Niet bang voor kritiek

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 10:47 pm

Dat is ook een kwestie van kwaliteit. Ajax heeft vrij slechte spelers.

Kroatië speelde natuurlijk ook zwak. Het is vaak alles of niets bij die jongens. Modric viel me ook niet mee. Maar hij kan veel beter, dat weet iedereen.
Het stinkt aan alle kanten!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo feb 06, 2008 10:47 pm

ik mag toch zeggen dat het een leuke pot voetbal was. Zeker de 1e helft. Lekker vlot voetbal, leuke combinaties. Ook had ik het idee dat er meerdere spelers op hun favoriete positie staan en dat wordt dan gelijk terug betaald.

Babel heeft volgens mij zelfs bij de "reds"niks geleerd. Blijft maar op eigen succes uitgaan en aan zichzelf denken. Jammer :blush.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo feb 06, 2008 10:48 pm

Peter schreef:0-3. Het is een oefenduel, maar dit is zeker qua resultaat meer dan uitstekend.
Heerlijk om morgen met al die Engelsen op kantoor ff de wedstrijd te bespreken. :biggrin.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo feb 06, 2008 10:49 pm

Starring schreef:Die twee spelen naar hun vermogen redelijk goed hoor. De Cler komt soms gevaarlijk door. Gio corrigeert veel en zijn 1e aanname verast mij.
De Cler speelde naar zijn mogelijkheden, ja, maar dat zegt natuurlijk niet veel. De Cler liep aardig door, ja (maar verloor ook veel de bal), maar dat kunnen anderen als Van Bronckhorst, Emanuelson en Bouma op die positie ook. Brengen die andere jongens toch wat meer kwaliteit met zich mee.
En waar zet je Gio neer? Toch niet op de bank mag ik hopen? Een corrigerende speler tussen de Cler, Sneijder en Ryan is namelijk een must! Ik zou liever op rechterflank het nodige aanpassen. Jammer dat Afellay stijf links is.
Kan linksback of op de bank. Van Bronckhorst was vandaag veel aanspeelbaar, maar ik vond hem zwak in de openingen (als was de bal die leidde tot de 2-0 natuurlijk erg mooi). Afellay heeft body, loopvermogen, positioneel inzicht en een pass. Wat Bronko echter mist en Affelay wel heeft zijn de balvastheid, de actie en de handelingssnelheid. Met Afellay kun je een tempo hoger spelen en heb je meer verassing in aanvallend opzicht.

Sneijder overigens ook sterk in een Beckham-achtige rol.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » wo feb 06, 2008 10:50 pm

joey schreef:Dat is ook een kwestie van kwaliteit. Ajax heeft vrij slechte spelers.
Dus jij denk dat wij niet beter kunnen? Dat een knap gegeven voorzet of vrije bal (van de ene kant, naar de andere kant over de zijlijn) van Bakir normaal is? Ajax speelt momenteel flipperkastvoetbal. We zijn simpelweg niet goed getraind.

Afellay speelde trouwens heel goed, zoals Bertje ons uitlegt, zeer multifunctioneel ook. Wist niet dat hij ook zo goed op rechts uit de voeten kon. Gaat zeker voor een basisplaats als ie zo doorgaat. Zo'n type fijne voetballer had San Marco nog niet in selectie rondlopen. Als ie is wat meer aan kracht wint en nog meer charges op zijn persoon weet te ontwijken, speelt ie zo bij een europese topclub. Nederland heeft trouwens een overvloed aan creativiteit. Vooral wanneer V. Persie (toch de grootste smaakmaker) terug is...
Bertje schreef:Wat Bronko echter mist en Affelay wel heeft zijn de balvastheid, de actie en de handelingssnelheid.
Het is en blijft eigenlijk een linksback/controleur hé. Al snap ik wel je bedoelingen mbt het aanvalsspel.
AFCA!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 06, 2008 11:04 pm

Starring schreef:Dus jij denk dat wij niet beter kunnen?
Niet veel beter, nee. Wel iets, maar topniveau is onhaalbaar met deze selectie.
Het stinkt aan alle kanten!

Harm

Bericht door Harm » do feb 07, 2008 7:38 am

Starring schreef:En waar zet je Gio neer? Toch niet op de bank mag ik hopen? Een corrigerende speler tussen de Cler, Sneijder en Ryan is namelijk een must! Ik zou liever op rechterflank het nodige aanpassen. Jammer dat Afellay stijf links is.
Afellay is rechts...

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 07, 2008 8:10 am

Dat wilde ik net zeggen ja, al kan hij ook aardig uit de voeten met zijn linkerbeen.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do feb 07, 2008 9:52 am

Is het nou echt zo moeilijk om eens een keer te zeggen dat er heel behoorlijk gevoetbald werd? Kroatie speelde in haar sterkste opstelling met het eigen publiek achter zich. Prima omstandigheden dus voor ze. Zou het dan niet per ongeluk zo kunnen zijn dat door het goede spel van Oranje in met name de eerste helft Kroatie totaal niet aan de bak kwam? Alleen aan het einde van de tweede helft kwam ze iets dichter bij Van der Sar, maar dat kwam ook door wat wissels en omzettingen van Oranje kant. Ik heb iig een prima NL elftal gezien wat fel was en absoluut wilde winnen.

Beloki

Bericht door Beloki » do feb 07, 2008 9:54 am

Ik ook. Nederland domineerde een moeilijke wedstrijd, terwijl Nederland veel spelers miste. Een prima resultaat, met goed veldspel. Ik kan alleen maar tevreden zijn.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 07, 2008 11:29 am

Ik heb er niets van gezien maar een 0-3 in Kroatië is natuurlijk niet niks. Die uitslag staat wel. Hoewel je over het algemeen weinig tot geen waarde moet hechten aan vriendschappelijke wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » do feb 07, 2008 2:50 pm

Ik heb er ook niets van gezien, maar het is zeker een knappe uitslag !
Met heel behoorlijk voetbal heb ik begrepen...maar dat spreekt voor zich als de speelwijze van PSV overgenomen wordt :kwijl.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do feb 07, 2008 2:52 pm

Vergoossen is een ware visionair! :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 07, 2008 2:56 pm

Mwah, PSV speelt met echte wingers.

Ik vind het eerder te vergelijken met het systeem dat Feyenoord aan het begin van dit seizoen speelde.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do feb 07, 2008 3:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Harm

Bericht door Harm » do feb 07, 2008 3:20 pm

En met maar één echt controlerende middenvelder.

Ik vind PSV meer 4-3-3 spelen met Afellay op 10. Maar dat zal ik wel verkeerd zien :blush.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 07, 2008 3:23 pm

Ach, hoe je het noemen wilt. Vergoossen zei het al: het gaat om de veldbezetting.

Finidi en Overmars speelden ook teruggetrokken, toen noemde men het 3-4-3.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 07, 2008 3:30 pm

Die goal viel wel op juiste moment. De 2-0 was dramatisch verdedigd. Misschien zijn die verdedigers wat voor Feyenoord :headbang.gif:

Vond het wel leuk om te zien de wedstrijd. VDV, Sneijder hadden lekker veel vrijheid en zij zijn de spelers om wie het draait. Bronckhorst nog dumpen voor Schaars als hij fit is en De Zeeuw voor Seedorf en het komt goed. Van Persie voor Babel, Mathijsen voor Ooijer, Urby voor De Cler en het komt goed
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 07, 2008 5:10 pm

Dat is bijna een compleet nieuw elftal. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 08, 2008 1:03 am

Klopt. Maar er werd goed gespeeld omdat de backs vrijheid hadden om op te komen en er aanvallend veel ruimte was en daardoor VDV en Sneijder een goede pot speelden.

Schaars kan beter verdedigen als Gio
Urby is beter als De Cler.
Seedorf beter als De Zeeuw
Van Persie en Babel...tja
KJH en RVN is ook een groot verschil vind ik

Het was gewoon dat stomme systeem van Van Basten waardoor Oranje gewoon belabberd speelde. En ook al is het maar 1 potje, zijn eigen ongelijk heeft hij wel bewezen de afgelopen 3 jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » vr feb 08, 2008 8:08 am

