De Martin van Geel Topic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 17, 2007 9:50 pm

Ik hoop wel op een klasse beter!

Wat het aankoopbeleid betreft, je merkt dat er hoger wordt ingezet dan voorheen. Toen wilden clubs hun prutsers graag voor flink geld aan ons verkopen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 17, 2007 9:54 pm

joey schreef:Wat het aankoopbeleid betreft, je merkt dat er hoger wordt ingezet dan voorheen.
Mwah.. Colin, Rommedahl, Delorge.. :excited.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 17, 2007 9:56 pm

Voor veel geld, zei ik toch? Ik heb het over de spelers die nu gaan komen, BZ. Niet over de gratis binnenlopers.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 17, 2007 10:07 pm

Zuidema schreef:
Rob schreef:
Joeska schreef:AUB géén Pranjic
Voor wat het waard is, Pranjic speelt een uitstekende 1e helft tegen Willem II. Zuivere, snelle passing en een erg fijne trap in het linkerbeen. Maar goed, het is máár Willem II.
Oh ja, als offensieve linkshalf is Pranjic helemaal niet zo slecht. Zeker opbouwend en in de combinatie. Rappe jongen ook. Maar of dat voldoende is voor Ajax? Controlerend en defensief is het helaas wel behelpen met hem. En inderdaad, Willem II dekte veel te ruim tot de 16, er mocht wel heel erg veel.
Ik vind hem helemaal niet zo snel.

Vossie

Bericht door Vossie » vr aug 17, 2007 11:44 pm

Als Riera echt 13 miljoen moet gaan kosten zie ik in Pranjic een prima alternatief. Wie zegt me dat het basisspelers zij als iedereen fit is!? Dat geldt voor beide spelers trouwens.

Daniel

Bericht door Daniel » vr aug 17, 2007 11:48 pm

Misschien omdat we op zoek zijn naar een nummer 10 en we die nu niet hebben?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr aug 17, 2007 11:51 pm

Basisspeler of niet, ik vind dat dat niet uit moet maken. Een speler is goed genoeg voor AJAX of niet, je koopt een speler met het idee dat ie ook gewoon 34 wedstrijden in de basis kan staan.

Vossie

Bericht door Vossie » vr aug 17, 2007 11:51 pm

Zijn het toch beide niet? Die nummer tien is een andere speler.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za aug 18, 2007 9:14 am

In de Wegenerkranten van vandaag staat een interviewtje met Van Geel. Daarin stelt hij onder andere dat het mogelijk is dat de versterking pas in de winterstop zal plaatsvinden, wanneer het nu niet lukt de geschikte versterking aan te trekken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 9:16 am

Dat zou betekenen dat Van Geel faalt.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » za aug 18, 2007 9:33 am

En dat het bestuur dan maar op zoek moet naar een nieuwe TD.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Rob

Bericht door Rob » za aug 18, 2007 9:44 am

Duke schreef:In de Wegenerkranten van vandaag staat een interviewtje met Van Geel. Daarin stelt hij onder andere dat het mogelijk is dat de versterking pas in de winterstop zal plaatsvinden, wanneer het nu niet lukt de geschikte versterking aan te trekken.
De man wordt met de dag lachwekkender. Eerst lopen verkondigen dat er een uitstekend schaduwlijstje is, dat niemand zich zorgen hoeft te maken en zelfs hoge verwachtingen scheppen met uitspraken als 'let maar op', om vervolgens doodleuk Colin c.s. binnen te halen en wanneer er echt iets moet gebeuren aan te geven dat het wellicht toch niet gaat lukken en we geduld moeten hebben tot de winterstop!

Mocht draaikont Wouter Bos er binnenkort de brui aan geven, dan weet ik wel een opvolger!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » za aug 18, 2007 10:23 am

Ik zal hem even letterlijk citeren:
Vraag: Jullie maken in elk geval winst komend boekjaar, ook als je de CL niet haalt.
Antwoord MvG: Klopt, maar we moeten ook nog nieuwe spelers kopen en dat willen we de komende twee weken bewerkstelligen. Maar als dat niet lukt met spelers uit de eerste categorie, dan moeten we geduld hebben tot de winterstop. Winst maken is geen doelstelling. Je kunt beter winnen, dat levert uiteindelijk altijd meer op.
De Stentor
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 18, 2007 10:27 am

Hier ben ik het anders helemaal mee eens:
Maar als dat niet lukt met spelers uit de eerste categorie, dan moeten we geduld hebben tot de winterstop.
Het valt niet mee voor een club als Ajax om spelers te halen uit de eerste categorie. Maar liever wachten tot we ze wel kunnen krijgen dan opgescheept raken met Rosenbergjes en Lindenberghjes.

jabu

Bericht door jabu » za aug 18, 2007 10:33 am

Hij heeft er gelijk in dat je beter kan wachten dan niet geschikte spelers halen. Maar Van Geel is er juist voor aangenomen om wel geschikte spelers op tijd te halen. Als dat niet lukt is hem dat aan te rekenen. Dat het altijd nog erger kan is niet relevant.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 11:01 am

joey schreef:Hier ben ik het anders helemaal mee eens:
Maar als dat niet lukt met spelers uit de eerste categorie, dan moeten we geduld hebben tot de winterstop.
Het valt niet mee voor een club als Ajax om spelers te halen uit de eerste categorie. Maar liever wachten tot we ze wel kunnen krijgen dan opgescheept raken met Rosenbergjes en Lindenberghjes.
Zeker, maar waarom zou het in de winterstop dan wel lukken?

Van Geel heeft drie weken de tijd, dat lijkt me voldoende. En niemand zegt dat het makkelijk is. Het TD-schap bij Ajax is dan ook niet voor niets bijna de meest begeerde baan van Nederland.

999

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 11:27 am

Zo is dat, en als het te moeilijk voor hem is moet ie maar terreinknecht worden.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 18, 2007 11:39 am

Jabu schreef:Hij heeft er gelijk in dat je beter kan wachten dan niet geschikte spelers halen. Maar Van Geel is er juist voor aangenomen om wel geschikte spelers op tijd te halen.
Idd, de wereld bestaat niet alleen uit Spanje (HtC) of de eredivisie. Het moet toch mogelijk zijn om binnen drie weken ergens op deze aardkloot 2 geschikte spelers voor AJAX te vinden?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 18, 2007 11:49 am

Hoeveel geschikte buitenspelers hebben we de laatste zeg 8 jaar gevonden?

En dan moet het in 3 weken tijd wel lukken?

Ik heb het idee dat mensen de invloed van het oh zo grote Ajax op spelers danig overschatten. We hebben ze niet zo heel veel te bieden namelijk. Geen gegarandeerde CL, geen torenhoog salaris en de laatste jaren geen prestaties om over naar huis te schrijven.

Het zegt toch genoeg dat spelers als Defour en Reira liever bij Standard Luik en Espanyol blijven voetballen!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za aug 18, 2007 11:54 am

Raymon schreef:Hoeveel geschikte buitenspelers hebben we de laatste zeg 8 jaar gevonden?

En dan moet het in 3 weken tijd wel lukken?
We zoeken nu toch geen buitenspelers. Tuurlijk moet het in drie weken wel kunnen, in feite heb je al veel langer de tijd gehad want iedereen kon ruiken dat Sneijder weg zou gaan, maar deze drie weken kun je pas echt concreet worden.

Als je onze Thomas 20 miljoen geeft dan zorgt ie binnen drie weken voor 2 goede spelers, of niet Thomas?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 18, 2007 11:58 am

Wat ik bedoel is dat het voor Ajax erg moeilijk is om behoorlijke spelers aan te trekken. Het is geen onwil of onkunde maar simpelweg lastig om spelers over te halen. En zelfs nu we geld hebben willen spelers blijkbaar niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za aug 18, 2007 12:11 pm

brigade zuid schreef:Als je onze Thomas 20 miljoen geeft dan zorgt ie binnen drie weken voor 2 goede spelers, of niet Thomas?
Met de binnen gekomen miljoenen had Ajax dan gegarandeerd twee klasse buitenspelers gehad. En bovendien had ik een balletje uitgegooid naar Godin (voorheen spelend bij Nacional).

De opvolging van Sneijder is overigens moeilijker. Een soortgelijke speler die haalbaar is zie ik nergens. Wat dat betreft heeft Ajax dus gelijk dat het op zoek is naar een ander soort speler.

Rob

Bericht door Rob » za aug 18, 2007 12:29 pm

Raymon schreef:Wat ik bedoel is dat het voor Ajax erg moeilijk is om behoorlijke spelers aan te trekken. Het is geen onwil of onkunde maar simpelweg lastig om spelers over te halen. En zelfs nu we geld hebben willen spelers blijkbaar niet.
Akkoord, maar geef dat dan gewoon vooraf aan en loop niet te schermen met schaduwlijstjes. Dan schep je in ieder geval wel duidelijkheid richting de achterban. Nu is MvG dankzij zijn eigen grootspraak de gebeten hond.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za aug 18, 2007 12:31 pm

MVG heeft ook gezegd dat hij ervan overtuigd was dat Ajax het vertrek van Sneijder goed zou opvangen en dat er nog twee aankopen zouden volgen.

Dan moet dat gewoon lukken, anders moet je het niet zeggen.

Maar vooralsnog geen reden tot paniek. Ik ga ervan uit dat de aankopen onderweg zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 18, 2007 12:35 pm

Mee eens, we mogen nog wat verwachten. Maar je kunt natuurlijk wel bot vangen bij goede spelers. Dat hoeft normaal gesproken niet te betekenen dat je faalt.

Plaats reactie