Wout Weghorst

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

columbus

Re: Wout Weghorst

Bericht door columbus » di aug 27, 2024 10:36 pm

Als Akpom nog verkocht wordt vind ik het ook geen onlogische keuze. Laat Brobbey en Weghorst er maar voor knokken. Tot nu toe heeft Brobbey nog geen verpletterende indruk achtergelaten waardoor hij de onbetwiste nummer 1 is.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di aug 27, 2024 10:41 pm

Dit is er eentje op advies van onze technisch adviseur in Portugal. Weten jullie het beter?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

WP_Legend

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door WP_Legend » di aug 27, 2024 11:51 pm

peter schreef:Younes, Kluivert als buitenspelers en hij als spits. Uiteindelijk bleek Dolberg beter, maar ik vond zijn wedstrijden als spits beter. Tenminste, zoals ik het me kan herinneren haha.

https://www.transfermarkt.nl/bertrand-t ... verein/610

40% als spits.
In mijn herinnering was hij inderdaad alleen goed als spits, als buitenspeler voegde hij weinig toe.

roelf

Bericht door roelf » wo aug 28, 2024 1:51 am

Klap in z'n nek moet ie hebben, met z'n 5 spitsen en geen buitenspeler.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo aug 28, 2024 2:29 am

Hier verder over Weghorst...

Ik denk dat ie het goed gaat doen bij ons... Weghorst als eerste spits en dan Brobbey in de laatste 15 mins als de verdedigers zijn moegestreden.. ik zie het helemaal voor me!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 28, 2024 6:44 am

Ben vooral benieuwd of ie gaat scoren, of fantastische kansen om zeep gaat helpen.

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 28, 2024 7:59 am

Hij heeft in zijn carrière nergens langdurig gepresteerd. Dat zal hij ook niet bij Ajax gaan doen. Vreselijke transfer.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo aug 28, 2024 8:05 am

Klopt niet. Tot en met Wolfsburg prima gepresteerd ieder seizoen. Vanaf Burnley liep het wat spaak.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

999

Bericht door 999 » wo aug 28, 2024 8:06 am

Ach, volgens de kenners zou Haller ook de grootste miskoop ooit worden.

Wachten het gewoon af ... Daarbij , dankzij Schreuder en co en Mislintat moet je blij zijn dat je nog iets van " naam " kan halen ..
Blij met de punten ...

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 28, 2024 8:07 am

Hopelijk zitten we ernaast.

We hebben harder een creatieve middenvelder nodig. Waarom haalt Kroes WW én Traoré? Is Traoré al afgekeurd door Farioli? :confused.gif:

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo aug 28, 2024 8:08 am

Bert is voor rechts.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 28, 2024 8:25 am

999 schreef:
wo aug 28, 2024 8:06 am

Wachten het gewoon af ... Daarbij , dankzij Schreuder en co en Mislintat moet je blij zijn dat je nog iets van " naam " kan halen ..
Maar niet op de positie waar onze beste speler al loopt.

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 28, 2024 8:29 am

Hoezo is WW een speler van naam? Hij zit bij Burnley en Burnley wil hem kwijt. Daarbij is hij al 32.

Ga mij niet vertellen dat dit een huzarenstukje is, die jongen heeft maanden gewacht op Ajax.
Bert is voor rechts.
Voorlopig is hij voor nergens, hij speelt niet.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 28, 2024 8:30 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
wo aug 28, 2024 6:44 am
Ben vooral benieuwd of ie gaat scoren, of fantastische kansen om zeep gaat helpen.
Ik durf hier wel te noteren dat hij er minimaal 10 gaat maken. Het gaat voetballend allemaal niet heel best zijn, maar ik verwacht wel dat hij het beter gaat doen dan Akpom.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 28, 2024 8:33 am

Ik ben vooral heel benieuwd naar het plan dat Farioli heeft.

Het zal de bedoeling zijn dat Akpom nog vertrekt. Laten we er even vanuit gaan dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Dan hou je dus Brobbey en Weghorst over. Gaat hij een duidelijke keuze maken voor de één of de ander als starter? Of komt er een hele andere variant uit waarbij ze veel allebei gaan spelen? Dat laatste zie ik niet gebeuren. Farioli lijkt me er ook de trainer niet naar om alles om te gooien.

Is er met Weghorst afgesproken dat hij begint achter Brobbey? Krijgt hij de voorkeur omdat Brobbey kennelijk niet brengt wat ze verwachten?
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 28, 2024 8:37 am

peter schreef:
wo aug 28, 2024 8:30 am
Ik durf hier wel te noteren dat hij er minimaal 10 gaat maken. Het gaat voetballend allemaal niet heel best zijn, maar ik verwacht wel dat hij het beter gaat doen dan Akpom.
De stats van Akpom zijn niet eens zo slecht.
Is er met Weghorst afgesproken dat hij begint achter Brobbey? Krijgt hij de voorkeur omdat Brobbey kennelijk niet brengt wat ze verwachten?
Neem aan dat WW niet voor de bank komt. Daarbij, ze wilden Brobbey verkopen.

