Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 19, 2018 9:43 pm

Sandro schreef:
Marillion schreef:Wat ik zeg. Het moet wat mij betreft gaan om zuivere tijd. Het kan met bonificatieseconden gebeuren dat iemand het klassement wint terwijl een ander een snellere totaaltijd heeft gereden. Dat is niet juist.
Maar waarom is dat dan niet juist? Als de regels zo zouden zijn dan is het wel juist.

Geaggregeerde tijd is wat mij betreft niet heilig. Het is geen schaatsen. Spektakel wil ik.
Voor mij dus wel. Er is in de koers sowieso al geen sprake van dat het louter om de fysieke prestatie gaat zoals bij zwemmen of schaatsen. Je moet ook slim koersen. Maar onder de streep ben ik er dus voor dat je alleen kijkt naar de tijd die je dan daadwerkelijk wint of verliest.

Overigens, een andere Nederlander is ook weer indrukwekkend bezig. En dan heb ik het nog niet eens over de 3 ritzeges van Groenewegen in Noorwegen. Waar ik wel op doel is Matthieu van der Poel. Die wint de shorttrack race bij de wereldbeker mountainbike in Albstadt. Dat betekent dat hij zondag op de eerste startrij mag starten bij de Cross Country race. Hier wat beelden. Voor de liefhebber, de race is zondag te zien via Red Bull TV.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mei 19, 2018 10:03 pm

Ben ook tegen bonificatie seconden, neemt de puurheid van de wedstrijd weg. Drie weken racen, en aan het eind heeft de snelste gewonnen.

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 19, 2018 10:07 pm

Nou ja, wegnemen is wel heel sterk. Zoveel bonificatieseconden worden er nu ook weer niet vergeven. Net genoeg om het interessant te maken om te proberen te winnen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mei 19, 2018 10:14 pm

Yates heeft er inmiddels 30 seconden extra voorsprong door, lijkt me dat dit wel degelijk invloed heeft

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 19, 2018 10:17 pm

Iniesta schreef:Yates heeft er inmiddels 30 seconden extra voorsprong door, lijkt me dat dit wel degelijk invloed heeft
Dat het invloed heeft is wat anders dan dat het de "puurheid" wegneemt.

Sandro

Bericht door Sandro » zo mei 20, 2018 8:01 am

Schreef ìk dit gisteren? :biggrin.gif:

Dat moet ik dan even rectificeren. Ben voorstander van het 'belonen' van spektakel, maar niet via het algemene klassement. Daar heb je wat mij betreft de nevenklassementen voor. Zeker in de Giro zijn dat er een hele hoop volgens mij.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 12:22 pm

Sandro schreef:Schreef ìk dit gisteren? :biggrin.gif:
Heeft het gesmaakt? :bier.gif: :smile-ajax.gif:

Leuke etappe vandaag. Hier liggen echt kansen om, eventueel met behulp van goed ploegenspel, aan te vallen. En dat dus met die zware Zoncolan beklimming in de benen.

Ik weet niet wat er bij Dumoulin mogelijk is maar als hij in staat is om wat te proberen zou ik het gewoon eens doen. Een paar tellen terugwinnen zou alleen al mentaal al een flinke opsteker zijn met die lastige slotweek voor de boeg. Al is het met bonificatieseconden. :smallgrin.gif:

Maar zo eerst met twee schermen aan de slag om naast de Giro ook de wereldbeker mountainbike te volgen. Zou gaaf zijn als Van der Poel een WB wedstrijd zou kunnen winnen. Het ligt volgens mij nat en dat is normaal voor hem denk ik een voordeel.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2018 12:43 pm

Stel Dumoulin verliest vandaag geen tijd en hij verteerd de rustdag goed dan zijn de verwachtingen dat hij anderhalf tot 2 minuten pakt op Yates in de tijdrit en dat zou betekenen dat hij woensdag met ongeveer 20 seconde bonus in het roze rijdt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 1:04 pm

Anderhalve minuut moet haalbaar zijn want ik heb het idee dat Dumoulin in goede doen is. Maar hij zal ook in de andere etappes iets moeten doen.

Aardig om te weten over gisteren. Het verzet van Dumoulin op Zoncolan was 34x30 en bij Froome zelfs 34x32. Dat is iets wat de laatste jaren in het peloton wel echt anders is geworden en hierdoor kunnen renners beter blijven rijden op zo'n steile klim. In het verleden gebeurde het nogal eens dat een renner gewoon met een te groot verzet aan zo'n klim begon.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo mei 20, 2018 1:08 pm

Marillion schreef:Froome zelfs 34x32.
Het verschil met Yates was mooi te zien in het slot van de etappe, met beiden in één beeld. Het leek wel of Froome acht keer moest trappen, waar Yates met één trap kon volstaan. :biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 1:31 pm

Voor de liefhebber: Live Wereldbeker Mountainbike.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2018 3:05 pm

Van der Poel wordt derde.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 3:07 pm

Ja, netjes. Al had ik stiekem op iets meer gehoopt. Liep op een counter van Schurter na zijn eigen aanval. Moest rijden met een breuk in zijn hand na een valpartij vorig weekend. Zal niet hebben geholpen al denk ik niet dat hij veel last heeft gehad. Anders rij je niet 1 en 3 in het weekend.

Het was een mooie wedstrijd in ieder geval. Volgende week Nove Mesto.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2018 3:32 pm

Dumoulin weer op achterstand.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2018 3:33 pm

Voor zo een Yates steek ik mijn handen ook niet in het vuur vwb doping.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2018 3:43 pm

Dat Dumoulin dit laat gebeuren, in de afdaling tijd verliezen aan Yates.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2018 3:48 pm

1 Voordeel, ik hoef dinsdagmiddag geen vrij te nemen. Ik vind Dumoulin een hele onzekere rijder, hij komt zo vertwijfeld en onzeker over.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2018 3:50 pm

Bizar, op het vlakke rijdt Yates in zijn eentje verder weg van Dumoulin.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 20, 2018 3:52 pm

brigade zuid schreef:Bizar, op het vlakke rijdt Yates in zijn eentje verder weg van Dumoulin.
Dumoulin heeft het niet. Simpel.

En Yates is goed in vorm. Goed gedaan. En niet gaan speculeren over doping als een niet-Nederlander goed rijdt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mei 20, 2018 3:54 pm

Dit is normaal gesproken inderdaad wel de genadeklap. Yates is bergop een maatje te groot. Erg sterk hoe hij is weggereden. Dumoulin geeft het nu ook op. Dit is meer rijden voor zijn tweede plaats. Nog altijd een heel mooi resultaat als hij dat gaat vasthouden overigens.

Zonde dit. Want buiten een complete offday voor Yates is de spanning er voor de laatste week nu wel een klein beetje af.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2018 3:56 pm

zeux schreef:
brigade zuid schreef:Bizar, op het vlakke rijdt Yates in zijn eentje verder weg van Dumoulin.
Dumoulin heeft het niet. Simpel.

En Yates is goed in vorm. Goed gedaan. En niet gaan speculeren over doping als een niet-Nederlander goed rijdt.
Nee maar ik denk dan.. Engeland.. Wiggins, Froome, misschien ook Yates? Vind hem wel errug goed rijden.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 20, 2018 3:57 pm

Marillion schreef:Dit is normaal gesproken inderdaad wel de genadeklap. Yates is bergop een maatje te groot. Erg sterk hoe hij is weggereden. Dumoulin geeft het nu ook op. Dit is meer rijden voor zijn tweede plaats. Nog altijd een heel mooi resultaat als hij dat gaat vasthouden overigens.

Zonde dit. Want buiten een complete offday voor Yates is de spanning er voor de laatste week nu wel een klein beetje af.
Nu moet Dumoulin zijn 'groepje' ook nog laten gaan...

Volgens mij voel je dit al de hele Giro, dat Dumoulin 'het' niet heeft.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 20, 2018 3:58 pm

Overigens gaat iedereen er van uit dat Dumoulin een supertijdrit gaat rijden. Maar zoals hij nu - zeker ook vandaag - rijdt, is dat allerminst zeker.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2018 3:58 pm

Had Dumoulin ook maar astma.

zeux

Bericht door zeux » zo mei 20, 2018 4:01 pm

Prachtig een koploper die aanvalt. Fuck You All.

Plaats reactie