Betrouwbaar Transfernieuws

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 28, 2007 11:16 am

Je kunt ook te ver gaan met je bewondering hoor Thomas. Rosenberg is voor minder verkocht dan ie is gehaald, Leonardo had een clausule in zijn contract en Tottenham wilde van Davids af. Hoezo een geweldige prestatie van van Geel?

De aankoop van davids doet me denken aan de aankoop van Winter. Vantevoren gejubel, naderhand is de verantwoordelijke o.a. voor die aankoop compleet afgemaakt.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 28, 2007 11:22 am

Precies. Eerst geloven, dan zien. ;)

Denk trouwens dat Rosales in een vrije rol bij Nac ook wel zou kunnen uitblinken. Aankoop van Leonardo vind ik een onbegrijpelijke.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » zo jan 28, 2007 11:40 am

joey schreef:
Thomvak425 schreef:Fantastisch! En hopelijk brengt-ie nog wat moois!
Ik dacht dat jij de pest had aan Davids?

:blush: Hmmmm, dat is eigenlijk wel zo, maar meer door wat ik met hem meegemaakt heb ooit. Maar goed, da's ooit, en men moet vergeven en vergeten in de wereld. Ik denk wel dat hij wat kan brengen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 28, 2007 12:15 pm

Lucas schreef:Je kunt ook te ver gaan met je bewondering hoor Thomas. Rosenberg is voor minder verkocht dan ie is gehaald, Leonardo had een clausule in zijn contract en Tottenham wilde van Davids af. Hoezo een geweldige prestatie van van Geel?
Idd.

Wat betreft Davids, ik denk dat hij nog wel wat toe zal voegen maar ik kreeg bij Davids het gevoel dat andere opties steeds aantrekkelijker waren dan terug gaan naar AJAX, nu op het laatste moment dan toch naar AJAX, van mij had het nu niet meer gehoeven.

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » zo jan 28, 2007 12:19 pm

Geloof zelfs dat ie een salaris van 70.000 per week wil, en dat tottenham, na een ruzietje met jol, een gedeelte van zn salaris betaald?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo jan 28, 2007 12:20 pm

Na de Telegraaf meldt ook nu het:
Ajax met Tottenham rond over Davids

Uitgegeven: 28 januari 2007 10:19
Laatst gewijzigd: 28 januari 2007 10:49
AMSTERDAM - Edgard Davids voetbalt de komende anderhalf jaar voor Ajax. De Amsterdamse club bereikte eerder al overeenstemming met de middenvelder en hoeft zijn huidige club Tottenham Hotspur geen transfersom te betalen. Dat hebben bronnen rond Davids zondag bevestigd.

Davids, die in maart 34 jaar wordt, wordt begin van de week medisch gekeurd in Amsterdam. De oud-international had nog een contract voor een half jaar bij Tottenham, maar hij kwam in Londen amper aan spelen toe.

Vrijdag berichtte Het Parool dat de voetballer al rond was met de bekerhouder over een contract voor anderhalf jaar.

Davids wordt bij Ajax herenigd met trainer Henk ten Cate. Eerder werkten de twee samen bij FC Barcelona, waar Ten Cate assistent was van Frank Rijkaard. De dynamische middenvelder zou volgende week al in actie kunnen komen. Ajax neemt het dan in eigen huis op tegen Feyenoord.

Tottenham Hotspur

De 74-voudig international kwam de laatste tijd weinig aan spelen toe bij de ploeg van manager Martin Jol. Hij speelde dit seizoen negen competitiewedstrijden, waarvan drie als invaller. In zijn eerste seizoen maakte hij wel veelvuldig deel uit van het basisteam van de Londense club.

Davids kende in de jaren negentig een succesvolle periode bij Ajax, waarvoor hij van 1991 tot 1996 speelde. Met de Amsterdamse club won hij onder meer drie landstitels, de Champions League en de Uefa Cup.

Later speelde hij voor achtereenvolgens AC Milan, Juventus, Barcelona en Internazionale voordat hij in de zomer van 2005 in Londen neerstreek.
nu.nl

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo jan 28, 2007 12:22 pm

Toen Ajax de Uefa-cup won was Kreek toch de linkshalf? Of tellen ze ook mee dat Davids toen op de bank zat? (Ik weet niet of dat zo is, ik was nog vrij jong toen)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 28, 2007 12:24 pm

Davids zat op de bank. Hij debuteerde wel dat jaar. Ook in de Uefa Cup.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jan 28, 2007 12:26 pm

Eindelijk een bron die de leeftijd juist definieert. Het is toch dramatisch dat bijna iedere bron dat fout doet.

