Dat je veel succes mag hebben samen met Ajax.

Moderator: mods
Ajax.nl schreef: Ajax contracteert Demy de Zeeuw
24 juli 2009
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Demy de Zeeuw. De middenvelder is afkomstig van AZ en tekent in Amsterdam een contract dat in gaat op 27 juli 2009 en een looptijd heeft van vier seizoenen, tot en met 30 juni 2013.
De Zeeuw werd geboren op 26 mei 1983 in Apeldoorn. De in Amsterdam woonachtige middenvelder speelde voor zijn komst naar Ajax vier seizoen voor AZ en vier seizoenen voor Go Ahead Eagles. In totaal speelde hij 159 wedstrijden voor de club uit Alkmaar. Op 28 maart 2007 maakte De Zeeuw zijn debuut in het Nederlands elftal, in de EK-kwalificatiewedstrijd Slovenië – Nederland (0-1). Inmiddels heeft hij 20 wedstrijden voor het nationale elftal gespeeld.
De zwarte zak waarmee ze 'm uit Alkmaar hebben gesmokkeld?Kaboem schreef:Wat heeft ie om z'n nek hangen?
Daar is hij dan. Met nummer 40. (oude nummer x 2) Zou er dan toch nog een centrale verdediger komen???Ajaciedjuh schreef:Jol presenteert zo dadelijk De Zeeuw op het toernooi volgens Humberto.
Daar is de uitspraak ......Ajax.nl schreef:De Zeeuw straalt in Amsterdam
24 juli 2009
Demy de Zeeuw straalde vrijdagavond van geluk. Net voordat zijn nieuwe ploeggenoten zich voor het eerst aan het eigen publiek zouden presenteren, zette de international zijn handtekening onder een vierjarig contract bij Ajax.
Voor de 26-jarige De Zeeuw ging een diepe wens in vervulling. Toen hij als klein mannetje een keuze moest maken of hij voor Feyenoord, PSV of Ajax zou zijn, twijfelde hij geen moment. Ajax was zijn club. Dus stond hij in 1995 als elfjarig jochie op het Leidseplein mee te dansen toen Ajax de Champions League had gewonnen. ,,Ik wilde graag naar Ajax”, vertelde hij vrijdagavond in de Amsterdam ArenA. ,,Want Ajax is een mooie en grote club. Natuurlijk heb ik het feit dat ik bij AZ Champions League zou spelen, meegenomen in de overweging, maar ik was toe aan een nieuwe uitdaging en ik denk dat ik Ajax een mooie uitdaging is."
De geboren Apeldoorner begon bij Go Ahead, stapte daarna over naar AZ om nu bij Ajax een contract te tekenen. Een prachtige opbouw. ,,Ik heb me goed ontwikkeld, ben bij AZ ook international geworden. Ik hoop dat ik met mijn kwaliteiten van waarde ben voor Ajax. Ik heb twee keer contact gehad met trainer Martin Jol. We hebben het daarin nog niet inhoudelijk gehad over mijn rol bij Ajax, maar hij gaf aan mij er graag bij te willen hebben."
Bij AZ maakte hij de hele voorbereiding mee en nu deze in een eindfase is beland, stapt De Zeeuw over naar Ajax. ,,Dat is wel een beetje vervelend, maar ik woon al in Amsterdam, hoef dus niet te verhuizen, hoef geen andere taal te leren, dus ik denk dat ik mij wel snel zal aanpassen."
Met zijn knie, de reden waarom hij donderdag niet op het trainingsveld van AZ verscheen, gaat het de goede kant op. ,,Ik maakte een rare actie, maar het valt wel mee met de blessure. Ik moet even afwachten of ik morgen direct voluit mee kan trainen, maar dat zien we wel. Natuurlijk hoop ik volgende week in het Euroborg te spelen met Ajax tegen Groningen. Ik verwacht weer een spannende competitie. De andere clubs hebben zich ook goed versterkt. Vorig seizoen werd ik kampioen met AZ en het zou erg mooi zijn als ik dat dit jaar met Ajax kan bereiken. We gaan er voor!"
