De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Lionel

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Lionel » vr mar 14, 2014 12:37 pm

wimpey schreef:Dat bedoel ik, Rishi. Ze wonnen weliswaar, maar dat ging nergens over. Chili was de betere ploeg, by far.

Wanneer die zo spelen als tegen de Duitsers maakt Oranje geen schijn van kans. Die spelen zich echt niet onder de enorme druk uit, die die Chilenen zetten.

Tegen Spanje zal het voor Oranje moeten gebeuren. Minimaal een punt. Daar heb ik eigenlijk wel fiducie in. Het beste is er bij Spanje effe af. Die moeten ombouwen en dat duurt natuurlijk even.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het beste er bij Spanje af is.. Die hebben zo een geweldige selectie dat ik ze 'gewoon' wereldkampioen zie worden. Thiago ontwikkelt zich uitstekend bij Bayern.. Silva, Cazorla op de bank... Wat een luxe!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 14, 2014 12:54 pm

Je BFF Bojan niet te vergeten... :headbang.gif:

Spanje wordt het niet, m.i. Brazilie of Duitsland.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 14, 2014 12:59 pm

Hahaha :blush.gif:

Duitsland ook niet. Verdedigend kwetsbaar. En ze missen een topspits.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mar 14, 2014 1:26 pm

En ze missen de laatste jaren ook al de nodige pingels.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » wo mar 19, 2014 10:16 am

Iemand gisteren Sneijder zien spelen? Dat kan echt niet meer hoor.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 19, 2014 10:22 am

Ik heb het niet gezien, maar had dat niet ook net de tactiek te maken?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » wo mar 19, 2014 11:14 am

Dat zal, maar als Sneijder wel de bal had deed hij er 9 van de 10 keer iets verkeerd mee.

Le T.

Bericht door Le T. » wo mar 19, 2014 11:22 am

Duke schreef:Ik heb het niet gezien, maar had dat niet ook net de tactiek te maken?
Hij schijnt nu per se op 10 te moeten spelen om ook maar iets te kunnen laten zien. Beetje vreemd, want hij heeft in het NL elftal het beste gepresteerd vanaf de zijkant, in omschakelingsvoetbal. Natuurlijk haalt Mancini niet het optimale rendement uit hem, want dat doet hij uit geen enkele speler, maar Sneijder 30 keer tegen verdedigers op laten schieten of het vanaf 40 meter laten proberen heeft ook geen zin.

Het korte explosieve vrij maken van de bal is weg, voor schot of 'beslissende' pass, het is helemaal stil rondom zijn tweebenigheid, en het spel maken met kleine passjes en actietjes zodat er ruimte ontstaat voor de derde man deed hij toch al nooit. Ironisch genoeg werd hij uitgejoeld om een crosspass over 50 meter die totaal niet aankwam, maar in zijn veel bejubelde wedstrijd met Inter op Stanford Bridge had hij ook een paar van dat soort passes. Verschil was dat hij het toen heel vaak mocht proberen en er een paar wel aankwamen en eentje tot een goal van Eto'o leidde.

Maar hij is zelf niet meer zo goed als hij was, en hij was al niet zo goed als hij dacht dat hij was. Een claim op een basisplek zou nergens op slaan, hij moet blij zijn als de bondscoach denkt hem te kunnen gebruiken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 11:33 am

Van Gaal 'vreest' nieuwe treble Bayern: 'Voor mij is dat niet zo mooi'
Woensdag, 19 maart 2014 om 10:24Bayern München won vorig seizoen als eerste Duitse ploeg ooit de 'treble' en wil dit kunstje in het lopende voetbaljaar graag herhalen. De succesformatie van Josep Guardiola is in ieder geval goed op weg: de landstitel kan Bayern niet meer ontgaan en der Rekordmeister doet nog mee in de DFB Pokal en Champions League. Louis van Gaal denkt dat zijn oude club weer drie prijzen gaat pakken.

Het lukte nog geen enkele ploeg om twee jaar op rij de Champions League te pakken, maar Van Gaal voorspelt dat Bayern dit gaat flikken. "Het wordt moeilijk, want geen enkele ploeg heeft zijn titel nog met succes verdedigd. Maar ik geloof in dit Bayern", zegt Van Gaal in BILD. "Voor mij is het niet zo mooi, want de Champions League-finale is pas 24 mei. Dan kan ik voor die tijd dus niet over Arjen Robben beschikken, dan heb ik hem tijdens de voorbereiding op het WK maar één week in mijn selectie. En hij is mijn aanvoerder, een belangrijke speler."