Gratis? Niet meer dan logisch, vind ik.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 28, 2007 1:38 pm

Zoals gehoopt betaalt Ajax geen transfersom, en terecht natuurlijk. Dat maakt dat Ajax aan deze transfer geen buil kan vallen en dus ben ik wel tevreden. Het niveau van de Eredivisie zal hij nog wel aankunnen, en hij lijkt me trots genoeg om iedereen te willen laten zien dat hij het nog kan.

Ik betwijfel of hij voetballend écht een toegevoegde waarde is maar de realiteit is dan ook dat je voor zulke spelers met een aantal miljoenen over de brug moet komen. Die hebben we simpelweg niet.

In krap anderhalf jaar heeft Van Geel de hiërarchie in de spelersgroep compleet hersteld. Waar tot voor kort De Jong, Van der Vaart, Sneijder en Pienaar de dienst uit maakten, worden de lakens nu uitgedeeld door Jaap Stam, Kenneth Perez, Gabri en Edgar Davids. Zonder dat het veel gekost heeft is er nu een verhouding ontstaan waarbinnen talentvolle jonge spelers zich goed kunnen ontwikkelen: geen enorme druk op onervaren schouders, de jonkies worden gecorrigeerd wanneer ze verslappen of naast hun schoenen dreigen te gaan lopen.

In voetballend opzicht moet het beter en zie ik ook verbeteringen ten opzichte van het dramatische seizoen 2005/2006. Het is nog lang niet goed genoeg maar er worden nu in ieder geval omstandigheden gecreëerd waarmee het ook beter kán. Het lijkt allemaal zo simpel, van 'we trekken even een blik routiniers open.' Maar waarom is dit dan niet eerder gebeurd en krijgt Van Geel het nu wel voor elkaar? Ik kan alleen maar concluderen dat het technisch beleid bij Van Geel weer sinds lange tijd in goede handen is. Alle credits voor hem!
Ajax!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo jan 28, 2007 2:12 pm

Giacomo Puccini schreef:Zoals gehoopt betaalt Ajax geen transfersom, en terecht natuurlijk.
Volgens Cruijff wilde Ajax altijd voor een dubbeltje op de eerste rij.

Dus Johan heeft niet altijd gelijk, zelfs als hij gelijk heeft.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 28, 2007 2:14 pm

Johan heeft wat dat betreft nooit meer gelijk, want er zijn geen dubbeltjes meer.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo jan 28, 2007 2:20 pm

Laat mijn geluksdubbeltje het niet horen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 2:58 pm

Lucas schreef:Je kunt ook te ver gaan met je bewondering hoor Thomas. Rosenberg is voor minder verkocht dan ie is gehaald, Leonardo had een clausule in zijn contract en Tottenham wilde van Davids af. Hoezo een geweldige prestatie van van Geel?
Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.

Verder bewonder ik Van Geel niet. Ik heb hem regelmatig bekritiseerd vanwege z'n transferbeleid. Ik vind alleen nu dat hij uitstekende zaken heeft gedaan. Ik dacht dat Ajax minstens 2 miljoen verlies zou lijden op Rosenberg maar het is een half geworden. Verder heeft hij twee spelers met kwaliteiten die op dit moment ontbreken naar Ajax gehaald voor vrijwel niets. Prima zaak, toch?

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jan 28, 2007 5:14 pm

Thomas schreef:
Lucas schreef:Je kunt ook te ver gaan met je bewondering hoor Thomas. Rosenberg is voor minder verkocht dan ie is gehaald, Leonardo had een clausule in zijn contract en Tottenham wilde van Davids af. Hoezo een geweldige prestatie van van Geel?
Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.

