Voor mij dus wel. Er is in de koers sowieso al geen sprake van dat het louter om de fysieke prestatie gaat zoals bij zwemmen of schaatsen. Je moet ook slim koersen. Maar onder de streep ben ik er dus voor dat je alleen kijkt naar de tijd die je dan daadwerkelijk wint of verliest.Sandro schreef:Maar waarom is dat dan niet juist? Als de regels zo zouden zijn dan is het wel juist.Marillion schreef:Wat ik zeg. Het moet wat mij betreft gaan om zuivere tijd. Het kan met bonificatieseconden gebeuren dat iemand het klassement wint terwijl een ander een snellere totaaltijd heeft gereden. Dat is niet juist.
Geaggregeerde tijd is wat mij betreft niet heilig. Het is geen schaatsen. Spektakel wil ik.
Overigens, een andere Nederlander is ook weer indrukwekkend bezig. En dan heb ik het nog niet eens over de 3 ritzeges van Groenewegen in Noorwegen. Waar ik wel op doel is Matthieu van der Poel. Die wint de shorttrack race bij de wereldbeker mountainbike in Albstadt. Dat betekent dat hij zondag op de eerste startrij mag starten bij de Cross Country race. Hier wat beelden. Voor de liefhebber, de race is zondag te zien via Red Bull TV.