Luis Suárez

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Suarez gaat weg voor 1 februari

Ja
13
100%
Nee
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 13

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 09, 2007 6:43 pm

Luis Suarez :welcome: soms moet je als club eens goed investeren en dan zien we over 1 jaar wel weer, want dan wil die naar Inter :icon_arrow.gif:

MVH

Bericht door MVH » do aug 09, 2007 6:43 pm

generaal schreef:
Alexander schreef:8 miljoen, wat een geld wat een beleid.
En dat voor Suarez :drecul.gif: .
Wat kostte Lazovic ook al weer? :biggrin.gif:

Ach, wie had nou verwacht dat Babel voor 17 mln werd verkocht? Hou je toch een leuk bedrag over en een speler die zeker potentie heeft. Ik heb wel het gevoel dat Ajax hier veel plezier aan gaat beleven.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 09, 2007 6:47 pm

Marillion schreef:Nou ja, dat zal wel meevallen. Maar goed. Een talent is Suarez zeker. Hopelijk slaagt Ten Cate er in om zijn kwaliteiten goed tot uiting te laten komen binnen Ajax.
Ik vind het een prima speler, ben alleen bang dat dit er weer eentje is die juist bij AJAX dan weer niet uit de verf komt, er zijn wel een paar voorbeelden van de afgelopen jaren. Ik vind het wel erg veel geld trouwens hoor die 8 a 9 miljoen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 09, 2007 6:49 pm

Thomvak425 schreef: Plan B is niet meer van toepassing; dit is goed nieuws.
Er was blijkbaar geen eens een plan B.

jabu

Bericht door jabu » do aug 09, 2007 6:50 pm

MVH schreef:
generaal schreef:
Alexander schreef:8 miljoen, wat een geld wat een beleid.
En dat voor Suarez :drecul.gif: .
Wat kostte Lazovic ook al weer? :biggrin.gif:
En Huntelaar? En Koné?

Thom

Bericht door Thom » do aug 09, 2007 7:01 pm

brigade zuid schreef:
Thomvak425 schreef: Plan B is niet meer van toepassing; dit is goed nieuws.
Er was blijkbaar geen eens een plan B.
Als je Suarez koopt hetb je geen plan B nodig.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do aug 09, 2007 7:03 pm

Peter schreef:Had liever een echte linksbuiten gezien, maar hij zal ook wel als opvolger van Huntelaar gehaald zijn. Een smak met geld, waarbij ik wel mijn vraagtekens zet, hoor. Dergelijke aankopen kan ik als TD ook wel doen.
ik ding ook mee naar de functie van TD... Als het niet bij Ajax lukt dan ding ook bij deze naar de functie bij Barca of Real... Geld zat daar.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Nihad

Bericht door Nihad » do aug 09, 2007 7:12 pm

Blijkbaar is van Geel heilig overtuigd van de kwaliteiten van Suarez. Dat was hij ook bij Huntelaar en was toen bereid om een flink smak geld neer te leggen.

Heb er wel vertrouwen in.

Een aanval Suarez-KJH-Kennedy is om van te smullen!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 09, 2007 7:14 pm

Prima aanval, inderdaad. Misschien leert Ajax nu ook om in andere landen te scouten. Deze Suarez was een jaar geleden voor 1.5 miljoen op te halen uit Uruguay.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do aug 09, 2007 7:24 pm

Tsja, heb het allemaal even laten bezinken, en naast dat het feit dat er duidelijk sprake is van wanbeleid kunnen we toch wel stellen dat we een goeie speler voor op links hebben binnengehaald. Dat het geen klassieke linksbuiten is staat als een paal boven water, maar die jongen heeft echt wel kwaliteiten.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 09, 2007 7:25 pm

Dus als ik het goed begrijp is het een goede transfer, maar tegelijk wanbeleid?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do aug 09, 2007 7:29 pm

Duke schreef:Dus als ik het goed begrijp is het een goede transfer, maar tegelijk wanbeleid?
Het is een goede speler, maar er is te veel voor betaald en het gedoe erom heen is ronduitschandalig te noemen.

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 09, 2007 7:29 pm

Duke schreef:Dus als ik het goed begrijp is het een goede transfer, maar tegelijk wanbeleid?
Ja, afhankelijk van hoe je over MvG/HtC denkt :hypocrite.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 09, 2007 7:30 pm

@ Demo: dat zal inderdaad meespelen, schat ik in. :smallgrin.gif:

@ Joeska: Ah, op die manier. Tja, ik vind het ook veel geld, de toekomst zal uitwijzen of ie het waard is.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Nihad

Bericht door Nihad » do aug 09, 2007 7:36 pm

Het is helemaal geen wanbeleid. Van Geel wou hoe dan ook Suarez. Zou het niet goed schik gaan, dan kwaad schik.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » do aug 09, 2007 7:39 pm

Nihad schreef:Het is helemaal geen wanbeleid. Van Geel wou hoe dan ook Suarez. Zou het niet goed schik gaan, dan kwaad schik.
Formeel bod Suárez € 3,5 miljoen

Amsterdam, 02 aug 2007
Ajax heeft FC Groningen schriftelijk bevestigd dat het enige formele schriftelijke bod dat Ajax op aanvaller Suárez heeft gedaan, 3,5 miljoen euro bedraagt. Dit bod is ook nu nog van kracht.
:drecul.gif:

elliquido

Bericht door elliquido » do aug 09, 2007 7:51 pm

Een aanval Suarez-KJH-Kennedy is om van te smullen!
:biggrin.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

El Diego

Bericht door El Diego » do aug 09, 2007 7:56 pm

Nou ik weet het niet hoor. Suarez is een typische speler die in de zestien moet spelen. Een rommelaartje, niet iemand als Babel die met een actie naar binnentrekt en dan uithaalt. Als je hem aan de zijlijn neerzet haal de angel uit z'n spel en kan je net zo goed mij daar neerzetten.

