FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door InnerHarbour » ma jun 01, 2015 8:56 am

YNWA

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door GangstaRiB » ma jun 01, 2015 9:02 am

InnerHarbour schreef:Je verwacht het niet he. :hypocrite.gif:

Europese coalitie tegen Blatter spat nu al uiteen
Platini sorteerd alvast voor :1evil.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door zeux » ma jun 01, 2015 9:07 am

InnerHarbour schreef:Je verwacht het niet he. :hypocrite.gif:

Europese coalitie tegen Blatter spat nu al uiteen
Het is precies zoals gisteren bij Studio Voetbal werd gezegd: ze hebben al zoveel gewheeld, gedeald, gedraaid en gekronkeld, dat ze eenmaal in die sharkpit niet ineens integer gedrag gaan vertonen.

Wat dat betreft denk ik dat Van Praag nog wel een outside chance had gehad om iets van een 'moraal' neer te zetten, maar ook die is natuurlijk niet voor niets zo hoog gekomen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door wimpey » ma jun 01, 2015 9:28 am

zeux schreef: Wat dat betreft denk ik dat Van Praag nog wel een outside chance had gehad om iets van een 'moraal' neer te zetten, maar ook die is natuurlijk niet voor niets zo hoog gekomen.
Van Praag is aan z'n hoeveelste huwelijk bezig? :confused.gif: Misschien ouderwets van mij, maar ik vind dat wel een graadmeter qua (on)betrouwbaarheid.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door zeux » ma jun 01, 2015 9:35 am

wimpey schreef:
zeux schreef: Wat dat betreft denk ik dat Van Praag nog wel een outside chance had gehad om iets van een 'moraal' neer te zetten, maar ook die is natuurlijk niet voor niets zo hoog gekomen.
Van Praag is aan z'n hoeveelste huwelijk bezig? :confused.gif: Misschien ouderwets van mij, maar ik vind dat wel een graadmeter qua (on)betrouwbaarheid.
Hmmm, zo'n koppeling maak ik niet. Privé en zakelijk kunnen prima gescheiden ( :-) ) blijven wat mij betreft.

En inderdaad vind ik het wel redelijk ouderwets om wife-hopping als een gebrek aan 'moraal' te kenmerken. :smile-ajax.gif:
(wij kennen de context niet hé?, misschien is hij wel een sucker voor vrouwen die vooral op zijn geld uit zijn, aardig en lief lijken en in de 'praktijk' nogal tegenvallen, je weet het niet. :antlers.gif: )
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jun 01, 2015 9:49 am

Het is wel ronduit bizar dat Frankrijk vóór Blatter stemt, na de houding van Platini..

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door GangstaRiB » ma jun 01, 2015 10:13 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is wel ronduit bizar dat Frankrijk vóór Blatter stemt, na de houding van Platini..
Yep. Mocht Blatter aangeklaagd worden voor corruptie, zal de volgende 'handige' jongen opstaan die geen haar beter zal blijken. Wat moeten we doen? Uit de FIFA stappen en je staat in de kou, misschien met Engeland aan je zijde, maar wat schiet je daar mee op? Eerlijk een verkiezing winnen zal nagenoeg onbegonnen werk zijn, maar lijkt me wel de enige manier om veranderingen af te dwingen.

De grote woorden van Van Praag en de Engelse bondsvoorzitter zijn inmiddels pijnlijk genant geworden in ieder geval. De UEFA is helemaal niet eensgezind en willen er helemaal niet uitstappen. Arme Van Praag, die kan niemand op z'n woord geloven.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Jöhnk » ma jun 01, 2015 11:04 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is wel ronduit bizar dat Frankrijk vóór Blatter stemt, na de houding van Platini..
Die Platini is zo glad als een aal. Ik houd het er nog steeds op dat hij zelf asap de troon wil bestijgen, en dat daarmee een uitverkiezing van Prins Ali hem zeer slecht uit was gekomen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door zeux » ma jun 01, 2015 11:13 am

Jöhnk schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is wel ronduit bizar dat Frankrijk vóór Blatter stemt, na de houding van Platini..
Die Platini is zo glad als een aal. Ik houd het er nog steeds op dat hij zelf asap de troon wil bestijgen, en dat daarmee een uitverkiezing van Prins Ali hem zeer slecht uit was gekomen.
Dat denk ik ook.

Mocht Blatter door de FBI alsnog in problemen komen en gedwongen worden af te treden, staat hij klaar natuurlijk.

Pure strategie. Dus ook volstrekt logisch dat Frankrijk op Blatter stemde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door peter » ma jun 01, 2015 12:13 pm

Pele vindt het ook allemaal maar een rare bedoeling. Blatter is voor hem de juiste man, want hij heeft de ervaring. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Jinne » ma jun 01, 2015 12:23 pm

Die Fransen schijnen vooral vanwege Qatar (PSG en bouw stadions daar door Franse bedrijven) voor Blatter te hebben gekozen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door brigade zuid » ma jun 01, 2015 3:43 pm

Het zal me niks verbazen als Nederland in de toekomst nog last gaat krijgen van het feit dat van Praag zonodig ook ff in de spotlights moest staan. Blatter zegt niet voor niks dat ie wel vergeeft maar niet vergeet.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jun 01, 2015 6:16 pm

Jinne schreef:Die Fransen schijnen vooral vanwege Qatar (PSG en bouw stadions daar door Franse bedrijven) voor Blatter te hebben gekozen.
Volgens mij heeft het Nederlandse bedrijfsleven ook de nodige orders uit Qatar binnen (die al gevaar lopen door de Nederlandse opstelling om op Schiphol geen extra landingsrechten aan oa Qatar Airways te gunnen ter bescherming van KLM).

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Yopi » ma jun 01, 2015 8:16 pm

Sarkozy schijnt voor PSG te zijn. Hij en Sarkozy hebben een deal met Qatar gemaakt. Stond in de France Football.

Stel je dat eens voor. Rutte voor F, en F. krijgt een zak geld van een sjeik in ruil voor steun aan iets waar alle supporters van andere clubs tegen zijn.

Het geeft maar aan dat Platini ook niet deugt.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Alexander » di jun 02, 2015 5:55 pm

Doei Blatter.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door InnerHarbour » di jun 02, 2015 6:02 pm

Op weg naar de volgende oplichter.
YNWA

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Skampie » di jun 02, 2015 6:08 pm

Hij zal wel omgekocht zijn.
Waarom nu pas en niet vrijdag al?

Wat een onzin allemaal...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door El Clavo » di jun 02, 2015 6:29 pm

Daar gaat binnenkort nog wel een beerputje open....

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Marillion » di jun 02, 2015 7:13 pm

Er zal de komende dagen zeker nog het nodige naar buiten komen. Anders zie ik niet waarom hij zou aftreden op dit moment. Is hij echt bang dat hij in de boeien van het toneel zal worden afgevoerd en doet hij daarom nu alsnog een stap terug?

Er stond een vent uit Koeweit klaar als mogelijke opvolger. Als ze die nu naar voren schuiven kan het natuurlijk ook nog zijn dat hetzelfde netwerk gewoon doorgaat. En dat dit dus een manier is om de kritiek naar de achtergrond te duwen omdat Blatter een stap opzij doet en ondertussen op de achtergrond misschien nog steeds aan de touwtjes trekt.

Of er komt nu een heel nieuw leger bobo's aan om een greep naar de macht te doen. Ik schat zo in dat Van Praag zich ook weer beschikbaar zal stellen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 02, 2015 7:25 pm

Hij zal echt voorwerp van het strafrechtelijk onderzoek zijn. Een andere verklaring kan ik zo snel niet verzinnen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Marillion » di jun 02, 2015 7:34 pm

Het is denk ik dat óf een slimme zet om net te doen alsof je een offer doet maar ondertussen doodleuk iemand naar voren schuift om de gang van zaken voort te zetten. Die vent uit Koeweit (of een ander uit dat netwerk) benoemen als nieuwe voorzitter en naar buiten toe net doen of je de vele klachten serieus neemt door Blatter terug te laten treden. Ze moeten immers ook aan de lange termijn denken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33922
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Duke » di jun 02, 2015 7:53 pm

Blatter lijkt me niet de man die zomaar zo'n positie opgeeft, dan moet er echt wel iets aan de hand zijn. Misschien die brief over de betalingen aan Jerome Valcke, die vandaag bekend werd?

En de FBI zou nu ook onderzoek doen naar Blatter, volgens Amerikaanse media.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door beelzebub » di jun 02, 2015 8:46 pm

Mwoah. Als Blatter vorige week voor de verkiezingen was opgestapt was het sowieso Ali geworden. Nu heeft hij de tijd om een van z'n vazallen klaar te stomen en naar voren te schuiven bij z'n achterban.

Of zou het echt zijn zoals hij gezegd heeft? Nu alle rotte appels eruit, ook als ze uit Azie, Afrika of Zuid-Amerika zijn want hij heeft nu niks meer te verliezen.

Of wil hij niet naar de Gold Cup in de VS komende zomer?

Of....
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33602
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door zeux » di jun 02, 2015 8:47 pm

InnerHarbour schreef:Op weg naar de volgende oplichter.
True. Of je nu door de kat of de hond gebeten wordt, maakt niet zoveel uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FIFA, UEFA en andere continentale voetbalbonden

Bericht door Dubbel » di jun 02, 2015 10:09 pm

„De Verenigde Staten hebben geen standpunt over de vraag wie de voorzitter van de FIFA moet zijn. We hebben hier de neiging om het American football wat meer aandacht te geven.”
En het honkbal, eigenlijk ook het basketball en o ja het ijshockey. Is misschien ook de reden dat zij wel durven doorpakken terwijl landen met een voetbalcultuur daar veel te bang voor zijn.

Plaats reactie