Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 01, 2014 10:00 pm

Ferry schreef:Ondertussen in Engeland:
Afbeelding

Foto gemaakt door Siem. Leuk.

Wow, prachtig! :ajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 05, 2014 2:22 pm

Man U weer matig, Persie weer slecht. Mazzelwinst tegen Everton, dat er dit seizoen net als Man U ook niets van bakt.

Zoveel geld erin pompen en dan zo belabberd voetbal spelen. Maar i.i.g. zit Van Gaal de laatste wedstrijden aan de goede kant van de score. Top-4 gaat ie met dit geploeter niet halen. Daarvoor moet het spel substantieel verbeteren.

columbus

Bericht door columbus » zo okt 05, 2014 2:40 pm

Ik vond het in de eerste helft niet eens zo heel slecht.

Tweede helft was inderdaad erg matig. United schiet uit het niets in de hoogspanning wanneer de tegenpartij een kans krijgt.

Persie inderdaad erg matig. Hij lijkt gewoon niet fit oid.

ferry

Bericht door ferry » zo okt 05, 2014 2:43 pm

Haha, duw- en trekwerk tussen Mourinho en Wenger bij Chelsea-Arsenal.

Le T.

Bericht door Le T. » zo okt 05, 2014 2:45 pm

wimpey schreef:Man U weer matig, Persie weer slecht. Mazzelwinst tegen Everton, dat er dit seizoen net als Man U ook niets van bakt.

Zoveel geld erin pompen en dan zo belabberd voetbal spelen. Maar i.i.g. zit Van Gaal de laatste wedstrijden aan de goede kant van de score. Top-4 gaat ie met dit geploeter niet halen. Daarvoor moet het spel substantieel verbeteren.
Man U verzuimde afstand te nemen, zo had Falcao er wel een paar meer mogen maken, en dan moeten ze op het laatst toch weer billenknijpen. Maar het aanvalsspel begint ergens op te lijken ondanks de vele afwezigen, en ze staan maar 3 punten achter op titelfavoriet City en 6 op de koploper.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » zo okt 05, 2014 2:52 pm

columbus schreef: Tweede helft was inderdaad erg matig. United schiet uit het niets in de hoogspanning wanneer de tegenpartij een kans krijgt.
1e helft Man U, 2e helft Everton. MOTM De Gea. Dan kom je met 2-1 met een elftal dat een keer of 10 zo duur is als dat van Everton goed weg.

Van Gaal heeft de makkies nu wel gehad. Wanneer ik Man U fan zou zijn, zou ik me zorgen maken met het oog op het 'echte werk'.
Ferry schreef:Haha, duw- en trekwerk tussen Mourinho en Wenger bij Chelsea-Arsenal.
Vermakelijk. Foul van Cahill op Alexis was natuurlijk rood. Nu 1-0 uit en pingel door Hazard.

Eriksen heeft er ook al weer een (mooie) in liggen. :biggthumpup.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » zo okt 05, 2014 6:33 pm

columbus schreef: Persie inderdaad erg matig. Hij lijkt gewoon niet fit oid.
Misschien is Persie wel niet zo goed als de (NL) pers schrijft. Hoeveel prijzen heeft hij in z'n carriere eigenlijk gewonnen?

columbus

Bericht door columbus » zo okt 05, 2014 7:26 pm

Klopt. Hij heeft niet veel gewonnen, maar vind het hebben van een grote carrière niet altijd samen hoeft te gaan met prijzen pakken.

De periode bij Arsenal was Persie echt een goede speler. Nu loopt er als een pseudo vedette bij. Net als bij het Nederlands elftal trouwens

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo okt 05, 2014 8:11 pm

Eerste jaar MU was ook wereldtop

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 9:17 am

Alexander schreef: Misschien is Persie wel niet zo goed als de (NL) pers schrijft.
:biggthumpup.gif:

Terwijl Robben in NL bij lange na niet de waardering krijgt, die pseudo vedetten als VDV, Sneijder en Persie krijgen. Robben valt blijkbaar niet in het pulletje. Is te saai, te normaal.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 06, 2014 10:47 am

Robben heeft een onsympathieke uitstraling. Zeurderig, schwalbes, enz. Hij is wel de beste Nederlandse voetballer van dit moment. Dat lijkt me duidelijk.

