Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

MvBH

Bericht door MvBH » zo mei 13, 2007 1:01 pm

Frank schreef:
Kaboem! schreef:Was trouwens een heuse vechtpartij na afloop van de wedstrijd.
Ik heb hier pas geleden een heel gesprek met mijn broer over gehad.
Ik zie signalen dat het probleem van het voetballen een beetje aan het verschuiven is richting het basketballen.

Supporters van Nijmegen en Den Bosch, die na de wedstrijd in Nijmegen met elkaar op de vuist gaan.

Supporters van Leiden, die erg fel zijn en mijns insziens de potentie hebben om over de schreef te gaan (zelf gezien in de laatste thuiswedstrijd van Omniworld tegen Leiden).

Voetbalsupporters van Ajax die ineens bij Astronauts binnengehaald worden "om de sfeer te verhogen", maar die het tegendeel bewerkstelligen.

Mijn broer vond het nog wel meevallen, maar ik vraag het me af. Ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen....
In beide gevallen die je aanhaalt (zowel gister als Omniworld-Leiden) hadden een gezamelijke oorzaak. Alcohol! Laten ze dat eerst maar eens gaan verbieden voor, tijdens en na een wedstrijd. Is geen garantie dat er niets gebeurd maar het zal het risico dat er iets gebeurd in ieder geval verkleinen. Wat er gebeurde? Heb geen idee, stond er in ieder geval vlak bij, stond met mijn rolstoel vlak tegen het veld aan. Ineens een hoop rumoer achter me en zie ik dat er gevochten werd. Heb het eerst even een paar seconden afgewacht maar toen ze te dicht bij me kwamen heb ik toch maar twee reclameborden plat gereden en ben de vloer op gegaan.

Over die Ajax-supporters die door de leiding van de Astronauts binnen gehaald zijn wil ik het helemaal niet hebben. Als je als club zo dom bent om die gasten binnen te halen moet je ook maar op de blaren zitten als het fout gaat.

Over de wedstrijd (je zou bijna vergeten dat het daarom gaat); dit is nooit een wedstrijd geweest. Nadat Young van arbiter Korenhof de snelste fout gekregen had die ik in mijn 'carriere' ooit gezien heb (met nog 9 minuten en 58 seconden te gaan in het 1ste kwat) geeft hij gas (letterlijk en figuurlijk) en kan Matrix het even bijhouden, daarna wordt Young wat minder dominant maar dan wordt de rol van Young moeiteloos overgenomen door een ander (Owens in het derde kwart en Rodger tegen het eind van de wedstrijd.) Het zegt genoeg dat Magixx in de hele wedstrijd geen moment voor gestaan heeft. Vindt wel dat je tot nu toe mag zeggen dat Eiffel aan de hand van Travis richting het kampioenschap wandelt. God, wat is die man sterk op dit moment. Snel, schiet met scherp en neemt zijn drives weer tussen iedereen door als ware hij een jonge god.

Waar het probleem ligt. Denk niet dat het aan de druk gelegen heeft dat Magix gisteren verloren heeft, het ligt gewoon aan het surplus aan spelersmateriaal dat Wiel ter beschikking heeft. Carrawell kan het allemaal niet alleen krijgt, zeker nu Mohammed geblesseerd is, eigenlijk alleen af en toe steun van Sears maar dan houdt het op. Typerend voor het surplus aan spelersmateriaal is het feit dat bij Matrix Ralph vd Bosch als 6e man van de bank komt en datdat bij Eiffel afwisselend Akerboom of Frederiks is.

Ben bang dat dit een hele korte serie gaat worden en dat het aan Eiffel ligt of het 4-0 of 4-1 wordt. Met andere woorden wil Eiffel thuis kampioen worden of liever zo snel mogelijk.

Frank

Bericht door Frank » ma mei 14, 2007 7:03 pm

Knokpartij ontsiert finalewedstrijd Magixx

Bezoekers van de basketbalwedstrijd Magixx - EiffelTowers zullen komende donderdag rekening moeten houden met strengere veiligheidsmaatregelen. Die zijn nodig geworden na een fikse vechtpartij zaterdag in de tweede wedstrijd van de finale van de play - offs tussen supporters van beide teams.

'Dit hoort niet bij een basketbalwedstrijd en zeker ook niet in de Horstacker. We staan bekend om het creëren van een fantastische sfeer, waar veel supporters steeds weer van genieten. Dit mag niet verpest worden door dit soort gebeurtenissen. Het kan en mag niet zo zijn dat boosheid en ergernis de overhand krijgen boven bewondering en plezier. Het gezonde verstand moet zegevieren.' Met deze woorden richt Frans van de Geer, algemeen manager van Matrixx Magixx, zich op de site van de Nijmeegse basketbalclub tot het publiek.

Het tweede finaleduel tussen Magixx en EiffelTowers (66 - 79) werd zaterdagmiddag na afloop ontsierd door vechtpartijen tussen rivaliserende supportersgroepen. Er werden rake klappen uitgedeeld en wederzijds vielen gewonden. "Het zijn jongens die je nooit bij het basketbal ziet. Niet bij EiffelTowers en niet bij Magixx, maar nu met hun grote waffel vooraan staan" , zei een getergde Van de Geer gisteren. "Er komen families met kleine kinderen. Het is belachelijk dat dit bij het basketbal voorkomt. Vooraf hadden we niet gedacht dat het zo zou kunnen escaleren."

Volgens Van de Geer zullen de gebeurtenissen van zaterdag consequenties hebben. "Daarover gaan we maandag (vandaag, red.) met de politie overleggen. De FEB (federatie eredivisie basketbal, red.) heeft al laten weten dat er bijvoorbeeld aparte ingangen moeten komen en dat er van de club uit meer begeleiding moet komen."

Voor zover bekend zijn er bij de politie geen aangiften van mishandeling binnengekomen.
Bron: De Gelderlander

Vierde finalewedstrijd naar de middag

NIJMEGEN - De vierde finalewedstrijd van de playoffs 2007 tussen Matrixx Magixx en EiffelTowers, donderdag in De Horstacker in Nijmegen, is verplaatst van 20:00 uur 's avonds naar 15:15 's middags. Dat is mede gebeurd op verzoek van politie en gemeentebestuur van Nijmegen. Afgelopen zaterdag ontstonden na afloop ongeregeldheden tussen fans van beide ploegen. Een herhaling daarvan en eventueel ingrijpen door de politie is bij daglicht eenvoudiger. Mocht EiffelTowers wedstrijd 3 dinsdag winnen, dan kunnen de Bosschenaren donderdag in Nijmegen kampioen worden. De live-uitzending op Sport1 is ook verschoven. De NOS zendt 's avonds een samenvatting uit.
Bron: debasketballsitevannederland.nl

Wat heeft het gebruiken van verschillende ingangen voor nut, als de supportersgroepen gewoon naast elkaar in de zaal zitten?

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mei 14, 2007 10:00 pm

En Bowen gaat gewoon verder. Dit was zaterdagavond:

http://www.youtube.com/watch?v=7J2SDouIqtA

MvBH

Bericht door MvBH » ma mei 14, 2007 10:10 pm

Frank schreef:
Voor zover bekend zijn er bij de politie geen aangiften van mishandeling binnengekomen.
He omdat ik toch met mijn opleiding tot Buitengewoon Opsporingsambtenaar bezig ben meteen maar even een reactie op bovenstaande

Aangifte doen van mishandeling zal voor beide vechtersbazen niet zoveel zin hebben, er kan natuurlijk altijd aangifte gedaan worden maar omdat beide aanstichters of aanstichtsters (heb niets gezien, stond er met mijn rug naar toe maar vrees dat het aanstichters zullen zijn) alle twee gevochten hebben zal een aangifte van een van de partijen (of van beide partijen) wel in behandeling genomen worden (zijn wij van de politie een aangifte namelijk verplicht) maar er zal strafvorderlijk niets mee gedaan worden.

Waarschijnlijk zal de vechtersbazen of vechtersbazinnen aan het bureau waar ze aangifte zouden willen komen doen op bovenstaande grond ontraden worden aangifte te doen. Dan zullen ze na verloop van tijd een brief thuis krijgen dat er te weining (lees: geen) gronden zijn om tot vervolging over te gaan.

MvBH

Bericht door MvBH » ma mei 14, 2007 10:26 pm

[
Vierde finalewedstrijd naar de middag

NIJMEGEN - De vierde finalewedstrijd van de playoffs 2007 tussen Matrixx Magixx en EiffelTowers, donderdag in De Horstacker in Nijmegen, is verplaatst van 20:00 uur 's avonds naar 15:15 's middags. Dat is mede gebeurd op verzoek van politie en gemeentebestuur van Nijmegen. Afgelopen zaterdag ontstonden na afloop ongeregeldheden tussen fans van beide ploegen. Een herhaling daarvan en eventueel ingrijpen door de politie is bij daglicht eenvoudiger. Mocht EiffelTowers wedstrijd 3 dinsdag winnen, dan kunnen de Bosschenaren donderdag in Nijmegen kampioen worden. De live-uitzending op Sport1 is ook verschoven. De NOS zendt 's avonds een samenvatting uit.

Gelukkig, kan ik 's middags in Nijmegen gaan kijken en 's avonds in Landsmeer :maartoe.gif:

Frank

Bericht door Frank » ma mei 14, 2007 10:55 pm

Ben je donderdag al genoeg bekomen van je examens denk je... :icon_biggrin.gif:

Landsmeer? Ga je nu ook al naar de Dames finale kijken?

Scheidsrechters van de 3e wedstrijd Eiffel - Matrixx al gezien? Koorenhof, van Dam en Den Hartog. Kan leuk worden...

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma mei 14, 2007 11:12 pm

Monkey Tonk schreef:En Bowen gaat gewoon verder. Dit was zaterdagavond:

http://www.youtube.com/watch?v=7J2SDouIqtA
Het wordt steeds grappiger...

http://www.youtube.com/watch?v=6yggh9efD-M&NR=1
:00001757.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di mei 15, 2007 2:03 am

Krijg zolangzamerhand een beetje moeite om jou nog serieus te nemen.

Nash maakt een layup met zijn ogen op de basket. Maar je basketbalkennis is blijkbaar nogal beperkt, dus voor jou zal het er allemaal wel hetzelfde uitzien. Bowen, Nash, allemaal een pot nat. :cool.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di mei 15, 2007 7:23 am

Het drama gaat verder. Suns leken de wedstrijd te verliezen, maar kwamen terug om met 104-98 te winnen. Stand nu 2-2, met de Suns weer in het voordeel.

Toen de wedstrijd al beslist was knalde Robert Horry Steve Nash keihard buiten de lijnen (en tegen de scorer's table). Een gevecht brak daarop los op het veld. Horry werd eraf gestuurd. Twee Suns spelers die op de bank zaten sprongen op en liepen een paar meter naar het gevecht toe. Amare Stoudemire en Boris Diaw, allebei starters voor de Suns, kunnen hierdoor geschorst worden voor game 5.
SAN ANTONIO -- The Phoenix Suns' 12-1 run to end Game 4 of the Western Conference semifinals gave them a 104-98 victory Monday night that evened the series with the San Antonio Spurs.

The Suns evened the series as 3 1/2-point underdogs as the teams played just under the 203-point total set by books.

The tension that has been building between the teams throughout nearly boiled with 18 seconds to play.

The Suns, who trailed by as many as 11 points, had taken the lead for the first time in the second half on consecutive behind-the-back feeds from Steve Nash to Amare Stoudemire that mad it 100-97 with 32 seconds to play.

As Nash started to bring the ball up the court after Manu Ginobili missed the Spurs' fourth straight shot, San Antonio's Robert Horry hit him with a forearm that knocked him into the scorers' table and had players from both teams rushing to the scene.

Phoenix's Raja Bell tried to get at Horry as did Nash after he jumped to his feet.

Horry was given a flagrant foul and was ejected. Bell was given a technical foul. A free throw by each team made it 101-98. The Suns kept possession and Nash added another free throw with 16 seconds to go.

Shawn Marion added two free throws with 7.4 seconds to go.

Game 5 is Wednesday night in Phoenix and it's possible there could be suspensions from the league for players leaving the bench after Horry fouled Nash.

Stoudemire led the Suns with 26 points, while Nash had 24 points and 15 assists.

Tony Parker led the Spurs with 23 points and Tim Duncan had 21 points and 11 rebounds.

The increasingly hostile series has been marked by bumps, bruises and harsh words. A gash across Nash's nose required six stitches after a collision with Parker in Game 1 and Ginobili got a bloodied and bruised eye in Game 3 on a drive to the basket.

Last week, Stoudemire called the Spurs a 'dirty team' and targeted Bruce Bowen and Ginobili in particular. He said Bowen purposely kicked him in the Suns' Game 2 win.

And Bowen gave his critics ammunition when in Game 3 on Saturday he kneed Nash in the groin area. Nash said Monday before the game that Bowen told him on the court that the move was unintentional. The foul originally called on the play was upgraded to a 'flagrant foul 1.'

Frank

Bericht door Frank » di mei 15, 2007 9:02 am

Berkowitz elf maanden geschorst

NIEUWEGEIN/DEN BOSCH - Roye Berkowitz is door de Tucht- en Geschillencommissie van de NBB voor een periode van elf maanden geschorst. Bij een recente dopingcontrole werd bij de guard van EiffelTowers een stof ontdekt, die voorkomt op de dopinglijst. De stof bevond zich in een voor de gezondheid van Berkowitz noodzakelijk geneesmiddel. Hiervoor heeft hij inmiddels van de dopingautoriteiten dispensatie ontvangen, zodat hij dit geneesmiddel mag gebruiken bij zijn sportuitoefening. Dat was echter voor de TGC geen reden om van de schorsing af te zien. De Israëliër, zoon van de vermaarde Micky Berkowitz en sinds de jaarwisseling in dienst van EiffelTowers, zal direct tegen deze uitspraak in beroep gaan bij de Commissie van Beroep van de NBB, maar zal door deze uitspraak echter niet meer in actie kunnen komen in de finales van de playoffs.
Bron: debastketballsitevannederland.nl

Mis ik iets ofzo? Dispensatie hebben en toch geschorst worden??
Laatst gewijzigd door Frank op di mei 15, 2007 4:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mei 15, 2007 9:11 am

Vreselijke voor die jongen! Vre-se-lijk. Is echt een doodgoeie jongen.

LucaS

Bericht door LucaS » di mei 15, 2007 9:15 am

Dat zal hem leren! Be-la-che-lijk om een geneesmiddel te gebruiken als je dat nodig hebt! :eusa_naughty.gif:

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mei 15, 2007 9:21 am

Het rare is dat hij het in Israel gewoon mag gebruiken. Waarom dan niet in Nederland? Dit betekent zo goed als einde carriere voor die jongen en dat is doodzonde. De TGC doet zijn loopbaan op deze wijze de das om.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 15, 2007 12:09 pm

Maar waarom is hij nu geschorst, Kaboem!? Men weet notabene dat de verboden stof in een geneesmiddel zat.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mei 15, 2007 12:32 pm

Hij heeft iets gebruikt waar een stof in zit die als markeringsmiddel op de lijst staat. In Israel mocht hij dit middel gebruiken, maar hij is vergeten om in Nederland te melden dat hij dat middel gebruikt. Dat is de reden dat ze hem nu schorsen. Er worden nu vanuit Israel allerlei acties ondernomen om ervoor te zorgen dat de schorsing van 11 maanden teniet wordt gedaan.

Ik ken deze jongen een beetje en durf mijn handen voor hem in het vuur te steken. Geloof mij al ik zeg dat dit een zeer trieste zaak is.

aveslacker

Bericht door aveslacker » di mei 15, 2007 3:10 pm

Monkey Tonk schreef:Het drama gaat verder. Suns leken de wedstrijd te verliezen, maar kwamen terug om met 104-98 te winnen. Stand nu 2-2, met de Suns weer in het voordeel.

Toen de wedstrijd al beslist was knalde Robert Horry Steve Nash keihard buiten de lijnen (en tegen de scorer's table). Een gevecht brak daarop los op het veld. Horry werd eraf gestuurd. Twee Suns spelers die op de bank zaten sprongen op en liepen een paar meter naar het gevecht toe. Amare Stoudemire en Boris Diaw, allebei starters voor de Suns, kunnen hierdoor geschorst worden voor game 5.
Lekker playoff baseketball. Nu wordt het eindelijk interessant.
AFC Ajax
Landskampioen
2013-2014

MvBH

Bericht door MvBH » di mei 15, 2007 3:42 pm

Frank schreef:Ben je donderdag al genoeg bekomen van je examens denk je... :icon_biggrin.gif:

Landsmeer? Ga je nu ook al naar de Dames finale kijken?

Scheidsrechters van de 3e wedstrijd Eiffel - Matrixx al gezien? Koorenhof, van Dam en Den Hartog. Kan leuk worden...
Wat betreft die dameswedstrijden; ging ik ook vorig seizoen en het seizoen daarvoor al kijken. Moet zeggen dat ik in de competitie niet zoveel zie maar de playoffs probeer ik toch wel mee te pakken.

Wat betreft Korenhof, Van Dan en Den Hartog. Lees hieronder de tekst die ik hierover ook op het gastenboek van de fansite van Eiffel geplaatst heb.

"Weet niet of het hier al gemeld is maar heb geen zin om vele pagina's terug te lezen. Het arbitrale trio van morgenavond in bekend: Henk Korenhf, John van Dam en Paul den Hartog. Het zal menigeen op dit gastenboek verbazen om dit in een van mijn posts te lezen maar ik begrijp af en toe niets van het aanstellingsbeleid van de scheidsrechterscommissie van de NBB! Korenhof, van Dam en Den Hartog zet je NOOIT samen op een playoffwedstrijd, zelfs niet als het een derde wedstrijd betreft waarin nog niets beslist kan worden!"

Wat betreft de straf van Roye, schrok me werkelijk wezenloos toen ik de strafmaat zag die de NBB heeft toegepast. Oke, Roye heeft een stof in zijn bloed gehad door medicijnen die hij voorgeschreven heeft gekregen heeft zèlf verzuimd om dit te melden dus enige vorm van straf is op zijn plaats. Ja, hij heeft inmiddels dispensatie maar nergens staat vermeld WANNEER hij die dispensatie gekregen heeft, is dit gebeurd na de dopincontrole dan zou dat betekenen dat hij wel in Nederland wedstrijden zou hebben gespeeld met een verboden stof in zijn lichaam. In dat geval zou een straf op zijn plaats zijn, blijft staan dat ik ook dan de 11 maanden die de NBB nu oplegt echt buitenproportioneel vind!