Apart. Dan stond hij daar zeker in zijn eentje. Want de huldiging was op het Museumplein.Ajaciedjuh schreef:Daar is de uitspraak ......Ajax.nl schreef:De Zeeuw straalt in Amsterdam
24 juli 2009
Demy de Zeeuw straalde vrijdagavond van geluk. Net voordat zijn nieuwe ploeggenoten zich voor het eerst aan het eigen publiek zouden presenteren, zette de international zijn handtekening onder een vierjarig contract bij Ajax.
Voor de 26-jarige De Zeeuw ging een diepe wens in vervulling. Toen hij als klein mannetje een keuze moest maken of hij voor Feyenoord, PSV of Ajax zou zijn, twijfelde hij geen moment. Ajax was zijn club. Dus stond hij in 1995 als elfjarig jochie op het Leidseplein mee te dansen toen Ajax de Champions League had gewonnen. ,,Ik wilde graag naar Ajax”, vertelde hij vrijdagavond in de Amsterdam ArenA. ,,Want Ajax is een mooie en grote club. Natuurlijk heb ik het feit dat ik bij AZ Champions League zou spelen, meegenomen in de overweging, maar ik was toe aan een nieuwe uitdaging en ik denk dat ik Ajax een mooie uitdaging is."
De geboren Apeldoorner begon bij Go Ahead, stapte daarna over naar AZ om nu bij Ajax een contract te tekenen. Een prachtige opbouw. ,,Ik heb me goed ontwikkeld, ben bij AZ ook international geworden. Ik hoop dat ik met mijn kwaliteiten van waarde ben voor Ajax. Ik heb twee keer contact gehad met trainer Martin Jol. We hebben het daarin nog niet inhoudelijk gehad over mijn rol bij Ajax, maar hij gaf aan mij er graag bij te willen hebben."
Bij AZ maakte hij de hele voorbereiding mee en nu deze in een eindfase is beland, stapt De Zeeuw over naar Ajax. ,,Dat is wel een beetje vervelend, maar ik woon al in Amsterdam, hoef dus niet te verhuizen, hoef geen andere taal te leren, dus ik denk dat ik mij wel snel zal aanpassen."
Met zijn knie, de reden waarom hij donderdag niet op het trainingsveld van AZ verscheen, gaat het de goede kant op. ,,Ik maakte een rare actie, maar het valt wel mee met de blessure. Ik moet even afwachten of ik morgen direct voluit mee kan trainen, maar dat zien we wel. Natuurlijk hoop ik volgende week in het Euroborg te spelen met Ajax tegen Groningen. Ik verwacht weer een spannende competitie. De andere clubs hebben zich ook goed versterkt. Vorig seizoen werd ik kampioen met AZ en het zou erg mooi zijn als ik dat dit jaar met Ajax kan bereiken. We gaan er voor!"
blablablaAjax was zijn club. Dus stond hij in 1995 als elfjarig jochie op het Leidseplein mee te dansen toen Ajax de Champions League had gewonnen
Welkom corkey!corkey schreef:Demy krijgt nummer 40 .
Dus is hij 4e keus voor zijn positie.
Molensteen, loden last, prijskaartje.Kaboem schreef:Wat heeft ie om z'n nek hangen?
joey schreef:Apart. Dan stond hij daar zeker in zijn eentje. Want de huldiging was op het Museumplein.Ajaciedjuh schreef:Daar is de uitspraak ......Ajax.nl schreef:De Zeeuw straalt in Amsterdam
24 juli 2009
Met zijn knie, de reden waarom hij donderdag niet op het trainingsveld van AZ verscheen, gaat het de goede kant op. ,,Ik maakte een rare actie, maar het valt wel mee met de blessure. Ik moet even afwachten of ik morgen direct voluit mee kan trainen, maar dat zien we wel. Natuurlijk hoop ik volgende week in het Euroborg te spelen met Ajax tegen Groningen. Ik verwacht weer een spannende competitie. De andere clubs hebben zich ook goed versterkt. Vorig seizoen werd ik kampioen met AZ en het zou erg mooi zijn als ik dat dit jaar met Ajax kan bereiken. We gaan er voor!"![]()
Middenvelder tekent vierjarig contract bij Ajax
DE ZEEUW DOLBLIJ MET DROOMTRANSFER
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM, zaterdag
Een mooiere entree in de Amsterdam ArenA was niet denkbaar. Demy de Zeeuw werd gisteravond voorafgaand aan het Amsterdam Tournament-duel tussen Ajax en Atletico Madrid op de middenlijn voorgesteld als Ajax-aanwinst, nadat hij zijn handtekening had gezet onder een contract voor vier jaar. Martin Jol overhandigde hem zijn shirt met het nummer 40. ,,Dit is een droomtransfer. Ik ben dolblij dat ik bij zo’n mooie club ben terecht gekomen en AZ dankbaar voor vier prachtige jaren”, glom de international, die Ajax naar verluidt 7,5 miljoen euro kost en gezien het gejuich door de supporters direct in de armen werd gesloten. ,,We zijn blij dat de transfer tot stand is gekomen”, zei De Zeeuws zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink op zijn beurt. ,,AZ en Ajax hebben zich professioneel en positief opgesteld om Demy’s wens uit te laten komen.” Hoewel AZ aanvankelijk verkondigde De Zeeuw niet aan een concurrent te willen verkopen, twijfelde de speler zelf nooit over de goede afloop. ,,Vanaf het begin heb ik het volste vertrouwen in een overgang gehad.”
Dat AZ dit seizoen in de Champions League speelt, veranderde niets aan zijn mening dat hij uit Alkmaar wilde vertrekken. ,,Natuurlijk is het aantrekkelijk om daarin te spelen, maar ik was echt aan een nieuwe uitdaging toe. We waren kampioen geworden en de trainer ging weg. Dat speelde mee. Twee keer eerder was ik dicht bij een mooie club, maar uiteindelijk ging ik toen net niet naar Ajax en HSV. Vanavond merkte ik al dat Ajax écht groot is.”
Op voorhand had hij zich al laten informeren. ,,Ik woon in Amsterdam en Gregory van der Wiel is bijna mijn buurman. Iedereen die ik spreek – inclusief Gregory – is lovend over Ajax. Dat ga ik nu hopelijk zelf ontdekken.”
De Zeeuw had een groot aandeel in de landstitel van AZ, stond bij de regerend kampioen vier seizoenen onder contract en speelde 119 competitieduels, waarin hij vijftien keer wist te scoren. De geboren Apeldoorner begon zijn profcarrière bij Go Ahead Eagles, dat slechts honderdduizend euro ontving na zijn overstap naar Alkmaar. ,,Bij AZ heb ik het altijd naar mijn zin gehad en daar wil ik iedereen hartelijk voor bedanken.”
Hij snapt dat de overstap naar Amsterdam gevoelig ligt bij de AZ-aanhang. ,,Ze zullen me op dit moment niet aardig vinden. Maar ik hoop dat dit ooit bijdraait. Ik ga er vanuit dat supporters ook zullen beseffen dat ik een grote bijdrage aan het kampioenschap heb geleverd.”
Dat De Zeeuw de breuk zou hebben geforceerd en niet meer gemotiveerd zou zijn om voor AZ te spelen, bestrijdt hij. ,,Ik denk juist dat ik een heel goede voorbereiding achter de rug heb, waarin ik één mindere wedstrijd heb gespeeld. Dat leek misschien door de interesse van Ajax te komen, maar had ook een heel andere reden”, doelde hij op een privé-omstandigheid.
AZ-trainer Ronald Koeman betreurt het verlies van de kleine middenvelder. ,,Demy is niet zomaar een speler die vertrekt. Je praat wel over een international. Daarmee lever je kwaliteit in.”