Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Thijs » ma jan 19, 2015 8:44 am

Zondag a.s., 12.30 uur, 010-thuis.

HET ZIJN MAAR............. :666.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door El Clavo » ma jan 19, 2015 9:05 am

Die hele klassieker is zo dood als een pier. Lekker weer in de skybox zondag :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51967
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 19, 2015 9:15 am

Belangrijk in de strijd om plek 2. De kakkies doen m.i. zeker niet onder voor dit Ajax. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 19, 2015 2:48 pm

wimpey schreef:Belangrijk in de strijd om plek 2. De kakkies doen m.i. zeker niet onder voor dit Ajax. :blush.gif:
We zullen vol druk moeten zetten op feyenooit. Dan is Ajax ook op zijn sterkst. Afjagen en niet teveel rondtikken. Met een enthousiast publiek erachter, moet het dan kunnen. Hopelijk met een fitte Klaassen. Ik twijfel nog of ik met Kishna of El Ghazi zou beginnen. Hetzelfde geldt voor Kolbeinn ipv Milik.

FdB gaat ongetwijfeld met Kishna beginnen (dezelfde opstelling, alleen Boilesen ipv Riedewald).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Jöhnk » ma jan 19, 2015 2:51 pm

Kishna - Boulahrouz. :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Yopi » ma jan 19, 2015 2:52 pm

Wie is hier bang voor de kakkies?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41011
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Marillion » ma jan 19, 2015 2:54 pm

El Clavo schreef:Die hele klassieker is zo dood als een pier.
Mee eens, zowel uit als thuis is het kwa sfeer een redelijk bloedeloze bedoeling geworden.
Ajaciedjuh schreef:
wimpey schreef:Belangrijk in de strijd om plek 2. De kakkies doen m.i. zeker niet onder voor dit Ajax. :blush.gif:
We zullen vol druk moeten zetten op feyenooit. Dan is Ajax ook op zijn sterkst. Afjagen en niet teveel rondtikken. Met een enthousiast publiek erachter, moet het dan kunnen. Hopelijk met een fitte Klaassen. Ik twijfel nog of ik met Kishna of El Ghazi zou beginnen. Hetzelfde geldt voor Kolbeinn ipv Milik.

FdB gaat ongetwijfeld met Kishna beginnen (dezelfde opstelling, alleen Boilesen ipv Riedewald).
Als zij slim zijn hanteren ze dezelfde tactiek. Ajax heeft het daar net zo moeilijk mee.

Ik hoop dat ze weer in de valkuil lopen dat ze tegen Ajax niet durven te voetballen. Soms gaan ze zelfs na een goed begin en een voorsprong alsnog terug in hun schulp om het ongeluk over zichzelf af te roepen. Ajax heeft alleen iets aan een overwinning. De opdracht is dus duidelijk. Wellicht heeft Vermeer nog een leuk afscheidskadootje net zoals bij de eerste ontmoeting?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51967
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 19, 2015 2:54 pm

Yopi schreef:Wie is hier bang voor de kakkies?
Wie houdt er serieus rekening met de kakkies gezien de zwakte van Ajax lijkt me een meer objectieve vraag....

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 19, 2015 2:55 pm

Jöhnk schreef:Kishna - Boulahrouz. :biggthumpup.gif:
Yep, mooi koppeltje. Een rode kaart is niet uit te sluiten. :666.gif:

Nadeel van deze aanval, is het gebrek aan diepte. Alleen Klaassen vanuit de 2e lijn. Jammer dat het middenveld en deze aanval een speler als Schöne nodig hebben. Daarom was een klasbak op 6 erbij geen overbodige luxe.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51967
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » ma jan 19, 2015 3:04 pm

Ajaciedjuh schreef: Nadeel van deze aanval, is het gebrek aan diepte. Alleen Klaassen vanuit de 2e lijn. Jammer dat het middenveld en deze aanval een speler als Schöne nodig hebben. Daarom was een klasbak op 6 erbij geen overbodige luxe.
Dat is een van de dingen waaraan ik me wekelijks stoor: het gebrek aan dynamiek. Dat, het gebrek aan spelers met een pass van betekenis en duelkracht plus het totaal ontbreken van druk zetten op de vijandelijke opbouw maken dat je speelt zoals dit Ajax. Prutswerk van het TH dus.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9072
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jan 19, 2015 3:24 pm

Yopi schreef:Wie is hier bang voor de kakkies?
Een beetje, maar meer door het vertoonde spel van Ajax. De afgelopen week (wat zeg ik; de afgelopen jaren...) zie ik het eindeloze en tempoloze getik achterin zelden verbeteren.
Als de kakkies een beetje slim zijn storen ze vroeg en dan gaat het onherroepelijk een keer mis in onze opbouw helaas..

