Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do mei 24, 2007 12:16 pm

Het past bij Pippo om zo effectief in de weg te lopen. :biggrin.gif:

Eerlijk is eerlijk, het beslist met zijn beperkte capaciteiten wel de CL-finale. Heel knap.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 24, 2007 12:20 pm

Het doelpunt van Kluivert was ook niet briljant...

ik snap het vieren wel. Zo'n belangrijk moment (vlak voor rust) terwijl je tot dan toe geen kansen hebt gecreeerd. Dat is toch wel een feessie waard.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 24, 2007 12:23 pm

Je kunt je afvragen of iemand die op dit niveau de wedstrijd beslist wel zo beperkt is, joey. Inzaghi heeft een fenomenale traptechniek.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do mei 24, 2007 12:24 pm

Ik vind zijn sluiptechniek nog beter, het is echt een sniper.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do mei 24, 2007 12:44 pm

joey schreef:Pippo zag die bal niet eens. Was aangeschoten.
Je kunt beter spreken van niet opzettelijk hands:
"Opzet" is het wezenlijke punt bij de bestraffing van een handsbal. Daarbij zijn twee uitgangspunten van toepassing, te weten:
a. de hand moet naar de bal gaan;
b. de speler neemt een "onnatuurlijke" houding aan.
Jaap Uilenberg op www.knvb.nl.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do mei 24, 2007 1:29 pm

Was een ingestudeerde vrije trap. Pippo zegt dat hij dit al een keertje eerder gedaan heeft in de competitie. In dat geval, briljant dus. (de bedoeling zal de borst zijn geweest, lijkt me).

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 1:32 pm

Hebben jullie nog gezien hoe Benitez zich druk liep te maken over die vijftien seconden dat de scheidsrechter eerder affloot? Ik vind het maar overdreven gedoe hoor, maar is het niet zo dat de scheidsrechter min of meer aangeeft aan zijn assistent en zelf preciezer is in zijn telling? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er daadwerkelijk een verschil van 15 seconden zit tussen het klokje van de scheidsrechter en die van de televisiezenders.

Sowieso is die blessuretijd een farce. Waarom zou je voor die paar wissels en blessuregevallen de moeite nemen, terwijl dat slechts een fractie is van het aantal minuten dat het spel daadwerkelijk stil ligt. Op sommige internetzenders geven ze regelmatig aan hoeveel zuivere speeltijd er tijdens een wedstrijd is geweest. Dat ontstijgt de 70 minuten nooit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 24, 2007 1:34 pm

Ik kan me de woede van Benitez goed voorstellen. Er werd nog gewisseld ook, he.

Bij een stand van 2-1 vind ik het unfair om te vroeg af te fluiten.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mei 24, 2007 1:35 pm

Ik weet nog dat ik een aantal maanden geleden (mijn vrouwelijke intuitie denk ik) nog riep dat ik het zo belachelijk vond dat bij Ajax scheidsrechters meerdere malen nauwelijks tijd bijtelden voor die wissels op het moment dat de wedstrijd toch al beslist was. In die paar minuten kun je nog een doelpunt maken.

Stel dat je geen tijd bijtelt, dan kun je bij een 1-0 voorsprong twee minuten voor tijd wisselen en bij de volgende keer dat het spel stil ligt weer...dan maak je de tijd wel vol!

Het beste zou natuurlijk zijn om 1 uur zuivere speeltijd te hanteren!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 1:46 pm

Dat was mijn punt dus ook, Lucas. Je kan wel moeilijk gaan doen om die 15 seconden (ik zou toch wel willen weten waarom de scheidsrechter op dat moment affloot. A rush of blood?), maar in feite kan je iedere wedstrijd over meer dan 20 ‘gestolen’ minuten klagen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » do mei 24, 2007 1:46 pm

