Hier een stukje van m'n registratie van die dag. De aanloop naar de klim en dan tot de top:

Moderator: mods
Dit is toch allemaal zeer verdacht. Volgens mij heeft dit van alles en nog wat met doping te maken. Sowiezo neem ik de prestaties van al die Colombianen met een korreltje zout.Lakse Betancur mist misschien de Tour
AG2R kopman Betancur is nog niet teruggekeerd uit zijn geboorteland Colombia. Door zijn laksheid dreigt hij ook de Tour de France te moeten missen.
De ploeg had Betancur gevraagd om naar Europa af te reizen, maar de Colombiaan stuurde zijn kat. 'Het is erg onzeker dat hij de Tour zal rijden', meldt zijn team AG2R. 'Hij moet meteen terugkeren om de nodige documenten in orde te brengen. Aangezien de Tour in Engeland start, is een visum vereist. '
Betancur won begin dit jaar op indrukwekkende wijze Parijs-Nice. Sindsdien moest hij in tal van koersen opgeven.
www.ad.nlCarlos Betancur past 'door ziekte' voor de Tour
De warrige situatie rond de vermiste Carlos Betancur (24) lijkt te zijn opgeklaard. De Colombiaanse avonturier, vorig jaar vijfde in de Giro en dit seizoen al winnaar van Parijs-Nice, heeft aan een doorgaans goed ingelichte Colombiaanse bron laten weten dat ziekte zijn reisplannen en voorbereiding zodanig in de war hebben gestuurd dat hij de Ronde van Frankrijk aan zich moet laten voorbijgaan.
Betancur had zich met het oog op de Ronde van Zwitserland - met de GP Gippingen zijn enige voorbereidingskoersen op de Tour - op 3 juni moeten melden, maar de renner van AG2R stapte nooit op het vliegtuig. Wat zijn Franse werkgever ook ondernam, contact kregen ze nooit. Een Colombiaanse journalist had meer succes en liet weten dat Betancur 'door ziekte' de Tour niet zal rijden.
Eind juni keert Betancur, volgens zijn ploegleider Vincent Lavenu voortdurend achtervolgd door heimwee, terug naar Europa om zich voor te bereiden op de Ronde van Spanje en de het WK in Ponferrada. Als hij zich pas later meldt, riskeert hij door visumproblemen zijn hele seizoen, de Vuelta en het WK incluis.
Belkin stopt eind 2014 sponsoring wielerploeg
UPDATE De Nederlandse wielerploeg Belkin raakt aan het eind van dit jaar al zijn titelsponsor kwijt. Dat meldde het team van wielrenners als Bauke Mollema, Robert Gesink en Laurens ten Dam vanochtend. De leiding van de Nederlandse wielerploeg is verrast door het besluit van het Amerikaanse bedrijf.
Belkin diende zich vorig jaar juni aan als hoofdsponsor en liet toen weten zich voor 2,5 jaar te verbinden aan de ploeg. Het wielerteam reed tot dan onder de naam Blanco, nadat Rabobank eind 2012 wegens het dopingverleden was gestopt. 'Wij zijn erg teleurgesteld dat deze prille samenwerking niet verder reikt', aldus manager Richard Plugge.
De ploeg zit niet bij de pakken neer, meldde Plugge verder. 'We gaan direct op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor en de komende periode met veel vertrouwen tegemoet. We verwachten vanaf 2015 een nieuwe hoofdsponsor op het shirt te hebben. We waren al in gesprek met subsponsors en er zijn zelfs commerciële mogelijkheden voor de komende Tour de France.'
Het Amerikaanse technologiebedrijf Belkin stapte in de wielersport om zijn naamsbekendheid en als gevolg daarvan de omzet te vergroten. Dat is goed gelukt in Europa, maar het bedrijf geeft nu te kennen de strategie aan te passen en zich te richten op een wereldwijde bekendheid van zijn producten.
Belkin maakte vorig jaar een flitsende entree in de wielersport. Bauke Mollema en Laurens ten Dam brachten Nederland in vervoering met hun sterke optreden in de Ronde van Frankrijk. Mollema eindigde als zesde. Wilco Kelderman verraste onlangs met de zevende plek in het eindklassement van de Ronde van Italië.
http://www.ad.nl
Ik hoorde dat Giant Shimano ook dreigt te stoppen? Dat zou ik helemaal jammer vinden want dat vind ik echt een fantastische ploeg.Marillion schreef:Dat is een forse tegenvaller voor de ploeg. Het ging allemaal heel behoorlijk sinds de entree van Belkin. Maar ik verwacht dat het geen al te groot probleem moet zijn om een nieuwe geldschieter te vinden. Volgend jaar staat er een Tourstart in Utrecht op de agenda en de ploeg heeft een aantal renners die voor publiciteit zorgen.
Afgelopen tour hebben ze toch verre van anoniem meegereden.Alexander schreef:Wat heeft Belkin gewonnen dan de afgelopen 1,5 jaar? Rijden volgens mij zeer anoniem mee. Ik kan me voorstellen dat zo een bedrijf een winnaars ploeg wilt hebben.
Wat dacht je van Kelderman afgelopen Giro en Dauphiné?Duke schreef:Afgelopen tour hebben ze toch verre van anoniem meegereden.Alexander schreef:Wat heeft Belkin gewonnen dan de afgelopen 1,5 jaar? Rijden volgens mij zeer anoniem mee. Ik kan me voorstellen dat zo een bedrijf een winnaars ploeg wilt hebben.