Rishi schreef:Bronckhorst nog dumpen voor Schaars als hij fit is
Schaars is al 1,5 jaar niet fit...
Dan kan Van Basten beter Bakkal erbij halen, die laat bij PSV zien erg sterk te functioneren als controlerende middenvelder en hij heeft daarbij een uitstekend gevoel voor wanneer hij diep kan gaan.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr feb 08, 2008 9:27 am

En Seedorf voor De Zeeuw, zou je dat wel doen?

jabu

Bericht door jabu » vr feb 08, 2008 10:54 am

Spijker schreef:Is het nou echt zo moeilijk om eens een keer te zeggen dat er heel behoorlijk gevoetbald werd? Kroatie speelde in haar sterkste opstelling met het eigen publiek achter zich. Prima omstandigheden dus voor ze. Zou het dan niet per ongeluk zo kunnen zijn dat door het goede spel van Oranje in met name de eerste helft Kroatie totaal niet aan de bak kwam? Alleen aan het einde van de tweede helft kwam ze iets dichter bij Van der Sar, maar dat kwam ook door wat wissels en omzettingen van Oranje kant. Ik heb iig een prima NL elftal gezien wat fel was en absoluut wilde winnen.
Precies. Ik vond Kroatië tegenvallen, maar ze speelden wel in hun sterkste opstelling en thuis. Misschien is het dan wel de verdienste van Oranje dat Kroatië tegenviel. Ik vind het knap van Van Basten dat je met een vedediging bestaande uit Melchiot, Heitinga, Mathijsen en De Cler toch aardig voetbal op de mat kan leggen.

Mourinho

Bericht door Mourinho » vr feb 08, 2008 11:46 am

Spijker schreef:Is het nou echt zo moeilijk om eens een keer te zeggen dat er heel behoorlijk gevoetbald werd? Kroatie speelde in haar sterkste opstelling met het eigen publiek achter zich. Prima omstandigheden dus voor ze. Zou het dan niet per ongeluk zo kunnen zijn dat door het goede spel van Oranje in met name de eerste helft Kroatie totaal niet aan de bak kwam? Alleen aan het einde van de tweede helft kwam ze iets dichter bij Van der Sar, maar dat kwam ook door wat wissels en omzettingen van Oranje kant. Ik heb iig een prima NL elftal gezien wat fel was en absoluut wilde winnen.
Dat Kroatië het tegen Engeland zo goed heeft gedaan, was eigenlijk niet zo'n verrassing. De Britten hebben grote moeite met doordekken, zoals ook al bleek tijdens het EK onder 21 (tegen NL). Toen konden de Kroaten rustig tussen de linies door bewegen.
Jabu schreef:Precies. Ik vond Kroatië tegenvallen, maar ze speelden wel in hun sterkste opstelling en thuis. Misschien is het dan wel de verdienste van Oranje dat Kroatië tegenviel. Ik vind het knap van Van Basten dat je met een vedediging bestaande uit Melchiot, Heitinga, Mathijsen en De Cler toch aardig voetbal op de mat kan leggen.
Nederlanders zijn tactisch over het algemeen toch wat verder en zijn vaak wel gewend door te dekken waar nodig. Ik denk dat Kroatië wat dat betreft een beetje overschat wordt...
Labor omnia vincit

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 08, 2008 4:49 pm

Jabu schreef:Precies. Ik vond Kroatië tegenvallen, maar ze speelden wel in hun sterkste opstelling en thuis. Misschien is het dan wel de verdienste van Oranje dat Kroatië tegenviel. Ik vind het knap van Van Basten dat je met een vedediging bestaande uit Melchiot, Heitinga, Mathijsen en De Cler toch aardig voetbal op de mat kan leggen.
Ik vind het vooral knap dat hij voetballers van het niveau ballenjongen als Melchiot, Mathijsen en De Cler direct Van der Vaart en Sneijder kon laten aanspelen. Daardoor kon Nederland ook eindelijk weer eens fatsoenlijk combineren.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr feb 08, 2008 4:50 pm

NiklosZ schreef:Nederlanders zijn tactisch over het algemeen toch wat verder en zijn vaak wel gewend door te dekken waar nodig. Ik denk dat Kroatië wat dat betreft een beetje overschat wordt...
De laatste wedstrijd van Nederlandse voetballers die jij hebt gezien stamt van tien jaar terug?

En met niemand anders!

Plaats reactie