Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Justin
Contacteer:

Bericht door Justin » za apr 05, 2008 2:51 pm

Wéér 1-1 geworden, dus.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za apr 05, 2008 5:12 pm

De pingels kunnen dus alvast getraind worden voor dinsdag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za apr 05, 2008 5:42 pm

Valt niet op te trainen. :hypocrite.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za apr 05, 2008 8:35 pm

Deze wilde ik jullie niet onthouden.
Dirk Kuyt heeft een behoorlijk hoog Rita Verdonk-gehalte

Hoeveel kilometers zou hij dinsdagavond in totaal hebben afgelegd? Dirk Kuyt leek wel een bootwerker.
Leek? Wás! Eentje van honderd jaar geleden toen er nog geen CAO bestond. Tien uur achtereen laden en lossen. In de handen spugen, wrijven – de mouwen zijn al opgestroopt – en aan het werk, zonder klagen. Zijn laad- en loswerk voor Liverpool is niet onopgemerkt gebleven. Zijn eigen trainer, Benitez, en de coach van tegenstander Arsenal, Wenger, prezen hem na afloop van de kwartfinale (1-1) de hemel in.

Ian Rush had Dirk eerder een veer in zijn reet gestoken. Kennen we Ian Rush nog? Hij scoorde 25 jaar geleden zo gemakkelijk voor Liverpool dat Juventus hem kocht. Maar in Italië ging het fout. Legendarische (Cruijffiaanse) uitspraak van Rush in een Engelse tabloid op de vraag waarom het niet lukte. Rush: ,,It’s like another country over there.’’

Dirk heeft zich wél moeiteloos aangepast in het buitenland. Al na een wedstrijd of drie hadden de fans van Liverpool het gezien. Als Dirk aanzette, spatten kluiten aarde op. Er volgde een hard schot of een sliding. Dirk was één van hen. Een buitenlander zonder kapsones. Geen zakkenvuller. Niet lullen maar poetsen - afijn, laat alle cliché’s er maar op los.

Dit seizoen kwam de klad er een beetje in. Dirk scoorde in de competitie nauwelijks. Verloor zijn plaatsje in de spits aan Fernando Torres. Geen schande. De Spanjaard is een fenomenale midvoor, een klasse beter dan Dirk. Ook bij Oranje was hij toen geen zekerheidje meer. Hij had zijn basisplaats al eerder verloren, aan Van Nistelrooy, maar de bondscoach selecteerde hem vervolgens ook niet voor de bank. Hij mocht thuisblijven.

Uiteraard geeft Dirk nooit op. In de haven zeggen ze: een jongen van Jan pak de leuning. En zo is het: de leuning is de kalklijn. Dirk staat sinds een week of zes hangend rechts. Het leuke is dat Liverpool een beetje zoals Oranje speelt. Drie man achter één diepe spits: Babel, Gerrard, Kuyt. Ian Rush schreef in een column dat de opleving van Liverpool niet alleen het werk is van twee briljante voetballers (Gerrard, Torres).

Zijn credits gaan naar Dirk. Zijn loop- en sleurwerk draagt bij aan de prestaties van Liverpool, aldus Rush.

Veel voetballers werken als een paard maar voetballen als een ezel. Zo niet Dirk. Wie Arsenal-Liverpool aanschouwde moet dat beamen. Dirk deed het niet alleen op kracht. Hij speelde slim en juist door de combinatie inzet-inzicht was hij niet te stoppen.

Marco van Basten zag de wedstrijd in het stadion. Ik vroeg hem gisteren of hij ook zo onder de indruk was?

Van Basten: ,,Ik was heel tevreden over Kuyt.’’

Als spits lijkt Dirk afgevallen nu Van Nistelrooy, Huntelaar en Vennegoor of Hesselink min of meer vaststaan. Kan het zo zijn dat je hem gaat selecteren voor een van de drie posities achter de diepe spits?’

Van Basten: ,,Ja, dat zou heel logisch zijn.’’

Badinerend gezegd kunnen we Sneijder, Van der Vaart, Seedorf, Van Persie en Ibrahim Afellay mooiweervoetballers noemen. Drie van hen komen achter Van Nistelrooy te spelen. Het is niet onlogisch om daar – als dat nodig is - iets meer kracht aan toe te voegen.

,,Dat klopt wel,’ zei Van Basten. ,,Maak je er een beetje lief stukje van?’’

Nou en of. Dit is een heel lieve column aan het worden, al zeg ik het zelf. En niet ten onrechte, want Dirk is weer helemaal terug. Hij past ook zo fijn bij deze tijdspanne. Laten we vaststellen dat Dirk een behoorlijk hoog Rita Verdonk-gehalte heeft. Vertaald naar Oranje denk je bij Trots op Nederland meteen aan Dirk Kuyt, een voetballer met blond haar, blauwe ogen en dikke kuiten.

Hij is zo’n fijne knul. Neem Peter Crouch, de twee meter lange spits van Liverpool die op de reservebank is geraakt. In de eerste regels van zijn biografie lezen we dat hij de komst van Dirk naar Liverpool vreesde. Nu hij hem goed kent kan hij maar één ding stellen: Dirk is geen concurrent maar een vriend.

Ook scheidsrechter Pieter Vink gedroeg zich dinsdagavond als Dirks vriend. Hij verzuimde een overtreding van zijn streekgenoot te bestraffen met een pingel.

Nu moet ik niet klef eindigen door te stellen dat Dirk ieders vriend is. Er zijn voetballers die kippenvel krijgen van al zijn positivisme en goedertierenheid. Maar omdat dit een lief stukkie is, ga ik daar niet dieper op in. Misschien tijdens het EK, tenminste als Dirk door Van Basten geselecteerd wordt natuurlijk.
Hugo Borst

:drecul.gif:

DCLXVI
Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
Contacteer:

Bericht door DCLXVI » za apr 05, 2008 9:48 pm

Rita Verdonk-gehalte? Toen ik de laatste regels van het stukje las ("er zijn voetballers die kippenvel krijgen van al zijn positivisme en goedertierenheid") dacht ik even dat deze column over Neefkens ging...

Of zijn Neefkens en Rita in het dagelijs leven een en dezelf-... toch eens even door mijn decimale naamgenoot laten navragen in de muffe catacomben van de modkelder.

:666.gif:
Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 06, 2008 2:25 pm

Alves met z'n eerst voor 'Boro en de 1-1 tegen ManU. Overigens scoorde C. Ronalde de 0-1, voor de verandering.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

martijn401

Bericht door martijn401 » zo apr 06, 2008 2:51 pm

En z'n 2e inmiddels. Zou leuk zijn voor de competitie als Man United punten laat liggen vanmiddag.

martijn401

Bericht door martijn401 » zo apr 06, 2008 3:12 pm

Damn, Rooney heeft 2-2 gemaakt!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 06, 2008 5:50 pm

Alves - United 2-2

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 10, 2008 9:23 am

Speciaal voor Wimpey:

- Chelsea al 16 duels ongeslagen
- Chelsea in 2008 ongeslagen
- Chelsea in de halve finale van de CL

Ach ja....als het goed gaat deelt HtC alleen maar hesjes uit en als hij ruzie maakt met spelers dus blijkbaar wel iets in te brengen heeft dan is het weer die arrogante kwal
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 10, 2008 10:03 am

Wel aan de feiten houden, Rishi. Chelsea verloor van de Spurs in de finale van de League Cup. Barnsley schakelt Chelsea uit in de FA Cup.
De andere prestaties zijn wel aardig, maar men zal wel met iets moeten eindigen, want anders kan Grant 'gewoon' zijn biezen pakken.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 10, 2008 10:08 am

Competitie he. Ze hebben ook verloren in de CL van Fener de 1e wedstrijd.

