Rosenberg

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 15, 2007 9:45 pm

Hij heeft een mindere techniek, is minder gretig, is een mindere kopper, kan niet kaatsen, heeft een slechtere aanname en kan minder goed en bal afschermen, dus dat lijkt mij wel.

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 9:05 am

Ach, als linksbuiten schopte hij er al 12 in, wie weet loopt ie na wat oefening in de spits ook wel 1 op 1
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 16, 2007 11:58 am

Wat oefening onder Blind dan, want onder Ten Cate lijkt hij niet echt beter te worden. :hypocrite:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 11:59 am

Hij speelt ook nauwelijks natuurlijk. Overigens zat Rosenberg in het team in Z-A dat wel presteerde! Toeval? Ik dacht het niet! :hypocrite:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 16, 2007 12:03 pm

Hij maakte natuurlijk de ruimte voor Babel en De Mul, zodat De Mul een assist kon geven en Babel kon scoren. Die andere twee drukken hun waarde alleen uit in rendement! ;)

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » di jan 16, 2007 12:14 pm

Who cares about rendement? :hypocrite:

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 18, 2007 2:46 pm

Rosenberg benaderd door Celta de Vigo

De zaakwaarnemer van Ajax-aanvaller Markus Rosenberg is benaderd door Celta de Vigo. Dat staat vandaag in de doorgaans betrouwbare Spaanse sportkrant AS.

Spordirecteur Félix Carnero bevestigde in het medium. 'We hebben gesproken met zijn zaakwaarnemer, maar Ajax wil alleen Rosenberg verkopen en niet verhuren, terwijl wij hem wel willen huren', aldus Carnero.
Ajax Showtime

Niet verhuren! Dan sturen ze hem terug!
Het stinkt aan alle kanten!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do jan 18, 2007 2:53 pm

Liever verhuren (en dus geen salaris betalen) en dan (hopelijk) aan spelen toe laten komen dan verpieteren op de bank.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 18, 2007 2:56 pm

joey schreef: Niet verhuren! Dan sturen ze hem terug!
Ze vinden niet overal dat een speler met een hoog rendement een Ajaxwaardige techniek moet bezitten!

Jesse

Bericht door Jesse » do jan 18, 2007 3:03 pm

Als hij de ballen er bij Celta in schiet sturen ze hem echt niet terug.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 18, 2007 4:46 pm

Tja, stel je voor. :X

joey
Erelid

Bericht door joey » di jan 23, 2007 10:53 am

Met mijn Spaans van nul lessen maak ik hieruit op dat Ajax met Levante onderhandelt over een transfer van onze frisse Zweed.

Ook Celta wil hem hebben (heeft contact gehad met zijn zaakwaarnemer, maar alleen op huurbasis, wat voor Ajax onbespreekbaar is. Celta zou (ook?) graag Mido halen, maar het probleem is dat de club al teveel spelers van buiten de EU heeft.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jan 23, 2007 12:21 pm

Klopt, Joey. Zowel Celta als Levante wil Rosenberg huren. Ajax wil alleen verkopen. Levante twijfelt nog tussen Salva en Rosenberg.

MHF

Bericht door MHF » di jan 23, 2007 12:54 pm

Waarom kan Ajax niet eens een Zweeds international slijten? Oké, zelfs Sikora en Boussatta zijn international geworden (dus dat zegt niet alles) en we kennen inmiddels de tekortkomingen van onze Zweed maar toch; zelf halen we hem op voor 5 miljoen en nu raken we hem aan de straatstenen niet kwijt!
Ik bedoel, zelfs op een voor hem niet ideale plaats heeft hij vorig jaar toch zijn doelpunten meegepakt, er moet toch wel een één of andere Engelse subtopper of zelfs degradatiekandidaat te vinden zijn die behoefte heeft aan een frisse spits?
Heeft Ajax zich dan weer in de luren laten leggen voor een niet markt conforme 5 miljoen of is er (weer) iets anders aan de hand?
Dit zijn nou de gevallen waarbij ik altijd het gevoel heb dat PSV slimmer handelt, Ik noem een Rommedahl die ze met een contract van een jaartje nog voor 3.5 aan, wat was het, Charlton konden verpatsen....
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 23, 2007 12:59 pm

Rommedahl had een flinke tijd een basisplaats bij de regelmatige kampioen van Nederland. Dat is makkelijker verkopen. PSV heeft geen truukjes, maar PSV presteert.

Daarnaast is vijf miljoen voor Rosenberg natuurlijk gewoon heel veel.

En met niemand anders!

MHF

Bericht door MHF » di jan 23, 2007 1:11 pm

Bertje schreef:Rommedahl had een flinke tijd een basisplaats bij de regelmatige kampioen van Nederland. Dat is makkelijker verkopen. PSV heeft geen truukjes, maar PSV presteert.

Daarnaast is vijf miljoen voor Rosenberg natuurlijk gewoon heel veel.
Het was maar een voorbeeld Bertje. Maar nemen we Rommedahl als voorbeeld dan kan ik ook aanvoeren dat hij speelde bij het PSV dat in Europa nauwelijks presteerde. Bovendien kwam hij in zijn laatste seizoen volgens mij maar weinig aan spelen toe vanwege diverse blessures. Maar goed, het gaat mij om het algemene beeld. Ik heb vaak het idee dat we niet slim/volhardend genoeg zijn in deze. Nooit geweest, ook niet in tijden van succes.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jan 23, 2007 1:12 pm

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ajax kan andere clubs niet dwingen tot interesse.

