Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

zeux

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » wo nov 25, 2015 10:53 pm

Wow. 0-0 geworden zie ik. Laten ze vijf punten liggen tegen psv... Even spieken op RedCafe hoe dit valt. :-)

Ik geloof dat de sub Fellini niet erg wordt gewaardeerd daar. :biggrin.gif:

Louis krijgt het maar niet aan de gang offensief.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo nov 25, 2015 11:17 pm

Louis is nog steeds aan het afbreken, opbouwen begint volgend jaar!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo nov 25, 2015 11:26 pm

Het sjabloonvoetbal van Van Gaal is achterhaald.

Van Gaal was ooit een toptrainer, maar die tijd is voorbij. Tegenstanders kunnen van tevoren uittekenen wat er gaat gebeuren als United de bal heeft, net als bij het Ajax van De Boer.

Tegenwoordig is er meer nodig om een tegenstander uit elkaar te spelen dan de grote rondo.

columbus

Bericht door columbus » wo nov 25, 2015 11:36 pm

Inderdaad, Johnk. Enorm veel respect voor de trainer van Gaal maar zijn manier van spelen werkt niet meer, jaren 90 voetbal is zo voorspelbaar geworden. Om mee te doen met de top is tegenwoordig meer nodig. Lekker met pensioen gaan en genieten van de mooie carrière zou mijn advies zijn...

Jammer dat de Boer ook in de vorige eeuw is blijven hangen...

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 26, 2015 12:31 am

Wat een ongelooflijk matig team heeft United. Zit echt geen smaak aan. En ook heel veel prutsers in het elftal.

Madrid Bayern en Barca geven bakken met geld uit maar United verliest 10 van de 10* van deze ploegen. En dat zou toch voor hun de maat moeten zijn.

Complimenten voor PSV. Fantastisch resultaat en een mooie uitgangspositie. Verheug me meer op hun volgende CL wedstrijd dan Ajax straks tegen Celtic.

@ Wimpey: Schop van Isco tegen Neymar gemist en de elleboog van Ronaldo tegen Alves?
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do nov 26, 2015 6:29 am

Een typisch CL duel. Vaak zit er geen smaak of kraak aan, maar we worden verwend door Barca en Bayern. In die context vond ik ManU eigenlijk wel aardig spelen. Alleen de laatste twintig minuten, waarin je een groot slotoffensief verwacht, vielen uit de toon. Die kans van Lingard kun je op dit niveau niet missen. Hoeveel miljoen was die goal waard geweest? Het eindspel in deze schaakwedstrijd ging verrassend naar psv. Het inbrengen van Fellaini voor Schweinsteiger was volgens mij bedoelt om de laatste twintig minuten de kopduels voor de goal te winnen. Maar dan kwam niets van terecht omdat psv vanaf toen de slag op het middenveld won, en zelfs druk ging zetten. De vlakke laatste twintig minuten, en daarmee de kans op een late overwinning, komen op rekening van LVG, of op het conto van Cocu, want ik denk niet dat van Gaal dat antwoord verwacht had.

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 26, 2015 8:37 am

Jöhnk schreef: Van Gaal was ooit een toptrainer, maar die tijd is voorbij.
Zover zou ik niet gaan, maar dit was wel de zoveelste zwakke beurt. Ze pompen er daar 100en miljoenen in en in een CL-decider is een cluppie met een fractie van het budget van Man U op OT gewoon beter. Alleen had psv pas laat door dat Man U weinig voorstelt.

De opvolger van Van Gaal gaat ook weer bij nul beginnen. Een aantal jaren en al dat geld later. Je ziet ronduit slecht voetbal, gespeend van samenhang en plezier. Er staan er 6 achterin, de 4 daarvoor zoeken het maar uit. Je ziet geen poging tot combinatievoetbal via de as, dat lijkt me opdracht. Te gevaarlijk. Aan de zijkanten mag wat risico genomen worden en dan is het hopen dat een voorzet een keer goed valt. Daarom bracht ie Fellaini waarschijnlijk, maar dat werd gecounterd door Cocu. Die troefde 'm tactisch af, want met 3 centraal achterin was psv écht duidelijk beter.

Dus ik zie wel veel parallelen met het Ajax van nu: toevalsvoetbal in laag tempo, de grondinstelling is defensief, slechte wissels, slechte aankopen en door de defensieve instelling tactisch vaak aan het kortste eind trekken - want niet offensief kunnen reageren. Nog een parallel: Zimling! Die speelt bij Man U met nummer 28 en is ook gescout met de blinddoek om. Kostte volgens wikipedia bijna 34 M. :drecul.gif:

Mano

Bericht door Mano » do nov 26, 2015 9:13 am

Viel me trouwens op bij Barca, dat het publiek wel erg verwend is :excited.gif: vanaf de 3 of 4 - 0 bijna geen supporter meer opsprong maar al zittend klapte :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 26, 2015 9:40 am

Voor een voetbalsfeer heb je van oudsher al niet bij Barcelona moeten zijn, het zit er vol met schouwburgpubliek en toeristen in die bouwval.
wimpey schreef:
Peter schreef: Overigens hoop ik wel dat er eens iemand die Neymar een verschrikkelijke doodschop geeft. En die Alves ook. Wordt kotsmisselijk van die lui.
:biggthumpup.gif: Ik erger me ook de pestpokken aan die 2 nichten.
Voorin hebben ze de drie grootste maatennaaiers die ooit op een voetbalveld gestapt zijn bijeen gekocht met geld van de EU-lidstaten, voorwaar een prestatie. :excited.gif:
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do nov 26, 2015 9:58 am

Lachen hoe Rishi een kwakkie van Ronaldo wil promoveren tot elleboog. Bij IJsdansen zou het misschien niet reglementair zijn, maar bij voetbal.... Al deed Alves het wel goed, hoor. Rollen, rollen, rollen. Wat een idioot.

Juventus laat overigens wel zien dat het een topclub is. Zitten in (veruit) de zwaarste poule en gewoon al gekwalificeerd voor de knock-out.
De Italiaanse clubs kunnen sowieso wel eens goede zaken doen, want de andere toplanden laten steken vallen.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 26, 2015 10:13 am

Peter schreef:Lachen hoe Rishi een kwakkie van Ronaldo wil promoveren tot elleboog. Bij IJsdansen zou het misschien niet reglementair zijn, maar bij voetbal.... Al deed Alves het wel goed, hoor. Rollen, rollen, rollen. Wat een idioot.

Juventus laat overigens wel zien dat het een topclub is. Zitten in (veruit) de zwaarste poule en gewoon al gekwalificeerd voor de knock-out.
De Italiaanse clubs kunnen sowieso wel eens goede zaken doen, want de andere toplanden laten steken vallen.
Grappenmaker. Het was natuurlijk gewoon een elleboog. Dat hij rolt is overdreven maar het is een elleboog. Isco schopt Neymar doormidden. Gewoon terecht rood.

Juve zit natuurlijk niet in de moeilijkste poule. Poule van Shaktar PSG en Real schat ik hoger in.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 26, 2015 10:14 am

Monkey Tonk schreef:Een typisch CL duel. Vaak zit er geen smaak of kraak aan, maar we worden verwend door Barca en Bayern. In die context vond ik ManU eigenlijk wel aardig spelen. Alleen de laatste twintig minuten, waarin je een groot slotoffensief verwacht, vielen uit de toon. Die kans van Lingard kun je op dit niveau niet missen. Hoeveel miljoen was die goal waard geweest? Het eindspel in deze schaakwedstrijd ging verrassend naar psv. Het inbrengen van Fellaini voor Schweinsteiger was volgens mij bedoelt om de laatste twintig minuten de kopduels voor de goal te winnen. Maar dan kwam niets van terecht omdat psv vanaf toen de slag op het middenveld won, en zelfs druk ging zetten.
Schweinsteiger speelde niet goed, maar het genante was dat toen hij eraf ging, ze compleet stuurloos waren en de aanvallen al bij de opzet smoorden met totale besluiteloosheid. Ze snappen niet eens hoe en dat ze driehoekjes moeten maken. Het staat goed, maar ze zien het niet terwijl ze erin staan. Ik krijg het gevoel dat Van Gaal het op de training de hele tijd over threehooks heeft en ze allemaal begrijpend knikken maar geen idee hebben wat hij bedoelt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 26, 2015 10:20 am

Threehooks, ik sluit het niet uit. :drecul.gif:

Aan de kwaliteit van de spelers lag het gisteravond niet. MU heeft een veel betere selectie dan PSV.

Van Gaal moet snel omschakelen naar een andere speelwijze, anders is het met hem gedaan. Lees www.redcafe.net: de supporters zijn het zat. Dat eindeloze rondspelen past niet bij de traditie van het Engelse voetbal.

De spelers geloven ook niet in de filossefie, zo te zien. Ze d oen het braaf maar ze hebben er geen lol in. Het spel ziet er vooral plichtmatig uit.

Het is dat PSV de kwaliteit ontbeerde om het af te maken, anders was het een slachting geworden. Keer op keer maakte MU zulke fouten dat het haast wel afgestraft moest worden.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do nov 26, 2015 10:24 am

Tis ook niet niks, hij doet het wel bewust en dat daarna en speler van Barcelona gaat rollen alsof hij een hoek van Mike Tyson heeft gekregen, tja ze worden er op opgeleid en anders gekocht, een verzameling engnekken, ik kan het niet anders omschrijven.

Ronaldo vs de zoveelste engnek uit Barcelona
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 26, 2015 10:28 am

Le T. schreef: Het staat goed
Het staat niet goed. Ze staan wel. Het is een extreem statisch elftal, in een soort van 6-0-4. De spelers weten niet wat ze moeten doen, er is geen afstemming, de afstanden kloppen niet, ze zetten geen druk op een veel mindere tegenstander als psv. Er zit geen spirit in, geen plezier, er mag geen risico genomen worden. Man U staat tegenwoordig voor bruine broekjes voetbal, dat het publiek niet pruimt. De afloop na dit seizoen laat zich raden. Het is 'm eerder overkomen bij Barcelona en Bayern: krampachtig vasthouden aan een outdated flossefie.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 26, 2015 11:17 am

Ook wel logisch dat hij eraan vasthoudt, want hij heeft geen Robben. Anders zou hij ongetwijfeld op de counter gaan spelen, net als hij bij AZ en Oranje deed toen het niet liep. (Het is wel de vraag of dat gepikt wordt bij een grote club als MU. AZ is een kleine club en in Nederland heeft Van Gaal zoveel status dat hij zich alles kan permitteren. In Engeland kennen ze nog een paar goede coaches.)

Plan B was gisteren alles op Fellaini. Ik kreeg medelijden met die jongen. Zoals hij liep te spartelen. Treurig gewoon.

Khraa

Bericht door Khraa » do nov 26, 2015 11:40 am

United was dramatisch gisteren. Met name Rooney viel me erg tegen. De verdedigers konden de bal niet kwijt, omdat het middenveld in de 2e helft totaal afwezig was.Toen kwamen de lange ballen op Fellaini, maar dan moet je wel aansluiten om de afvallende bal op te pakken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey

Bericht door wimpey » do nov 26, 2015 11:52 am

Yopi schreef: Plan B was gisteren alles op Fellaini. Ik kreeg medelijden met die jongen. Zoals hij liep te spartelen. Treurig gewoon.
Die spelers hebben helemaal geen zin in De Leer. Ze zijn er nu 1,5 jaar mee bezig en geen klote mee opgeschoten. Die hele santenkraam heeft enkel sloten met geld gekost. Het resultaat van de wurggreep zie je 2 keer per week op het veld.

Le T.

Bericht door Le T. » do nov 26, 2015 2:33 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Het staat goed
Het staat niet goed. Ze staan wel. Het is een extreem statisch elftal, in een soort van 6-0-4. De spelers weten niet wat ze moeten doen, er is geen afstemming, de afstanden kloppen niet, ze zetten geen druk op een veel mindere tegenstander als psv.
Dat bedoel ik. Het staat goed, maar de spelers lijken niet te zien waarom ze goed staan, en wat voor mogelijkheden dat dus biedt. Nederlandse voetballers denken eigenlijk altijd in drieen, bij United hoeft er maar iets te gebeuren, en ze denken weer allemaal in tweeen. Ik speel hem niet naar pietje, want waar pietje staat kan hij niet op de goal af, dat pietje hem meteen kan doorspelen naar jantje lijken ze niet te zien. Bij het Nederlands elftal kregen zelfs Blind en Hiddink dat voor mekaar, en dat is ook niet zo gek want zelfs voor jeugdvoetballers is dat een automatisme.
Er zit geen spirit in, geen plezier, er mag geen risico genomen worden. Man U staat tegenwoordig voor bruine broekjes voetbal, dat het publiek niet pruimt. De afloop na dit seizoen laat zich raden. Het is 'm eerder overkomen bij Barcelona en Bayern: krampachtig vasthouden aan een outdated flossefie.
Dat is dom gelul, het nablaten van het mediaverhaaltje van een paar maand geleden. Risico nemen was zeker niet het probleem gisteren, dat was eerder teveel, in de zin van spelers die meer proberen dan ze technisch aankunnen, dan te weinig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do nov 26, 2015 3:53 pm

Le T. schreef:
Monkey Tonk schreef:Een typisch CL duel. Vaak zit er geen smaak of kraak aan, maar we worden verwend door Barca en Bayern. In die context vond ik ManU eigenlijk wel aardig spelen. Alleen de laatste twintig minuten, waarin je een groot slotoffensief verwacht, vielen uit de toon. Die kans van Lingard kun je op dit niveau niet missen. Hoeveel miljoen was die goal waard geweest? Het eindspel in deze schaakwedstrijd ging verrassend naar psv. Het inbrengen van Fellaini voor Schweinsteiger was volgens mij bedoelt om de laatste twintig minuten de kopduels voor de goal te winnen. Maar dan kwam niets van terecht omdat psv vanaf toen de slag op het middenveld won, en zelfs druk ging zetten.
Schweinsteiger speelde niet goed, maar het genante was dat toen hij eraf ging, ze compleet stuurloos waren en de aanvallen al bij de opzet smoorden met totale besluiteloosheid. Ze snappen niet eens hoe en dat ze driehoekjes moeten maken. Het staat goed, maar ze zien het niet terwijl ze erin staan. Ik krijg het gevoel dat Van Gaal het op de training de hele tijd over threehooks heeft en ze allemaal begrijpend knikken maar geen idee hebben wat hij bedoelt.
Fellaini ging verder naar voren lopen. Dan moet ManU een centrale verdediger doorschuiven, of die linies dichter op elkaar houden, anders krijg je een gat op het middenveld. Dat deden of durfen ze niet, blijkbaar te afhankelijk van de aanwijzingen van LVG. In zo'n geval verwacht je dat onze befaamde karatetrapper bij wijze van hoge uitzondering toch nog eens aan de zijlijn opduikt.

Lionel

Bericht door Lionel » do nov 26, 2015 9:56 pm

InnerHarbour schreef:Tis ook niet niks, hij doet het wel bewust en dat daarna en speler van Barcelona gaat rollen alsof hij een hoek van Mike Tyson heeft gekregen, tja ze worden er op opgeleid en anders gekocht, een verzameling engnekken, ik kan het niet anders omschrijven.

Ronaldo vs de zoveelste engnek uit Barcelona
Hij krijgt toch een elleboog? Wat is je punt?
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do nov 26, 2015 11:40 pm

Khraa schreef:United was dramatisch gisteren. Met name Rooney viel me erg tegen.
Rooney doet zijn best, maar deze speelwijze ligt hem niet.

http://www.redcafe.net/threads/im-half- ... vg.411793/

Anonieme speler klaagt dat hij zich niet prettig voelt bij de tactiek van LVG. Welke speler? Het probleem is: het kan zo goed als iedereen zijn.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr nov 27, 2015 6:59 am

Laten we psv ook de credits geven voor hun prestaties in de CL, ze laten het niet alleen tegen MU zien en zijn nog niet door het ijs gezakt zoals Ajax dat Europees stelselmatig doet. Nog 1 potje winnen en ze overwinteren. Het kan dus wel, als Nederlandse club een team bouwen wat mee kan in het miljoenenbal, zelfs als je 2 beste spelers verkocht zijn.
Ajax!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 27, 2015 7:10 am

Nu moet ik ze eerst dat potje maar eens zien te winnen maar over de vergelijking met Ajax, het scheelt nogal of de nummer 1 in he poule een uitgekleed Wolfsburg is of Barcelona/Real Madrid denk je niet. Laten we het niet groter maken dan het is, ze hebben nog niets buiten mindere tegenstanders.
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » vr nov 27, 2015 7:32 am

Volgens mij eindigt PSV als CSKA van ze wint gewoon vierde, iets dat Ajax niet overkwam in de de CL de laatste jaren. Dus misschien moeten we even wachten met conclusies trekken. Ajax heeft in de CL ook seizoenen gehad dat het wel mee kon in de CL, en op het nippertje werd uitgeschakeld.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie