Ajax-Heerenveen 11-03-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Ajax-Heerenveen 11-03-2018

Bericht door InnerHarbour » di mar 06, 2018 8:56 am

Om half 3 in die 'gezellige' Johan Cruijff Arena.

PSV speelt een dag eerder bij de gigant Willem 2 en AZ later op de dag bij Feyenoord.

Hebben jullie er een beetje zin in? :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax-Heerenveen 11-03-2018

Bericht door Cruijff » di mar 06, 2018 9:21 am

InnerHarbour schreef:Om half 3 in die 'gezellige' Johan Cruijff Arena.
Wel de officiële naam blijven gebruiken, hé! Amsterdam ArenA!

InnerHarbour schreef:Hebben jullie er een beetje zin in? :hypocrite.gif:
Enorm veel! :blush.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 06, 2018 9:23 am

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Om half 3 in die 'gezellige' Johan Cruijff Arena.
Wel de officiële naam blijven gebruiken, hé! Amsterdam ArenA!
Nee joh die naamsverandering is werkelijk het enige wat goed is aan Arena. Fucking hopeloos hoe ze dat verpest hebben.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 06, 2018 9:29 am

Gaat nooit gebeuren. Let maar op. Het ligt op het moment alleen nog even te gevoelig om dat toe te geven. Ze verkopen de naam liever aan een sponsor.

Wat de wedstrijd betreft is het natuurlijk vooral de vraag of de heren er een beetje zin in hebben. Kan zomaar zijn dat het veld niet naar de zin is of dat er een paar supporters te kritisch zijn. Het valt ook niet mee om één keer per week een potje in de Eredivisie te spelen natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » di mar 06, 2018 9:38 am

Dit wordt de eerste thuiswedstrijd van Ajax in mijn hele leven die ik vrijwillig oversla (vakanties etc. niet meegerekend). Ik ben er helemaal klaar mee.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 06, 2018 9:41 am

Marillion schreef:Gaat nooit gebeuren. Let maar op. Het ligt op het moment alleen nog even te gevoelig om dat toe te geven. Ze verkopen de naam liever aan een sponsor.
Denk je dat echt joh, ze kunnen niet meer terug joh, dan staan ze voor lul in heel de wereld.
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 06, 2018 9:46 am

Ze hebben het nooit willen doen. Alleen was de publieke opinie rondom het overlijden van JC te sterk om dat gelijk te zeggen. En toen was daar nog die burgemeester die er een zaak van maakte. Dat is opgelost met een nutteloze intentieverklaring. Veel mooie woorden maar hoe lang heb je nodig om dit besluit te nemen en uit te voeren? Ik snap dat je een aantal zaken zult moeten regelen maar dat had inmiddels allang klaar kunnen en moeten zijn.

De enige reden die ik kan bedenken dat het nog niet is gebeurd is dat het helemaal de bedoeling niet is. Men wil het gewoon niet. Waarschijnlijk zien ze er meer brood in om de naam te verkopen aan een sponsor. Nu nog even tijdrekken zodat het allemaal wat minder vers is. De familie krijgt dat Stadionplein als wisselgeld en dan gaat de stadionnaam gewoon ordinair naar de hoogste bieder.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 06, 2018 9:56 am

Nou als jouw senario uitkomt is de Arena/Ajax nooit meer serieus te nemen. Dé voetballer die ervoor gezorgd heeft dat Ajax de naam heeft die het nu nog steeds heeft in de hele wereld zo behandelen......... Ik weet dat de man zelf ook geen onschuldig lammetje was maar dit zou zo laag zijn.

Nu ja ik ga er nog steeds vanuit dat de naamswijziging doorgaat.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 06, 2018 10:04 am

InnerHarbour schreef:Ik weet dat de man zelf ook geen onschuldig lammetje was maar dit zou zo laag zijn.
De man kon een harde zijn ja als er moest worden gewonnen, maar volgens mij is iedereen dat die wil slagen in topsport.
InnerHarbour schreef:Nou als jouw senario uitkomt is de Arena/Ajax nooit meer serieus te nemen. Dé voetballer die ervoor gezorgd heeft dat Ajax de naam heeft die het nu nog steeds heeft in de hele wereld zo behandelen.........

Nu ja ik ga er nog steeds vanuit dat de naamswijziging doorgaat.
Een naamswijziging hebben we niets aan. Er moet een geheel nieuw stadion voor Ajax komen die dan niet de naam Cruyff Arena draagt maar Johan Cruijff Stadion.
Een klassiek vormgegeven voetbalstadion dat echt recht doet aan Johan dus zonder schuifdak en met een uitstekende grasmat.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mar 06, 2018 10:15 am

Alexander schreef:Dit wordt de eerste thuiswedstrijd van Ajax in mijn hele leven die ik vrijwillig oversla (vakanties etc. niet meegerekend). Ik ben er helemaal klaar mee.
Ik begrijp je. Dat we het op de laatste speeldag verneuken is al verschrikkelijk, maar tot daar aan toe. Maar op fucking 5 maart al kansloos uitgeschakeld zijn voor de titel, we moeten nu nog acht wedstrijden voor de kat z'n kut gaan spelen. Ja, om de '2e plek veilig te stellen'. Rot op.

Het heeft wel echt een flinke knauw gekregen bij mij, in de afgelopen anderhalve week. En het klinkt cliché/stom, maar ik mis gewoon die onvoorwaardelijke wil om kampioen te worden. Die periode van 2010-2012 was wat dat betreft zo lekker. Toen moesten we ook vanuit een achterstand terugkomen, was het voetbal ook niet altijd even best, maar iedereen ging er vol voor. Uitvak 90 minuten lang, strijd, wedstrijden winnen op wilskracht..

Ook vorig jaar was het in de competitie maar vaak labbekakkerig, hoor. Feyenoord had ook echt geen beter elftal maar met geloof in eigen kunnen en wilskracht kun je een heel eind komen. Dat hadden we wél in de Europa League, namelijk.

Dit seizoen is het toch weer een sfeertje van 'we gaan maar weer'. Met 3-2 verliezen bij Vitesse? We stappen maar weer de bus in naar huis. Balen, zuur, mag niet gebeuren, blablabla. Het is gewoon kut.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander

Bericht door Alexander » di mar 06, 2018 10:21 am

Je mist duidelijk passie. Niet alleen bij de spelers, maar dit jaar evengoed bij de supporters. Het is hartstikke mak. Het samenbrengen van 410 met Zuid heeft dat ook al geen goed gedaan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 06, 2018 10:23 am

Alexander schreef:Je mist duidelijk passie. Niet alleen bij de spelers, maar dit jaar evengoed bij de supporters. Het is hartstikke mak. Het samenbrengen van 410 met Zuid heeft dat ook al geen goed gedaan.
Klopt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 06, 2018 10:25 am

Precies, het is vooral dat je gewoon ziet dat het elftal de absolute overtuiging mist. Die 0-1 bij Vitesse is echt een perfect voorbeeld. Veltman speelt nonchalant die bal over de achterlijn. Vervolgens is er helemaal niemand, inclusief meneer zelf, die daar ook maar enigszins van opkijkt. En alsof dat nog niet erg genoeg is weigeren Kluivert en Ziyech gewoon direct druk te zetten op Foor om hem het schieten onmogelijk te maken.

Natuurlijk raakt die gast 'm gewoon goed. Maar de hele aanleiding tot dat doelpunt is exemplarisch voor het Ajax dat we de afgelopen weken hebben gezien. Geen moment zie je eraan af dat ze echt kampioen willen worden. Nu speel je nog een aantal weken voor niets. Die 2e plek zal me echt een zorg zijn. En dat was het dan weer. Heb je vier seizoenen lang helemaal niets gewonnen terwijl je nationaal met afstand de meeste mogelijkheden hebt.

Ik ben voorlopig geen fan van Ten Hag. Maar wat moet die man gek geworden zijn bij zo'n moment als dat doelpunt van Vitesse. Eigenlijk moet je op zo'n moment direct ingrijpen. Het enige dat hij nu nog kan doen is komende zondag alsnog laten zien dat je het als speler niet zomaar kan laten lopen. Als je dit accepteert ben je daarna ook als coach niet meer geloofwaardig. Zet er maar een paar naast.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » di mar 06, 2018 10:28 am

Het is een lijdensweg de komende 2 maanden, wat een club, geld als water en nog geen kampioenschap :1evil.gif: :excited.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 06, 2018 10:47 am

Marillion schreef:Precies, het is vooral dat je gewoon ziet dat het elftal de absolute overtuiging mist. Die 0-1 bij Vitesse is echt een perfect voorbeeld. Veltman speelt nonchalant die bal over de achterlijn. Vervolgens is er helemaal niemand, inclusief meneer zelf, die daar ook maar enigszins van opkijkt.
In zijn commentaar na afloop zei Veltman onder meer dat er bij zo'n moment helemaal niets aan de hand is.
Ok, je gaf een corner weg, het veld kreeg daar deels de schuld van maar hij kopte hem zelf weg en toen... vanaf 25 meter...

...Ook al heb je geen kloot meer voor om te spelen, als je een beetje professioneel bent klop je in ieder geval AZ nog in een onderling duel en haal je de tweede plaats binnen.