"Ik geloof dat ik mijn bijdrage geleverd heb aan het huidige succes van Bayern", vervolgt Van Gaal. "Maar het zijn nu de huidige spelers en trainers die het doen. Jupp Heynckes heeft zeer goed gepresteerd en dat doet Guardiola nu ook. Heynckes hanteerde dezelfde tactiek als ik, Guardiola heeft een aantal dingen veranderd. Dat werkt ook en dat is geweldig om te zien."
Robben aanvoerder?
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mar 19, 2014 11:34 am

Volgens mij heb je niet zo veel met Sneijder.. :ajaxsmiley.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2014 11:46 am

Er kan veel gebeuren maar die Robben blijft natuurlijk nooit fit. Is het niet voor het WK dan blesseert hij zich daar wel.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » wo mar 19, 2014 11:49 am

Rishi schreef:Robben aanvoerder?
Tegen Japan, 3e op de lijst geloof ik.
Raymon schreef:Volgens mij heb je niet zo veel met Sneijder.. :ajaxsmiley.gif:
Dat valt eigenlijk best mee, ik heb vooral wat tegen de ophemeling en helemaal tegen media die een speler proberen te pluggen. Ik vind hem wél goed i.c.m VdV omdat die twee elkaar aanvoelen en VdV het inzicht heeft om hem als momentenvoetballer te gebruiken. VdV doet dan het kleine passwerk waarmee hij een situatie creeert waarin Sneijder dan ineens de bal kan trappen. Die momenten ziet hij namelijk wel goed. En hun gezamenlijke corner was fantastisch, helaas niet bekroond met een goal maar dat was een uniek voetbalmoment. Dus in mijn ideale opstelling zou de Sneijder van 2008 staan.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 11:51 am

En de rest moet beschikken over 3 zuurstoftanks?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 12:05 pm

"Ik geloof dat ik mijn bijdrage geleverd heb aan het huidige succes van Bayern", vervolgt Van Gaal.
Het WK voetbal wint ie niet. De ongeslagen wereldkampioen zelfbevlekking is ie wel.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 12:11 pm

Ik wilde alleen de qoute over Robben posten maar toen dacht ik.. het is mooi weer.. ik gun Wimpey ook zijn pleziertje :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 19, 2014 1:55 pm

wimpey schreef:
"Ik geloof dat ik mijn bijdrage geleverd heb aan het huidige succes van Bayern", vervolgt Van Gaal.
Het WK voetbal wint ie niet. De ongeslagen wereldkampioen zelfbevlekking is ie wel.
Meelijwekkend. :aai.gif:

Laat anderen daarover oordelen, zou ik zeggen.

Guardiola is een topcoach. Tactisch ijzersterk, en hij verkoopt de club nog goed ook.

Er is nu een nieuwe generatie trainers. Die mannen hebben een hoger EQ dan de meeste oudjes. Moet ook wel, want spelers zijn veel mondiger geworden.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 2:10 pm

Yopi schreef: Meelijwekkend. :aai.gif:
De IK BV.

Een bijdrage aan het mislopen van het WK van 2002 claimt ie dan weer niet.

Die bijdrage aan het succes van Bayern ontgaat me ook. 4e in de BuLi op 20 punten achterstand is in hoeverre een constructieve bijdrage?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 19, 2014 2:24 pm

Zou Beenhakker eens moeten proberen. Met terugwerkende kracht een aandeel in de successen van Ajax in de negentiger jaren claimen. :smallgrin.gif:

Van Gaal gedraagt zich oncollegiaal.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2014 2:39 pm

Volgens Louis is het juist collegiaal van hem dat hij Heynckes zo heeft geholpen!
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 19, 2014 2:49 pm

Haha, ik sluit niet eens uit dat hij het zo ziet. :smallgrin.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » wo mar 19, 2014 3:00 pm

Yopi schreef:Zou Beenhakker eens moeten proberen. Met terugwerkende kracht een aandeel in de successen van Ajax in de negentiger jaren claimen. :smallgrin.gif:
Of Cruijff....

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2014 3:19 pm

Ik wou net zeggen, ik lees toch overal op AT dat het succes van van Gaal bij Ajax eigenlijk het succes van de jeugdopleiding a la Cruijff is. Maar dat is natuurlijk heeeeeeeeeeeeel wat anders. :excited.gif:

Of gaat het erover dat je in Nederland niets mag zeggen over de successen waar je deel van uit maakt? Kop maaiveld.
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 19, 2014 3:54 pm

Het wachten is op het moment dat Luis van Gaal een deel van het succes van de Nederlandse schaatsploeg op de afgelopen OS gaat claimen.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 19, 2014 4:12 pm

LucaS schreef: Of gaat het erover dat je in Nederland niets mag zeggen over de successen waar je deel van uit maakt? Kop maaiveld.
Claimt ie ook z'n bijdrage aan Barcelona in het rechterrijtje, plek 11 met AZ en het missen van het WK in Azie?

Succes heeft vele vaders. Falen is een proces van 'immaculate conception' wanneer Van Gaal erbij betrokken is.

Le T.

Bericht door Le T. » wo mar 19, 2014 4:28 pm

LucaS schreef:Ik wou net zeggen, ik lees toch overal op AT dat het succes van van Gaal bij Ajax eigenlijk het succes van de jeugdopleiding a la Cruijff is. Maar dat is natuurlijk heeeeeeeeeeeeel wat anders. :excited.gif:
Of Barcelona, waar men nog steeds aan zijn lippen hangt. Sterker nog, Guardiola is ingefluisterd met het heilige woord, dus eigenlijk is het succes van Bayern het succes van Cruijff.
Of gaat het erover dat je in Nederland niets mag zeggen over de successen waar je deel van uit maakt? Kop maaiveld.
Sommigen wel, anderen niet. Sommige mensen mogen het woord 'ik' niet eens gebruiken.

Plaats reactie