In een 2-spitsensysteem is hij bruikbaar, maar aangezien Ajax dat systreem meestal gebruikt in uitwedstrijden waarin het loert op de ruimte achter de verdediging van de tegenstander, zal Suarez het ook daar lastig krijgen. Nee, 8 miljoen is een hoop geld voor Ajax-begrippen en ik had het zeker niet aan dit lachebekje uitgegeven.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 09, 2007 8:05 pm

Zal ik voor de gein dan toch maar eens ingaan op het gebruikelijke gezwets over het 'twee spitsen'-systeem?

Waarom zouden Suárez en Huntelaar wel samen kunnen spelen in een systeem met twee spitsen, maar niet met Kennedy erbij? Allebei komen ze nooit terecht op de positie van Kennedy, dus dat kan het probleem niet zijn.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 09, 2007 8:09 pm

Peter schreef:Prima aanval, inderdaad. Misschien leert Ajax nu ook om in andere landen te scouten. Deze Suarez was een jaar geleden voor 1.5 miljoen op te halen uit Uruguay.
Maar was hij toen ook goed genoeg?

Wim
Site Admin

Bericht door Wim » do aug 09, 2007 8:12 pm

Naast Leonardo een speler die door een individuele aktie een beslissing kan forceren. Rommedahl die zo snel is dat hij zichzelf kan lanceren. Kennedy met uitstekende positiespel en ook nog is als middenvelder inzetbaar.
:onfire.gif:

En wanbeleid? Als hij de winnende maakt voor de volgende ronde CL is het er al weer uit.
En dan staat de :ajaxsmiley.gif: weer :ajaxscarf.gif:
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

El Diego

Bericht door El Diego » do aug 09, 2007 8:18 pm

Bertje schreef:Zal ik voor de gein dan toch maar eens ingaan op het gebruikelijke gezwets over het 'twee spitsen'-systeem?

Waarom zouden Suárez en Huntelaar wel samen kunnen spelen in een systeem met twee spitsen, maar niet met Kennedy erbij? Allebei komen ze nooit terecht op de positie van Kennedy, dus dat kan het probleem niet zijn.
Het hangt er vanaf hoe je hem gebruikt. Als ik hoor dat ze hem als linksbuiten hebben gehaald, dan kun je hem best met Kennedy en Huntelaar opstellen, maar dan heb je denk ik weinig aan hem. Hij zal best de nodige vrijheid krijgen van Ten Cate, maar dan is hij m.i. nog te weinig aanwezig in de zestien. In een 2-spitsensysteem met Huntelaar en bijvoorbeeld Sneijder erachter heeft hij de vrijheid om te rommelen en te sleuren. Op die manier gebruik je z'n kwaliteiten optimaal.

Zuidema

Bericht door Zuidema » do aug 09, 2007 8:27 pm

El Diego schreef:
Het hangt er vanaf hoe je hem gebruikt. Als ik hoor dat ze hem als linksbuiten hebben gehaald, dan kun je hem best met Kennedy en Huntelaar opstellen, maar dan heb je denk ik weinig aan hem. Hij zal best de nodige vrijheid krijgen van Ten Cate, maar dan is hij m.i. nog te weinig aanwezig in de zestien. In een 2-spitsensysteem met Huntelaar en bijvoorbeeld Sneijder erachter heeft hij de vrijheid om te rommelen en te sleuren. Op die manier gebruik je z'n kwaliteiten optimaal.
Sluit exact aan op wat ik van enkele Groningen-fans heb vernomen. Zij zijn al weken stomverbaasd waarom Ajax voor zijn linkerflank zo'n heisa maakt over Suarez. Volgens hen heeft Suarez onmiskenbaar kwaliteiten, maar dan als snelle rommelaar in de 16. Absoluut niet als linksbuiten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 09, 2007 8:32 pm

Hangt er vanaf wat je van je linksbuiten vraagt, hè? In principe moet hij als linksbuiten erg vaak één tegen één komen te staan. Nou, dat kan hij uitstekend uitspelen. Daarnaast heeft hij een aardig overzicht en kan hij iemand vrijspelen. Wat wil je nog meer?

999

Bericht door 999 » do aug 09, 2007 8:33 pm

Zuidema schreef:
El Diego schreef:
Sluit exact aan op wat ik van enkele Groningen-fans heb vernomen. Zij zijn al weken stomverbaasd waarom Ajax voor zijn linkerflank zo'n heisa maakt over Suarez. Volgens hen heeft Suarez onmiskenbaar kwaliteiten, maar dan als snelle rommelaar in de 16. Absoluut niet als linksbuiten.
En wie mag zodadelijk dan de gaten dicht gaan lopen als in principe Sneijder en Suarez een vrije rol hebben.Ik heb Suarez zelden kunnen betrappen op mee terug verdedigen.Verder roepen e al een tijdje hier wat AJAX met een linksbuiten moet die geen linksbuiten is.Het is een rechtsbenige voetballer, die van nature naar binnen trekt, geen voorzet heeft en nog egoistischer is dan Babel en Leonardo bijelkaar ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie