm

Steef schreef:Ik vond Gabri op de plek van controlerende middenvelder trouwens nog veel slechter dan Maduro...en dat was niet makkelijk vanavond. Maduro was in balbezit kut, maar hield zich positioneel iig. nog aan z'n taak. Gabri vond dat maar niks dat vuile werk en rende als een kip zonder kop over het veld. Terecht dat HtC hem direct wisselde.
Leuk als je op de juiste plek staat, maar als je vervolgens de bal verspeelt??? Als feyenoorder zou ik maduro ook wel bij Ajax centraal zetten! Druk van één speler op maduro en je hebt niets meer aan hem.

Gabri als een kip zonder kop? Hij verprutste twee kansen, maar als je zonder kop rent, sta je niet op de juiste plek, m.a.w. overbodige, foutieve opmerking. Je hebt het niet hem?

Feest

Bericht door Feest » wo aug 23, 2006 10:57 pm

Ik zei in de tweede helft, na de wissel van Maduro. Als controleur vind ik Gabri gewoon helemaal niks. Hij leest het spel gewoon niet en rent van hot naar her.

Ik vind de combi Maduro en Gabri niet klikken. Dus of je haalt een controlerende middenvelder zodat Sneijder en Gabri meer vrijheid hebben, of je haalt een controlerende rechtshalf, zodat Maduro in z'n rug gedekt wordt en 10 meter verder vooruit kan spelen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 23, 2006 10:58 pm

In de eerste helft vond ik Gabri prima, maar een van die kansen moet er wel in. :sad:
Toch ben ik het met Demo eens, Gabri was tenminste aanspeelbaar. Maar ik neem aan dat Steef het over later had.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie