PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

WP_Legend

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » zo feb 13, 2022 12:04 am

Noni Madueke is wel echt goed hè!

999

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 12:24 am

Gewoon zorgen dat je um buiten de zestien houd. En wel dekking geven niet zoals Vitesse 4 kilometer vrij laten staan.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 10:18 am

WP_Legend schreef:
zo feb 13, 2022 12:04 am
Noni Madueke is wel echt goed hè!
Zeker. En al helemaal wanneer je verdedigt zoals Vitesse ook tegen ons deed.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 13, 2022 11:03 am

Ajax heeft optimaal kunnen profiteren van de blessure van oa Madueke. Ajax mag nu niks meer laten vallen want ik denk dat PSV moeilijk te kloppen zal zijn in de resterende wedstrijden.
Whitey on the moon.

Frank

Bericht door Frank » zo feb 13, 2022 11:19 am

Het is natuurlijk maar de vraag of Madueke de resterende 12+ wedstrijden vrij blijft van blessures.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 11:48 am

GangstaRiB schreef:
zo feb 13, 2022 11:03 am
Ajax heeft optimaal kunnen profiteren van de blessure van oa Madueke. Ajax mag nu niks meer laten vallen want ik denk dat PSV moeilijk te kloppen zal zijn in de resterende wedstrijden.
Hou op zeg. Met Madueke erbij ook zat punten verspeeld. En geen topwedstrijd gewonnen.

Die lui hebben er al bijna 30 om de oren gekregen. Dat duidt op structurele problemen en structureel niet in staat zijn om een reeks van wedstrijden in winst om te zetten.

Frank

Bericht door Frank » zo feb 13, 2022 12:02 pm

wimpey schreef:
zo feb 13, 2022 11:48 am
Hou op zeg. Met Madueke erbij ook zat punten verspeeld. En geen topwedstrijd gewonnen.

Die lui hebben er al bijna 30 om de oren gekregen. Dat duidt op structurele problemen en structureel niet in staat zijn om een reeks van wedstrijden in winst om te zetten.
Facts niet gecheckt, wimpey?

PSV heeft in 6 wedstrijden punten laten liggen, alleen in de eerste verliespartij tegen Feyenoord heeft Madueke bij de selectie gezeten (hij viel toen in in de 72ste minuut bij een 0 - 2 achterstand.

De overige 5 wedstrijden met puntverlies? Geen Madueke bij de selectie....

De overige twee opmerkingen kloppen natuurlijk wel
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 12:13 pm

Frank schreef:
zo feb 13, 2022 12:02 pm
Benfica-thuis was hun belangrijkste pot van het seizoen. Met Madueke. Tegen 10 man.

999

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 12:22 pm

Denk dat AJAX meer heeft geprofiteerd van Schmidt en van Drommel dan van de afwezigheid van Madueke ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 12:30 pm

999 schreef:
zo feb 13, 2022 12:22 pm
Denk dat AJAX meer heeft geprofiteerd van Schmidt en van Drommel dan van de afwezigheid van Madueke ..
Ik was trouwens Sociedad en Monaco nog vergeten. Track record van de branies in topwedstrijden is, met of zonder de overigens uitstekende speler Madueke, gewoon slecht.

Frank

Bericht door Frank » zo feb 13, 2022 12:40 pm

Opmerking van GangstaRiB ging over voordeel voor Ajax bij afwezigheid van Madueke. Daar hebben de Europese wedstrijden natuurlijk weinig mee te maken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 13, 2022 12:48 pm

wimpey schreef:
zo feb 13, 2022 12:13 pm
Frank schreef:
zo feb 13, 2022 12:02 pm
Benfica-thuis was hun belangrijkste pot van het seizoen. Met Madueke. Tegen 10 man.
PSV heeft meer opties met Madueke en Zahavi die ook weer terug is. Zijn ze onverslaanbaar? Nee. Maar PSV is nu jager en dan is het wel lekker als de voorhoede meer goals kan produceren zodat een wedstrijd a la Heerenveen niet meer voorkomt. PSV zal alles op de Eredivisie zetten, zoals altijd als ze niet in de CL staan.
Whitey on the moon.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » zo feb 13, 2022 1:54 pm

Frank schreef:
zo feb 13, 2022 12:40 pm
Opmerking van GangstaRiB ging over voordeel voor Ajax bij afwezigheid van Madueke. Daar hebben de Europese wedstrijden natuurlijk weinig mee te maken.
Mwoah, zoals Gangstarib het neerzet lijkt het alsof Madueke PSV naar zo'n hoger plan tilt, dat valt ook allemaal wel mee. Dat kun je overigens ook moeilijk verwachten. De Europese wedstrijden zijn ook het bewijs dat ook Madueke niet zomaar makkelijk even het verschil maakt. Hij zal zijn goede en minder goede wedstrijden kennen zoals normaal is voor die leeftijd.

Een zwakke keeper is vooral wat PSV opbreekt; https://pbs.twimg.com/media/FLUUv20XoAM ... ame=medium

Tot slot moet PSV nog naar De Kuip (en dan bedoel ik niet de bekerfinale). Waar ik met name benieuwd naar ben is de belastbaarheid van sommige spelers. Toen Ajax zo'n heel lang CL seizoen kende met drie voorrondes en de bekerfinale en halve finale CL kwam er wel een terugslag met blessures. PSV heeft zichzelf weer een extra ronde Conference League gegeven. Daar zou men ouderwets wel weer eens met de pet naar kunnen gooien maar zelfs dan zijn die Israelers te slecht. Ik denk dus dat ze straks qua belasting in de knel kunnen komen met deze spelersgroep.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

generaal

Bericht door generaal » zo feb 13, 2022 2:19 pm

Een zwakke keeper, zwakke backs en de totale afwezigheid van een natuurlijke aanvoerder.

Sangaré is al veel te goed voor de Eredivisie, maar die is van nature wat timide. Zet daar een type Cocu naast en je krijgt meteen een heel ander elftal. Een centrale middenvelder met loopvermogen, spelintelligentie, duelkracht, leiderschap en diepgang. In Nederland zie je ze niet eens meer.

Iets dieper op het middenveld heb je wel namen als Davy Klaassen en Guus Til. Maar die komen zelfs niet in de buurt bij een Mark van Bommel in z’n beste dagen bij PSV. Michael Ballack, Steven Gerrard, Frank Lampard: zo’n soort speler zou ik graag eens bij PSV zien doorbreken.

Yopii

Bericht door Yopii » zo feb 13, 2022 5:39 pm

Tja, Cocu...destijds al een topper in Nederland. Was ook al wat ouder toen hij naar PSV ging. Een speler van dat kaliber zou nu nooit zo lang in Nederland spelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 13, 2022 10:28 pm

Mark van Bommel en Cocu… kom eens met iets nieuws.

generaal

Bericht door generaal » zo feb 13, 2022 10:50 pm

Ja dat is dus het probleem :smallgrin.gif: . Na Afellay heeft PSV geen enkele complete middenvelder meer opgeleid. Laat staan een potentiële international. Van Ginkel deed het in 2017 als Chelseahuurling erg goed. Dat zou in de opleiding de maatstaf moeten worden. Minimaal eens per twee jaar een middenvelder van dat kaliber bij het eerste elftal afleveren.

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 14, 2022 10:04 am

generaal schreef:
zo feb 13, 2022 10:50 pm
Ja dat is dus het probleem :smallgrin.gif: . Na Afellay heeft PSV geen enkele complete middenvelder meer opgeleid. Laat staan een potentiële international. Van Ginkel deed het in 2017 als Chelseahuurling erg goed. Dat zou in de opleiding de maatstaf moeten worden. Minimaal eens per twee jaar een middenvelder van dat kaliber bij het eerste elftal afleveren.
Nou dan heb je dus iemand nodig die kan toveren op de transfermarkt.

Gelukkig gaat PSV 'El Magicien' terughalen; https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=400268
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

generaal

Bericht door generaal » ma feb 14, 2022 10:04 am

De tovenaar keert terug als algemeen directeur. Volleyballer vertrekt en schrijft daar vast een bestseller over :headbang.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 14, 2022 10:06 am

Marcel Brands keert terug bij PSV als algemeen directeur, zo maken de Eindhovenaren via de officiële kanalen bekend. De 59-jarige voetbalbestuurder zat sinds december van het vorige kalenderjaar zonder club, nadat hij vertrok als director of football bij Everton. Brands volgt na dit seizoen Toon Gerbrands op, die na acht seizoenen vertrekt bij PSV.
Ik denk dat ze PSV ook dachten. "we moeten snel handelen nu".

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 14, 2022 10:09 am

Mooi nieuws. Ik was al bang dat hij naar Ajax zou komen. Bijzondere keuze overigens. Op wat gebaseerd is hij een goede algemeen directeur?

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 14, 2022 10:11 am

Dat is toch wel verrassend. Denk dat het bij Gerbrands ook wel op was.

John de Jong is tot dusver een slechte TD voor mbesv gebleken. Gaan Brands en hij elkaar niet in de weg zitten? Brands lijkt me sowieso veel meer capabel dan De Jong. Maar is de zonnebankkoning niet teveel TD om AD te zijn?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 14, 2022 10:11 am

Alexander schreef:
ma feb 14, 2022 10:09 am
Mooi nieuws. Ik was al bang dat hij naar Ajax zou komen. Bijzondere keuze overigens. Op wat gebaseerd is hij een goede algemeen directeur?
Op basis van het feit dat hij goed kan leuren om geld bij de gemeente? :hypocrite.gif:

Het lijkt mij een lastige positie dit. De man is een voetbaldier en moet nu opeens dat stuk "loslaten". Dat is niet eenvoudig.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 14, 2022 10:12 am

Mooi, ik zat inderdaad niet te wachten op koning zonnebank als opvolger van Overmars.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 14, 2022 10:20 am

wimpey schreef:
ma feb 14, 2022 10:11 am
Dat is toch wel verrassend. Denk dat het bij Gerbrands ook wel op was.

John de Jong is tot dusver een slechte TD voor mbesv gebleken. Gaan Brands en hij elkaar niet in de weg zitten? Brands lijkt me sowieso veel meer capabel dan De Jong. Maar is de zonnebankkoning niet teveel TD om AD te zijn?
De directie zal wel willen dat Marel over de schouder van John meekijkt, die zullen wel veel gaan sparren gok ik. John De Jong lijkt me ook niet van zo'n ego dat hij daar niet tegen zou kunnen. Wetende dat de directie hem anders waarschijnlijk sowieso geslachtofferd had.

Nu vind ik het altijd wel grappig hoe slecht John De Jong in de ogen van veel PSV'ers en hoe M. Brands dan als verlosser wordt gezien. John De Jong wordt kwalijk genomen dan hij Bruma gehaald heeft terwijl Brands dat al keer op keer voor hem probeerde te doen. John De Jong wordt verweten dat hij een grabbelaar als Drommel heeft, Brands trok Tyton aan. Net zoals miskopen als Baumgartl al lang in het scoutingapparaat onder Brands als kandidaat te boek stonden.

Waar Brands met name zijn verschil in had is dat altijd uitstekend zijn eigen PR wist te verzorgen cq straatje schoon te vegen. Maarja dat betekent niet dat spelers ineens beter gaan voetballen, een Derijck blijft een waardeloze voetballer.

Plaats reactie