Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » zo jan 08, 2006 8:30 pm

Co kan zijn coltrui al weer bijna uit de kast trekken...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jan 08, 2006 11:40 pm

Geen Fordham meer, geen Fitton meer, geen Hankey meer, er blijven zo alleen maar 'boring' spelers over. Doet Tony David dit jaar niet mee?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jan 09, 2006 8:51 am

De dartende SBS clown/commentator ligt er al weer uit. Wat een Ãœberprutser:
Stompé opnieuw snel uitgeschakeld

Co Stompé is, evenals in de voorgaande jaren, meteen uitgeschakeld in Frimley Green. De Schot Paul Hanvidge schoof de Amsterdammer met 3-1 aan de kant.

Stompé verprutste een goede kans om de eerste set binnen te slepen bij 2-2. De tweede set verloor hij met 3-0. Hij kwam nog wel terug tot 2-1 in sets, maar kon dat niveau niet volhouden in de vierde set. Die ging met 3-1 naar Hanvidge.

Op de tweede dag viel ook het doek voor de Engelse oud-winnaars John Walton (2001) en Andy Fordham (2004). Walton, zevende geplaatst, verloor met 3-0 van zijn landgenoot Steve Roberts. Fordham moest de eer aan de Australiër Simon Whitlock laten: 3-0
NOS Teletekst

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jan 09, 2006 11:54 am

En vooraf nog stoer praten dat ie in de training missschien wel net zo goed gooit als Barney en Taylor, maar er tegen een vage Schot zo afvliegen. Of zou het gewoon van de sponsor moeten?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jan 09, 2006 7:56 pm

brigade zuid schreef:Geen Fordham meer, geen Fitton meer, geen Hankey meer, er blijven zo alleen maar 'boring' spelers over. Doet Tony David dit jaar niet mee?
Tony David speelt te weinig toernooien die meetellen voor de ranking en staat dus te laag om rechtstreeks toegelaten te worden tot de Embassy. Hij heeft het nog wel via het kwalificatietoernooi geprobeert, maar dat heeft hij niet gehaald.

Hetzelfde gold overigens voor Fordham, maar omdat de BDO ("toevallig" ;)) dit jaar opeens besloot dat een winnaar van de Embassy voortaan drie jaar lang gegarandeerde toegang tot de Embassy heeft, kon hij wel meedoen (ten koste van Dick van Dijk overigens).
Laatst gewijzigd door Frank op zo jan 15, 2006 11:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » ma jan 09, 2006 8:43 pm

Knappe comeback van Jelle Klaasen, na een 2 - 0 achterstand gewoon je eerste partij op de Embassy winnen. En ondertussen akelig dicht bij een 170 finish komen.... ;)

[edit] ik bedoelde dus inderdaad een 9-darter in plaats van een 170 finish.... :blush: [/edit]
Laatst gewijzigd door Frank op zo jan 15, 2006 11:41 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma jan 09, 2006 9:08 pm

Ook nog bijna een '9-darter' van Klaassen. Barney was trouwens slecht vanavond, ondanks zn winst.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jan 10, 2006 10:35 am

Grote klasse van Klaasen om je 1e partij zo te winnen :worshippy:

PS: Barney gooide juist geweldig goed ! Alleen zijn dubbels waren echt dramatisch...

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di jan 10, 2006 3:28 pm

Baseman schreef:Grote klasse van Klaasen om je 1e partij zo te winnen :worshippy:

PS: Barney gooide juist geweldig goed ! Alleen zijn dubbels waren echt dramatisch...
Ja,en daarom was ie slecht gisteren.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di jan 10, 2006 7:51 pm

WTF? Jelle wint gewoon weer. :bis:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di jan 10, 2006 7:57 pm

Geweldig,Jelle Klaasen wint met 4-2 van mervyn king

Zoo hee die jongen gooit echt top hij is nog maar 21 jaar..
Hij was gewoon duidelijk te goed voor king hij gooide maar liefst 7 180-ers
wie weet wint ie gewoon de lakeside

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di jan 10, 2006 9:54 pm

Kan iemand mij wat meer vertellen over Dick van Dijk? Hoezo is hij bijvoorbeeld wereldkampioen?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » di jan 10, 2006 10:45 pm

De NDF (Nederlandse Darts Federatie) en de BDO (Britisch Darts Organisation) vallen onder een overkoepelende organisatie, de WDF (World Dart Federation), net als veel meer bonden in veel meer verschillende landen.

Deze WDF organiseert een World Cup (eind vorig jaar in Perth gehouden) en dit toernooi heeft Dick van Dijk dus gewonnen, na onder andere Markus Korhonen, Andy Fordham en Per Laursen verslagen te hebben.

De Embassy/Lakeside is het officieuze wereldkampioenschap van de BDO, maar dit toernooi heeft veel meer aanzien in de wereld. Vandaar dat de meeste mensen de winnaar van dit toernooi zien als de 'wereldkampioen' (in ieder geval van de BDO).
Laatst gewijzigd door Frank op zo jan 15, 2006 11:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » wo jan 11, 2006 8:54 am

Thanks Frank :xyxthumbs:

Het is voor mij nu een stuk duidelijker!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jan 11, 2006 10:56 pm

Wat ben ik blij dat die Vincent eruit legt zeg. Wat een zenuwenlijer.
Was ook 3 keer niets vandaag.
:cheer:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jan 11, 2006 10:58 pm

Barney ook door .. simpeltjes :
bron : telegraaf.nl

Barney naar kwartfinale
door onze redactie
AMSTERDAM - Raymond van Barneveld is er in geslaagd de kwartfinales te bereiken van de Lakeside. De Nederlandse darter versloeg woensdagavond in Frimley Green de Schot Gary Anderson. Na een aanvankelijk ietwat stroeve start wist de voormalige Haagse postbode zich toch nog ruimschoots met 4-1 van de 35-jarige Schot te ontdoen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do jan 12, 2006 3:46 pm

ASR_AFCA schreef:Wat ben ik blij dat die Vincent eruit legt zeg. Wat een zenuwenlijer.
Was ook 3 keer niets vandaag.
:cheer:
Nee, zo zie je ook maar weer dat de rest wat rommelt in de marge met een incidenteel succesje hier en daar, maar dat het toch vooral van Barney moet komen. Alleen Snelle Jelle lijkt echt ook een talent te zijn die de stap kan maken. Wat wel een impuls zou zijn voor het darten, gezien zijn leeftijd en uiterlijk. Bovendien is ie ook nog lekker nuchter.

Als je kijkt na wat er nog over is in zijn helft zou je ook zeggen dat er een finaleplaats in zit, maar ik wil nog niet te ver vooruit kijken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do jan 12, 2006 4:32 pm

Jinne schreef: Nee, zo zie je ook maar weer dat de rest wat rommelt in de marge met een incidenteel succesje hier en daar, maar dat het toch vooral van Barney moet komen.
Inderdaad, die Albertino Essers spant wat mij betreft de kroon. Die liep van de week gewoon lachend het podium af toen ie verloren had, de eerste ronde had ie gewonnen en dus was zn hele toernooi al geslaagd. Dat soort mentaliteit houd ik niet van, als je verloren hebt moet je gewoon de pest erover in hebben en niet met een big smile van het podium afkomen omdat je toevallig 2 dagen daarvoor wel een potje gewonnen hebt. Wat dat betreft iets meer respect dan nog voor vd Voort, die wel heel erg baalde, al vind ik dat ook een ontzettende prutser op zich. Barney steekt er ver boven uit en ik heb het idee dat die Klaasen idd ook wel wat kan worden.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do jan 12, 2006 8:17 pm

Hij staat nog wel voor, maar Jelle bakt er niks van vandaag. Heel veel losse flodders in de single 20, 5 en 1. Echt een matige pot.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do jan 12, 2006 8:31 pm

Ik had het al opgegeven en toen kwam er opeens weer een prima laatste set uit zijn arm.

Alleen hoef ik dan niet Ma Klaasen te zien onderin beeld bij de beslissende darts. (Yeah, I know gewoon BBC kijken, zie je het ook nog eens een secondje of 2 eerder)
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do jan 12, 2006 11:21 pm

Liever Ma Klaassen dan die vriendin/vrouw van die tegenstander. Jezus :X
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr jan 13, 2006 7:35 pm

Inderdaad, uit welk koekblik wordt toch telkens dat hele peloton lelijke wijven getrokken zeg. Niet normaal.
Diegene bij Ted Hankey (ik weet niet of het nou zn vrouw of z'n moeder is) is nog wel het ergst. :nooo:

Ontopic, ik ga voor een finale Klaasen - Barney. En dat moet Jelle winnen natuurlijk. :yes:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jan 13, 2006 7:52 pm

Thijs schreef:Inderdaad, uit welk koekblik wordt toch telkens dat hele peloton lelijke wijven getrokken zeg. Niet normaal.
Diegene bij Ted Hankey (ik weet niet of het nou zn vrouw of z'n moeder is) is nog wel het ergst. :nooo:
Die hele lelijke is de moeder van Hankey, zn vriendin ziet er opzich geen eens zo onverdienstelijk uit. Trouwens ik zag van de week familie van Albertino Essers in beeld, nou dan heb je ook al gegeten en gedronken hoor.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » za jan 14, 2006 3:10 pm

Het viel me op trouwens dat Co gisteren met een 'schoon' overhemd in de studio zat. Terwijl die Dick van Dijk het nog wel moest doen met een shirtje met sponsors.

Barney gisteren weer niet echt overtuigend, maar bij hem is dat wel goed genoeg om toch nog met 2 sets verschil te winnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za jan 14, 2006 3:18 pm

Als je tegenstander 40.000 bouncers heeft gaat het allemaal wat makkelijker he :hypocrite:
Barneveld zat toch nog op een drie dart average van 31 1/2, gewoon goed, goed genoeg in ieder geval.

Plaats reactie