De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Le T.

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » di mar 11, 2014 8:31 am

Zeux schreef:Nou, bij VI komen ze klaar op de volgende opstelling:

------ Huntelaar --------
-Sneijder-Van Persie-Robben
-----Fer----De Jong-----
Emanuelson-Vlaar-Van Dijk-Janmaat
------Stekelenburg------

Opgesteld door Hans Kraaij.
De PR-machine draait weer op volle toeren. Wat betreft Sneijder al langer, hij was weer zo fit en betrokken bij goals en trok weer zo de aandacht van Man U (waar men alweer van niks wist) terwijl VdV 'op de bank' zit. Huntelaar doet zijn werk er krijgt er ook nog eens 3 op een presenteerblaadje terwijl de club van Van Persie niet echt lekker draait, en jahoor, het begint weer: We moeten met 2 spitsen gaan spelen, want Promes en Boetius flitsten niet aldoor langs de Franse backs, dat Robben, Lens en Depay er ook nog zijn en het middenveld met Sneijder hen niet 1 tegen 1 wist te zetten doet er natuurlijk niet toe, 4-4-2 heeft Van Gaal immers eerder ook al gespeeld, wie zou dan toch die tweede spits moeten zijn.....?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mar 11, 2014 8:57 am

Ik verwacht een 4-3-3-systeem, maar geen VDV en op rechts een speler die zeer taakbewust is. Die zich voortdurend inschakelt als vierde middenvelder.

Of Sneijder erin komt? Denk het wel. Je hebt toch kwaliteit nodig.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 11, 2014 9:00 am

Yopi schreef:Niet overdrijven, zeg. :excited.gif:

Iedereen praat elkaar na. Wat een hysterie.
Ik praat niemand na, ik zeg al tijden dat je met Robben en van Persie voorin moet spelen, vier middenvelders en vier echte verdedigers met lengte en body.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 11, 2014 9:29 am

wimpey schreef:
Yopi schreef:Niet overdrijven, zeg. :excited.gif:

Iedereen praat elkaar na. Wat een hysterie.
Idd. Een geblesseerde middenvelder vervang je door een niet-geblesseerde middenvelder, lijkt me. Strootman is een van de beteren bij Oranje, maar geen Pirlo of Schweinsteiger.
Strootman is voor Oranje natuurlijk wel van cruciaal belang. Het is niet dat we een heel blik van dat type spelers kunnen opentrekken. Duelkracht, agressie en een goede pas in de benen. Met elk beschikbaar alternatief gaat het elftal er zichtbaar op achteruit. En dat terwijl het allemaal al vrij broos is achter de op papier uitstekende aanval.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » di mar 11, 2014 10:21 am

Dat is wel waar. Maar het psychologische voordeel is niet minder zonder Strootman zeg maar. Als een tegenstander van Persie en Robben in de opstelling ziet staan doen ze het eerder in de broek dan bij Strootman.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 11, 2014 10:30 am

Yopi schreef:Ik verwacht een 4-3-3-systeem, maar geen VDV en op rechts een speler die zeer taakbewust is. Die zich voortdurend inschakelt als vierde middenvelder.

Of Sneijder erin komt? Denk het wel. Je hebt toch kwaliteit nodig.
Dominant, spraakmakend voetbal kan LVG vergeten. Dat lukte tegen Turkije en Estland niet eens. De vraag is of het ego van de bondscoach het wint van het realisme en v.v.. Het is niet des Van Gaals om resultaatvoetbal te spelen. Hij wil erkend worden o.b.v. uitvoering en resultaat. Dat gaat 'm natuurlijk niet worden. Je kunt Vlaar en Indi niet tegen de middenlijn laten verdedigen. Sneijder en VDV zijn makkelijk te verdedigen has-beens. Oranje mist moderne middenvelders met een extra klasse. Dus je ontkomt er niet aan om met middenvelders te spelen die de brakke defensie ondersteunen en de tegenstander het spelen onmogelijk moeten maken. En dan voorin maar hopen op een paar flitsen van Robben en RVP.

Sneijder kan het schudden. Die wordt afgerekend op 'Frankrijk'. Dat er een middenveld stond dat totaal niet complementair aan elkaar is: egal.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mar 11, 2014 12:22 pm

Ik blijf erbij; met deze selectie moeten we 4-4-2 spelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 11, 2014 1:13 pm

Hoe dat zo? Ga je dan alleen met Robben en van Persie spelen? Robben komt beter tot zijn recht in een 4-3-3 systeem.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 11, 2014 1:28 pm

Ik zou me anders zomaar kunnen voorstellen dat een zwervende Robben een plaag voor elke verdediging is, zeker tegen aanvallende landen zoals Spanje en Chili.
YNWA

elliquido

Bericht door elliquido » di mar 11, 2014 5:20 pm

Veel kopsterkte , power en loopvermogen
Op z'n grieks dan maar

Stekel

v/d wiel douglas vlaar pieters

N. de jong

S. de Jong Fer

Sneijder

Robben Van Persie

Evt huntelaar voor de jong en robben op LH. Elke corner en vrije trap van wesley is dan wel sidderen !
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 11, 2014 6:05 pm

Power en loopvermogen? Pieters, (de huidige) De Jong, Sneijder, Robben en Van Persie?

De beste spelers van Oranje zijn Van Persie en Robben, aanvallers. Beide spelers zijn geen loopwonders, maar komen het beste tot hun recht als ze hun acties op de helft van de tegenstander kunnen inzetten. Ik zou alle voorgestelde 'inzaktactieken' dan ook onmiddellijk bij het grofvuil zetten en me 'gewoon' instellen op pressievoetbal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

elliquido

Bericht door elliquido » di mar 11, 2014 6:50 pm

Bert schreef:Power en loopvermogen? Pieters, (de huidige) De Jong, Sneijder, Robben en Van Persie?

De beste spelers van Oranje zijn Van Persie en Robben, aanvallers. Beide spelers zijn geen loopwonders, maar komen het beste tot hun recht als ze hun acties op de helft van de tegenstander kunnen inzetten. Ik zou alle voorgestelde 'inzaktactieken' dan ook onmiddellijk bij het grofvuil zetten en me 'gewoon' instellen op pressievoetbal.
hilarisch... je noemt precies de spelers waarvan ik het niet verwacht.
Pressievoetbal bij 30 graden (of meer) zie jij het voor je....

Maar pieters en de jong hebben wel degelijk power en loopvermogen.. Pieters staat juist bekend om het bestrijken van de linkerflank. Zeker in Engeland is hij sterker geworden.
En mocht siem niet fitter worden dan nu, dan dus huntelaar... die is ook topfit nu.

En ik denk dat bij een corner/ vrije trap , en er staan vlaar, douglas, pieters, dejong/huntelaar, van persie , fer en n. de jong voor je hok, dat het toch alle hens aan dek is bij je opponent. Zeker tegen de relatieve ukkies spanje en chili.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 12, 2014 10:54 am

Gudelj: 'Kwalitatief gezien pas ik tussen Oranje'

Heeft Louis van Gaal al aan Nemanja Gudelj gedacht als vervanger van de zwaar geblesseerde Kevin Strootman? De middenvelder die morgen met zijn club AZ in de Europa League tegen het Russische Anzji speelt, is er zelf in elk geval uit.

'Ik zou het begrijpen als ik een uitnodiging krijg voor het Nederlands elftal. En voor mijzelf zou het ook een logische stap zijn. Kwalitatief gezien pas ik ertussen.'

Vorige week debuteerde hij nog voor Servië, zijn geboorteland, maar dat betrof een oefenwedstrijd. Gudelj kan dus nog switchen naar Nederland, het land waar hij zijn hele leven woont. 'Qua papieren is het geen probleem. Ik heb zowel een Nederlands als een Servisch paspoort.'

In elk geval lijkt Gudelj een speler naar het hart van de bondscoach. Hij leeft als geen ander voor zijn sport, stippelt zijn loopbaan minutieus uit en steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken.

In de oefenwedstrijd tegen Frankrijk bleek dat Oranje wel wat spierkracht kan gebruiken. Helemaal nu Strootman het WK aan zich voorbij moet laten gaan. Gudelj is net zo'n type als Strootman.

'Overal waar ik kom, word ik een krachtpatser genoemd. Bij NAC, bij het Servische elftal en bij AZ. En dat is mooi want ik analyseerde laatst met mijn vader (trainer Nebojsa van NAC, red.) dat spelers in de top stuk voor stuk echte atleten zijn. Die ook nog eens allemaal goed kunnen voetballen.'
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 12, 2014 11:09 am

Bert schreef: Ik zou alle voorgestelde 'inzaktactieken' dan ook onmiddellijk bij het grofvuil zetten en me 'gewoon' instellen op pressievoetbal.
Ik zag tegen Frankrijk toch écht Vlaar, BMI, Clasie en Schaars rondlopen. Dat met pressievoetbal gaat 'm met hen erbij niet worden, Bert!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 12, 2014 11:13 am

Duke schreef:
Gudelj: 'Kwalitatief gezien pas ik tussen Oranje'

Heeft Louis van Gaal al aan Nemanja Gudelj gedacht als vervanger van de zwaar geblesseerde Kevin Strootman? De middenvelder die morgen met zijn club AZ in de Europa League tegen het Russische Anzji speelt, is er zelf in elk geval uit.