MHF

Bericht door MHF » di jan 23, 2007 2:07 pm

Jöhnk schreef:Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ajax kan andere clubs niet dwingen tot interesse.
Dat laatste begrijp ik. Het gaat mij erom dat, gevoelsmatig, Ajax bijna nooit het maximale uit een transfer lijkt te halen en we zelfs regelmatig voor de keus worden gesteld om grote verliezen te accepteren of spelers gratis de deur uit laten wandelen, daar waar menig concurrent zo'n speler nog voor een leuke prijs weet te slijten, zelfs als die speler niet geweldig heeft gepresteerd en/of erg in trek is.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 23, 2007 2:10 pm

Dat komt logischerwijs omdat PSV (laten we maar even bij jouw voorbeeld blijven) beter presteert en de spelers dus beter in de markt liggen.

En met niemand anders!

MHF

Bericht door MHF » di jan 23, 2007 2:15 pm

Bertje schreef:Dat komt logischerwijs omdat PSV (laten we maar even bij jouw voorbeeld blijven) beter presteert en de spelers dus beter in de markt liggen.
Dat zou inderdaad een plausibele reden zijn, ware het niet dat Ajax zich ook in betere tijden dikwijls laat/liet piepelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 23, 2007 2:23 pm

Doel je op het Bosman-arrest? Daar was weinig tegen te doen, natuurlijk. Daarvoor had je het verhaal Van Basten, maar dat is al twintig jaar geleden.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jan 23, 2007 2:50 pm

Hij doelt vermoedelijk op het feit dat Ajax miljoenen betaalt voor (vleugel)spitsen die ze vervolgens aan de straatstenen niet kwijtraken (rekent u mee? Gewoon wat redelijk recente voorbeelden: een Argentijnse tank waarvan ik de naam niet eens durf te noemen, Babangida, Wamberto, Machlas, Sikora, Soetaers, Sonck, Charisteas, Rosenberg...)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jan 23, 2007 2:52 pm

Het grootste gedeelte van hun periode bij Ajax speelde Ajax slecht.

En met niemand anders!

MHF

Bericht door MHF » di jan 23, 2007 3:04 pm

Bertje schreef:Doel je op het Bosman-arrest? Daar was weinig tegen te doen, natuurlijk. Daarvoor had je het verhaal Van Basten, maar dat is al twintig jaar geleden.
Van Basten vs. Gullit, 2 miljoen vs. 17 miljoen gulden...

Voor wat voor bedrag is Rijkaard vertrokken? Of neem Vanenburg, Lerby, Kieft, Bosman of uit een wat latere periode, jongens als Winter, Roy en Schip? Ik weet niet precies hoe het zit hoor maar spraakmakend qua transfersom waren ze volgens mij niet.

Maar goed, om het in een wat recenter verleden te zoeken, was jij tevreden met de 'deals' rond Chivu, Zlatan, Maxwell, Trabelsi, Van der Vaart, Pienaar, Escude en de Jong om er maar eens een paar te noemen? Ik niet in ieder geval. Oké, je kan niet alles voorzien en soms valt een speler tegen, kent hij een mindere periode of verlopen de contractonderhandelingen stroef -met alle gevolgen van dien- maar toch. Deze spelers zijn voor geen enkele vergoeding, een schijntje van het getoonde potentieel of voor betalingen in etappes de deur uit gegaan. Kuijt duurder dan Zlatan en dat ook nog eens op de laatste dag van het transferraam? Dan ben je toch gewoon gepiepeld?

Wie zijn er recentelijk bij PSV gratis de deur uit gelopen? Van Bommel, Vogel en dan? Bij welke deals moest PSV zich bestolen voelen? Ze zijn vnl. naar (veelal) leuke middenmoters of hoger in Engeland verkast de afgelopen jaren. En v.w.b. een onderhandelingsconflict schiet mij alleen Ooijer te binnen. Oké, tegenwoordig kennen we het verhaal Chelsea maar ik heb het nu even puur over de 'eigen' transfers.

Misschien dat de oude rotten nog wat weten over transfersommen vanaf +/- 85 tot 95 en dat een PSV'er zijn licht wil schijnen op de PSV transfers? We zitten wel een beetje verscholen in een geheel ander topic....

MHF

Bericht door MHF » di jan 23, 2007 3:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Hij doelt vermoedelijk op het feit dat Ajax miljoenen betaalt voor (vleugel)spitsen die ze vervolgens aan de straatstenen niet kwijtraken (rekent u mee? Gewoon wat redelijk recente voorbeelden: een Argentijnse tank waarvan ik de naam niet eens durf te noemen, Babangida, Wamberto, Machlas, Sikora, Soetaers, Sonck, Charisteas, Rosenberg...)
En inderdaad WeekendCees, het rijtje met inkomende transfers waarbij je hetzelfde gevoel kan krijgen is trouwens ook niet onaardig...

Plaats reactie