Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » za dec 11, 2010 11:50 am

Peter schreef:We zullen wel zien, wimpey. Hopelijk komt er een Schalke - Inter en een Bayern - Milan uit de koker rollen. Dan gaan de Italiaanse clubs heel hard de bietenbrug op als ik jou mag geloven.
En wanneer ik jou mag geloven, gaan die Duitsers er keihard af. Je speculeert er nl. maar wat op los. En gaat voor het gemak effe voorbij aan de UEFA-ranking, waarin Duitsland een flink gat heeft geslagen t.o.v. Italie.
Trouwens, ik denk dat ze een beter elftal hebben dan alle BuLi clubs bij elkaar.
Toe maar. Dit zijn gewoon kreten, Peter. Gaat nergens over. Volgens mij bestaat de maan uit groene kaas. Voer voor discussie? :excited.gif:
Italië is voor mij nog altijd de derde competitie van de wereld.
Volgens de recente resultaten en de UEFA-ranking dus niet. De Italiaanse ploegen bakken er in de EL helemaal niets van. De duitse ploegen komen stuk voor stuk easy peasy verder. Maar ik kap met deze discussie, het heeft geen zin. Feiten en resultaten tellen blijkbaar niet. De glazen bol en kretologie wel. Prima.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door joey » za dec 11, 2010 12:13 pm

Ben het met Peter eens dat Italiaanse clubs de EL niet serieus nemen.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » za dec 11, 2010 12:19 pm

joey schreef:Ben het met Peter eens dat Italiaanse clubs de EL niet serieus nemen.
Dús zijn ze beter dan de Duitse clubs die dat toernooi wél serieus nemen. :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door joey » za dec 11, 2010 12:22 pm

Dat zeg ik niet, dat hangt van de club af. Maar in Italië tellen alleen CL en Serie A.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door Scherrer » za dec 11, 2010 12:26 pm

Wimpey, het is zo simpel. Italiaanse teams vinden alleen de wedstrijden die ze hebben gewonnen belangrijk. Als ze niet winnen, komt dat omdat die wedstrijden ze niet interesseren.
***

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » za dec 11, 2010 1:02 pm

Scherrer schreef:Wimpey, het is zo simpel. Italiaanse teams vinden alleen de wedstrijden die ze hebben gewonnen belangrijk. Als ze niet winnen, komt dat omdat die wedstrijden ze niet interesseren.
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » za dec 11, 2010 3:01 pm

Sorry, maar het is gewoon feitelijk zo dat de Serie A clubs die hele EL niet serieus nemen. Hebben ze nog nooit gedaan, want die hele UEFA cup kon ze ook altijd gestolen worden. Die winnen ze dan ook nooit hehe. Zal ook nooit veranderen ben ik bang. Waar we in Nederland de topspelers nog wel eens rust willen geven in de competitie is het daar net andersom. Ik vind het ook een competitie wat niet zoveel voorstelt en verbaas me er dan ook over dat je daar zo sterk op inzet. In de CL zijn namelijk altijd de Italiaanse clubs sterk vertegenwoordigd. Bayern was vorig jaar weer een keer present in de finale. De laatste keer dat dat lukte (voor een Duitse ploeg) was in 2001/2002. Dat is bijna 10 jaar geleden, zeg. Als die Duitse clubs zo goed zijn, dan mogen ze wel eens prijsje winnen in Europa. Dat is namelijk al met al ook alweer 10 jaar geleden (in de CL, want een EL is nog langer geleden, zo uit mijn hoofd).

Overigens wil ik het wel bij feiten houden, hoor. Inter is de beste club van Europa, want wint de CL. De Italiaanse clubs presteren beter in de CL dan de Duitse, want er gaan er drie door, waarbij Werder namelijk kansloos laatste was. De rest is inderdaad even koffiedik kijken, maar ik verwacht meer van Milan dan van Schalke bijvoorbeeld. De Italiaanse clubs gooien er altijd met de pet naar als ze al door zijn. Dat weet jij net zo goed als ik.