999

Bericht door 999 » wo aug 28, 2024 8:43 am

Alexander schreef:
wo aug 28, 2024 8:25 am
999 schreef:
wo aug 28, 2024 8:06 am

Maar niet op de positie waar onze beste speler al loopt.
En wie is onze beste speler ?
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 28, 2024 8:51 am

Yopii schreef:
wo aug 28, 2024 8:37 am
peter schreef:
De stats van Akpom zijn niet eens zo slecht.
Neem aan dat WW niet voor de bank komt. Daarbij, ze wilden Brobbey verkopen.
Dat was denk ik vooral om budget te genereren. Daarmee had je ook op andere posities nog wat kunnen doen want zo te lezen is de investering in Weghorst niet enorm.

Weghorst en Akpom zijn verschillende types maar hebben ook de overeenkomst dat ze beide echt wel geschikt lijken als breekijzer. In die rol maken ze met enige regelmaat een doelpunt. Daar twijfel ik niet aan. Al missen ze allebei ook geregeld kansen. Zo had Akpom er tegen Panathinaikos óók 2 of 3 moeten maken.

In die zin zou die ruil best passen. Moet Akpom nog wel vertrekken natuurlijk. Daar zal toch op zijn minst concrete interesse zijn want je kunt niet met deze drie het seizoen in.

Als het een strijd gaat worden tussen Brobbey en Weghorst om de positie van startende spits ben ik heel benieuwd hoe het gaat uitpakken. Zou Farioli per tegenstander gaan variëren? Eventuel ook nog vanuit de gedachte dat Brobbey kwetsbaar blijft. Dat ze dus allebei speeltijd gaan krijgen zonder duidelijke nummer één.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » wo aug 28, 2024 8:57 am

peter schreef:
Ja dat zal je, zelfs als tweede spits, bij Ajax ongetwijfeld wel halen ja. Akpom maakte er 15 vorig jaar. Maar vinden we nou dat hij geslaagd is bij Ajax?

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 28, 2024 8:59 am

Dat was denk ik vooral om budget te genereren. Daarmee had je ook op andere posities nog wat kunnen doen want zo te lezen is de investering in Weghorst niet enorm.
Budget genereren, welja. De schoorsteen moet roken.

Zulk gemarchandeer geeft aan waarom het goed is dat het transfersysteem binnenkort op de schop gaat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 28, 2024 9:09 am

Yopii schreef:
wo aug 28, 2024 8:59 am
Budget genereren, welja. De schoorsteen moet roken.

Zulk gemarchandeer geeft aan waarom het goed is dat het transfersysteem binnenkort op de schop gaat.
En nu even terug naar de realiteit van vandaag. Ajax staat er financieel niet zo heel erg lekker voor en dus zal de club spelers moeten verkopen.

Dat het op zichzelf een eigenaardig systeem is waar je iets aan zou willen veranderen ben ik het mee eens. Al is het wel heel lastig om een systeem te bedenken wat echt voor iedereen goed gaat werken.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 28, 2024 9:31 am

Clubs zouden hun begroting niet moeten kunnen aanvullen met transfergelden. Dat leidt tot excessen.

Een voetbalclub is een bedrijf, een voetballer is een werknemer, een mens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo aug 28, 2024 9:38 am

Ja, daar ben ik het op zichzelf helemaal mee eens maar dat is niet de situatie waar we vandaag in zitten. Dus dat Ajax gegeven de huidige situatie spelers moet zien te verkopen lijkt me een abc'tje. Sterker nog, we zitten er hier massaal al maanden op te wachten.

Die transferdeadline is me overigens ook een doorn in het oog. Per land verschillend. Na het begin van vrijwel alle competities waardoor je een soort herstart krijgt.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo aug 28, 2024 9:48 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ben vooral benieuwd of ie gaat scoren, of fantastische kansen om zeep gaat helpen.
Weghorst is een veel betere afmaker dan Brobbey. Prima aankoop.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii

Bericht door Yopii » wo aug 28, 2024 9:50 am

Die deadline is inderdaad veel te laat. Half augustus zou logischer zijn.
Dus dat Ajax gegeven de huidige situatie spelers moet zien te verkopen lijkt me een abc'tje. Sterker nog, we zitten er hier massaal al maanden op te wachten.
Kan zijn, maar het moet wel menselijk blijven. Spelers hebben ook een leven, soms met een gezin, enz. We moeten hun keuze respecteren.

Plaats reactie