Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 31, 2014 11:12 am

Het is echt meer dan intimiderend. Het is lastig te omschrijven maar het gevoel dat ik toen had was bijna een soort paniek. Iedere keer als je een bocht om ging hoop je op een vlakker stuk maar je ziet alleen maar een muur van asfalt voor je.

Hier een stukje van m'n registratie van die dag. De aanloop naar de klim en dan tot de top:

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 31, 2014 11:16 am

Wel een eindsprint dus. Netjes. ;)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 31, 2014 12:42 pm

Uiteraard, en dan boven net doen alsof het een eitje was. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 31, 2014 2:36 pm

Zo op het einde van de Giro zijn voor mij de volgende renners verdacht: Aru, Wellens en de gehele Colombiaanse ploeg.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 31, 2014 3:29 pm

We rijden al een tijdje op de Zoncolan maar er gebeurt helemaal niks.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mei 31, 2014 3:50 pm

Man man man, wat staan er weer een idioten op die berg. En de regie beloont die mensen door ze steeds uitgebreid in beeld te brengen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 31, 2014 6:26 pm

Het spektakel dat andere jaren op de Zoncolan te zien was bleef helaas uit. De verschillen waren al gemaakt. Jammer. Wel leuk dat Kelderman die 7e plaats nog gepakt heeft. Toch een net klassement gereden. Volgend jaar zorgen voor iets meer inhoud en dan kan hij verder proberen te stijgen.

Dat publiek is inderdaad heel vervelend. Er moet echt tegen worden opgetreden want het heeft zoals vandaag gewoon invloed op het koersverloop. Op zo'n slotklim moet je de beveiliging dus uitbreiden. En dan gewoon de knuppel hanteren als mensen vervelend gaan doen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jun 09, 2014 2:13 pm

Een ijzersterk nummertje van Kelderman in de Dauphine. Kon bergop tot het einde mee met Contador en Froome.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jun 09, 2014 7:00 pm

Leuk, is dus met uitstekende vorm uit de Giro gekomen. Dat is een goed teken.

Zou leuk zijn als er nog iets meer in zit met het oog op het klassement. Maar dit was gelijk de zwaarste rit en ik als Froome en Contador er een erezaak van maken zal hij normaal gesproken tekort komen om te stunten.
Nil volentibus arduum

Nicolai

Bericht door Nicolai » ma jun 09, 2014 10:04 pm

Ik denk dat de rit van aankomende zaterdag nog zwaarder is dan die vandaag met twee cols van de buitencategorie waarvan de laatste tweehonderd meter aan 28 procent gaat. Normaal gesproken zouden de renners die naar de Tour gaan ook beter in hun ritme komen, terwijl Kelderman zijn vorm niet meer beter gaat worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 10, 2014 8:48 am

Oh, die heb ik dan gemist. Dat klinkt inderdaad stevig.

Ik denk dat Froome en Contador ook allebei wel echt deze ronde willen pakken. Al is het alleen al voor de onderlinge prestigestrijd. Maar als Kelderman nog een week op z'n tanden kan bijten dan zit er in ieder geval een mooi klassement in.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 10, 2014 4:15 pm

Lakse Betancur mist misschien de Tour

AG2R kopman Betancur is nog niet teruggekeerd uit zijn geboorteland Colombia. Door zijn laksheid dreigt hij ook de Tour de France te moeten missen.

De ploeg had Betancur gevraagd om naar Europa af te reizen, maar de Colombiaan stuurde zijn kat. 'Het is erg onzeker dat hij de Tour zal rijden', meldt zijn team AG2R. 'Hij moet meteen terugkeren om de nodige documenten in orde te brengen. Aangezien de Tour in Engeland start, is een visum vereist. '

Betancur won begin dit jaar op indrukwekkende wijze Parijs-Nice. Sindsdien moest hij in tal van koersen opgeven.
Dit is toch allemaal zeer verdacht. Volgens mij heeft dit van alles en nog wat met doping te maken. Sowiezo neem ik de prestaties van al die Colombianen met een korreltje zout.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 12, 2014 9:26 am

Ik heb hier ook mijn twijfels bij.

Overigens is het wel echt zo dat veel Colombianen problemen hebben met een visumaanvraag. Dat duurt soms erg lang. De Colombiaanse ploeg voor de Giro had er ook last van omdat er een apart visum nodig was voor de start in Ierland.

Maar een renner die zoek is betekent meestal dat er iets niet helemaal in de haak is.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 12, 2014 2:03 pm

Ondertussen is Kelderman vandaag iets ingelopen. Staat nu op 12 seconden van Froome. Zit er dan toch een stuntje in?
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jun 12, 2014 6:59 pm

Carlos Betancur past 'door ziekte' voor de Tour

De warrige situatie rond de vermiste Carlos Betancur (24) lijkt te zijn opgeklaard. De Colombiaanse avonturier, vorig jaar vijfde in de Giro en dit seizoen al winnaar van Parijs-Nice, heeft aan een doorgaans goed ingelichte Colombiaanse bron laten weten dat ziekte zijn reisplannen en voorbereiding zodanig in de war hebben gestuurd dat hij de Ronde van Frankrijk aan zich moet laten voorbijgaan.

Betancur had zich met het oog op de Ronde van Zwitserland - met de GP Gippingen zijn enige voorbereidingskoersen op de Tour - op 3 juni moeten melden, maar de renner van AG2R stapte nooit op het vliegtuig. Wat zijn Franse werkgever ook ondernam, contact kregen ze nooit. Een Colombiaanse journalist had meer succes en liet weten dat Betancur 'door ziekte' de Tour niet zal rijden.

Eind juni keert Betancur, volgens zijn ploegleider Vincent Lavenu voortdurend achtervolgd door heimwee, terug naar Europa om zich voor te bereiden op de Ronde van Spanje en de het WK in Ponferrada. Als hij zich pas later meldt, riskeert hij door visumproblemen zijn hele seizoen, de Vuelta en het WK incluis.
www.ad.nl

Wat jammer nu voor Betancur. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Bericht door zeux » di jun 17, 2014 9:26 am

Oeps!

Belkin stopt na 2014 als sponsor...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Baseman

Bericht door Baseman » di jun 17, 2014 9:33 am

Verrek ja, heel vreemd en opvallend.
Belkin stopt eind 2014 sponsoring wielerploeg

UPDATE De Nederlandse wielerploeg Belkin raakt aan het eind van dit jaar al zijn titelsponsor kwijt. Dat meldde het team van wielrenners als Bauke Mollema, Robert Gesink en Laurens ten Dam vanochtend. De leiding van de Nederlandse wielerploeg is verrast door het besluit van het Amerikaanse bedrijf.

Belkin diende zich vorig jaar juni aan als hoofdsponsor en liet toen weten zich voor 2,5 jaar te verbinden aan de ploeg. Het wielerteam reed tot dan onder de naam Blanco, nadat Rabobank eind 2012 wegens het dopingverleden was gestopt. 'Wij zijn erg teleurgesteld dat deze prille samenwerking niet verder reikt', aldus manager Richard Plugge.

De ploeg zit niet bij de pakken neer, meldde Plugge verder. 'We gaan direct op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor en de komende periode met veel vertrouwen tegemoet. We verwachten vanaf 2015 een nieuwe hoofdsponsor op het shirt te hebben. We waren al in gesprek met subsponsors en er zijn zelfs commerciële mogelijkheden voor de komende Tour de France.'

Het Amerikaanse technologiebedrijf Belkin stapte in de wielersport om zijn naamsbekendheid en als gevolg daarvan de omzet te vergroten. Dat is goed gelukt in Europa, maar het bedrijf geeft nu te kennen de strategie aan te passen en zich te richten op een wereldwijde bekendheid van zijn producten.

Belkin maakte vorig jaar een flitsende entree in de wielersport. Bauke Mollema en Laurens ten Dam brachten Nederland in vervoering met hun sterke optreden in de Ronde van Frankrijk. Mollema eindigde als zesde. Wilco Kelderman verraste onlangs met de zevende plek in het eindklassement van de Ronde van Italië.

http://www.ad.nl

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 17, 2014 1:24 pm

Dat is een forse tegenvaller voor de ploeg. Het ging allemaal heel behoorlijk sinds de entree van Belkin. Maar ik verwacht dat het geen al te groot probleem moet zijn om een nieuwe geldschieter te vinden. Volgend jaar staat er een Tourstart in Utrecht op de agenda en de ploeg heeft een aantal renners die voor publiciteit zorgen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di jun 17, 2014 1:46 pm

Slim van Belkin. Tot nu toe hebben ze voor een appel en een ei kunnen sponsoren, want Rabobank betaalde de salarissen van de renners nog uit. Het was de bedoeling dat Belkin per 2015 de salarissen over zou nemen, maar nu stoppen ze er plotseling mee. Dat was natuurlijk helemaal niet het plan vanaf het begin. :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 17, 2014 1:54 pm

Was dat niet tot het einde van vorig seizoen? Als ze tot op heden nog niets hebben betaald is het inderdaad wel een koopje geweest. Zeker als je ziet dat het allemaal vrij voorspoedig gaat moet het dan haast wel met voorbedachte rade zijn.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » di jun 17, 2014 2:03 pm

Wat heeft Belkin gewonnen dan de afgelopen 1,5 jaar? Rijden volgens mij zeer anoniem mee. Ik kan me voorstellen dat zo een bedrijf een winnaars ploeg wilt hebben.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 17, 2014 2:04 pm

Marillion schreef:Dat is een forse tegenvaller voor de ploeg. Het ging allemaal heel behoorlijk sinds de entree van Belkin. Maar ik verwacht dat het geen al te groot probleem moet zijn om een nieuwe geldschieter te vinden. Volgend jaar staat er een Tourstart in Utrecht op de agenda en de ploeg heeft een aantal renners die voor publiciteit zorgen.
Ik hoorde dat Giant Shimano ook dreigt te stoppen? Dat zou ik helemaal jammer vinden want dat vind ik echt een fantastische ploeg.

Ik geef Mollema trouwens een grote kans om de Ronde van Zwitserland te winnen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jun 17, 2014 2:08 pm

Giant is er voor dit seizoen op het laatste moment ingestapt om de ploeg te redden. Toen de ploeg nog Argos-Shimano was kwam er een betere sponsor voorbij waarop is besloten om over te stappen. Die nieuwe deal ging echter op het laatste moment niet meer door. Toen is Giant er uiteindelijk ingestapt, min of meer om de ploeg te redden.

Dat was dus een korte termijn beslissing. Ik weet niet of ze er mee door gaan. Giant is wel één van de weinige fietsmerken die groot genoeg is om een ploeg te sponsoren. En ze hebben natuurlijk goede publiciteit van die ploeg.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 17, 2014 2:25 pm

Alexander schreef:Wat heeft Belkin gewonnen dan de afgelopen 1,5 jaar? Rijden volgens mij zeer anoniem mee. Ik kan me voorstellen dat zo een bedrijf een winnaars ploeg wilt hebben.
Afgelopen tour hebben ze toch verre van anoniem meegereden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

zeux

Wielrennen

Bericht door zeux » di jun 17, 2014 10:18 pm

Duke schreef:
Alexander schreef:Wat heeft Belkin gewonnen dan de afgelopen 1,5 jaar? Rijden volgens mij zeer anoniem mee. Ik kan me voorstellen dat zo een bedrijf een winnaars ploeg wilt hebben.
Afgelopen tour hebben ze toch verre van anoniem meegereden.
Wat dacht je van Kelderman afgelopen Giro en Dauphiné?

Belkin heeft maximaal aandscht gelregen voor z'n geld. Alleen al in NL is het ineens een bekend merk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie