ja, dat zijn ze allemaal al weer vergetenArthur schreef:Jij gaat er vanuit dat de tegenstanders nog steeds geen antwoord hebben gevonden op een systeem uit 1988?

Moderator: mods
ja, dat zijn ze allemaal al weer vergetenArthur schreef:Jij gaat er vanuit dat de tegenstanders nog steeds geen antwoord hebben gevonden op een systeem uit 1988?
Nou, ik denk dat de criticaster aan het wachten zijn op het moment dat ze toe kunnen slaan.Yopi schreef:Van Gaal moet direct ophouden met die 'psychologische spelletjes' (term van Seedorf) en kiezen voor een vast elftal. Oranje zal het moeten hebben van het collectief. Op zich ligt dat Van Gaal wel. Hij moet alleen wel de grote jongens binnenboord houden.
Op zich is het een voordeel voor hem: niemand verwacht straks wat van dit Oranje. Het kan alleen maar meevallen.
Mijn goed gedaan was iets breder. Toen van Gaal begon was er een failliete selectie dan een wanprestatie had neergezet op het EK. Hij heeft resultaten gecombineerd met het zoeken naar en uitproberen van een flink aantal nieuwe spelers.wimpey schreef:De resultaten zijn idd prima. Het spelniveau daarentegen...LucaS schreef: Goed gedaan.
Wat zielig voor hem.Jabu schreef:Nou, ik denk dat de criticaster aan het wachten zijn op het moment dat ze toe kunnen slaan.
Resultaat? Hij heeft zich geplaatst voor het eindtoernooi. Net als die failliete selectie op het EK.LucaS schreef:Mijn goed gedaan was iets breder. Toen van Gaal begon was er een failliete selectie dan een wanprestatie had neergezet op het EK. Hij heeft resultaten gecombineerd met het zoeken naar en uitproberen van een flink aantal nieuwe spelers.
Het is natuurlijk ook het zoeken van een stok om de hond te slaan. Hij laat immers de media niet mede de opstelling bepalen, hij wil zelfs niet eens met ze in discussie alsof ze het vak beheersen, hij wil slechts vragen beantwoorden. Daarom kunnen ze zijn bloed al drinken, en dan gaat hij ook nog vertellen dat Sneijder niet de Maradona van de lage landen is die de media er zo graag van maken.LucaS schreef:Dus tot nu is resultaat goed. Het lijkt me niet dat we de man nu moeten gaan afmaken voor slechte prestaties die al dan niet gaan komen.
LucaS schreef:Grappig, als Ajax niet om aan te zien is en kwalitatief niet overhoudt, komt dat omdat er jaren een klote opleiding is geweest. En dat is dan de kampioen van de laatste jaren. Maar voor het Nederlands elftal geldt dat blijkbaar niet, dat er een schrijnend gebrek is aan instroom van grote talenten.
Tot nu toe doet de failliete selectie (jouw woorden) niet onder voor dit oranje. Zo kun je het ook zien. Complimenten als 'goed gedaan' vind ik dan ook nogal voorbarig. Presteren doe je op het WK. Kwalificatie is een voorwaarde om te kunnen presteren.LucaS schreef:Dus tot nu is resultaat goed. Het lijkt me niet dat we de man nu moeten gaan afmaken voor slechte prestaties die al dan niet gaan komen.
Derksen: 'Van Gaal heeft iedereen monddood gemaakt'
Tv-presentator Johan Derksen neemt geen woord terug van de kwalificatie 'gevaarlijke gek' aan het adres van bondscoach Louis van Gaal. Derksen sprak zijn oordeel over Van Gaal maandag uit in het voetbalprogramma VI.
Spijt dat hij de grenzen van het fatsoen daarmee ver heeft overschreden, heeft hij niet. ,,Louis van Gaal gedraagt zich als een autoritaire gek uit de jaren '50,'' stelt Derksen. ,,Die mening verkondig ik al jaren. Van Gaal is een vakbekwaam trainer, maar de manier waarop hij met mensen en de media omgaat, vind ik walgelijk. Hij heeft van iedere speler een sprekende pop gemaakt en het liefst zou hij dat met journalisten ook doen. Ik vind hem een rare man die ik niet serieus kan nemen.''
Met de reactie van de bondscoach, die zich beschadigd zegt te voelen door de uitspraken van Derksen, kan de tv-presentator niets. ,,Ik mag een mening over hem hebben en hij over mij.''
Dat het er allemaal niet leuker op wordt, geeft Derksen grif toe: ,,Maar is dat mijn schuld? Van Gaal heeft zichzelf op een voetstuk geplaatst. Alsof hij de belangrijkste is en niet de voetballers. Hij heeft iedereen monddood gemaakt. Dat past niet in deze tijd en al helemaal niet bij het Nederlands Elftal. Ten tijde van Cruijff en Van Hanegem waren zíj de baas en niet de bondscoach. Hetzelfde geldt voor Van Basten en Gullit. Maar de huidige ploeg praat alleen Louis van Gaal naar de mond.''
ad.nl
Kan Derksen ook een voorbeeld noemen? Want ik hoor altijd dat demente geleuter dat spelers vroeger de baas waren, maar dat was nog de tijd dat voetbal semi-professioneel beoefend werd. Ook hoor ik Derksen al jaren klagen dat alle voetballers niks opzienbarends in de media zeggen door hun mediatraining. Waarom is Van Gaal voor Derksen de kwade genius in deze?InnerHarbour schreef:Derksen: 'Van Gaal heeft iedereen monddood gemaakt'
Tv-presentator Johan Derksen neemt geen woord terug van de kwalificatie 'gevaarlijke gek' aan het adres van bondscoach Louis van Gaal. Derksen sprak zijn oordeel over Van Gaal maandag uit in het voetbalprogramma VI.
Spijt dat hij de grenzen van het fatsoen daarmee ver heeft overschreden, heeft hij niet. ,,Louis van Gaal gedraagt zich als een autoritaire gek uit de jaren '50,'' stelt Derksen. ,,Die mening verkondig ik al jaren. Van Gaal is een vakbekwaam trainer, maar de manier waarop hij met mensen en de media omgaat, vind ik walgelijk. Hij heeft van iedere speler een sprekende pop gemaakt en het liefst zou hij dat met journalisten ook doen. Ik vind hem een rare man die ik niet serieus kan nemen.''
Met de reactie van de bondscoach, die zich beschadigd zegt te voelen door de uitspraken van Derksen, kan de tv-presentator niets. ,,Ik mag een mening over hem hebben en hij over mij.''
Dat het er allemaal niet leuker op wordt, geeft Derksen grif toe: ,,Maar is dat mijn schuld? Van Gaal heeft zichzelf op een voetstuk geplaatst. Alsof hij de belangrijkste is en niet de voetballers. Hij heeft iedereen monddood gemaakt. Dat past niet in deze tijd en al helemaal niet bij het Nederlands Elftal. Ten tijde van Cruijff en Van Hanegem waren zíj de baas en niet de bondscoach. Hetzelfde geldt voor Van Basten en Gullit. Maar de huidige ploeg praat alleen Louis van Gaal naar de mond.''
ad.nl
Jöhnk schreef:2 jaar geleden had hij een waardeloos EK achter de rug? Pot, ketel...
2013 - 2 = 2012.Le T. schreef: dat Sneijder weer op het niveau van 2 jaar geleden moet komen. Volgens mij had hij toen een waardeloos EK achter de rug
Dat is idd zo. LVG heeft de ouderen (Persie, Robben, Nigel, Sneijder, evt. Steek en VDV) keihard nodig om in Brazilie wat klaar te kunnen spelen. De rest (jongere generaties) mist vooralsnog het niveau. Dus zal LVG z'n enorme tactische skills aan moeten wenden om de vele betere tegenstanders het hoofd te kunnen bieden. Compact spelen, ruimtes klein maken en speculeren op de snelle tegenstoot. Hij zal niet om 'winning ugly' heen kunnen komen met dit materiaal. En in dat kader is het verdomd lekker om een speler met de traptechniek, het afstandsschot en het scorend vermogen van Sneijder in je midden te hebben.Le T. schreef: Je kunt van mening verschillen over spelers, maar de onzin rolde weer over de beeldschermen de afgelopen weken.
Mooi gebaar van LVG.Van Gaal greep in: 'Ze gingen allemaal gelukkig met een shirt naar huis'
Het Nederlands elftal slaagde er afgelopen dinsdag niet in om Andorra op te rollen. Het team van Louis van Gaal boekte een degelijke 0-2 overwinning op de voetbaldwerg, maar zodoende werd wel het toegangsbewijs voor het WK in Brazilië bemachtigd.
Na afloop van de krachtmeting stonden de internationals van Andorra voor de deur van de kleedkamer van Oranje. Even dachten de spelers tevergeefs te wachten. Louis van Gaal greep echter in. "Ik heb onze internationals gezegd dat ze respect op moesten brengen voor de Andorrezen. Zij hebben zich helemaal leeg geknokt om niet tegen ons te verliezen."
"Geweldig als je zo’n instelling kan opbrengen", benadrukte Van Gaal aan De Telegraaf. Volgens de bondscoach moet het een kleine moeite zijn om je shirt te ruilen. "Nu gingen ze allemaal gelukkig met een Nederlands shirt naar huis", verzekerde de oefenmeester.
Traptechniek, het afstandsschot en het scorend vermogen van Sneijder .. mmmmmm Daar zien we na het wk en CL inter weinig meer van.wimpey schreef:Dat is idd zo. LVG heeft de ouderen (Persie, Robben, Nigel, Sneijder, evt. Steek en VDV) keihard nodig om in Brazilie wat klaar te kunnen spelen. De rest (jongere generaties) mist vooralsnog het niveau. Dus zal LVG z'n enorme tactische skills aan moeten wenden om de vele betere tegenstanders het hoofd te kunnen bieden. Compact spelen, ruimtes klein maken en speculeren op de snelle tegenstoot. Hij zal niet om 'winning ugly' heen kunnen komen met dit materiaal. En in dat kader is het verdomd lekker om een speler met de traptechniek, het afstandsschot en het scorend vermogen van Sneijder in je midden te hebben.Le T. schreef: Je kunt van mening verschillen over spelers, maar de onzin rolde weer over de beeldschermen de afgelopen weken.
Dat zul jij natuurlijk nooit toegeven, maar ik geef je op een briefje dat je met Schaars, Willems, Schaken e.c. een déjà vu van het EK gaat krijgen.
Dat sowieso niet. BvM bleek namelijk een slappe lul die zich door de media de opstelling liet voorschrijven. Die waren schaamteloos campagne aan het voeren voor bepaalde spelers omdat ze wisten dat de bondscoach daar gevoelig voor was. De huidige bondscoach is dat niet, en dat steekt, dan moeten ze hun journalistieke werk doen zoals vragen stellen en de uitgebreide inhoudelijke antwoorden goed weergeven, en dat vinden ze te moeilijk.wimpey schreef:Dat is idd zo. LVG heeft de ouderen (Persie, Robben, Nigel, Sneijder, evt. Steek en VDV) keihard nodig om in Brazilie wat klaar te kunnen spelen. De rest (jongere generaties) mist vooralsnog het niveau. Dus zal LVG z'n enorme tactische skills aan moeten wenden om de vele betere tegenstanders het hoofd te kunnen bieden. Compact spelen, ruimtes klein maken en speculeren op de snelle tegenstoot. Hij zal niet om 'winning ugly' heen kunnen komen met dit materiaal. En in dat kader is het verdomd lekker om een speler met de traptechniek, het afstandsschot en het scorend vermogen van Sneijder in je midden te hebben.Le T. schreef: Je kunt van mening verschillen over spelers, maar de onzin rolde weer over de beeldschermen de afgelopen weken.
Dat zul jij natuurlijk nooit toegeven, maar ik geef je op een briefje dat je met Schaars, Willems, Schaken e.c. een déjà vu van het EK gaat krijgen.
Figuren als Derksen willen een vinger in de pap hebben. Die denken dat ze zelf belangrijk zijn en dat hun werk, in hun nogal ruime definitie van journalistiek, belangrijk is. Die rekenen Van Gaal dan ook af op zijn omgang met de media, alsof dat zijn eigenlijke werk is.GangstaRiB schreef:
Kan Derksen ook een voorbeeld noemen? Want ik hoor altijd dat demente geleuter dat spelers vroeger de baas waren, maar dat was nog de tijd dat voetbal semi-professioneel beoefend werd. Ook hoor ik Derksen al jaren klagen dat alle voetballers niks opzienbarends in de media zeggen door hun mediatraining. Waarom is Van Gaal voor Derksen de kwade genius in deze?
Derksen vind dat Van Gaal zichzelf op een voetstuk plaatst. Dat mag hij vinden, maar de hetze die nu tegen Van Gaal gevoerd wordt, dat gaat alle perken te buiten. Van Gaal is geen typische slijmbal die een mooi-weer verhaaltje komt ophangen. Blijkbaar kan Derksen dat niet hebben.