F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23606
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1

Bericht door raymon » ma nov 26, 2018 9:28 am

Ik wil Max in een Mercedes naast Hamilton zien rijden en dan kijken wie de snelste is.

Denk niet dat Hamilton dat wil.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34684
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1

Bericht door Duke » ma nov 26, 2018 1:02 pm

Nee, zo'n filmpje zit er dan niet in:
https://vimeo.com/302663747

:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34684
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1

Bericht door Duke » di nov 27, 2018 12:53 pm

Verstappen en F1 in 2020 sowieso naar Nederland


Honderdduizenden Formule 1-fans in Nederland zullen dolenthousiast worden. Nadat Formula One Management (FOM) eerder al Zandvoort als eerste keus voor een Grand Prix in 2020 had aangewezen en Max-fans door het dolle zijn geraakt, is Assen nu definitief als ’back-up’ aangewezen.

Dat betekent dat de Formule 1 in 2020 na 35 jaar terugkeert naar Nederland en dat het leger Max-supporters de nieuwe wereldster in eigen land in een officiële race kan aanschouwen.

Hoewel Formula One Management dus een duidelijke voorkeur heeft uitgesproken richting het circuit van Zandvoort, heeft Assen de zekerheid dat het Formule 1-circus niet voor een ander land kiest mocht men in Zandvoort financieel de boel niet rondkrijgen.

Die keiharde toezegging door FOM is inmiddels op papier gedaan, zo melden bronnen in de paddock aan deze krant. De Formule 1-organisatie heeft aangegeven dat de Nederlandse Grand Prix zeker een plekje krijgt op de voorlopige kalender van 2020, die normaal gesproken in maart of april wordt opgemaakt. Dat verklaart ook waarom de deadline voor Zandvoort door FOM op 1 maart is gesteld.

Zoals deze krant op 2 november meldde, heeft de Formule 1 het circuit van Zandvoort op pole position gezet vanwege de racegeschiedenis in de duinen. Het autocircuit pur sang riep na de veelbesproken publicatie partijen op om de krachten te bundelen. Om op zo’n korte termijn een Grand Prix te kunnen realiseren, is er in Zandvoort namelijk dertig tot veertig miljoen euro nodig. Alleen de jaarlijkse fee bedraagt al twintig miljoen.

Premier Mark Rutte liet direct al weten dat het circuit geen staatssteun hoeft te verwachten en dat het geld uit investeerders of het bedrijfsleven zal moeten komen.

In Zandvoort en omgeving zijn met name de GroenLinks-fracties tegen de komst van de Formule 1. In de begroting van de gemeente Zandvoort is voor de komende jaren al een investering van liefst 65 miljoen euro opgenomen om het hele omgevingsgebied rond het circuit, zoals investeringen in de infrastructuur, grondig op te knappen.

Lang was onduidelijk of het TT-circuit nog in de race was. Dat blijkt zeker zo te zijn en dus zullen de betrokkenen in Drenthe opgelucht ademhalen. Men zegt in Assen al klaar te zijn voor de Formule 1. Het Drenthe circuit kan de organisatie zonder overheidssteun behapstukken.

Naast een minimale aanpassing aan het circuit – de MotoGP kan gewoon blijven bestaan – heeft de organisatie ook de financiën al rond. Assen heeft al een buitenlandse investeerder gevonden. De lokale politiek steunt de Formule 1-wens wel, maar zorgt niet voor financiële back-up. Er moet eerder gedacht worden aan vergunningen en de inzet van politie.

Zandvoort, dat ergens in de komende maanden duidelijkheid hoopt en zal moeten verschaffen, weet dat het nog altijd op pole position ligt en heeft die toezegging duidelijk gekregen van de FOM.

Is het circuit niet tijdig klaar, dan wint Assen de ’race’ alsnog. Met een plek op de voorlopige kalender voor 2020 is opnieuw een belangrijke stap gezet voor het terughalen van de Nederlandse Grand Prix.

Wat rest om op de definitieve kalender, die enkele maanden later bekend wordt gemaakt, te komen zijn dan de contracten die moeten worden afgesloten en de handtekeningen die gezet moeten worden. Dat is normaliter echter een formaliteit.

De betrokken partijen onthouden zich op dit moment van commentaar.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9567
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: F1

Bericht door Dubbel » do nov 29, 2018 7:41 pm

Zag je die Verstappen op de Telegraaf.nl weer staan zwaaien met een Psv shirt? Te juro, als ik ooit een Verstappen fan tegen het lijf loop die claimt Ajacied te zijn dan scheur ik persoonlijk de kop van diens romp! :1evil.gif:

0634
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 10, 2007 7:48 pm

Re: F1

Bericht door 0634 » za dec 01, 2018 6:24 pm

Duke schreef:
Verstappen en F1 in 2020 sowieso naar Nederland


Honderdduizenden Formule 1-fans in Nederland zullen dolenthousiast worden. Nadat Formula One Management (FOM) eerder al Zandvoort als eerste keus voor een Grand Prix in 2020 had aangewezen en Max-fans door het dolle zijn geraakt, is Assen nu definitief als ’back-up’ aangewezen.

Dat betekent dat de Formule 1 in 2020 na 35 jaar terugkeert naar Nederland en dat het leger Max-supporters de nieuwe wereldster in eigen land in een officiële race kan aanschouwen.

Hoewel Formula One Management dus een duidelijke voorkeur heeft uitgesproken richting het circuit van Zandvoort, heeft Assen de zekerheid dat het Formule 1-circus niet voor een ander land kiest mocht men in Zandvoort financieel de boel niet rondkrijgen.

Die keiharde toezegging door FOM is inmiddels op papier gedaan, zo melden bronnen in de paddock aan deze krant. De Formule 1-organisatie heeft aangegeven dat de Nederlandse Grand Prix zeker een plekje krijgt op de voorlopige kalender van 2020, die normaal gesproken in maart of april wordt opgemaakt. Dat verklaart ook waarom de deadline voor Zandvoort door FOM op 1 maart is gesteld.

Zoals deze krant op 2 november meldde, heeft de Formule 1 het circuit van Zandvoort op pole position gezet vanwege de racegeschiedenis in de duinen. Het autocircuit pur sang riep na de veelbesproken publicatie partijen op om de krachten te bundelen. Om op zo’n korte termijn een Grand Prix te kunnen realiseren, is er in Zandvoort namelijk dertig tot veertig miljoen euro nodig. Alleen de jaarlijkse fee bedraagt al twintig miljoen.

Premier Mark Rutte liet direct al weten dat het circuit geen staatssteun hoeft te verwachten en dat het geld uit investeerders of het bedrijfsleven zal moeten komen.

In Zandvoort en omgeving zijn met name de GroenLinks-fracties tegen de komst van de Formule 1. In de begroting van de gemeente Zandvoort is voor de komende jaren al een investering van liefst 65 miljoen euro opgenomen om het hele omgevingsgebied rond het circuit, zoals investeringen in de infrastructuur, grondig op te knappen.

Lang was onduidelijk of het TT-circuit nog in de race was. Dat blijkt zeker zo te zijn en dus zullen de betrokkenen in Drenthe opgelucht ademhalen. Men zegt in Assen al klaar te zijn voor de Formule 1. Het Drenthe circuit kan de organisatie zonder overheidssteun behapstukken.

Naast een minimale aanpassing aan het circuit – de MotoGP kan gewoon blijven bestaan – heeft de organisatie ook de financiën al rond. Assen heeft al een buitenlandse investeerder gevonden. De lokale politiek steunt de Formule 1-wens wel, maar zorgt niet voor financiële back-up. Er moet eerder gedacht worden aan vergunningen en de inzet van politie.

Zandvoort, dat ergens in de komende maanden duidelijkheid hoopt en zal moeten verschaffen, weet dat het nog altijd op pole position ligt en heeft die toezegging duidelijk gekregen van de FOM.

Is het circuit niet tijdig klaar, dan wint Assen de ’race’ alsnog. Met een plek op de voorlopige kalender voor 2020 is opnieuw een belangrijke stap gezet voor het terughalen van de Nederlandse Grand Prix.

Wat rest om op de definitieve kalender, die enkele maanden later bekend wordt gemaakt, te komen zijn dan de contracten die moeten worden afgesloten en de handtekeningen die gezet moeten worden. Dat is normaliter echter een formaliteit.

De betrokken partijen onthouden zich op dit moment van commentaar.
http://www.telegraaf.nl
Sowieso... Wat nou sowieso... het is een voorlopige kalender en als de T de F1 nou eens wat langer had gevolgd dan sinds 15 mei 2016 dan hadden ze geweten dat er nog wel eens races van voorlopige kalenders verdwijnen voordat ze definitief worden. Ik geloof best in een Nederlandse GP, maar dit is nog niet definitief.

Qua locatie is het eigenlijk alle twee niet echt passend bij de huidige F1. Zowel Zandvoort als Assen zijn schitterende banen maar veel te krap en veel te korte rechte stukken. Dit gaan optochten worden. En wat mij betreft doen we het dan niet. Zeker niet als het (in het geval dat het Assen wordt) ten koste gaat van de TT.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: F1

Bericht door InnerHarbour » do dec 20, 2018 3:22 pm

Renault-baas Abiteboul beweert dat Red Bull liegt over Honda-data

Renault-baas Cyril Abiteboul heeft de verhouding met Red Bull Racing donderdag nog maar eens op scherp gezet. De Fransman beweert dat het team van Max Verstappen niet de waarheid spreekt over de nieuwe motorleverancier Honda.

Red Bull nam na het afgelopen seizoen na twaalf jaar afscheid van fabrikant Renault en hoopt vanaf 2019 met Honda mee te doen om de wereldtitel.

Onder anderen teambaas Christian Horner en topadviseur Helmut Marko lieten de afgelopen maanden weten te verwachten dat Red Bull er flink op vooruit gaat, wat niet in goede aarde viel bij Renault. Abiteboul liet zich er al eerder negatief over uit en slaat nu dus opnieuw terug.

"Honda ligt nog altijd 27 pk achter op ons. Ik weet wat Red Bull vertelt, maar ze verbergen de feiten en manipuleren de data", beweert de Fransman tegen Motorsport-Magazin.com.

"Ik begrijp die communicatiestrategie wel, maar het is niet op feiten gebaseerd. Ze lagen 27 pk op ons achter en zoals het er nu voor staat, zullen ze dat niet ineens hebben goedgemaakt."

Red Bull beschikte afgelopen seizoen over ongeveer 70 pk minder dan wereldkampioen Mercedes. Volgens teambaas Horner hadden zijn coureurs Verstappen en Daniel Ricciardo bij 55 pk extra op basis van het goede chassis mee kunnen doen in de titelstrijd.Red Bull had problemen met Renault-motor
Abiteboul sneerde dit jaar al vaker naar Red Bull, dat de afgelopen jaren regelmatig problemen had met de Renault-motor en de teleurstelling daarover meermaals uitsprak.

Begin deze maand kon de Fransman het in een interview ook al niet laten erop te wijzen dat Toro Rosso - dat afgelopen seizoen al met een Honda-krachtbron reed - in 2018 niet aan de prestaties van het Renault-team kon tippen.

Red Bull eindigde in 2018 met 419 punten op de derde plaats in de WK-stand voor constructeurs, ver achter Mercedes (655 punten) en Ferrari (571 punten). Verstappen eindigde individueel als vierde, tegenover een zesde plek voor Ricciardo.

Het nieuwe seizoen begint eind februari officieus met de testweken in Barcelona. In aanloop naar die tests onthullen de teams hun auto. De eerste Grand Prix is op 17 maart in Australië.
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 34684
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1

Bericht door Duke » za dec 22, 2018 7:32 pm

Max Verstappen en Jeffrey Herlings, twee racers gek van snelheid

Jeffrey Herlings (24) werd dit jaar als eerste Nederlander wereldkampioen in de belangrijkste motorcrossklasse. Max Verstappen (21) is voorbestemd in de Formule 1 hetzelfde te doen. Wat maakt dat de twee uitblinken in deze on-Nederlandse sporten?

Lennart Bloemhof en Guus Peters21 december 2018, 19:31


MAX VERSTAPPEN
Omgeving
Wie praat over Max Verstappen heeft het al snel over zijn vader. Vanaf zijn eerste racemeters is voormalig F1-coureur Jos Verstappen (106 GP’s) niet van Max’ zijde geweken. Samen struinden ze in hun busje jarenlang kartcircuits in Europa af. Een zeer nuttige leerschool. ‘Jos is vaak op z’n plaat gegaan. Daar behoedde hij Max voor. Hij heeft tien jaar van z’n leven opgeofferd voor Max’, zegt Giedo van der Garde, oud-F1-coureur

Van der Garde werd in de kart anderhalf jaar begeleid door Verstappen. Samen werden ze wereldkampioen. ‘Jos liet niets aan het toeval over, stelde elke motor zelf af. Met Max was dat nog intenser. Ze hadden vanaf dag één twee doelen. Zo spoedig mogelijk de Formule 1 halen en daarna wereldkampioen worden.’

Zo zat Max op 10-jarige leeftijd al naast Jos bij interviews, zodat die zich later op zijn gemak zou voelen tegenover journalisten. Daarnaast was Verstappen een ‘keiharde’ leermeester, ervoer Van der Garde. ‘Die lessen heb je nodig in de autosport.’ Toen Verstappen met een fout in 2011 een kartrace vergooide in het Italiaanse Sarno sprak zijn vader een week niet tegen hem. In een interview deze maand op Ziggo Sport verklaarde Verstappen dat door die ervaringen niets hem nog zenuwachtig kan maken. ‘Er is niemand erger dan mijn vader.’

Volgens bandenexpert Kees van de Grint, die goed bekend is met beide Verstappens, was die leerschool essentieel. ‘Jos was ook zo’n supertalent. Hij had ­alleen niet de begeleiding die Max had. Anders was hij ook een wereldster geworden.’

KARAKTER
Zijn moeder komt uit een gegoede Vlaamse ondernemersfamilie. Vader Jos heeft een rauwere achtergrond, met als bakermat het woonwagenkamp in Montfort . ‘Hij is de kracht van mij en Jos samen, hij is onze vervolmaakte versie’, zei Sophie Kumpen vorig jaar in De Limburger in een van haar zeldzame interviews over haar zoon. ‘Ik denk dat Max een verfijnder gevoel heeft dan ik’, stelde vader Jos dit jaar.

Het smeedde hem tot de coureur die zowel beleefd als brutaal kan zijn tegen de monteurs. Van beide ouders heeft hij de ongebreidelde drang om te winnen. Sophie was een succesvol kartcoureur. Jos zocht met al zijn Formule 1-auto’s, ook al waren die vaak niet de beste, steevast de limiet op.

Kees van de Grint had al felle discussies met Jos toen die nog als karter actief was. ‘Dan zei ik dat hij gewoon derde moest worden om die titel te pakken. Daar moest Jos niets van weten. Alleen de eerste plek telt in die familie. Er zijn geen excuses om niet te winnen.’

Middelen
Het is een publiek geheim dat Jos Verstappen tonnen in de carrière van zijn zoon heeft gestopt. Zeker tijdens zijn karttijd. Hij kocht banden, motoren en chassis. Zelfs de beste coureurs kunnen zich niet onderscheiden met inferieure spullen. ‘Op vier wielen geldt dat meer dan op twee’, meent Kees van de Grint.

En ook Max Verstappen moest zich bewijzen. Pas toen hij in zijn kart de overwinningen aaneenreeg, werd hij in 2009 gestrikt door de Italiaanse kartbedrijf CRG als fabrieksrijder. Zo kreeg hij ‘gratis’ de beschikking over topmateriaal. Twee jaar later stapte hij over naar een ander fabrieksteam.

Jos Verstappen wist dat het leven in de autosport anders zou zijn. Een seizoen in opstapklasse Formule 3 kost al 650 duizend euro. Externe geldschieters werden noodzakelijk voor zijn zoon. Hij bereidde hem vroeg voor op het leven als sponsorwerver. Zo moest Verstappen eens bellen naar zijn neef Anthony Kumpen, die mede- eigenaar was van racefietsmerk Ridley. De opdracht: proberen een fiets los te peuteren.

Het was een les die achteraf onnodig bleek. Red Bull contracteerde hem in 2014 al na vier maanden in de Formule 3. Maarten van Wesenbeeck, directeur van de Nederlandse racefederatie KNAF, weet hoe bijzonder Verstappens route is. ‘De stap van karting naar F3 werd als onmogelijk gezien. Na Max wilden meteen vijf jongens hetzelfde doen. De FIA veranderde toen de regels. Max was er klaar voor. Zij niet.’

Talent
Max Verstappen scheurde als peuter al in een trapskelter door de fabriekshal van het Maasbrachtse dakbedekkingsbedrijf Pex. Hij moest huilen toen hij als 4-jarige geen toestemming kreeg van zijn vader om in een kart te stappen. Toen dat wel mocht, zag zijn vader Jos prompt een coureur in z’n zoon en werd de ‘hogeschoolopleiding in de autosport’ gestart.

Als het begon te regenen en teams niet wisten hoe snel ze hun spullen moesten opruimen, stuurde Verstappen zijn zoon juist de baan op: leer maar rijden op nat asfalt. En bij gebrek aan regen spoot hij zelf de baan nat. Om races die Max vaak met overmacht won moeilijker te maken, mocht hij van zijn vader alleen in de lastige bochten inhalen. Zijn aangeboren talent kreeg dankzij de duizenden lesuren van zijn vader alle kans om tot wasdom te komen.

Natuurlijk is dat te kopiëren, zegt Kees van de Grint. Maar een deel van Max’ talent is volgens hem aangeboren. ‘Het is nou eenmaal makkelijker om iets te maken van Ajax dan van De Graafschap.’ In Verstappen komt alles samen, zegt Maarten van Wesenbeeck. Van talent en geld tot de juiste begeleiding en geluk. ‘Het is een zeldzame cocktail die je eens in de paar decennia ziet bij een sporter.’

JEFFREY HERLINGS
OMGEVING
Als zoon van een voormalig motorcrosser wist Jeffrey Herlings al vroeg wat er nodig was om wereldkampioen te worden. Waar andere kinderen hun rondjes op een zachte ondergrond in Nederland reden, nam vader Peter zijn zoon van jongs af aan mee naar het buitenland om aan harde circuits te wennen.

Zelf reed senior in zijn carrière te weinig wedstrijden over de grens waardoor de wereldtop buiten bereik bleef. ‘Ik was het niet gewend op harde kleigrond te crossen, terwijl 90 procent van de races op dat type circuit wordt verreden. Ik wilde Jeffrey behoeden voor die fout.’

Herlings trok vanaf zijn 12de jaar met een camper door Europa. Van Italië tot België en van Frankrijk tot Portugal. Zijn vader zorgde ervoor dat het Herlings aan niets ontbrak tijdens de weekendraces. ‘Peter stond dag en nacht voor hem klaar’, zegt John van den Berk, voormalig wereldkampioen 125cc en 250cc, die Herlings als junior trainde.

Op de circuits stelde Herlings senior zijn zoon voor aan de juiste personen. Een van hen was de Belg Ruben Tureluren, al negen jaar zijn vaste monteur en in de loop der jaren vertrouwensman geworden. Peter: ‘Ze passen perfect bij elkaar, hebben dezelfde mentaliteit en gaan allebei voor niets minder dan het hoogst haalbare.’

KARAKTER
Herlings is de perfecte mix van zijn ouders. Hij heeft het talent van zijn vader en het karakter van zijn moeder. ‘Peter had ook talent, maar was niet brutaal genoeg voor de top. De hardheid heeft hij van zijn moeder, een marktkoopvrouw’, zegt Van den Berk.

Herlings ging ver om de allerbeste te zijn. Volgens Van den Berk kon hij een heel moeilijke jongen zijn als hij niet had gewonnen. ‘Dan maakte hij ruzie met iedereen. Zijn trainers, monteurs en zelfs zijn ouders moesten eraan geloven. Hij zette de hele familie op zijn kop.’

De carrière van Herlings kostte het gezin bloed, zweet en tranen en zijn ouders uiteindelijk het huwelijk. Peter Herlings: ‘We deden er alles aan om van Jeffrey een wereldtopper te maken, dat gaf spanningen. Ik had de scheiding liever niet meegemaakt, maar helaas is het gebeurd. ­Gelukkig heeft Jeffrey bereikt wat hij wilde bereiken, anders was het nog zuurder geweest.’

De scheiding van zijn ouders leek als brandstof te werken voor Herlings, meent Carlo Hulsen. Volgens de voormalige assistent-bondscoach haalden tegenslagen de overlever in hem naar boven. ‘Hoe meer reuring er rond zijn persoon was, hoe harder hij ging rijden. Alsof hij op zijn motor alle frustratie van zich af wilde schudden.’

MIDDELEN
In tegenstelling tot Jos Verstappen had Peter Herlings niet het vermogen een flinke smak geld in de carrière van zijn zoon te stoppen. De reiskosten voor wedstrijden in Nederland konden er nog wel vanaf, maar trips naar het buitenland inclusief hotelovernachtingen zaten er voor de familie Herlings niet in.

‘Toen hebben we Jeffrey een beetje geholpen’, zegt Dik van Wikselaar, een oude bekende van vader Peter. De ondernemer en motorcrossliefhebber uit het Gelderse Harskamp volgde Herlings van kleins af aan en zag al snel iets bijzonders in de Brabander. ‘Maar alleen talent is niet voldoende. Je moet ook de mogelijkheid krijgen dat talent te ontwikkelen. Jeffrey was zo vastberaden ooit wereldkampioen te worden. Daar wilde ik graag mijn steentje aan bijdragen.’

Wikselaar investeerde door de jaren heen ongeveer een ton in Herlings. Hij bekostigde de reizen naar Europese wedstrijden en liet een camper voor het gezin bouwen. Daarnaast vond hij ook andere sponsoren bereid zich aan Herlings te verbinden.

Herlings behaalde de ene naar de andere overwinning en reed zich in 2008 met de wereldtitel in de 85cc-klasse in de kijker van het Oostenrijkse fabrieksteam van KTM, het topteam in de cross. Vader Peter Herlings: ‘Bij KTM kreeg hij het beste materiaal en kon hij een goed belegde boterham gaan verdienen.’

TALENT
Herlings vroeg zijn vader als kind niet vaak om tips. Herlings senior kreeg ook nauwelijks de kans zijn zoon van advies te voorzien. ‘Als ik tijdens een training zag dat hij een bocht verkeerd aansneed, wilde ik dat na de training tegen hem zeggen. Maar de volgende ronde had hij zelf het juiste spoor al gevonden. Het inzicht dat hij heeft, hebben maar weinig rijders.’

Naast zijn uitzonderlijke talent heeft Herlings van kleins af aan de ijzeren wil gehad de allerbeste te willen zijn, gedreven door zijn motto altijd meer te willen doen dan zijn concurrenten. Rond het huis van zijn ouders had de familie een eigen crossbaan gebouwd. Na de reguliere training ging hij daar vrolijk verder. ‘Toen was hij vijf of zes jaar’, verduidelijkt voormalig assistent-bondscoach Hulsen.

Volgens oud-wereldkampioen Van den Berk week Herlings met zijn manier af van dat wat gangbaar was. Waar het voor crossers gebruikelijk was een dag na de wedstrijd te rusten, zat Herlings binnen 24 uur na een teleurstellende race alweer op zijn motor. Alleen dan zouden de resultaten komen, was zijn overtuiging.

Hulsen en Van den Berk zijn het erover eens dat Herlings over het totaalpakket beschikt. Hulsen: ‘Talent heb je of heb je niet. Maar ook op fysiek, mentaal en conditioneel vlak heeft hij van zichzelf een wereldtopper gemaakt. Dat maakt hem zo uitzonderlijk.’
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: F1

Bericht door InnerHarbour » wo feb 06, 2019 11:23 am

Heb ik iets gemist, Verstappen gaat toch met een andere motor rijden waarvan het maar afwachten is hoe goed die het doet en hoe betrouwbaar. Waarom zou Hamilton dan vrees hebben, het lijkt mij sowieso niet zo'n type wat andere vreest.

Leuk verhaal hoor en ik geloof best wel dat Verstappen beter is dan je jaren ervoor maar als Honda geen topmotor in die auto zet kan hij het weer schudden, zoveel begrijp ik er als leek ook nog wel van.

Horner denkt dat Hamilton komend seizoen meeste vrees heeft voor Verstappen
YNWA

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3128
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: F1

Bericht door ferry » wo feb 06, 2019 12:54 pm

Het is dan ook Christian Horner die dit zegt, niet Hamilton. (artikel van de BBC).

Horner zegt ook dat ze een goed gevoel bij Honda hebben, maar dat de andere teams ook niet stilgezeten zullen hebben, en dat het dus afwachten is. Horner denkt ook dat ze penalties gaan incasseren omdat ze zeer waarschijnlijk meer dan 3 motoren nodig zullen hebben, komend seizoen.

Het is allemaal voorafgepraat. De eerste tests in Barcelona gaat ze de eerste echte racedata geven, dan pas kunnen ze echt vergelijken met vorig seizoen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9667
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » do feb 07, 2019 9:34 pm

Het zou me verbazen als Honda zomaar even de kloof naar Mercedes overbrugt.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9932
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do feb 07, 2019 9:42 pm

Monkey Tonk schreef:Het zou me verbazen als Honda zomaar even de kloof naar Mercedes overbrugt.
Waarom eigenlijk? Jij bent toch de AT’er die het onmogelijke mogelijk vindt?

Mano
Berichten: 15872
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1

Bericht door Mano » vr feb 08, 2019 4:40 pm

voor de echte F1 gekkies

https://www.nu.nl/262653/video/verstapp ... redirect=1

en dan vervolgens:

https://racingnews365.nl/helmen-verstap ... oedgekeurd

wat duidt op 'komkommer-tijd' want echt nieuws is er niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 43443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » za feb 09, 2019 12:24 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Monkey Tonk schreef:Het zou me verbazen als Honda zomaar even de kloof naar Mercedes overbrugt.
Waarom eigenlijk? Jij bent toch de AT’er die het onmogelijke mogelijk vindt?
Conclusie: Verstappen kan wel inpakken. Als MT het al niet ziet gebeuren.

Goed overigens dat er geen overheidsgeld richting Zandvoort gaat om daar een GP mogelijk te maken. Financier dat maar lekker vanuit het bedrijfsleven.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15872
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1

Bericht door Mano » do feb 28, 2019 2:23 pm

De wintertesten zijn bezig en vandaag is de eerste dag dat men het gas een beetje intrapt.

Albon (torro rosso) zet een 1.16.882 neer. (tot nu toe 2de tijd)
Die Honda Motor lijkt toch beter dan verwacht. Als dit de tijd van Torro Rosso is, wat kan Red Bull dan doen :confused.gif:

Ferrari lijkt het beste op orde en Leclerc rijdt een 1.16.231

Je kan er nog weinig van zeggen maar het lijkt erop dat de overstap naar Honda geen windeieren gaat leggen.
Mercedes laat zich nog niet zo zien, is dat zand in ogen strooien of hebben ze hun shit nog niet helemaal op orde?
vanmiddag trekt Gasly misschien het gas ff open, kijken waar hij op uit komt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23606
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1

Bericht door raymon » do feb 28, 2019 2:41 pm

Mano schreef:De wintertesten zijn bezig en vandaag is de eerste dag dat men het gas een beetje intrapt.

Albon (torro rosso) zet een 1.16.882 neer. (tot nu toe 2de tijd)
Die Honda Motor lijkt toch beter dan verwacht. Als dit de tijd van Torro Rosso is, wat kan Red Bull dan doen :confused.gif:

Ferrari lijkt het beste op orde en Leclerc rijdt een 1.16.231

Je kan er nog weinig van zeggen maar het lijkt erop dat de overstap naar Honda geen windeieren gaat leggen.
Mercedes laat zich nog niet zo zien, is dat zand in ogen strooien of hebben ze hun shit nog niet helemaal op orde?
vanmiddag trekt Gasly misschien het gas ff open, kijken waar hij op uit komt.
Mercedes wel op de langzaamste band dus die kunnen nog sneller. Vandaag de rest ook op de snelste band (gingen ze volgens mij gisteren niet op) dus vergelijken is nog lastig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15872
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1

Bericht door Mano » do feb 28, 2019 4:22 pm

klopt, vergelijken is heel moeilijk maar het ziet er naar uit dat de Honda wel betrouwbaar is.

en dan gebeurd dit:
15.30 uur | Gasly schrijft RB15 volledig af
Tijdens een snelle ronde is Pierre Gasly met hoge snelheid van het circuit afgeschoten en in de bandenstapel beland. De Fransman, crashte in Bocht Negen, stapte ongedeerd uit de auto. De RB15 van Red Bull lijkt echter grote schade te hebben opgelopen.


kan je weer opnieuw beginnen met bouwen :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 36421
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » do feb 28, 2019 4:31 pm

Mano schreef:klopt, vergelijken is heel moeilijk maar het ziet er naar uit dat de Honda wel betrouwbaar is.

en dan gebeurd dit:
15.30 uur | Gasly schrijft RB15 volledig af
Tijdens een snelle ronde is Pierre Gasly met hoge snelheid van het circuit afgeschoten en in de bandenstapel beland. De Fransman, crashte in Bocht Negen, stapte ongedeerd uit de auto. De RB15 van Red Bull lijkt echter grote schade te hebben opgelopen.


kan je weer opnieuw beginnen met bouwen :hypocrite.gif:
Gaat daar Max zijn testdag morgen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » do feb 28, 2019 6:29 pm

Kut Gasly en waarom rijden ze met maar 1 auto en niet ieder met hun eigen auto? Zou echt heel nadelig zijn voor Max en RB als hij morgen niet kan rijden.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9667
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » do feb 28, 2019 6:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Monkey Tonk schreef:Het zou me verbazen als Honda zomaar even de kloof naar Mercedes overbrugt.
Waarom eigenlijk? Jij bent toch de AT’er die het onmogelijke mogelijk vindt?
Wat verbaasd er nu meer dan de realizatie van het onmogelijke?

Een rits kampioenschappen van Verstappen lijkt me vrij realistisch. Maar om in een paar maanden tijd meteen met Mercedes op dezelfde lijn te komen, iets wat Ferrari al jaren niet lukt, lijkt me niet realistisch. Maakt niet uit. Het ... proces is in gang gezet.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1

Bericht door Ramona » do feb 28, 2019 7:21 pm

Max komt morgen in actie, lees ik op GPUpdate.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » do feb 28, 2019 8:00 pm

Ik blijf het jammer vinden dat een team twee rijders heeft, ik heb veel liever dat alles alleen om Max draait. Ik moest niks van Ricciardo hebben en nu zie ik Gasly als een hinderlijke blaag.

Mano
Berichten: 15872
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1

Bericht door Mano » vr mar 01, 2019 9:25 am

In de eerste testweek reed Gasly de RB ook al van de baan.

Je kan beter een teammaat hebben zoals Ricciardo. Eentje die goede races rijdt zodat jij een teammaat hebt in de race. Als je voorin rijdt tegen 2 ferrarri's en 2 mercedessen is het wel lekker als je teammaat voor of achter je rijdt.
moeten ze toch naar 2 auto's kijken dan 1

Ik ben bang met Gasly dat die dan al in de bandenstapel ligt.
Als hij tijdens zijn slip, 2 Mercedessen en een Ferrari meeneemt, neem ik me woorden terug :hypocrite.gif:


Vandaag gaan Vettel, Hamilton en Verstappen testen en zullen ze de motoren (iets) opschroeven.
LeClerc reed gisteren 1.16.2 terwijl dat de kwalificatietijd was in 2018. Geeft aan dat Ferrari erg goed zit.
Dit is maar wintertest dus ze hebben vast nog ergens 0,5 sec over. Mercedes doet altijd of er problemen zijn en staan in melbourne strak vooraan. Schijnt dat zij 2 complete sets aerodynamica hebben ontwikkelt. Deze testen zij nu beide. Tijdens het seizoen kunnen ze dan wisselen van een complete aerodynamica setup. Melbourne setup 1 en monza setup 2 (bijv.)


ach, het is allemaal gissen want het blijft testen...
Wel leuk om te lezen!
Gasly zegt bijv: "die tijd van le Clerc daar kunnen wij niet aankomen" maar de Torro Rosso zit 0,4sec achter de tijd van Le Clerc. Dan mag je toch denken dat als een Torro Rosso de tijd bijna haalt, de RB het ZEKER gaat halen.
dus... al met al.... allemaal maar afwachten
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34515
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1

Bericht door Ramona » vr mar 01, 2019 10:05 am

Mee eens; niet een team zal het achterste van de tong laten zien. Dat gebeurt pas op 16 maart om 7.00 uur tijdens de kwalificatie van Australië.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » vr mar 01, 2019 3:10 pm

Kutdag voor Max en Redbull dankzij Gasly.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » vr mar 01, 2019 5:40 pm

Zo zie je maar weer, in F1 is je teamgenoot je grootste vijand.

Plaats reactie