Devyne Rensch

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

zeux

Re: Devyne Rensch

Bericht door zeux » di jan 14, 2025 5:26 pm

Yopii schreef:
di jan 14, 2025 5:05 pm

Als het aan Overmars had gelegen had hij nog meer dure spelers gekocht: Lainez, Sulemana, Richarlison, enz. Het kon niet op, het is in retrospectief echt schandalig.

Houd toch op met dat vileine natrappen joh. Met je projecties.

De discipline van Overmars op het gebied van transfers is gewoon geboekstaafd. Daar kunnen jouw Telegraaf-achtige insinuaties nooit tegenop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » di jan 14, 2025 5:37 pm

wimpey schreef:
di jan 14, 2025 4:53 pm
Jinne schreef:
di jan 14, 2025 4:48 pm
Een dienstperiode van meer dan 10 jaar kan je inderdaad prima vergelijken met één transferzomer...
Overmars had gewoon op moeten stappen. Zelfs hij zal gemerkt hebben dat z'n focus elders dan bij Ajax lag.
Weet je ook pas nadat het nieuws over de naakt-appjes naar buiten kwam...

Overmars maakte fouten, maar ook binnen een organisatie die totaal niet functioneerde. En daar werd aan gewerkt.

Het transfergedeelte ging prima. Voetballend stond Ajax aan de top. Een stevig eigen vermogen.

Ik zit wat positie van Ajax betreft liever in januari 2022 dan in januari 2025.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » di jan 14, 2025 9:34 pm

Yopii schreef:
De RVC had de spilzucht van Overmars een halt moeten toeroepen, maar ja, er zat niemand in de RVC met ruggengraat en voetbalverstand.

Als het aan Overmars had gelegen had hij nog meer dure spelers gekocht: Lainez, Sulemana, Richarlison, enz. Het kon niet op, het is in retrospectief echt schandalig.
Richarlison had ons ook 60+ opgeleverd hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » do jan 16, 2025 7:44 am

Nou, volgens AS is er een akkoord binnen 48 uur en staat Regeer bovenaan het lijstje om te halen voor 5 miljoen. Pffff. Hier wordt ik niet vrolijk van.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 16, 2025 8:59 am

Daar wordt het niet beter van, nee. Maar Ajax heeft geld nodig. En 5M is anno nu een hoop cash voor Ajax.

Schreuder, Sven: bedankt!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 16, 2025 9:16 am

Sportief zou het echt een risico zijn in de toch wel heel spannende strijd om plek 2. Plek 3 zie ik echt als een heel stuk minder interessant omdat je dan gewoon een hele lastige voorronde kunt krijgen.

Financieel is het dubbel. Als dit je die 2e plek zou kosten is het een hele slechte deal. Maar lukt het om kostenneutraal een vervanger te halen dan scheelt het je wel een de miljoenen die je komende zomer niet meer krijgt. Het geld dat we nu zouden ontvangen voor Rensch maak je dan immers over naar bijvoorbeeld Twente voor Regeer.

Maar persoonlijk zou ik het liever niet doen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 16, 2025 9:37 am

Het lijkt mij niet dat Ajax Rensch verkoopt voor 6 miljoen om Regeer op te halen voor 5 miljoen toch? Dan maak je namelijk gewoon verlies.

Regeer heeft overigens al maanden geen rechtsback gespeeld. Vaker als 10 dan dat hij als back heeft gespeeld het afgelopen half jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jan 16, 2025 10:03 am

Financieel heb je er met Regeer voor in de plaats inderdaad vrij weinig aan. Buiten lager salaris en langer contract.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 16, 2025 10:12 am

Jinne schreef:
do jan 16, 2025 10:03 am
Financieel heb je er met Regeer voor in de plaats inderdaad vrij weinig aan. Buiten lager salaris en langer contract.
Misschien trekken ze de som voor Regeer wat omlaag door de deal met Ünüvar? Hoe dan ook: Ajax heeft geld nodig. Ze willen die Moro immers ook nog halen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jan 16, 2025 10:17 am

Mocht Regeer komen dan mag ik wel hopen dat de Unuvar deal dan de prijs drukt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jan 16, 2025 10:34 am

Natuurlijk scheelt het wel geld als je deze deals nu maakt in plaats van komende zomer. Nu zou je nog een transfersom vangen voor Rensch en straks niet meer.

Alleen is het risico dat je een veel groter bedrag mist als dit ervoor zorgt dat het sportief minder gaat.

De afweging lijkt grofweg te zijn of we per saldo sterker worden door Rensch te laten gaan en dan een vervanger te kunnen halen plus Moro.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do jan 16, 2025 10:55 am

Marillion schreef:
do jan 16, 2025 10:34 am
De afweging lijkt grofweg te zijn of we per saldo sterker worden door Rensch te laten gaan en dan een vervanger te kunnen halen plus Moro.
Kroes krijgt geen (semi) overbodige speler de deur uit. Dat brevet van onvermogen verhoogt natuurlijk de druk om Rensch te verkopen.

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 16, 2025 11:06 am

Lionel schreef:
do jan 16, 2025 9:37 am
Het lijkt mij niet dat Ajax Rensch verkoopt voor 6 miljoen om Regeer op te halen voor 5 miljoen toch? Dan maak je namelijk gewoon verlies.

Regeer heeft overigens al maanden geen rechtsback gespeeld. Vaker als 10 dan dat hij als back heeft gespeeld het afgelopen half jaar.