Wat een kut finale weer, ik beleef steeds minder plezier aan het kijken naar zulke internationale 'top' wedstrijden. Ik hoop dat Ajax toch vanaf komend seizoen weer vol op de aanval gaat spelen, zoals AZ twee jaar geleden onder Co, want dat meegaan in het internationale resultaat voetbal vind ik dus helemaal niets.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 24, 2007 1:51 pm

Thomas schreef:Dat was mijn punt dus ook, Lucas. Je kan wel moeilijk gaan doen om die 15 seconden (ik zou toch wel willen weten waarom de scheidsrechter op dat moment affloot. A rush of blood?), maar in feite kan je iedere wedstrijd over meer dan 20 ‘gestolen’ minuten klagen.
Nee hoor. Het is namelijk helemaal niet de bedoeling dat de zuivere speeltijd 90 minuten bedraagt.

Blessuretijd is de tijd die wordt bijgeteld bij blessurebehandelingen en wissels.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 2:09 pm

Jöhnk schreef:
Thomas schreef:Dat was mijn punt dus ook, Lucas. Je kan wel moeilijk gaan doen om die 15 seconden (ik zou toch wel willen weten waarom de scheidsrechter op dat moment affloot. A rush of blood?), maar in feite kan je iedere wedstrijd over meer dan 20 ‘gestolen’ minuten klagen.
Nee hoor. Het is namelijk helemaal niet de bedoeling dat de zuivere speeltijd 90 minuten bedraagt.

Blessuretijd is de tijd die wordt bijgeteld bij blessurebehandelingen en wissels.
Maar het zou wel de bedoeling moeten zijn dat iedere wedstrijd vrijwel precies even lang duurt. Zuivere speeltijd, dus.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 24, 2007 2:12 pm

Maar dan zijn er dus geen twintig minuten gestolen, Thomas.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 24, 2007 2:19 pm

Thomas schreef:Maar het zou wel de bedoeling moeten zijn dat iedere wedstrijd vrijwel precies even lang duurt. Zuivere speeltijd, dus.
Waarom zou dat moeten? Als de bal niet in het spel is wil dat niet zeggen dat er niet gespeeld wordt. Neem een inworp: soms is het verdomd lastig om je vrij te lopen.

Zolang het voetbalspelletje ook niet werkt volgens het systeem met zuivere speeltijd is de zuivere speeltijd helemaal niet zo relevant.

Blessurebehandelingen en wissels (en goals?) worden bijgeteld. En als er tijd gerekt wordt moet de scheids ingrijpen. Nou, de tijd die bijgetrokken diende te worden werd niet bijgetrokken. Dus de scheidsrechter ging aantoonbaar de mist in. (En als-ie tijd heeft laten rekken ging hij dubbel de mist in.)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 2:30 pm

Je kan als scheidsrechter nooit met zekerheid beoordelen wanneer een speler tijd loopt te rekken bij een inworp of gewoon wacht totdat een medespeler zich vrij loopt. De scheidsrechter ging in de fout, maar ik vind dat er in dit geval wel degelijk van een mug een olifant gemaakt werd. Iedere wedstrijd verliest er altijd wel een ploeg kostbare minuten. Kijk naar Ajax. Die hadden uiteindelijk iedere wedstrijdseconde van het seizoen die verloren is gegaan wel willen gebruiken in die beruchte wedstrijd in Tilburg.

Zuivere speeltijd zou het eerlijkst zijn voor alle ploegen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do mei 24, 2007 2:33 pm

Helemaal eens. Tijdrekken wordt zelden of nooit echt helemaal bijgeteld. Het lijkt er zelfs op dat drie minuten aan het eind van de tweede helft standaard is, op enkele heel bijzondere gevallen na.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 24, 2007 2:34 pm

Thomas schreef:Je kan als scheidsrechter nooit met zekerheid beoordelen wanneer een speler tijd loopt te rekken bij een inworp of gewoon wacht totdat een medespeler zich vrij loopt. De scheidsrechter ging in de fout, maar ik vind dat er in dit geval wel degelijk van een mug een olifant gemaakt werd. Iedere wedstrijd verliest er altijd wel een ploeg kostbare minuten. Kijk naar Ajax. Die hadden uiteindelijk iedere wedstrijdseconde van het seizoen die verloren is gegaan wel willen gebruiken in die beruchte wedstrijd in Tilburg.

Zuivere speeltijd zou het eerlijkst zijn voor alle ploegen.
Dat laatste ben ik met je eens. Al vind ik het systeem met zuivere speeltijd ook niet waterdicht.

En inderdaad: het is voor een scheidsrechter moeilijk in te schatten of een speler tijd rekt. Het is voor een scheidsrechter echter makkelijk om even op zijn klokje te kijken en de benodigde blessuretijd bij te tellen. Dat hij dit willens en wetens naliet vind ik vreemd en daar mag best iets van gezegd worden.

@Lucas: tijdrekken moet ook niet worden bijgeteld. Tijdrekken moet worden bestraft cq. voorkomen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 2:48 pm

Wat vind je niet waterdicht aan het systeem met zuivere speeltijd, Jöhnk?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do mei 24, 2007 2:51 pm

Nou, alles wat komt kijken bij spelhervattingen hoort mijns inziens ook bij het spel.

Maar dat terzijde. Ik ben het met je eens dat zuivere speeltijd het eerlijkst is.

Overigens heeft MVB het plan om zuivere speeltijd in te voeren een aantal jaar geleden al eens gelanceerd. Platini is er echter fel op tegen. En laat Platini nou erg belangrijk zijn in het voetbalwereldje.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 3:21 pm

Dat van Van Basten kan ik me herinneren, ja. Volgens mij wilde hij ook de buitenspelregel afschaffen en had hij wel meer innoverende, maar niet per se goede gedachtes over de toekomst van het voetbal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do mei 24, 2007 3:30 pm

Ik kan me niet herinneren dat Van Basten de buitenspelregel wilde afschaffen. Is immers ook een stokpaardje van zijn leermeester.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do mei 24, 2007 3:43 pm

Heeft hij ooit in de VI gezegd. Hij wilde naar spelen naar absolute speeltijd (40 min per helft) en afschaffing van de buitenspelregel.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do mei 24, 2007 9:43 pm

VI komt er ook wat laat achter:
Inzaghi: 'De eerste goal was ingestudeerd'

24/5/2007 17:35

Waar heel Liverpool nogal zuur terugblikte op de openingstreffer van AC Milan, daar kon Filippo Inzaghi er de humor wel van inzien. Zeker met de Champions League-winst op zak.

'Het was geluk, maar ja dat is voetbal', vertelde coach Rafael Benítez wat heel Liverpool dacht. Ook Boudewijn Zenden en Dirk Kuijt klaagden over het gebrek aan mazzel, dat Milan wel had toen een vrije trap van Andrea Pirlo via de borst van Inzaghi in het doel verdween.

In het Milanese kamp werd er hartelijk om gelachen. 'Het is iets waarop we oefenen tijdens de training', glimlachte Inzaghi. 'Zo heb ik ook al eens gescoord tegen Empoli. Het overkomt me zo af en toe', kon de 33-jarige spits zijn lol niet op.

'De eerste goal opende het duel, maar de tweede was duidelijk beter', verwees Inzaghi naar de 2-0, waarbij hij op aangeven van Kaká doelman José Manuel Reina klopte. 'Er zijn geen woorden om mijn gevoel te beschrijven. Het voelt aan als een droom.'

Geniaal doelpunt.

Geluk... :drecul.gif:

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » vr mei 25, 2007 1:46 pm

Nou kan die achteraf wel praatjes hebben, maar het was gewoon een geluksgoal. Je kan nooit expres precies tegen die bal zijn aangelopen en hij kreeg hem nota bene tegen zijn bovenarm.

Overigens wel respect voor Inzaghi, voetballend zeer beperkt, maar hij beslist wel die CL finale door als enige nog wat goeds te doen in die wedstrijd.

Plaats reactie