Ik ben wel met je eens dat de Duitse clubs veel beter presteren in de EL. Doen ze al jaren inderdaad. Leuk voor de coëfficiënten, maar ik vind het niets over de sterkte van de competitie zeggen. De Serie A is heilig in Italië en de EL is vooral een vervelende intermezzo. Komt ook geen hond op af, trouwens.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Duitsland

Bericht door Duke » za dec 11, 2010 3:04 pm

Ik heb soms het gevoel dat Nederlandse clubs de EL ook niet serieus nemen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47476
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » za dec 11, 2010 4:45 pm

Peter schreef:Sorry, maar het is gewoon feitelijk zo dat de Serie A clubs die hele EL niet serieus nemen. Hebben ze nog nooit gedaan, want die hele UEFA cup kon ze ook altijd gestolen worden. Die winnen ze dan ook nooit hehe. Zal ook nooit veranderen ben ik bang. Waar we in Nederland de topspelers nog wel eens rust willen geven in de competitie is het daar net andersom. Ik vind het ook een competitie wat niet zoveel voorstelt en verbaas me er dan ook over dat je daar zo sterk op inzet. In de CL zijn namelijk altijd de Italiaanse clubs sterk vertegenwoordigd. Bayern was vorig jaar weer een keer present in de finale. De laatste keer dat dat lukte (voor een Duitse ploeg) was in 2001/2002. Dat is bijna 10 jaar geleden, zeg. Als die Duitse clubs zo goed zijn, dan mogen ze wel eens prijsje winnen in Europa. Dat is namelijk al met al ook alweer 10 jaar geleden (in de CL, want een EL is nog langer geleden, zo uit mijn hoofd).

Overigens wil ik het wel bij feiten houden, hoor. Inter is de beste club van Europa, want wint de CL. De Italiaanse clubs presteren beter in de CL dan de Duitse, want er gaan er drie door, waarbij Werder namelijk kansloos laatste was. De rest is inderdaad even koffiedik kijken, maar ik verwacht meer van Milan dan van Schalke bijvoorbeeld. De Italiaanse clubs gooien er altijd met de pet naar als ze al door zijn. Dat weet jij net zo goed als ik.

Ik ben wel met je eens dat de Duitse clubs veel beter presteren in de EL. Doen ze al jaren inderdaad. Leuk voor de coëfficiënten, maar ik vind het niets over de sterkte van de competitie zeggen. De Serie A is heilig in Italië en de EL is vooral een vervelende intermezzo. Komt ook geen hond op af, trouwens.
Mee eens. Volgend jaar 4 Duitse clubs in de CL? Dat betekent dat er twee kansloos laatste in de poule worden hoor.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door LucaS » za dec 11, 2010 6:52 pm

In de periode 1989-1995 won elk jaar een Italiaanse club de UEFA cup, met uitzondering natuurlijk van 1992.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door joey » za dec 11, 2010 7:42 pm

LucaS schreef:In de periode 1989-1995 won elk jaar een Italiaanse club de UEFA cup, met uitzondering natuurlijk van 1992.

:zuidema.gif:

Toen deden er geen vier Italiaanse ploegen aan de EC1/CL mee.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13799
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » za dec 11, 2010 8:13 pm

Duke schreef:Ik heb soms het gevoel dat Nederlandse clubs de EL ook niet serieus nemen.
Precies, anders zouden we gewoon boven de Italianen en de Duitsers staan. :headbang.gif:

De Bundesliga is over de breedte de laatste drie jaar op punten sterker gebleken dan de Serie A. De Italianen presteren nog wel beter in de CL, maar eenmaal de winter doorgekomen vliegen ze eruit. Tot afgelopen seizoen dan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33897
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Duitsland

Bericht door Duke » za dec 11, 2010 8:28 pm

Jinne schreef:
Duke schreef:Ik heb soms het gevoel dat Nederlandse clubs de EL ook niet serieus nemen.
Precies, anders zouden we gewoon boven de Italianen en de Duitsers staan. :headbang.gif:

De Bundesliga is over de breedte de laatste drie jaar op punten sterker gebleken dan de Serie A. De Italianen presteren nog wel beter in de CL, maar eenmaal de winter doorgekomen vliegen ze eruit. Tot afgelopen seizoen dan.
En we weten allemaal door wie dat kwam.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » za dec 11, 2010 9:40 pm

Bastian Buitencategorie heeft z'n contract bij FCB tot 2016 verlengd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » za dec 11, 2010 9:49 pm

Om me even in de discussie te mengen: ik vind de Serie A nog wel beter dan de Bundesliga, maar ik zie in Duitsland een stijgende lijn waar het voetbal in Italie achteruit lijkt te gaan. Natuurlijk, Mourinho haalde vorig seizoen weer een kunststukje uit, maar dat verbloemde ook wel het een en ander.

Neemt niet weg dat dat soort dingen ook weer omgebogen kunnen worden. Een paar jaar terug was de BuLi echt niets bijzonders meer, en dat is nu wel weer anders. Niet in de laatste plaats omdat er opeens overal leuke jeugdspelers doorbreken. De nieuwere generaties Italiaanse voetballers daarentegen kunnen me minder imponeren.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door Scherrer » za dec 11, 2010 10:58 pm

De BuLi gaat ook financieel erg goed. Als enige competitie in Europa zo'n beetje. De Serie A is nu misschien nog beter, maar ik kan me niet voorstellen dat dit over 5 jaar ook nog zo is.
***

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Duitsland

Bericht door Hoeladans » za dec 11, 2010 11:12 pm

Jöhnk schreef:Om me even in de discussie te mengen: ik vind de Serie A nog wel beter dan de Bundesliga, maar ik zie in Duitsland een stijgende lijn waar het voetbal in Italie achteruit lijkt te gaan. Natuurlijk, Mourinho haalde vorig seizoen weer een kunststukje uit, maar dat verbloemde ook wel het een en ander.

Neemt niet weg dat dat soort dingen ook weer omgebogen kunnen worden. Een paar jaar terug was de BuLi echt niets bijzonders meer, en dat is nu wel weer anders. Niet in de laatste plaats omdat er opeens overal leuke jeugdspelers doorbreken. De nieuwere generaties Italiaanse voetballers daarentegen kunnen me minder imponeren.
Ik zie in de Serie A juist een stijgende lijn. Als je even vergelijkt met de afgelopen seizoenen is Milan er met Zlatan en Robinho enorm op vooruit gegaan. Juventus is veel beter geworden met Krasic, Aquilani en Bonucci. Lazio en Napoli zijn stukken beter dan ze in jaren zijn geweest dankzij resp. Hernanes en Cavani. Roma heeft de boel bij elkaar gehouden en zit nog op hetzelfde niveau. Inter heeft ook nog steeds hetzelfde topteam, alleen met een mindere trainer. Ik vind dat de top-5/6 in jaren niet meer zo sterk is geweest.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Duitsland

Bericht door peter » zo dec 12, 2010 1:12 am

Dat heb ik ook, al vind Ik Robinho een zware mislukking. Qua spitsen is het hoe dan ook genieten. Beter dan Zlatan en Eto'o krijg je ze namelijk niet, hoor. Lazio, Napoli, Milan, Inter, Juventus en Roma doen mee voor de scudetto en hebben stuk voor stuk verdomd aardige elftallen. Is mij een raadsel waarom dat nu opeens minder zou moeten zijn dan Dortmund, Mainz of Hannover 96. Ik geniet meer van een Lazio - Inter en dan durf ik zelfs te zeggen dat ik er onbevooroordeeld naar loop te kijken. Als ik dan zo'n Hernanes zie voetballen. Poeh.