Verder bewonder ik Van Geel niet. Ik heb hem regelmatig bekritiseerd vanwege z'n transferbeleid. Ik vind alleen nu dat hij uitstekende zaken heeft gedaan. Ik dacht dat Ajax minstens 2 miljoen verlies zou lijden op Rosenberg maar het is een half geworden. Verder heeft hij twee spelers met kwaliteiten die op dit moment ontbreken naar Ajax gehaald voor vrijwel niets. Prima zaak, toch?
Half miljoen? Ik dacht hij voor 2,5 miljoen verkocht was, niet voor 4,5 miljoen?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo jan 28, 2007 5:18 pm

Thomas schreef:Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.
Volgens mij was Blind de trainer en is het een beetje flauw om hem dan verantwoordelijk voor het transferbeleid te houden. Of waren Wouters en Westerhof ook verantwoordelijk voor de aankopen ten tijde van Blind zijn technisch directeurschap?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo jan 28, 2007 5:36 pm

Jabu schreef:
Thomas schreef:Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.
Volgens mij was Blind de trainer en is het een beetje flauw om hem dan verantwoordelijk voor het transferbeleid te houden. Of waren Wouters en Westerhof ook verantwoordelijk voor de aankopen ten tijde van Blind zijn technisch directeurschap?
De trainer is altijd mede verantwoordelijk vind ik, dus ja. Westerhof natuurlijk niet, dat spreekt voor zich.

Omdat Ajax geen TD had ten tijde van Blind was de verantwoordelijkheid van Blind groter. Vroeger had je helemaal geen TD, deed een trainer alles zelf. Blind liep al jaren rond bij Ajax en wist dus waar het aan ontbrak. Toch deed hij nauwelijks iets om de selectie te versterken en haalde hij een Zweede spits die niet de kwaliteiten had voor het 4-3-3 systeem.

Blind was verantwoordelijk en heeft gefaald. Het ontbreken van een TD is een verzachtende omstandigheid, maar pleit hem niet honderd procent vrij.
Ajax!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 28, 2007 5:40 pm

Van Geel was wel degelijk TD toen Rosenberg werd gehaald.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 5:44 pm

Jabu schreef:
Thomas schreef:Ja, laten we vooral Van Geel de schuld geven van het feit dat Rosenberg voor minder verkocht is dan waar hij voor gekocht is. Van Geel kan er ook niets aan doen dat Blind een ongeschikte speler voor 5 miljoen naar Amsterdam haalde.
Volgens mij was Blind de trainer en is het een beetje flauw om hem dan verantwoordelijk voor het transferbeleid te houden. Of waren Wouters en Westerhof ook verantwoordelijk voor de aankopen ten tijde van Blind zijn technisch directeurschap?
Ajax had geen TD en Blind wilde Rosenberg halen. Wie is er dan verantwoordelijk voor de aankoop van Rosenberg?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 5:45 pm

Lucas schreef:Van Geel was wel degelijk TD toen Rosenberg werd gehaald.
Huh? Ik heb jou volgens mij weleens zien beweren dat Blind Rosenberg heeft gehaald, maar dat je hem daar niet op kon afrekenen omdat er geen TD was.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 28, 2007 5:46 pm

Hou nou toch op, Rosenberg kwam juni 2005 naar Ajax, van Geel was toen al lang TD. Niet officieel begonnen nee, maar echt wel gekend hoor
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jan 28, 2007 5:46 pm

TD en trainer zijn samen verantwoordelijk. Als er geen TD is is de trainer hoofdverantwoordelijk.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 28, 2007 5:49 pm

Ik heb beweerd Jesse dat je Blind kon verwijten dat ie geen goede inschatting heeft gemaakt over de selectie en zijn mogelijkheden om spelers met aflopend contract gemotiveerd te houden en/of te bewegen hun contract te verlengen. Ik vind dat je een trainer niet kan afrekenen op het niet fanatiek betrokken zijn van een TD. Van Geel deed het lekker makkelijk, beginnen op 1 juli, maar niet verantwoordelijk zijn voor de transfers van die zomer? Slappe hap
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 28, 2007 5:51 pm

Het is geen aanval, hoor. Ik dacht alleen dat ik dat ooit had gelezen. Verder ben ik het met je eens.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 28, 2007 5:52 pm

Lucas schreef:Hou nou toch op, Rosenberg kwam juni 2005 naar Ajax, van Geel was toen al lang TD. Niet officieel begonnen nee, maar echt wel gekend hoor
Van Geel was dus nog niet in dienst getreden bij Ajax. Enough said.

Gesloten