Bij mijn weten is Regeer een middenvelder en geen back. Hebben we dat type speler nodig? :confused.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 16, 2025 11:09 am

Lionel schreef:
di jan 14, 2025 9:34 pm
Yopii schreef:
De RVC had de spilzucht van Overmars een halt moeten toeroepen, maar ja, er zat niemand in de RVC met ruggengraat en voetbalverstand.

Richarlison had ons ook 60+ opgeleverd hoor.

Dat is de verkeerde manier van denken. Een speler is een mens, geen onroerend goed. Hij kan zomaar zijn kniebanden afscheuren en dan heb je niets.

Een aankoop moet te verantwoorden zijn, dat wil zeggen dat de transfersom en de afschrijving passen binnen je begroting. Daarvoor moet je geen geld gebruiken dat je misschien wel/misschien niet krijgt, bijvoorbeeld via al dan niet plaatsing voor de CL.

Maar ja, als je dat nu nog niet ziet... :confused.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 16, 2025 11:49 am

Het probleem is het aankopen van hele slechte spelers, Yopi. En dat probleem wordt alleen maar groter als er 10 slechte aankopen in een zomer worden gedaan.

Dure aankopen zijn het probleem niet. Uiteraard moet je dat niet doen met geld wat je niet hebt en/of gaat zitten gokken.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 16, 2025 11:50 am

Yopii schreef:
do jan 16, 2025 11:06 am
Lionel schreef:
do jan 16, 2025 9:37 am

Bij mijn weten is Regeer een middenvelder en geen back. Hebben we dat type speler nodig? :confused.gif:
Een goede middenvelder kunnen we zeker gebruiken. Maar niet op dit moment en al zeker niet met het beetje geld dat we krijgen voor Rensch.
IK GELOOF!!!!!!

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » do jan 16, 2025 12:12 pm

Speelde vorig seizoen :

Code: Selecteer alles

Rechtervleugelverdediger10x
Linkervleugelverdediger10x
Centraal middenveld5x
Defensief middenveld5x
Linksbuiten4x
Aanvallend middenveld3x
Rechtsbuiten1x

Lol ik denk dat ie zelf niet meer weet wat zijn positie is..

Yopii

Bericht door Yopii » do jan 16, 2025 1:57 pm

Lionel schreef:
do jan 16, 2025 11:49 am
Het probleem is het aankopen van hele slechte spelers, Yopi. En dat probleem wordt alleen maar groter als er 10 slechte aankopen in een zomer worden gedaan.

Dure aankopen zijn het probleem niet. Uiteraard moet je dat niet doen met geld wat je niet hebt en/of gaat zitten gokken.
Als je per se CL moet halen en daarbij nog voor vijftig miljoen moet verkopen om je transferbeleid te bekostigen heb je het geld dus niet.

Het probleem is dat niet alleen de transfersommen doorwerken, dure spelers hebben per definitie hoge salarissen, die drukken op je begroting als het minder gaat. Met dat probleem zit Ajax nu dus.

Tegelijkertijd zie je dat Rensch, ondanks jaren van matige prestaties, op een contract zat zo hoog dat Ajax hem dat nu niet meer kan betalen. Als de spelers van buiten de hoofdprijs verdienen, gaat het hele salarishuis de lucht in. Zelfs Bounida verdiende een half miljoen (en loopt de deur uit, want niemand wil terug in salaris.)

Natuurlijk moet je geen tien heel slechte spelers kopen, daar is niemand voorstander van. :confused.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do jan 16, 2025 4:00 pm

Als vervanger schijnt nu een Gaaei 2.0 in beeld te zijn van Panathinaikos.
IK GELOOF!!!!!!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr jan 17, 2025 6:58 pm

Volgens Mike Verweij wil Ajax hem pas na 30 januari laten gaan

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jan 17, 2025 7:33 pm

Niet gek. Ik lees dat een eventuele vervanger de Europese duels niet mag spelen en Rensch wel. Wellicht komt er een compromis uitrollen als we die wedstrijd tegen Riga winnen. Afhankelijk van de situatie voor directe plaatsing. Al zal dat niet genoeg zijn nu we de laatste twee wedstrijden hebben verloren in die competitie.

Blijft een gedoe met zo'n transferperiode midden in een seizoen waar ook alweer volop wedstrijden zijn. Eigenlijk zou de complete kalender van het voetbal eens opnieuw moeten worden ingericht inclusief dit soort zaken. Maar dat zal niet gebeuren. En als het al gebeurd zal er eerder iets uitkomen dat per saldo nog slechter is.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 20, 2025 3:33 pm

https://gianlucadimarzio.com/calciomerc ... 2025-news/

Rensch dus weg voor vijf miljoen, volgens dit bericht.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma jan 20, 2025 3:54 pm

Yopii schreef:https://gianlucadimarzio.com/calciomerc ... 2025-news/

Nu we er zo goed voorstaan zou ik hem nooit laten gaan.

zeux

Bericht door zeux » ma jan 20, 2025 4:06 pm

Trab schreef:
ma jan 20, 2025 3:54 pm
Yopii schreef:https://gianlucadimarzio.com/calciomerc ... 2025-news/

Nu we er zo goed voorstaan zou ik hem nooit laten gaan.

Volgens mij wil Rensch graag. Heeft Ajax dan nog een keus? Natuurlijk, ze kunnen voor de transfer gaan liggen, maar dan zit je met een teleurgestelde speler en loopt hij gratis de deur uit in de zomer. Ajax heeft ook nog eens het geld nodig. Beggars can't be choosers.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 20, 2025 4:28 pm

Die 5M sturen ze vast naar Twente om broekie Regeer te halen. We gaan Rensch nog missen.

Plaats reactie