Van Persie is net-niet. Sneijder en VDV zijn helemaal niet. Van Persie heeft bij Arsenal jaar in jaar uit een behoorlijk niveau gehaald. Daar zijn Sneijder en VDV nooit aan toe gekomen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma okt 06, 2014 10:53 am

wimpey schreef:
Alexander schreef: Misschien is Persie wel niet zo goed als de (NL) pers schrijft.
:biggthumpup.gif:

Terwijl Robben in NL bij lange na niet de waardering krijgt, die pseudo vedetten als VDV, Sneijder en Persie krijgen. Robben valt blijkbaar niet in het pulletje. Is te saai, te normaal.
Volgens mij is na het afgelopen WK bij een ieder wel duidelijk wie de beste speler van die generatie is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 11:02 am

Yopi schreef: Daar zijn Sneijder en VDV nooit aan toe gekomen.
Sneijder was onder Mourinho 1 seizoen wereldtop. Dat heeft Van Persie niet bereikt. Robben is al jaren wereldtop. Maar hij komt uit Groningen, is een vervelend mannetje in het veld en doet niet aan glitter & glamour en haalt de pers niet met allerlei verschillende wijven.

VDV is wereldtop in Bild en op de massagebank. Hij is al jaren geen full-time voetballer meer.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 11:02 am

Van P. is volgens mij nooit goed teruggekomen van de laatste knieblessure.

knie kapot?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus

Bericht door columbus » ma okt 06, 2014 11:03 am

Yopi schreef:Robben heeft een onsympathieke uitstraling. Zeurderig, schwalbes, enz. Hij is wel de beste Nederlandse voetballer van dit moment. Dat lijkt me duidelijk.

Van Persie is net-niet. Sneijder en VDV zijn helemaal niet. Van Persie heeft bij Arsenal jaar in jaar uit een behoorlijk niveau gehaald. Daar zijn Sneijder en VDV nooit aan toe gekomen.
Hmm, persoonlijk vind ik Robben helemaal niet onsympathiek overkomen. In wedstrijden misschien wel maar naast het veld is echt wel oke. De manier waarop hij de pers te woord stond na de wedstrijden van het WK was gewoon prima. Daar kan onze aanvoerder Persie nog een heleboel van leren.

Sneijder speelde bij Inter wel heel erg goed. Ben er ook van overtuigd dat, wanneer hij niet naar Turkije zou zijn gegaan, dat niveau best nog wel had kunnen vasthouden. Vaart ben ik met je eens, nooit echt het verschil kunnen maken, misschien het eerste seizoen bij HSV. Jammer, want vd Vaart vind ik en lijkt me echt een aardige gozer.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 11:09 am

columbus schreef: Hmm, persoonlijk vind ik Robben helemaal niet onsympathiek overkomen. In wedstrijden misschien wel maar naast het veld is echt wel oke. De manier waarop hij de pers te woord stond na de wedstrijden van het WK was gewoon prima.
+1. Ik heb bovendien bewondering voor het feit dat hij tijdens dat WK achter iedere vuurpijl aan ging en kopduels met beulen rond de middenlijn aan ging.

Bij Bayern is ie toch wat anders qua niveau en spelopvatting gewend.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 11:09 am

wimpey schreef:
Sneijder was onder Mourinho 1 seizoen wereldtop. Dat heeft Van Persie niet bereikt. Robben is al jaren wereldtop. Maar hij komt uit Groningen, is een vervelend mannetje in het veld en doet niet aan glitter & glamour en haalt de pers niet met allerlei verschillende wijven.

VDV is wereldtop in Bild en op de massagebank. Hij is al jaren geen full-time voetballer meer.
Wat Robben doet is geniaal, maar het ziet er allemaal nogal bonkerig uit, Van Persie heeft het aura van de stillist. Ik denk dat dat ook uit maakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 11:19 am

zeux schreef: Wat Robben doet is geniaal, maar het ziet er allemaal nogal bonkerig uit, Van Persie heeft het aura van de stillist. Ik denk dat dat ook uit maakt.
Robben bonkerig? :biggrin.gif: Als ie weer eens langs 4 man flitst?

Ik vind Persie juist geen soepele voetballer. Geen topatleet. Benieuwd hoe lang Van Gaal zijn geploeter nog door de vingers ziet. Gisteren leek het weer eens nergens op, hetgeen toch wel een vast patroon aan het worden is.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 11:21 am

Het oogt bonkerig, vind ik. Natuurlijk is hij snel, natuurlijk doet hij dat fantastisch - volgens mij geen twijfel -, maar ik vind hem geen groot stilist.

Een beetje Gunda Niemann, geen groot stilist, maar retesnel.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 06, 2014 12:42 pm

En Robben heeft natuurlijk dat homogeurtje om 'm heen hangen. Dat werkt ook niet mee. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.

Bericht door Le T. » ma okt 06, 2014 1:17 pm

wimpey schreef:
Sneijder was onder Mourinho 1 seizoen wereldtop. Dat heeft Van Persie niet bereikt.
Mwah, hij heeft dat jaar enkele goede samenvattingen gespeeld. Hij geeft dan in zo'n wedstrijd 10 lange passes waarvan er 3 prachtig aankomen bij Eto'o of Milito die er een goal van maakten, en 20 keer op goal schieten en dan vliegt er ook wel eens een bal in doordat de verdediger vergeet dat Sneijder tegen hem op probeert te schieten. In Mourinho's systeem werkte dat, en hij was toen ook wel in topvorm in die zin dat die passes heel snel kwamen en als ze lukten echt prachtig waren. Maar ook toen had hij het niet niveau om in een aanvallend systeem een balvaste laat staan creatieve 10 te zijn op het hoogste niveau. Als spelmaker was hij dat seizoen op het WK ook gewoon slecht. Het normale niveau van Van Persie heeft hij buiten dat seizoen nooit gehaald.

Buiten dat ene jaar om speelde hij aldoor op een iets lager niveau dan VdV, los van het feit dat hij ongeschikt is voor een aanvallende speelstijl. Sneijder de internationale topspeler is een van de mythes van de lage landen, die de kracht van de herhaling illustreert. Zijn niveau van het afgelopen WK was eigenlijk helemaal niet zo uitzonderlijk, al is van zijn korte wegdraaien en tweebenigheid niet veel meer over, en met Clasie op zijn positie ging het al een stuk beter.
Wollt ihr den totalen Mensch?

columbus

Bericht door columbus » ma okt 06, 2014 2:44 pm

zeux schreef:Het oogt bonkerig, vind ik. Natuurlijk is hij snel, natuurlijk doet hij dat fantastisch - volgens mij geen twijfel -, maar ik vind hem geen groot stilist.

Een beetje Gunda Niemann, geen groot stilist, maar retesnel.
Bonkerig?? Ben je niet in de war met onze Sig? :blush.gif:

zeux

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 2:53 pm

Tja, ieder zal zijn eigen beeld bij 'bonkerig' hebben. Wat ik ermee bedoel is volgens mij wel duidelijk.

wimpey

Bericht door wimpey » ma okt 06, 2014 3:02 pm

zeux schreef:Tja, ieder zal zijn eigen beeld bij 'bonkerig' hebben. Wat ik ermee bedoel is volgens mij wel duidelijk.
Nou, eigenlijk niet. Dirk Kuijt: da's bonkerig.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 06, 2014 3:04 pm

wimpey schreef:
zeux schreef:Tja, ieder zal zijn eigen beeld bij 'bonkerig' hebben. Wat ik ermee bedoel is volgens mij wel duidelijk.
Nou, eigenlijk niet. Dirk Kuijt: da's bonkerig.
Robben passeert snel, met gewiekste bewegingen, maar ik vind het geen mooie, gracieuze, stijlvolle, gestileerde voetballer. Ik vind hem niet veel souplesse hebben.
Van Persie heeft dat veel meer. Dan 'oogt' het fraai, maar is het zelden effectief. In ieder geval niet het laatste jaar.

Plaats reactie