Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » di mar 13, 2007 4:54 pm

Cees Keizer, is die niet een aantal jaren geleden als talent bestempeld, onder andere hier?

De rest van de namen lag een beetje in de lijn der verwachting, volgens mij.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za mar 17, 2007 8:21 am

HighLow:

Talentvolle Zuid-Afrikanen op proef bij Ajax  
 
 
 
Written by Jacques Happe  
Saturday, 17 March 2007
Zondag arriveren twee Zuid-Afrikaanse talenten op Schiphol voor een 10-daagse stage bij Jong Ajax. Clifford Ngobeni en Nazier Allie van Ajax Cape Town zijn door Ajax uitgenodigd om de komende anderhalve week mee te trainen. Zaterdag spelen ze eerst nog met hun eigen team tegen BidVest Wits. Beide spelers maakten indruk op de technische staf van Ajax, toen de moederclub in januari een met 3-1 verloren trainingswedstrijd speelde tegen dochter Ajax Cape Town.
Nadat afgelopen seizoen Stanton Lewis zich bij Jong Ajax meldde, zijn het dit jaar weer twee talenten uit Zuid-Afrika die zich tijdens een stage mogen bewijzen. “Ik kijk er enorm naar uit”, zegt middenvelder Ngobeni op de website van Ajax Cape Town. "Nu hoef ik alleen nog maar vreselijk mijn best te doen.” Hij kijkt er naar uit om zijn maatje Stanton Lewis weer te ontmoeten. “We kennen elkaar al zo lang!” Ook Nazier Allie wil er hard tegenaan. “Ik ga er heen om hard te werken”, zegt hij voorzichtig. “Ik hoop dat ik de techniek en kennis die ik hier bij Cape Town leerde in Amsterdam op goede wijze in de praktijk mag brengen.” Dat Allie een talent is, is de bondscoaches in Zuid-Afrika ook niet ontgaan. “Ik vermaak me prima en mijn enige andere wens is nu dat ik nog een telefoontje krijg voor het nationale onder 23 team. Naar Peking te mogen voor de Olympische Spelen zou geweldig zijn!”
Nazier “Zierie” Allie werd na afloop van de oefenpot in januari tegen Ajax gekozen tot man of the match. Voor de 22-jarige verdediger is Manchester United zijn favoriete club. De in Chiawelo (Soweto) geboren 1 meter en 65 centimeter kleine Clifford Ngobeni is een centrale middenvelder, die al zes jaar bij Ajax cape Town traint. Desondanks ziet “Dona” AC Milan als zijn favoriete club. Zijn talent wordt in Afrika alom geroemd en vorige week maakte hij zijn debuut in het nationale team tegen Swaziland. De 19-jarige kreeg complimenten voor zijn uitstekende passing en dominante spel. Men verwacht dat de kleine voetballer al snel in Amsterdam een contract zal tekenen. Ook assistent coach Ian Gorowa en keepertrainer André Bronkhorst komen met de twee talenten mee naar Amsterdam om hier ervaringen op te doen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za mar 17, 2007 9:33 am

En die andere gast, die laatst bij die topclub stage mocht lopen?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 17, 2007 9:35 am

Hoe zit het eigenlijk met megatalent Siwahla?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mar 18, 2007 8:34 am

Stagiairs bij Ajax

AMSTERDAM, zondag

Ajax krijgt vanaf morgen twee Zuid-Afrikaanse stagiairs op bezoek. De 22-jarige centrumverdediger Nazier Allie en de 19-jarige verdedigende middenvelder Clifford Ngobeni maakten in januari een goede indruk tijdens het oefenduel met Ajax, waarin satellietclub Cape Town verrassend met 3-1 zegevierde.
De T.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 01, 2007 4:26 pm

Ten Cate vroeg De Boer om terugkeer als Ajax-speler

Datum: 1-apr-2007 01:12

Ajax-coach Henk ten Cate heeft Frank de Boer benaderd om deze tweede helft van de competitie bij de Amsterdammers te komen voetballen. Rob Cohen, schoonvader en zaakwaarnemer van zijn tweelingbroer Ronald, heeft dat bevestigd tegenover Sportweek. De huidige assistent-trainer van jong-Ajax heeft destijds bedankt voor de eer.

Volgens Cohen handelt de club niet goed in het benaderen van oud-spelers. ‘Het is een grote fout van Ajax dat ze spelers als Frank en Ronald en andere topspelers die bij Ajax hebben gespeeld niet veel eerder benaderen voor een terugkomst. De mensen die Shota Arveladze hebben afgewezen zou ik alsnog ontslaan. Het salaris van Shota is peanuts voor Ajax en nu is hij heel gelukkig bij AZ. Ik zou binnen de directie alsnog vragen: ‘Jongens, wie heeft daar nee tegen gezegd?’’

Frank de Boer werd de afgelopen weken steeds vaker genoemd als opvolger van hoofd jeugdopleidingen John van de brom, die aan het einde van het seizoen Ajax verlaat. ‘Dat lijkt me niet verstandig. Voor leiding geven is ook ervaring nodig en die moet je opdoen,’ aldus Cohen. ‘Hij zal er verstandig aan doen op termijn bij topcoaches mee te gaan lopen.’ Ook assistent-trainer Hennie Spijkerman wordt genoemd voor de functie op trainingscomplex De Toekomst. ‘Dat zou een goede zet zijn. Spijkerman hoofd jeugdopleidingen en Frank de Boer assistent van Henk ten Cate. Hij moet de jeugd nu maar eens achter zich laten’, besluit de zakemman. (ES/SZ/MB)

Sportweek.nl

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » zo apr 01, 2007 5:02 pm

1 april?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » ma apr 02, 2007 9:24 am

De kans is aanwezig dat Darijo Srna vanaf komend seizoen in het shirt van Ajax gaat spelen. Volgens verscheidene internetsites zou de club uit Amsterdam nadrukkelijke belangstelling hebben in de defensief ingestelde international van Shaktar Doñetsk.

Srna kan zowel als links- en als rechtsback fungeren en Ajax-trainer Henk ten Cate gaf eerder al aan dat hij op die posities graag versterkingen zou willen zien. Ajax had dit seizoen door blessures en schorsingen al enkele malen te kampen met problemen in de achterhoede.

Dezelfde internetmedia melden eveneens dat de Nederlandse topclub zich voortaan meer op spelers uit Oost-Europa wil gaan richten, gezien de mogelijkheden die daar liggen.
Dit vindt ik opvallend, want het is alsof Ajax nog niet genoeg van dat soort spelers heeft/had.

ik noem r snel een paar op, Mitea, Manucharyan, Grygera, Ogararu Manucharyan, Chivu, Lobont....
Pompiedom

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 9:56 am

Wil SD van Snra af? Anders zie ik niet in hoe we hem kunnen betalen.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma apr 02, 2007 9:57 am

Ik ken Srna niet zo goed, maar het klinkt als halve verdediger/halve middenvelder. Dat soort spelers hebben we toch al?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 02, 2007 9:59 am

Dat is hij ook. Hij is meer middenvelder dan Ogararu en Trabelsi. Doet mij altijd wel wat denken aan Salihamidžić.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 11:18 am

Ogararu is ook niet bepaald een pure verdediger. :X
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 02, 2007 12:10 pm

Jabu schreef:Dat is hij ook. Hij is meer middenvelder dan Ogararu en Trabelsi. Doet mij altijd wel wat denken aan Salihamidžić.
Dan heeft Ajax er dus weinig aan en vrees ik, zoals ik al eerder aangaf, dat Ajax met het idee speelt om hem als rechtsbuiten te halen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 02, 2007 12:11 pm

Ik denk dat dit helemaal niet speelt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 02, 2007 12:35 pm

Misschien is het een rookgordijn en zat Ajax er voor een andere speler.
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 02, 2007 1:02 pm

Ik denk dat dit helemaal niet speelt.
En waarom denk je dat?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 02, 2007 1:05 pm

Omdat Van Geel een verstandige man is en niet de ene speler (Ogararu) die enkel als handig puzzelstukje dient voor een andere van hetzelfde type zal vervangen.

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 02, 2007 4:20 pm

Doe dan niet zo mysterieus en zet dat er gewoon bij...Je bent toch zo'n fan van odnerbouwing...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 02, 2007 4:21 pm

Als je het niet snapt kun je er toch gewoon naar vragen, zoals je hier deed?

De verwijten vliegen wel over tafel, hè? :aai:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 02, 2007 4:22 pm

Dezeflde verwijten die ik (en anderen) ook veelvuldig krijgen van jouw adres he.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 02, 2007 4:34 pm

Het mag wel wat vriendelijker en duidelijker.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 02, 2007 4:35 pm

Tegen wie heb je het, Rishi?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma apr 02, 2007 4:36 pm

Tegen iedereen die zich aangesproken voelt :D
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 02, 2007 4:36 pm

Wat een geouwehoer in een van de interessantste topics die er is, heren. Kan dit niet ergens anders?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma apr 02, 2007 4:40 pm

Inderdaad. Hier gewoon weer verder over betrouwbaare geruchten en dergelijke!

Gesloten