'Ik zou het begrijpen als ik een uitnodiging krijg voor het Nederlands elftal. En voor mijzelf zou het ook een logische stap zijn. Kwalitatief gezien pas ik ertussen.'

Vorige week debuteerde hij nog voor Servië, zijn geboorteland, maar dat betrof een oefenwedstrijd. Gudelj kan dus nog switchen naar Nederland, het land waar hij zijn hele leven woont. 'Qua papieren is het geen probleem. Ik heb zowel een Nederlands als een Servisch paspoort.'

In elk geval lijkt Gudelj een speler naar het hart van de bondscoach. Hij leeft als geen ander voor zijn sport, stippelt zijn loopbaan minutieus uit en steekt zijn ambitie niet onder stoelen of banken.

In de oefenwedstrijd tegen Frankrijk bleek dat Oranje wel wat spierkracht kan gebruiken. Helemaal nu Strootman het WK aan zich voorbij moet laten gaan. Gudelj is net zo'n type als Strootman.

'Overal waar ik kom, word ik een krachtpatser genoemd. Bij NAC, bij het Servische elftal en bij AZ. En dat is mooi want ik analyseerde laatst met mijn vader (trainer Nebojsa van NAC, red.) dat spelers in de top stuk voor stuk echte atleten zijn. Die ook nog eens allemaal goed kunnen voetballen.'
http://www.ad.nl
Die lui van het AD zijn onverbeterlijk. Altijd maar meedenken. De waan van de dag. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 12, 2014 1:12 pm

Hij bedoelt de hockeydames.
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 13, 2014 4:45 pm

FIFA-lijst: Oranje uit top-10

Het Nederlands elftal is voor het eerst in jaren weggevallen uit de top-10 van de wereldranglijst van wereldvoetbalbond FIFA. Door de nederlaag in het oefenduel (2-0) vorige week tegen Frankrijk zakte Oranje van de 10e naar de 11e plaats. De tiende plek is nu in handen van België.

In juni 2011 was Oranje nog lijstaanvoerder en stond daarna lange tijd in de top-3. Ook maakte Nederland jarenlang deel uit van de beste tien landen.
Spanje, regerend wereld- en Europees kampioen, behield de koppositie. De Spanjaarden zijn komende zomer tegenstander van Nederland in de groepswedstrijden van het WK.
Het echec 'bondscoach Van Gaal' neemt steeds groteskere vormen aan.

wimpey

Bericht door wimpey » do mar 13, 2014 5:20 pm

Ik heb Duitsland enorme moeite met Chili zien hebben. Chili deed me denken aan RBS. Chili is duidelijk beter dan Oranje, die stelling durf ik wel aan.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 13, 2014 5:27 pm

Al zat ie in een poule met Japan, Peru en Belgie...

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 14, 2014 7:59 am

wimpey schreef:Ik heb Duitsland enorme moeite met Chili zien hebben.
Duitsland won met 1-0, maar werd schijnbaar weggespeeld door Chili...de corner en kansenverhoudingen waren ook enorm in het voordeel van Chili.
Daar zie ik Oranje inderdaad niet van winnen.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 14, 2014 9:02 am

wimpey schreef:Ik heb Duitsland enorme moeite met Chili zien hebben. Chili deed me denken aan RBS. Chili is duidelijk beter dan Oranje, die stelling durf ik wel aan.
Jij noemt dat enorme moeite? Misschien dat een samenvatting van een minuut of 8 een vertekend beeld geeft maar ik vond dat ze lichtelijk werden weggespeeld..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 14, 2014 9:57 am

Dat bedoel ik, Rishi. Ze wonnen weliswaar, maar dat ging nergens over. Chili was de betere ploeg, by far.

Wanneer die zo spelen als tegen de Duitsers maakt Oranje geen schijn van kans. Die spelen zich echt niet onder de enorme druk uit, die die Chilenen zetten.

Tegen Spanje zal het voor Oranje moeten gebeuren. Minimaal een punt. Daar heb ik eigenlijk wel fiducie in. Het beste is er bij Spanje effe af. Die moeten ombouwen en dat duurt natuurlijk even.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 14, 2014 10:58 am

Spanje heeft dan wel Diego Costa voorin lopen...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 14, 2014 11:01 am

Spanje is al jaren een 'slow starter'. Daar is inderdaad best een punt te halen. En dan maar hopen dat Chili van Spanje wint.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 14, 2014 12:26 pm

Faalt de bondscoach eigenlijk wanneer Oranje de voorronde niet zou overleven? :hypocrite.gif:

Plaats reactie