Wat de sfeer betreft zal uw Weekend Cees zich laten gelden, maar het is een teken aan de wand dat het nog niet uitverkocht is. Er moet gewoon weer uitpubliek bij.

Ik ga overigens Vermeer niét uitfluiten.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door raymon » ma jan 19, 2015 3:42 pm

Waarom zou je Vermeer gaan uitfluiten? :confused.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Thijs » ma jan 19, 2015 4:20 pm

Omdat ie voor Feyenoord speelt?

Hij gaat uiteraard wel uitgefloten worden. Prima vent, Kenneth, maar zondag is hij natuurlijk wel 90 minuten lang een eikel. :blush.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Khraa » ma jan 19, 2015 4:58 pm

Waarschijnlijk is hij zondag gewoon de held van Amsterdam.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door brigade zuid » ma jan 19, 2015 5:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Ik ga overigens Vermeer niét uitfluiten.
Doe ik wel voor je. :bomb.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41011
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Marillion » ma jan 19, 2015 5:25 pm

Het goede nieuws is overigens dat we bij winst inlopen op PSV. Die winnen zaterdagavond namelijk niet in Leeuwarden.

Wat Ajax betreft hoop ik in ieder geval dat het elftal fitter is dan afgelopen vrijdag én dat we de hele wedstrijd vooruit spelen in plaats van in te zakken. Beide ploegen hebben er baat bij om het initiatief te hebben. Het thuisvoordeel moet daarin toch de doorslag kunnen geven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door raymon » ma jan 19, 2015 5:27 pm

Ik ben echt geen moment bang voor Feyenoord. Alsof Immers, Clasie en Ahmadi opeens van die wereldtoppers zijn. Ik denk een simpele 3-0 overwinning.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door peter » ma jan 19, 2015 5:47 pm

Moest ook wel lachen toen Co gisteren opperde dat hij, behoudens Cillessen, geen Ajacied op zou nemen in zijn favoriete elftal. Daar werd op ingestemd, maar dan vraag ik me toch af wie je van PSV en Feyenoord nou zoveel beter vindt (of van andere clubs).
Als ik nu namelijk kijk naar Feyenoord, dan zie ik daar een redelijk middenveld met Toornstra, El Ahmadi en Clasie, maar dat komt vooral door het grote enthousiasme en doorzettingsvermogen van deze heren. Ze leveren namelijk heel veel ballen in om er vervolgens als een dolle achteraan te jagen. Ziet er aardig indrukwekkend uit, maar echt goed is het ook niet. Tomeloze inzet wordt bij Feyenoord overigens meer gewaardeerd dan een portie creativiteit, heb ik het idee. Als je dan Immers, Kazim Kazim en Boetius voorin hebt lopen, dan heb je toch een serieus pijnpunt gevonden. Immers is een opportunist, Kazim kan er helemaal niks van en Boetius is nog erg flegmatiek. Daar word ik in ieder geval niet warm of koud van. Nelom en Boula zijn de backs en die waren afgelopen weekend (met name Boula) om huilen zo slecht. Daar liggen volop kansen voor Kishna en Schone. Centrale duo is vrij aardig, maar nog wel wat bleu. Met Vermeer hebben ze een goede keeper, maar ook die jongen wordt onterecht op een voetstuk geplaatst. Pakt veel ballen, maar laat zo af en toe ook onbegrijpelijke steken vallen.
Ajax heeft veel meer dee klasse om die wedstrijd open te breken en om vanuit een creatieve ingeving iets te forceren. Ik denk daarom ook gewoon dat dit een reguliere 2-0 overwinning wordt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41011
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Marillion » ma jan 19, 2015 6:53 pm

Ik maak me niet zozeer zorgen over de kwaliteiten van Feyenoord maar vooral over de prestaties van Ajax. Laten we eerlijk zijn. Afgelopen vrijdag kwamen we uiteindelijk gewoon weer goed weg. En Groningen heeft ook bepaald geen wereldelftal.

Als we zo spelen als in het eerste kwartier tegen Groningen dan wint Ajax wel. Gaat het zoals in de rest van die wedstrijd dan krijgen we het lastig.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47465
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Lionel » ma jan 19, 2015 7:25 pm

Peter schreef:Moest ook wel lachen toen Co gisteren opperde dat hij, behoudens Cillessen, geen Ajacied op zou nemen in zijn favoriete elftal. Daar werd op ingestemd, maar dan vraag ik me toch af wie je van PSV en Feyenoord nou zoveel beter vindt (of van andere clubs).
Als ik nu namelijk kijk naar Feyenoord, dan zie ik daar een redelijk middenveld met Toornstra, El Ahmadi en Clasie, maar dat komt vooral door het grote enthousiasme en doorzettingsvermogen van deze heren. Ze leveren namelijk heel veel ballen in om er vervolgens als een dolle achteraan te jagen. Ziet er aardig indrukwekkend uit, maar echt goed is het ook niet. Tomeloze inzet wordt bij Feyenoord overigens meer gewaardeerd dan een portie creativiteit, heb ik het idee. Als je dan Immers, Kazim Kazim en Boetius voorin hebt lopen, dan heb je toch een serieus pijnpunt gevonden. Immers is een opportunist, Kazim kan er helemaal niks van en Boetius is nog erg flegmatiek. Daar word ik in ieder geval niet warm of koud van. Nelom en Boula zijn de backs en die waren afgelopen weekend (met name Boula) om huilen zo slecht. Daar liggen volop kansen voor Kishna en Schone. Centrale duo is vrij aardig, maar nog wel wat bleu. Met Vermeer hebben ze een goede keeper, maar ook die jongen wordt onterecht op een voetstuk geplaatst. Pakt veel ballen, maar laat zo af en toe ook onbegrijpelijke steken vallen.
Ajax heeft veel meer dee klasse om die wedstrijd open te breken en om vanuit een creatieve ingeving iets te forceren. Ik denk daarom ook gewoon dat dit een reguliere 2-0 overwinning wordt.
Helemaal mee eens.

Wanneer Ajax druk gaat zetten en het normale niveau haalt wat ze in zich hebben rollen we de kakkies op. Verwacht een rode kaart voor een gefrustreerde kakkerlak.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Bert » ma jan 19, 2015 8:35 pm

Mag hopen dat De Boer het niet probeert met Andersen tegenover El Ahmadi.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Baseman » di jan 20, 2015 8:24 am

Apart dat er zo negatief over Feyenoord wordt gesproken hier, terwijl ze Ajax aardig wegspeelden in de 1e onderlinge wedstrijd.
Dit gezegd hebbende, Ajax wint bijna altijd van Feyenoord. Dus ik verwacht dat Ajax weer 'gewoon' wint, al hoop ik natuurlijk op puntverlies van Ajax. Sorry :blush.gif:
Peter schreef:Moest ook wel lachen toen Co gisteren opperde dat hij, behoudens Cillessen, geen Ajacied op zou nemen in zijn favoriete elftal.
Dit zei hij niet...het ging over de strijd om het kampioenschap tussen PSV en Ajax, waarbij Co de vraag stelde welke speler van Ajax een basisplaats zou hebben bij PSV. Toen werd het even stil aan tafel en gaf Van Halst aan dat hij misschien Cillessen erin zou zetten. Klaassen werd ook genoemd, maar Co vind Wijnaldum beter. En dat was het.
Feyenoord kwam nog helemaal niet ter sprake en het ging dus ook niet over het favoriete elftal van Co.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33888
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Duke » di jan 20, 2015 8:43 am

Baseman schreef:Apart dat er zo negatief over Feyenoord wordt gesproken hier, terwijl ze Ajax aardig wegspeelden in de 1e onderlinge wedstrijd.
Bijzonder inderdaad. Zal wel te maken hebben met het zelfbewustzijn van de gemiddelde Ajacied, en de historie van Ajax-Feyenoord. Het kan in ieder geval niet gebaseerd zijn op het niveau van de gemiddelde wedstrijd van Ajax.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13795
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door Jinne » di jan 20, 2015 8:49 am

Kom op zeg. Gaat 't koplopertje nou met vingertje wijzen? Ook als we slecht zijn winnen we nog wel van Feyenoord. Zie dit seizoen en ook de wedstrijden vorig seizoen waren niet echt voor het collectief geheugen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51967
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Feyenoord 25-01-2015

Bericht door wimpey » di jan 20, 2015 9:29 am

Marillion schreef:Het goede nieuws is overigens dat we bij winst inlopen op PSV. Die winnen zaterdagavond namelijk niet in Leeuwarden.
Jij voorspelt net zo slecht als menig ander. :hypocrite.gif:
Marillion schreef:Ze missen er zaterdag een paar thuis tegen AZ. Mooie kans op puntverlies wellicht? Ik gun die Van den Brom eigenlijk geen succes maar hiervoor wil ik wel een uitzondering maken.
Baseman schreef:Apart dat er zo negatief over Feyenoord wordt gesproken hier, terwijl ze Ajax aardig wegspeelden in de 1e onderlinge wedstrijd.
Feyenoord doet m.i. ook niet onder voor dit Ajax. In Eindje hadden ze het net als tegen ons in de eerste helft ook af moeten maken natuurlijk...

Plaats reactie