Van gasten die (ook al is het een parodie op) topsport bedrijven mag je niets minder verwachten.

3e of 2e maakt ook een groot verschil qua start in Europa. De nummer 2 krijgt komend seizoen net als de landskampioen een CL voorronde plus een play-off voor de kiezen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 06, 2018 11:11 am

Cruijff schreef:
Marillion schreef:Precies, het is vooral dat je gewoon ziet dat het elftal de absolute overtuiging mist. Die 0-1 bij Vitesse is echt een perfect voorbeeld. Veltman speelt nonchalant die bal over de achterlijn. Vervolgens is er helemaal niemand, inclusief meneer zelf, die daar ook maar enigszins van opkijkt.
In zijn commentaar na afloop zei Veltmuis onder meer dat er bij zo'n moment helemaal niets aan de hand is.
Ok, je gaf een corner weg, het veld kreeg daar deels de schuld van maar hij kopte hem zelf weg en toen... vanaf 25 meter...
Was niks, is niks, zal nooit wat worden en te stom om zelfstandig te schijten. Veel succes ermee.
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mar 06, 2018 11:29 am

Voor Europees voetbal maakt het qua voorbereiding niks uit. Je speelt DRIE voorrondes en bent sowieso compleet fucked omdat je 3 weken voor de start van de eredivisie moet beginnen.

Bij 2e plek:
Instromen in 2e voorronde CL. Daarna komt er nog een 3e voorronde CL en een Plaf Off EL CL.
Eerste wedstrijden: 24/25 juli, en 31jul/1 augustus. Dat is dus bijna 3 weken voor de eerste competitiewedstrijd! (12 augustus)

Bij 3e plek:
Instromen in 2e voorronde EL. Daarna komt er nog een 3e voorronde EL en een Play Off EL.

Enige voordeel mbt plek 2 is dat we bij uitschakeling in de 2e voorronde tegen FC Sheriff Tiraspol het nog mogen proberen in de Europa League voorronde. Kunnen we lekker naar de binnenlanden van Kazachstan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

999

Bericht door 999 » di mar 06, 2018 11:42 am

Zegt mij toch niks meer dat Europees gedoe, mede omdat je weet dat je er als Nederlandse club aan mag ruiken, maar verder ook niks meer ..

Daar doet dat 1 keer in de 50 jaar weer eens in een finale staan ook niks aan af ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 06, 2018 12:21 pm

Natuurlijk hebben we daar zin in. Waarom niet? Jij zou toch als geen ander moeten weten hoe het is om niet om het kampioenschap te spelen, IH. Dan nog is het leuk om je club te volgen.
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 06, 2018 12:52 pm

Ajax voelt een beetje als een zoon die aan de drugs zit, en steeds maar niet afkickt omdat ie geen ruggengraat heeft. Iedere week weer zeggen: "ja pap, nu ga ik mijn best doen om af te kicken!" Om gelijk daarna een terugval te hebben en met excuses te komen als: "ik ben gewoon niet vrij in mijn hoofd; ik zat niet hoog in de concentratie; het is jammer dat het nu niet gelukt is. Volgende keer beter." Dus ik begrijp dat sommige supporters daar op een gegeven moment klaar mee zijn.

Ik ben overigens van plan om zondag gewoon te gaan kijken. Blijft toch je kind, he.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 06, 2018 12:57 pm

Of je hebt een klote huwelijk. :hypocrite.gif:
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo mar 11, 2018 12:01 pm

Ik doe m'n best om erin te blijven geloven tot dat het matemathisch niet meer mogelijk is. Vandaag dus die Friezen met 5-0 die Friezen terug het noorden op sturen. :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano

Bericht door Mano » zo mar 11, 2018 12:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ajax voelt een beetje als een zoon die aan de drugs zit, en steeds maar niet afkickt omdat ie geen ruggengraat heeft. Iedere week weer zeggen: "ja pap, nu ga ik mijn best doen om af te kicken!" Om gelijk daarna een terugval te hebben en met excuses te komen als: "ik ben gewoon niet vrij in mijn hoofd; ik zat niet hoog in de concentratie; het is jammer dat het nu niet gelukt is. Volgende keer beter." Dus ik begrijp dat sommige supporters daar op een gegeven moment klaar mee zijn.

Ik ben overigens van plan om zondag gewoon te gaan kijken. Blijft toch je kind, he.
:biggrin.gif:
dus dat...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 11, 2018 1:16 pm

Veltman gepasseerd of niet fit!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 11, 2018 1:22 pm

De Ligt aanvoerder
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie