F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » di nov 13, 2018 3:17 pm

Mano schreef:
Monkey Tonk schreef:
Mano schreef:
Hamilton doet nu even mans en zegt dat hij wel ruimte zou hebben gegeven. Wat gelul is.
Als dit hem was gebeurd was de wereld te klein maar speelt hij een psychologisch spelletje met Max en speelt de betweter.
Als je zou zien hoe vaak Hamilton om mogelijke problemen heenrijdt, door meer ruimte te laten, zou je dat nooit zeggen.
ten eerste: Hamilton heeft dit nog nooit meegemaakt, niemand wat dat betreft. Dus die hele "Hij had...." vind ik kansloos. Als Hamilton wegstuurt is het altijd in een direct gevecht, nooit een gevecht met een achterligger. Dat is een gevecht waar je op anticipeert, dit niet.

Daarnaast had Ocon het bij Hamilton nooit gedaan want dat is z'n broodheer.
En wat ook meespeelt is dat Ham voor een titel racet en Max voor een overwinning. Dat zorgt er automatisch voor dat je op bepaalde momenten denkt aan het grotere geheel. Iets wat Max nu niet hoeft te doen, die wilt de GP op zijn naam en heeft Ham in zijn rug op 3sec.

en als laatste: noem 1 iemand die tijdens de race in een tete a tete zichzelf heeft willen unlappen in de laatste 8 jaar? Denk dat Max er niet op rekende dat hij het ging proberen. We hebben nu ook gezien waarom nooit iemand het geprobeerd heeft, omdat het een kansloze actie is. vanaf nu bekend als een Oconnetniet
Hamilton zet zichzelf niet in zulke posities. Hij rijdt eromheen. Wat heb je er nou aan om gelijk te hebben in zo'n geval? Het gaat om de racewinst. Verstappen riskeerde die onnodig, omdat hij een bocht veel scherper ingaat dan een ander dat zou doen. Hij was zijn banden aan het sparen en ging ervanuit dat Ocon, op nieuwere banden, hem zou laten gaan. Dus er waren drie elementen: 1) bocht te scherp in, 2) banden besparen, dus niet op volle kracht, 3) Ocon op nieuwere banden.

Hoe vaak iets voorkomt is totaal niet relevant. Ocon reed als een blinde, maar wat maakt dat uit als je de situatie gewoon had kunnen voorkomen?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 13, 2018 4:10 pm

Monkey Tonk schreef: Hamilton zet zichzelf niet in zulke posities. Hij rijdt eromheen. Wat heb je er nou aan om gelijk te hebben in zo'n geval?

Je maakt het veel te abstract MT. één op één de rijstijl van Hamilton en Verstappen in deze specifieke situatie is als appels met peren vergelijken. Veel coureurs hebben met snelheden tussen de 210 en 360 km/h weleens een wat 'blinde momenten', met een beetje pech wordt iemand in een bocht of bij een crash of bij een technisch mankement bovendien passagier van de eigen racewagen.

Toen Hamilton niet Bottas maar nog Rosberg als teamgenoot had, belandde hij ook in de aller aller allergekste momenten (of neem de herinnering aan zijn allereerste wereldtitel, wat voor bizars er toen met hem en Massa in Brazilië gebeurde.........)
Een situatie als met Ocon die zich wil outlappen en dan op zo'n manier tegen nota bene de leider in de wedstrijd, dat is tamelijk uniek.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di nov 13, 2018 5:32 pm

Hoe snel je ook rijdt, je kunt nog steeds een verdedigend element inbouwen. De vraag is niet hoe gek of slecht Ocon is. De vraag is of Verstappen dit zelf had kunnen voorkomen. Als je die vraag stelt, kun je er beter van worden. Als je anderen de schuld geeft, zoals Ocon standaard doet, dan schiet je er niks mee op.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 13, 2018 6:00 pm

Monkey Tonk schreef:zelf had kunnen voorkomen. Als je die vraag stelt, kun je er beter van worden. Als je anderen de schuld geeft, zoals Ocon standaard doet, dan schiet je er niks mee op.
Dat laatste sowieso ja.
Die gast is een blinde vink en verdwijnt niet voor niets na dit jaar uit de sport.

Monkey Tonk schreef:Hoe snel je ook rijdt, je kunt nog steeds een verdedigend element inbouwen. De vraag is niet hoe gek of slecht Ocon is. De vraag is of Verstappen dit had kunnen voorkomen

Verstappen lijkt me niet het type dat 80% van de racetijd in de achteruitkijkspiegels kijkt, wie dat wel doet is verloren tijdens racen op het randje.
De keren dat hij een halve race lang met versleten banden de aanvallen van Raikkonen en Hamilton moest pareren, deed hij dat subliem.

Het is mooi dat al deze 'fouten' en onfortuinlijke reeksen in dit seizoen plaats hebben gevonden en zelfs 2 keer met Max in winnende positie op een circuit waar de Red Bull met Renault motor dat helemaal niet zou kunnen.
Kan een aanwijziging zijn dat hij in 2019 echt die wereldtitel kan pakken.

zeux

Bericht door zeux » di nov 13, 2018 6:06 pm

Monkey Tonk schreef: 1) bocht te scherp in
Volgens mij reed hij gewoon de racelijn. Zoals leiders in een wedstrijd plachten te doen. Alleen dacht een Franse muppet lollig te wezen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

ferry

Bericht door ferry » di nov 13, 2018 8:31 pm

Goede column van Jolyon Palmer op de website van de BBC. Legt ook uit of hetzelfde bij Hamilton of Vettel was gebeurd, in deze situatie met Ocon.

De consensus is geloof ik wel dat Max het anders had kunnen doen, maar dat niemand (hij dus ook niet) had verwacht dat een achterblijver op die manier de leider van de race gaat uitdagen.

Die straf ook voor een paar van die duwtjes. :excited.gif:

Mano

Bericht door Mano » wo nov 14, 2018 8:52 am

Monkey Tonk schreef:Hoe snel je ook rijdt, je kunt nog steeds een verdedigend element inbouwen. De vraag is niet hoe gek of slecht Ocon is. De vraag is of Verstappen dit zelf had kunnen voorkomen. Als je die vraag stelt, kun je er beter van worden. Als je anderen de schuld geeft, zoals Ocon standaard doet, dan schiet je er niks mee op.
Dat ben ik met je eens maar het moet je veelal wel eerst overkomen.

Ham was het niet overkomen, daar ga ik niet met je in mee want wat Ocon deed is zo tegen alle beginsel in, daar rekent niemand op ook Ham niet. Alleen Ham is arrogant genoeg om achteraf te doen voorkomen dat hij daar rekening mee zou hebben gehouden...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 14, 2018 1:22 pm

Monkey Tonk schreef:Hoe snel je ook rijdt, je kunt nog steeds een verdedigend element inbouwen. De vraag is niet hoe gek of slecht Ocon is. De vraag is of Verstappen dit zelf had kunnen voorkomen. Als je die vraag stelt, kun je er beter van worden. Als je anderen de schuld geeft, zoals Ocon standaard doet, dan schiet je er niks mee op.
Precies, dat lijkt me het uitgangspunt als je jezelf wil verbeteren. Je schiet er namelijk niets mee op om gelijk te hebben maar toch langs de baan te staan. Het verdelen van punten en prijzen gebeurd namelijk pas bij de finish.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo nov 14, 2018 4:48 pm

Marillion schreef:
Precies, dat lijkt me het uitgangspunt als je jezelf wil verbeteren. Je schiet er namelijk niets mee op om gelijk te hebben maar toch langs de baan te staan. Het verdelen van punten en prijzen gebeurd namelijk pas bij de finish.
Ik vind toch dat dit een 'eigen schuld'-element in zich heeft. En dus 'mede-schuld'.

En dat negeert de absurditeit van het moment. Geen coureur aan de leiding verwacht daar op dat moment, met die felheid, een gelapte coureur. Ook Hamilton niet.
De enige manier om het te voorkomen was ofwel (fors) remmen, ofwel flink trager rijden. Dan kan vijf seconden op nummer twee wel heel veel worden gevonden, maar het is volstrekt absurd dat hem 'verweten' wordt dat hij in een strijd om de kop niet langzamer is gaan rijden in die situatie (nog los van mijn vervolgredenatie dat hij dan àchter een in essentie trage achterblijver - zoals ook Joylon Palmer stelt - terecht was gekomen).
Die vijf seconden zijn sowieso de facto vier seconden gezien de DRS.

Dit was 100% Ocon.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo nov 14, 2018 6:53 pm

En wat koop je daarvoor? Helemaal niets.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo nov 14, 2018 6:57 pm

Marillion schreef:En wat koop je daarvoor? Helemaal niets.
Nee. Dat is het klote van de actie van Ocon...
Senseless.

Mano

Bericht door Mano » do nov 15, 2018 8:24 am

zeux schreef:
Marillion schreef:
Ik vind toch dat dit een 'eigen schuld'-element in zich heeft. En dus 'mede-schuld'.

En dat negeert de absurditeit van het moment. Geen coureur aan de leiding verwacht daar op dat moment, met die felheid, een gelapte coureur. Ook Hamilton niet.
De enige manier om het te voorkomen was ofwel (fors) remmen, ofwel flink trager rijden. Dan kan vijf seconden op nummer twee wel heel veel worden gevonden, maar het is volstrekt absurd dat hem 'verweten' wordt dat hij in een strijd om de kop niet langzamer is gaan rijden in die situatie (nog los van mijn vervolgredenatie dat hij dan àchter een in essentie trage achterblijver - zoals ook Joylon Palmer stelt - terecht was gekomen).
Die vijf seconden zijn sowieso de facto vier seconden gezien de DRS.

Dit was 100% Ocon.
kleine aanpassing: Hamilton lag op 2,8 sec volgens Palmer. Dat maakt het nog noodzakelijker om fors door te rijden.

Ocon had duidelijk een stukje kift t.a.v. Verstappen. Hij de F3 kampioen rijdt achterin zonder stoeltje in 2019 en Verstappen vecht om de winst van de GP. Ik denk dat die jaloezie heeft meegespeeld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr nov 23, 2018 7:06 pm

https://twitter.com/f1/status/1065994633023578112?s=21

Duitsers hebben geen humor...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za nov 24, 2018 12:23 am

Ik heb in mijn leven best al een aantal keer goed kunnen lachen met wat Duitsers en een fijne pul erbij.

Desondanks blijft het nog steeds een moeizame combinatie, Duitsers en humor.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 25, 2018 3:12 pm

Lekkere race wel, met veel wheel to wheel racing.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 25, 2018 3:27 pm

Met Raikkonen er uit ligt Max nu op koers voor derde plaats drivers championship.

Als Ricciardo Max pakt, blijft Max vijfde.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 25, 2018 3:28 pm

Wat gaat Horner doen?

zeux

Bericht door zeux » zo nov 25, 2018 3:34 pm

Heeft Mol wel in de gaten wat op het spel staat?

zeux

Bericht door zeux » zo nov 25, 2018 3:37 pm

Ah, wacht even. Raikkonen ligt 17 punten voor. Mijn fout. Ik had 13 in mijn hoofd.

Ok, dan gaat het om plek 4.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 25, 2018 3:39 pm

Tenzij Max Vettel pakt. :-)

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 25, 2018 4:26 pm

Toch weer knap op het podium, vond hem geen eens heel goed rijden.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma nov 26, 2018 8:11 am

Hoezo?? Ik heb de laatste race helaas niet live kunnen beloeren, maar Max had een slechte start en stond hij toch maar weer mooi op het podium! Zag je zijn lach? Prachtig. Evenals het afscheid van Alonso en de torso van Hamilton! :00001737.gif:

Wiiiehhh, :sad.gif: daar ben ik weer, maar het afkicken van alle races valt me nu al zwaar! Nascar, MotoGP, Indy, F1 t/m 3...enz. :blush.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » ma nov 26, 2018 8:16 am

En jij houdt toch van crashes, BZ? Kon je de laatste tijd behoorlijk genieten, toch? Er waren aardig wat vliegpartijen waarvan die van Sophia Flörsch de kroon spande! :baaa.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma nov 26, 2018 8:56 am

Max heeft een goede tweede seizoenshelft gedraaid.

Nu afwachten wat Honda gaat brengen. Persoonlijk denk ik dat hij nog steeds pk's te kort gaat komen en/of betrouwbaarheid vd motor het laat afweten.

Gaat Max ooit voor Mercedes of Ferrari rijden?

Ramona

Bericht door Ramona » ma nov 26, 2018 9:11 am

Ik hoop Max ooit in een van die bolides te zien; na het Vettel en Hamilton tijdperk...Ik zie Max geen 2e viool meer gaan spelen.

Plaats reactie