Wat mij erg verbaast is dat hij in Israel schijnbaar wel heeft mogen spelen met dezelfde medicijnen. Weet niet helemaal hoe de reglementen vwb doping zijn maar blijkbaar is er in Israel in ieder geval geen dispensatie aangevraagd (ga er gevoeglijk dan even vanuit dat je je sport met een dispensatie voor dat middel in de hele wereld mag uitoefenen) hieruit volgt dan bij mij meteen de vraag: heeft de Israelische Bond Roye laten spelen ook terwijl ze wisten dat hij een dergelijke stof in zijn bloed had.[/i]

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 15, 2007 4:08 pm

Monkey Tonk schreef:Krijg zolangzamerhand een beetje moeite om jou nog serieus te nemen.

Nash maakt een layup met zijn ogen op de basket. Maar je basketbalkennis is blijkbaar nogal beperkt, dus voor jou zal het er allemaal wel hetzelfde uitzien. Bowen, Nash, allemaal een pot nat. :cool.gif:
Kijk, iedereen weet van tevoren dat de Spurs hard spelen en in de play-offs nog harder. Dus om dan elke keer met allerlei filmpjes aan te komen als er weer eens hard gespeeld is dat komt nogal potsierlijk op me over. Ik heb dan ook flink gelachen om het filmpje over de vuillak Nash. Jammer als je daar de humor niet van inziet.

Look on the bright side, de Suns leven nog met 2-2. :00000612.gif:

MvBH

Bericht door MvBH » di mei 15, 2007 5:02 pm

Ga maar even antwoord geven op mijn vraag of een dispensatie internationaal geldt. Vond in het dopingreglement van de NBB de volgende tekst:

Asatirtikel 14 Dispensatie
Dispensatieverzoeken worden behandeld, beoordeeld en verleend volgens de Internationale Standaard voor Therapeutisch Gebruik en overeenkomstig het gestelde in de Bijlage inzake Dispensaties die deel uitmaakt van dit reglement. Deze Bijlage wordt door middel van een besluit van het Bestuur van de NBB op voordracht van de Anti-Doping Commissie vastgesteld. Dispensaties worden verleend door een onafhankelijke nationale Dispensatiecommissie.

Als ik dit artikel goed interpreteer zou dat betekenen dat er voor Roye toen hij in Nederland kwam spelen opnieuw (er vanuitgaande dat hij in Israel toch wèl een dispensatie had) dispensatie aangevraagd moest worden. Aangezien Eiffel niets wist van het medicijngebruik van Roye is dat zeer waarschijnlijk niet gebeurd voordat hij zijn eerste wedstrijd voor Eiffel speelde. Hier uit zou weer voortvloeien dat een straf op zijn plaats zou zijn, of dat dan meteen 11 maanden moet zijn????? Ben natuurlijk geen jurist maar de bepaling in artikel 14 lijkt me op zich duidelijk. Blijf dan wel een beetje in mijn maag zitten met het feit dat ik ergens gelezen heb dat hij een internationale ontheffing zou hebben.

Frank

Bericht door Frank » di mei 15, 2007 9:07 pm

Eiffeltowers brengt de stand op 3 - 0 met een 93 - 76 overwinning in Den Bosch.

Ik denk dat ze het toch wel zo snel mogelijk af willen maken, ze zijn natuurlijk toch kwetsbaar met maar een guard, zonder Berkowitz. Travis op de guard positie is niet echt ideaal.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di mei 15, 2007 11:51 pm

EiffelTowers speelde een matige wedstrijd. Des te opvallender dat ze maar één run nodig hebben om Matrixx definitief te nekken. ET is gewoonweg een paar maten te groot voor deze competitie.

Bij MM lijkt Carrawell de enige die nog weerstand kan bieden. En laat ik Johnson, die gewoon aan een heel aardige reeks bezig aan, niet vergeten. Brempong is geen schim meer van de speler waarvan ik in de reguliere competitie zo heb genoten, en ook Boxley geeft trouwens niet thuis. Nee, MM vallen mij behoorlijk tegen deze serie.

Travis op de één is inderdaad niet je-van-het. Daar zijn ze nog enigszins kwetsbaar. Toch was Sam Jones vandaag erg belangrijk. Wisselvallig, maar belangrijk. Zijn manco is alleen zijn verdediging. Ik durf zelfs te stellen dat hij één van de slechtste verdedigers van de Eredivisie is.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mei 16, 2007 12:03 am

Frank schreef:Ik denk dat ze het toch wel zo snel mogelijk af willen maken, ze zijn natuurlijk toch kwetsbaar met maar een guard, zonder Berkowitz. Travis op de guard positie is niet echt ideaal.
Ze spelen maar tegen Sears en Domhof hoor, Frank, zo'n vaart zal het dus niet lopen. Ik hoop en verwacht dat ze donderdag de winst in Nijmegen laten en dat er zaterdag een feetsje in Den Bosch gevierd gaat worden.

Opvallend trouwens dat er tijdens deze play-off's zoveel van die afzwaaidriepunters te zien zijn.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 16, 2007 8:24 am

aveslacker schreef:
Monkey Tonk schreef:Het drama gaat verder. Suns leken de wedstrijd te verliezen, maar kwamen terug om met 104-98 te winnen. Stand nu 2-2, met de Suns weer in het voordeel.

Lekker playoff baseketball. Nu wordt het eindelijk interessant.
NBA (David Stern en Stu Jackson) verkloot de beste playoff series. De wedstrijd is beslist, en Horry smijt Nash tegen een tafel. En wat doet de NBA? Schorst Horry, een reserve, voor twee wedstrijden, en Stoudemire en Diaw, twee Suns starters, voor een wedstrijd. Voor het verlaten van de bank. In dezelfde wedstrijd liepen Duncan en Bowen veel verder het veld op toen een ander gevecht dreigde, maar daar rept de NBA met geen woord over. Een ESPN opiniepeiling laat zien dat meer dan 70 procent de Suns spelers niet geschorst wil zien. Maar de NBA beloont doodleuk de Spurs voor weer een grove aanslag.

Onwaarschijnlijk. Of misschien ook wel niet. Toen Duncan een maand of wat geleden uit het veld gestuurd werd, schorste de NBA daarop de referee voor de playoffs...

Ik heb het even helemaal gehad met de NBA. WWF worstelen is er niks bij.

Other Voices: NBA, not players, out of order

By WOODY PAIGE
THE DENVER POST

NBA rule 12-A-VII-c: During an altercation, all players not participating in the game must remain in the immediate vicinity of their bench. Violators will be suspended, without pay, for a minimum of one game and fined up to $35,000. The suspensions will commence prior to the start of their next game. ...

The NBA has reached an unSolomon decision.

The Suns' Amare Stoudemire and Boris Diaw should not have been suspended for Wednesday night's Suns-Spurs game.

Nor the Spurs' Robert Horry.

The league should have let the players play. Instead, a fantastic series has become an appalling fiasco. The Suns were badly burned, and a victory by the Spurs in Game 5 would be foul forever.

By now, everyone has seen the replays, seemingly on a continuous loop, of Horry's hit on Steve Nash and the subsequent reactions with 18 seconds to go in Monday night's playoff game.

The NBA not only punished the players, but the teams, the cities, fans everywhere and the game. Where's the justice? You be the judge, and I'll represent the defendants.

My arguments, your honors:

# If it pleases the court, first, the meaning of "immediate vicinity" in the rule must be established. In a discussion of debris flow in Colorado, the term "immediate vicinity" referred to an area outside and above the town of Ouray. Stoudemire and Diaw did not venture away from the bench's "immediate vicinity" and cause a potential fray, and it must be noted that Nash was knocked out of bounds on the Suns' side of midcourt in San Antonio. The rule should not apply.

# The rule specifically uses the phrase "during an altercation." There was no altercation (a noisy quarrel or confrontation) when Stoudemire and Diaw arose from the bench -- if I may address the bench -- and wandered in the direction (but not out of the "immediate vicinity" of the nasty incident). Nash lay prone on the floor, and Horry was walking away. Only when Raja Bell (who was in the game) challenged Horry did an altercation begin, and Stoudemire and Diaw were well out of range.

# Stoudemire and Diaw did not harm anyone from the other team or in the crowd. They did not touch anyone. They did not fling anything nor hurl abusive language. (Stoudemire did say to the audience the word "dirty.") The two Suns were innocent bystanders.

# Let the evidence show that Stoudemire and Diaw have no history of NBA suspensions. As a matter of fact, when Bruce Bowen kicked Stoudemire's Achilles in Game 2, Stoudemire did not respond because he didn't want to risk a suspension.

# In a 2002 exhibition between the Los Angeles Lakers and the Sacramento Kings, players Rick Fox and Doug Christie got into a first-quarter scrap, and both were ejected. Fox waited for Christie in the tunnel leading to the locker rooms and attacked him. Several of Christie's Sacramento teammates and Lakers center Shaquille O'Neal left their team benches and ran into the tunnel to join the fracas. Fox was suspended six games and Christie two, but the others were not punished by Stu Jackson, NBA executive vice president of operations and league disciplinarian.

Jackson said: "Our policy regarding an automatic suspension for players leaving the bench was not intended to apply in a highly unusual situation like this one, where an altercation occurs in an access tunnel or hallway. In this circumstance, our judgment was that the players who left the bench were attempting to break up the fight and did not escalate the altercation."

Stoudemire and Diaw did not escalate the altercation Monday night, and they might have been intent on preventing a fight.

# What about Tim Duncan? In the second quarter of Game 4, it appeared that James Jones of Phoenix undercut Francisco Elson, and they became entangled. Duncan, who was on the bench at the time, apparently believed the two were in an "altercation," so he walked on the court and inside the 3-point arc and stood there just before the action resumed, then returned to the bench. I submit that if Stoudemire and Diaw violated the rule, Duncan did, too.

# Regarding Horry, we throw ourselves on the mercy of the court. He has been a good man (except when his 3-pointer finished off the Denver Nuggets) and owns six NBA championship rings. He was guilty Monday night of being a sore loser and, in his defense, suffered from temporary insanity when he decked Nash. He was punished with ejection and public humiliation.

# This special series, tied at two, deserved to have all the players participating in Wednesday night's game.

There should have been leniency in this "highly unusual situation" (Jackson's precedent-setting words). The NBA should have fined the players the maximum $35,000, put them on probation (with zero tolerance), allowed them to play in Game 5 and demanded from the players, the coaches, the referees and the fans: Order On the Court.

The decision was unwise and unjust. Jackson and commissioner David Stern cut the baby in half.

I rest my case.
Woody Paige is a columnist for The Denver Post.

jabu

Bericht door jabu » wo mei 16, 2007 8:33 am

Kaboem! schreef:Bij MM lijkt Carrawell de enige die nog weerstand kan bieden. En laat ik Johnson, die gewoon aan een heel aardige reeks bezig aan, niet vergeten.
Maar potverdikkeme, wat werd hij geblokt door Sharone Wright! :biggrin.gif:

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo mei 16, 2007 8:42 am

Yep. En hij blokkte op zijn beurt weer zes (!) andere schoten. Wright en Johnson hebben steeds mot met elkaar. Wright vertelde mij dat hij die Shawnson-kid one of these days op z'n bek zou peuten.

Heb je de stats al gezien, Jabu?

Naam Min FGM FGA 3PM 3PA FTM FTA Pnt OR DR TR Ast Stl Blk To P's

Johnson Shawnson 29 6 9 0 0 2 7 14 5 6 11 0 1 6 3 3

Plaats reactie