Deze crisis is juist een zegen voor de Italiaanse clubs. Milan en Juventus hebben namelijk nog wel geld en kunnen daarom verder bouwen aan nieuwe topelftallen. Bij Milan gaat dat al verdomd aardig en bij Juventus zie ik het ook wel slagen. Die lui worden dodelijk als ze zo'n Dzeko aantrekken. Al zijn een paar goede backs ook geen overbodige luxe.

Lionel
Berichten: 47476
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » zo dec 12, 2010 4:44 pm

Juventus dodelijk met Dzeko? Ten opzichte van wie? Europees is het niet veel hoor...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo dec 15, 2010 7:42 pm

Geruchten gaan dat Van Bommel Bayern in de winterstop gaat verlaten. Nieuwe zaakwaarnemer, blessure bij Oranje opgelopen, niet meteen een basisplaats na z'n herstel. Er schijnt wat frictie te zijn ontstaan tussen hem en trainer / management.

Wolfsburg en Engelse clubs zouden met hem bezig zijn. Zoveel clubs zijn er niet, die zo'n 6 miljoen euro per seizoen kunnen ophoesten. Wolfsburg kan dat. Met gemak.

Luiz Gustavo van Hoffenheim zou hem moeten opvolgen. Da's een klasbak, zonder bal de beste speler in de BuLi.

Lionel
Berichten: 47476
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo dec 15, 2010 11:59 pm

En aan de bal een Enoh?
IK GELOOF!!!!!!

T82
Berichten: 1778
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Duitsland

Bericht door T82 » do dec 16, 2010 10:17 am

Rishi schreef:En aan de bal een Enoh?
Kunnen we jou een Enoh-verbod geven? Scheelt weliswaar 500 posts per week, maar is wel zo rustgevend.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Duitsland

Bericht door Hoeladans » do dec 16, 2010 12:50 pm

wimpey schreef:Geruchten gaan dat Van Bommel Bayern in de winterstop gaat verlaten. Nieuwe zaakwaarnemer, blessure bij Oranje opgelopen, niet meteen een basisplaats na z'n herstel. Er schijnt wat frictie te zijn ontstaan tussen hem en trainer / management.

Wolfsburg en Engelse clubs zouden met hem bezig zijn. Zoveel clubs zijn er niet, die zo'n 6 miljoen euro per seizoen kunnen ophoesten. Wolfsburg kan dat. Met gemak.

Luiz Gustavo van Hoffenheim zou hem moeten opvolgen. Da's een klasbak, zonder bal de beste speler in de BuLi.
Luiz Gustavo een klasbak. Okee..wel een beetje vreemd dat jij die klasbak eerst nog wou vervangen. :smallgrin.gif:

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... vo#p812996

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » do dec 16, 2010 1:00 pm

:blush.gif:

Gustavo heeft dit seizoen stappen gezet. Minder kaarten, rustiger aan de bal.

Compper is trouwens een matige speler.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: Duitsland

Bericht door FlaFlu » do dec 16, 2010 6:05 pm

Peter schreef:Dat heb ik ook, al vind Ik Robinho een zware mislukking. Qua spitsen is het hoe dan ook genieten. Beter dan Zlatan en Eto'o krijg je ze namelijk niet, hoor. Lazio, Napoli, Milan, Inter, Juventus en Roma doen mee voor de scudetto en hebben stuk voor stuk verdomd aardige elftallen. Is mij een raadsel waarom dat nu opeens minder zou moeten zijn dan Dortmund, Mainz of Hannover 96. Ik geniet meer van een Lazio - Inter en dan durf ik zelfs te zeggen dat ik er onbevooroordeeld naar loop te kijken. Als ik dan zo'n Hernanes zie voetballen. Poeh.
Dortmund is een van de meest aantrekkelijke ploegen van Europa, Peter. Passen wat mij betreft totaal niet in dat rijtje.

Wordt Leighton Baines in de Duitse pers al in verband gebracht met Bayern, Wimpey?

Plaats reactie