Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma mar 23, 2015 7:10 am

Liverpool 1-scheids 2 :excited.gif:

Nuff' said.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma mar 23, 2015 8:13 am

Want het was geen rood? Want het was de schuld van de scheids dat Liverpool maar tot 1 doelpoging kwam de hele wedstrijd?

Van Persie ook weer ijzersterk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » ma mar 23, 2015 8:15 am

Mooi om te zien dat LvG ook bij Man U laat zien dat hij het nog in de vingers heeft. Met een betere voorbereiding en aankopen kunnen ze volgend jaar een gooi doen naar de titel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma mar 23, 2015 8:35 am

GangstaRiB schreef:Mooi om te zien dat LvG ook bij Man U laat zien dat hij het nog in de vingers heeft. Met een betere voorbereiding en aankopen kunnen ze volgend jaar een gooi doen naar de titel.
Hij is er nog niet. Staat dicht bij elkaar en er komen nog wel wat tricky potjes aan.
Maar het begint - eindelijk - wel beter te lopen begrijp ik. Gisteren niets kunnen zien, geen Ajax, geen ManU-Liverpool.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma mar 23, 2015 8:39 am

InnerHarbour schreef:Liverpool 1-scheids 2 :excited.gif:

Nuff' said.
:excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma mar 23, 2015 9:25 am

Niets van gezien, maar knappe prestatie van Man U. :biggthumpup.gif:

Ook een groot trainer komt met een beetje trial and error (Persie, Falcao, di Maria, Mata, Rooney in de spits) tot een werkende formule. Er is hoop voor de gewone stervelingen van het trainersgilde.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » ma mar 23, 2015 9:43 am

Liverpool kreeg het eerste half uur lesje voetbal op hoog niveau.

We ouwehoeren hier wel op LvG maar die Rodgers maakt er ook een teringzooi van. Vorig jaar dankzij Suarez en Sturridge 2e geworden. Maar wat een dom gedraaf zeg!

Ook United is er nog lang niet. Maar 2 of 3 gerichte aankopen en ze doen volgend jaar mee.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » ma mar 23, 2015 10:54 am

Ik maar denken dat Liverpool-Man U van gisteren een van de meest beladen wedstrijden van het seizoen was, en een van de spannendste in de strijd om de CL-plekken. Maar bij een rondje langs de kranten is het weer oorverdovend stil. De Volkskrant, die de laatste maanden menig kolom en menig column aan de verrichtingen van Van Gaal heeft gewijd, vond de wedstrijd Hull City-Chelsea kennelijk belangrijker om een verslagje van de te plaatsen.

Maar verstopt in een stukje over de undercoverfan in het weekendoverzichtje: "Undercoverfan
United-speler Mata viert zijn tweede goal tegen Liverpool. United-speler Mata viert zijn tweede goal tegen Liverpool. © GETTY

Louis van Gaal heeft gisteren een beetje van zijn krediet als trainer van Manchester United terugverdiend door de topper bij Liverpool te winnen met 2-1. De Spanjaard Juan Mata maakte beide doelpunten en was daarmee de reddende engel voor de Nederlandse coach die steeds meer onder vuur komt te liggen bij de Engelse topclub."

Hoe klein kun je zijn? De Telegraaf is natuurlijk een achterbaks campagneblaadje, maar die hebben tenminste nog de ballen om een frontale aanval te doen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma mar 23, 2015 10:58 am

GangstaRiB schreef:Mooi om te zien dat LvG ook bij Man U laat zien dat hij het nog in de vingers heeft. Met een betere voorbereiding en aankopen kunnen ze volgend jaar een gooi doen naar de titel.
Nog tweehonderd miljoen uitgeven?

Zou hij Di Maria houden, trouwens?

Niets gezien van die wedstrijd. Heb gekozen F-PSV.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma mar 23, 2015 11:02 am

Gisteren op de bank: Falcao, Di Maria, Rojo. Lijkt me toch ook wel een teken aan de wand.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma mar 23, 2015 11:11 am

Zeker. Die Latijnse types zijn niets voor LVG. Kan hij niet mee omgaan. Hij zou er beter aan doen te kiezen voor spelers uit Duitsland of zo.