Maar als ze kampioen worden praat niemand over de FA Cup of de Leaugue Cup. En dat ze verliezen van die amateurs is de schuld van de spelers. Die konden het niet opbrengen.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do apr 10, 2008 10:09 am

Tsja. En als ze geen kampioen worden, dan heb je gewoon een verloren seizoen.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 10, 2008 10:10 am

Klopt. Ze spelen nog thuis tegen Man U over 2 weken. Van Liverpool zie ik ze dit keer wel winnen trouwens.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » do apr 10, 2008 10:19 am

Rishi schreef:Speciaal voor Wimpey:

Ach ja....als het goed gaat deelt HtC alleen maar hesjes uit en als hij ruzie maakt met spelers dus blijkbaar wel iets in te brengen heeft dan is het weer die arrogante kwal
Hij is hulptrainer. Grant is daar de verantwoordelijke man. Chelsea presteert ook zeker niet beter dan de afgelopen jaren. Maar goed, ze zouden de CL kunnen winnen. Die zin had iedereen hier overigens ook al in kunne typen voordat TC daarnaar toe ging
I think I lost my fucking headache

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 10, 2008 11:44 am

Ach, zo denderend ging het niet en sinds November presteert Chelsea gewoon goed in de competitie.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do apr 10, 2008 11:54 am

Ten Cate heeft het waarschijnlijk goed naar zijn zin bij Chelsea, prima toch? Ik zou alleen zijn invloed op het spel van Chelsea niet overwaarderen, in positieve noch negatieve zin.

Uiteindelijk wordt het succes toch afgemeten aan de gehaalde resultaten, niet aan het mooie voetbal, zeker bij een club als Chelsea.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo apr 13, 2008 8:05 pm

ManU zet een belangrijke stap naar de prolongering van de landstitel. Arsenal wordt met 2-1 verslagen door doelpunten van Ronaldo en Hargreaves. Arsenal kwam nog wel op voorsprong door een doelpunt van Adebayor.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 17, 2008 1:43 pm

Speciaal voor Rishi:

- HtC is de assistent van Grant en nummer 3 in de pikorde na Steve Clarke
- Chelsea kan na het gelijkspel thuis tegen Wigan (!) de titel wel vergeten
- Chelsea speelt belabberd toevalsvoetbal
- Chelsea wint ook de CL niet. Chelsea wint helemaal niets dit seizoen.

En wat gebeurt er dan met HtC? Juist. :headbang.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 17, 2008 1:44 pm

LucaS schreef: Die zin had iedereen hier overigens ook al in kunne typen voordat TC daarnaar toe ging
De aanwezigheid van HtC lijkt me gezien zijn CL-successen bij Ajax een uitstekende reden waarom Chelsea de CL weer niet wint.

goodfella

Bericht door goodfella » do apr 17, 2008 1:46 pm

Chelsea speelt inderdaad al een heel seizoen toevalsvoetbal. Ook een hele prestatie met zulke spelers.

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 17, 2008 2:05 pm

wimpey schreef:

Speciaal voor Rishi:

- HtC is de assistent van Grant en nummer 3 in de pikorde na Steve Clarke
- Chelsea kan na het gelijkspel thuis tegen Wigan (!) de titel wel vergeten
- Chelsea speelt belabberd toevalsvoetbal
- Chelsea wint ook de CL niet. Chelsea wint helemaal niets dit seizoen.

En wat gebeurt er dan met HtC? Juist. :headbang.gif:
Weetje wat zo leuk is aan jou. Dat je het HtC WEL aanrekent dat ze toevalsvoetbal spelen maar er ook bij zegt dat hij MAAR 3e is in de pikorde.

En Chelsea heeft nog genoeg kans op de titel en de CL.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 2:45 pm

Moeten ze wel iets beter gaan spelen.

Nu blijkt dat de verhalen over assistent-tovenaar HTC overdreven waren. Rijkaard heeft veel te weinig credits gekregen voor de prestaties bij Barcelona destijds

Lionel

Bericht door Lionel » do apr 17, 2008 3:28 pm

Valt wel mee toch? HtC is geen wondertrainer, maar als assistent was hij wel op zijn plaats.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 3:29 pm

Die vraag geef ik door aan wimpey.

Gesloten