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma mar 23, 2015 11:12 am

Raymon schreef:Gisteren op de bank: Falcao, Di Maria, Rojo. Lijkt me toch ook wel een teken aan de wand.
Hij haalt z'n eigen aankoopbeleid onderuit.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Zuidema » ma mar 23, 2015 11:19 am

wimpey schreef:Niets van gezien, maar knappe prestatie van Man U. :biggthumpup.gif:

Ook een groot trainer komt met een beetje trial and error (Persie, Falcao, di Maria, Mata, Rooney in de spits) tot een werkende formule. Er is hoop voor de gewone stervelingen van het trainersgilde.
Ben ik met je eens. Ik verwijt dit FdB vaak, maar Van Gaal (die ik als coach veel hoger aansla) blijkt er ook last van te hebben. Sowieso vind ik het niet voor Van Gaal pleiten dat hij pas na driekwart seizoen en 200 miljoen aan investeringen een goed lopende formatie lijkt te hebben gevonden. Nou zijn er wel verzachtende omstandigheden. De forse en langdurige blessuregolf, de erg korte assessmenttijd na het WK, de cultuurshock met de PL en de PL-spelers en de traditioneel tijdsintensieve implementatie van Van Gaals 'fillossefie'. Maar ook dan zijn er zaken die hem volgens mij wel aan te rekenen zijn. Het mijns inziens omsamenhangende aankoopbeleid, het gedoe met systemen en opstellingen die maar niet werken ondanks langdurig uitproberen en het te lang koppig vasthouden aan stagnerende lievelingetjes (Van Persie voorop wat mij betreft ). Opmerkelijk herkenbare patronen trouwens. Dit gebeurt dicht bij huis immers ook. Kennelijk valt de appel niet ver van de boom.
Success will tear us apart.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » ma mar 23, 2015 11:21 am

wimpey schreef:
Raymon schreef:Gisteren op de bank: Falcao, Di Maria, Rojo. Lijkt me toch ook wel een teken aan de wand.
Hij haalt z'n eigen aankoopbeleid onderuit.
Hij is zoals zovelen in die Falcao-hype gestonken. Sowieso kan hij vaak de lokroep van een pure doelpuntenmaker niet weerstaan terwijl die dikwijls afbreuk doen aan zijn spel. Rojo is heel bruikbaar gebleken en Di Maria moet zijn allerdomste balverlies wat beperken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma mar 23, 2015 11:33 am

Di Maria vertrekt in de zomer. Die man loopt met zijn ziel onder zijn arm. Zelfde geldt voor Falcao. Prima voetballers maar niet voor deze trainer. LvG is meer een dammer dan een schaker.

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Engeland en Schotland

Bericht door GangstaRiB » ma mar 23, 2015 11:35 am

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Mooi om te zien dat LvG ook bij Man U laat zien dat hij het nog in de vingers heeft. Met een betere voorbereiding en aankopen kunnen ze volgend jaar een gooi doen naar de titel.
Nog tweehonderd miljoen uitgeven?

Zou hij Di Maria houden, trouwens?

Niets gezien van die wedstrijd. Heb gekozen F-PSV.
Falcao en Di Maria zijn zorgekindjes voor LvG. Het lijkt erop dat die doen waar ze zin in hebben en het voetbal niet als prioriteit hebben. Vandaar dat Falcao al een keer in het 2de heeft moeten opdraaien. Vind dat overigens wel een sterk signaal van LvG, zo laat je wel zien dat je op prestaties beoordeeld wordt en niet op de kosten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma mar 23, 2015 11:36 am

Le T. schreef:
wimpey schreef:
Raymon schreef:Gisteren op de bank: Falcao, Di Maria, Rojo. Lijkt me toch ook wel een teken aan de wand.
Hij haalt z'n eigen aankoopbeleid onderuit.
Hij is zoals zovelen in die Falcao-hype gestonken. Sowieso kan hij vaak de lokroep van een pure doelpuntenmaker niet weerstaan terwijl die dikwijls afbreuk doen aan zijn spel. Rojo is heel bruikbaar gebleken en Di Maria moet zijn allerdomste balverlies wat beperken.
Ik denk dat DiMaria nog wel inpasbaar zal zijn. Ik maak mij meer zorgen over Van Persie. Die is past his prime.

Falcao is het niet geworden. Als dat de enige flop is, dan valt het allemaal nog wel mee. Volgens mij haalt geen club 100% rendement uit alle (dure) aankopen. En dan is Falcao ook nog eens huur en geen koop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma mar 23, 2015 11:39 am

Als je spelers uit Zuid-Amerika vernedert, ben je ze kwijt. Die jongens zijn trots, dat begrijpt LVG niet. Het begon al met Marcio Santos. Andere cultuur, andere manier van uiten.

Di Maria heeft ongetwijfeld spijt als haren op zijn hoofd dat hij naar MU gekomen is.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma mar 23, 2015 11:50 am

Yopi schreef:Als je spelers uit Zuid-Amerika vernedert, ben je ze kwijt. Die jongens zijn trots, dat begrijpt LVG niet. Het begon al met Marcio Santos. Andere cultuur, andere manier van uiten.

Di Maria heeft ongetwijfeld spijt als haren op zijn hoofd dat hij naar MU gekomen is.
Cherry picking. Spelers als Rojo, Herrera, Mata en Valencia zijn ineens niet meer 'Latijns'?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma mar 23, 2015 11:54 am

Di Maria komt er wel, had een sterk begin, viel wat terug en begint nu een beetje op te krabbelen. Viel ook wel goed in gisteren volgens mij.

Falcao lijkt me over en uit. Kan me niet voorstellen dat hij daar z'n geld aan gaat verspillen. Ben wel benieuwd of Blind linksback blijft spelen als Shaw terug is. Overigens moeten ze die Jones ook een schop geven, dat is nou echt een blind paard.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma mar 23, 2015 12:13 pm

Zuidema schreef: Het mijns inziens omsamenhangende aankoopbeleid, het gedoe met systemen en opstellingen die maar niet werken ondanks langdurig uitproberen en het te lang koppig vasthouden aan stagnerende lievelingetjes (Van Persie voorop wat mij betreft ). Opmerkelijk herkenbare patronen trouwens. Dit gebeurt dicht bij huis immers ook. Kennelijk valt de appel niet ver van de boom.
:biggrin.gif: Het vetgedrukte staat dicht bij huis als 'projectjes' bekend.

Het lijkt me trouwens wat vroeg om victorie te kraaien. Spurs en Liverpool zijn geen topteams, last time I saw 'em play...

Modus bij United lijkt me duidelijk wanneer ik de opstelling bekijk: team players in, solo artists out. Ik vind het bijv. geen toeval dat Man U zonder RVP tot betere prestaties komt.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » ma mar 23, 2015 12:29 pm

wimpey schreef: Het lijkt me trouwens wat vroeg om victorie te kraaien. Spurs en Liverpool zijn geen topteams, last time I saw 'em play...

Modus bij United lijkt me duidelijk wanneer ik de opstelling bekijk: team players in, solo artists out. Ik vind het bijv. geen toeval dat Man U zonder RVP tot betere prestaties komt.
Van City en Chelsea ben ik ook niet zo onder de indruk, het is nou eenmaal moeilijk 'verzorgd' voetballen in de PL. Ik vind het geen toeval dat na maanden werken onder LvG de spelers elkaar ineens kunnen vinden. Het zou heel goed kunnen dat Man U het seizoen eindigt als de sterkste ploeg, terwijl Chelsea dankzij het geringe puntverlies in het begin kampioen wordt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma mar 23, 2015 12:36 pm

Le T. schreef: Ik vind het geen toeval dat na maanden werken onder LvG de spelers elkaar ineens kunnen vinden.
Hoe verklaar je dan dat dat het gevolg is van een hoop gehusseld met systemen en spelers? Mij lijkt dat je vastigheden erin krijgt wanneer je zoveel mogelijk met een vast elftal volgens een vast systeem werkt.

Ik lees bijv. dat Mata de grote man was. Die heb ik in 2015 nog amper gezien, was meestal wissel. Herrera zat vaak op de bank, Rooney stond niet in de spits, Fellaini pendelde tussen bank en elftal. Je moet als trainer ook een beetje mazzel hebben he. Kwartje dat valt, blessures die een blessing in disguise zijn.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma mar 23, 2015 12:44 pm

Aan de andere kant, Chelsea speelt met een redelijk vast elftal, komt gisteren zeer moeizaam tot winst tegen Hull (ook geen hoogvlieger). City speelt vaak in een vaste samenstelling (ook al een paar jaar) en staat maar 2 punten voor op Utd. Qua punten en verwachting doet Utd het niet eens zo heel slecht in vergelijking met teams dat al een paar jaar in een redelijke vaste samenstelling spelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma mar 23, 2015 12:45 pm

Raymon schreef:Aan de andere kant, Chelsea speelt met een redelijk vast elftal, komt gisteren zeer moeizaam tot winst tegen Hull (ook geen hoogvlieger). City speelt vaak in een vaste samenstelling (ook al een paar jaar) en staat maar 2 punten voor op Utd. Qua punten en verwachting doet Utd het niet eens zo heel slecht in vergelijking met teams dat al een paar jaar in een redelijke vaste samenstelling spelen.
En al zo'n vijf jaar veel geld in de selectie hebben gepompt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie